Spring naar bijdragen

Jeugdsentiment


Aanbevolen berichten

Ik ben een beetje ziek vandaag, en ik lag net te slapen zodoende. Toen droomde ik ineens van de Flevohof. Jongere forummers zullen dat niet meer kennen, maar de Flevohof was de voorloper van Walibi in Biddinghuizen. Je kon er allerlei dingen doen en leren die met landbouw te maken hadden, zoals kaas maken, maar het was ook een pretpark(je) met een oldtimerbaan en een indianendorp.

img2.jpg

Ik was die hele Flevohof vergeten, en dan droom ik er ineens van. Dat is wel echt jeugdsentiment, als het van zo diep moet komen. Waarschijnlijk zou ik er nu geen klap meer aan vinden, maar ik vond het toen ik vijf was echt ge-wel-dig. En net zet ik de televisie aan en prompt begint Najib Amhali de tune van de Flevohof te zingen, jawel.

Wat is jullie jeugdsentiment?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 213
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ach kijk nou, de Flevohof! big-smile.gif Dat is al weer lang geleden. Heb ik nog wel een paar leuke doch niet zo heel erg duidelijke herinneringen aan, vooral aan het totaal-niet-enge spookhuisje, waar men op een avond zelfs maar alle lichten had aangelaten. clown.gif

En ja, verder natuurlijk de grote vakanties met het hele gezin, de Master System en later de Megadrive, mijn allereerste PC (een 486 DX), de vele tekeningen die ik nog maakte als kind, de Rons Honeymoon Quiz, de Soundmixshow (véél leuker en sympathieker dan Idols of Popstars), Wie Ben Ik?, géén Postcode Loterij bij elk beetje leuk programma, Zeg Eens Aaa, pakjesavond met Sinterklaas toen we allemaal nog in hem geloofden, het zondagschoolskerstfeest met de musical en het tasje met lekkers op het eind, het uitgebreide kerstdiner met nog het héle gezin, Alfred Jodokus Kwak, de échte Telekids big-smile.gif, Meneer Kaktus, het Linnaeushof, Kinderen voor Kinderen met nog het échte beginlied en de Gooische R, et cetera et cetera...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaaa, het Land van Ooit! En de Beatles. Mama bracht ons samen met nog wat kinderen uit de buurt naar school in een oude eend zonder radio dus zongen we zelf beatles-liedjes op weg van en naar school. En het oude tuinhuis in het bosje in de buurt dat we het heksenhuisje noemden en waar we met de buurjongens kampen in bouwden als kind (en stiekem wiet gingen roken als tiener), als ik daar langsloop word ik nog altijd wat nostalgisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ook echt jeugdsentiment is voor mij: EO Kinderkrant.

EOkinderkrant.gif

link


Samengevoegd:

Quote:

Ben jij daar niet veel te jong voor? Of is dat herhaald?

Ik was echt grote fan van de Wooly What's-It, of hoe heette dat roze ding. Ik begreep pas later wat die naam betekende en dát het überhaupt iets betekende. Ik dacht altijd dat het Woeliewotsit was, ik vond het ook al zo'n idiote naam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu ik dat EO zo zie. Vroeger keek ik wel eens TV in de hoop dat er wat leuks op kwam. En dan was er soms zo'n programma van de Eo met zo'n roodharige pop (ik ben de naam kwijt). Dat was niet leuk...

Wat wel leuk was is eigenlijk te veel om op te noemen. Alle mensen die uit bouwjaar '81 komen herkennen dat wel denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die ogen waren ook eng, van Benjamin Ben.

Ik keek ook altijd D'r Kan Nog Meer Bij, met die vogel Bontje Blauw, dat was volgens mij dezelfde tijd als de Kinderkrant. Daar zat dat mens van Benjamin Ben ook in. Wat zou er van haar geworden zijn? Marja heette ze.

Ander jeugdsentiment:

djkat.jpg

Met Linda de Mol in het Engels! Ik was echt helemaal flabbergasted toen Linda vervolgens ook in het Nederlands ging presenteren.

tjolkpakjes.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tictac vond ik altijd heel leuk. Vooral het boek op het einde met de mevrouw die door de kaft sprong en dan werd het vormpje een beestje ofzoiets. En de psychedelische tekeningen (vage bewegende kleur-tussendingen) die ik als kind ook al echt zo noemde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid