Spring naar bijdragen

Jeugdsentiment


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 213
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik was als klein kind als de dood voor fietsen zonder zijwieltjes. Het duurde vrij lang voor ik dat kon. De laatste keer oefenen was met neefje(was jonger en kon het al) en zijn vader. Als dat goed ging mocht ik bij hem logeren, en daar wilde ik graag mijn best voor doen!

Na het fietsen, was ik ook met het A diploma voor zwemmen zeer laat: Ik begon in groep 5 met zwemles(is al erg laat) en had hem in groep 7 pas... Zwemmen doe ik overigens nog steeds niet graag. Heb ik de Droomshow trouwens al genoemd? Ook de Moomins werden, vrij laat, ook herhaald.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja die boeken wou ik altijd meenemen van de bieb! En kaatje gaat naar school, als je me geen Kaatje noemde deed ik net of ik je niet hoorde
smile.gif

Ik wilde van de bieb altijd dit boek:

link

Ik heb het later nooit meer ergens gezien, maar het staat dus wel op Wikipedia.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn favoriete voorleesboekje toen ik een jaar of drie was, ging over Miepie Papoen. Ik kende dat boek echt helemaal van buiten, van voor naar achteren, woord voor woord, ik wist zelfs uit het hoofd op welk moment je de pagina moest omdraaien enzo. Als er bezoek kwam dat niet vertrouwd was met mijn Miepie-Papoen-fascinatie, deed ik dus alsof ik al kon lezen, lachen was dat.

Jip en Janneke en Pluk van de Petteflet waren ook favorieten. Mijn broer heet Zander en die noemden we altijd Zaza, zoals de kakkerlak.

Ik hield ook erg van kinderen voor kinderen, maar er was een liedje over een boom waarbij ik altijd heel erg ging huilen dus dat cassetje werd niet meer gespeeld.

Ik was best een bangig kindje eigenlijk, sinds Doornroosje had ik zo'n panische angst voor spinnewielen dat mama haar spinnewiel op zolder verstopt heeft tot ik 12 was ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Donderpoezen.

Ah yeah! Nou herinner ik me ineens dat ik me dat herinner puh2.gif

En ik moest vandaag aan de Luistersprookjes denken. Met de stem van meneer de Uil en dat belletje, dat ik vaak helemaal niet hoorde en dus vergat de bladzij om te slaan.

En Suske en Wiske, we hadden een hele rits omnibussen en die heb ik echt verslonden, als kind maar net zo goed als volwassene.

Hm, ik denk dat ik m'n mams maar eens vraag of ze de Luistersprookjes en Suske en Wiskes naar mij wil sturen als ze er ooit vanaf wil...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Doppinda's! Voor de vogels een slinger pinda's maken en vervolgens de helft zelf opeten XD

En in de plassen stampen.. Dat heb ik laatst nog eens gedaan puh2.gif

Ik liep al 3 kwartier in de regen en was van top tot teen zeiknat. Nou.. Toen vond ik dat ik best wel weer eens het kind in me boven mocht laten komen en ben ik lekker gaan stampen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

- En verkeerspark Assen vond ik helemaal geweldig, een stuk of 3 keer met m'n verjaardag heen gegaan.

- De Thunderbirds ook zo'n geweldig iets, soms kan je de draadjes van die poppen nog zien.

Verkeerspark Assen, een keer geweest. Helaas niet vaker: Ik zou zo weer in zo een trapauto stappenpuh2.gif

En Thunderbirds, gespeeld maar zo mooi! Die rose auto alleen al(niet om de kleur hoorpuh2.gif)

Ik zie trouwens dat Winnie de Poeh nog niet genoemd is. Smurfen, Oppassen!, Ben zo terug, Wizzy en Woppy... Als ik er even voor zit komt het wel weerpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De Zip-drive. Daar kon je wel 100MB op zetten! In een tijd dat cd branders er niet tot nauwelijks waren. Ik had al mijn games op zo'n schijfje, die ik dan kon spelen op de pc van mijn vader: de enige pc thuis. Ik had er op het laatst zelfs Duke nukem 3d op staan!

Een vriend van mij had dat een hee tijd en hij gebruikte het voor van alles en nog wat. In mijn gedachten was het niet zo'n heel snel ding.

Ik heb een tijdje een dubbel diskettestation gehad, ook van Iomega geloof ik en het hete Borsu. Het enige wat ik nog terug kan vinden op internet daarover is:

link

"It featured 10 MB disks that were the size of A4 paper and about 1 cm thick." big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet hoe het met de andere ouwelui hier zit, maar ik vind het nog steeds best wel erg geinig dat ik heel bewust een tijd heb meegemaakt dat er nog geen CD-ROM's, geen internet, geen 3D-games op de spelcomputers en geen mobieltjes waren. Dat je nog echt naar de bibliotheek moest als je iets wilde opzoeken (wat echter vrijwel niemand deed), dat je muziek kon luisteren op de walkman en dat je films op de videorecorder keek. En dat op de basisschool en soms ook op de middelbare school werkstukken handgeschreven mochten worden ingeleverd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik val blijkbaar onder de ouwelui.. knipoog_dicht.gif

Spelletjes als frogger, digger...

Een computer met zwart/geel beeld.

De walkman waar de bandjes soms in vastliepen en je de boel maar weer moest proberen terug op z'n plek te krijgen puh2.gif (a.k.a. 'hij vreet mijn bandje op')

Bandjes die je dan van elkaar ging overnemen, als iemand een leuk nieuw bandje had zat je tijden te wachten om het te kopiëren puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid