Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Warblade, retro-gaming op z'n best. 't Is een remake van Deluxe Galaga, dat ik als kind op de amiga-computer speelde en toen al geweldig vond. Aan de oppervlakte is het een heel straightforward arcade-spel, gewoon aliens afknallen en proberen geld, punten en bonussen te scoren, en daarmee ben je in het begin ook echt wel zoet en je zal heel wat mogen oefenen voor je voorbij level 100 komt, maar er zitten veel meer lagen in.

Als je vaak speelt kun je allerlei speciale bonussen unlocken die je veel meer mogelijkheden geven, en het spel zit boordevol game secrets die je gaandeweg moet ontdekken, bijvoorbeeld dat je plots supergoede wapens krijgt als je bepaalde kleine bonusjes in de juiste volgorde weet te pakken. Dat is zeg maar het meer gevorderde deel van het spel, dat je actief met dat soort dingen gaat spelen om veel verder te komen in het spel. Als je het bij de lagere levels houdt kun je het gewoon als simpel schietspelletje spelen en dat is leuk enzo, maar om echt voorbij level 100 te gaan spelen moet je wel met dit soort dingen aan de slag gaan of je redt het niet. Met gewoon leuke extra's te ontdekken en zo zo ver mogelijk in het spel te komen kan je je heeeel lang vermaken en er zijn dan ook veel spelers die dat wel prima vinden en het gewoon op die manier spelen.

Maar dan heb je zeg maar de derde laag voor de obsessieve spelers die dit soort spel leuk genoeg vinden om er echt fanatiek uuuuren lang mee te spelen, en dat is dat je niet meer gewoon speelt in functie van het zo ver mogelijk komen en zo veel mogelijk punten scoren, maar dat je actief ook de moeilijkere game secrets gaat najagen en speciale challenges gaat uitvoeren om echt verborgen über-ranks te gaan halen. Dat zijn echt best gestoorde dingen, je kan bvb "god badges" krijgen als je zieke dingen haalt, bvb 1000 diamantjes vangen in één spel (als je je spel normaal speelt krijg je er misschien per uur dat je speelt 30 ofzo), of 200 levels lang elke bonus perfect afleggen. En dat zijn de dingen waar ik nu mee bezig ben, maar het vlot nog niet zo best. Nuja, het wás goed aan het vlotten, ik was goed op weg naar mijn eerste god badge toen het spel doodging. crysmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 585
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik merk dat ik heel erg weinig meer game.  Ja ik doe "mobile games"  die echt zonde van mijn tijd zijn. Het is een soort laagdrempelig escapisme waar ik vrij weinig plezier aan beleef. Ik heb daaren

Het valt me trouwens op dat ik enkel nerdy en obsessief doe over games die eigenlijk best eenvoudig zijn (of nuja, waarvan de basis tenminste eenvoudig is, die god ranks enzo even daargelaten is dit spel heel basic knipoog_dicht.gif), op één of andere manier kunnen net dat soort spelletjes mij veel meer boeien dan ingewikkelde rpg's enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben best weg van AmrA 2, iemand daar wel es van gehoord?.

Je hebt geduld nodig om het allemaal een beetje door te krijgen, en van realisme houdensmile.gif. Maar als je het eenmaal door hebt.. is het echt een spel met oneindig veel mogelijkheden.

Het is in principe gemaakt voor 3rd en 1st person actie, met alle bijbehorende speltypes, maar er is zelfs een online speltype waar je met 40 tegen 40 (en dan nog 12 ai units per speler) de gehele map probeert te veroveren (zo,n 100Km o.i.d)..

Zeer ondergewaardeerd spelleke smile.gif

http://www.arma2.com

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben best weg van AmrA 2, iemand daar wel es van gehoord?.

Je hebt geduld nodig om het allemaal een beetje door te krijgen, en van realisme houden
smile.gif
. Maar als je het eenmaal door hebt.. is het echt een spel met oneindig veel mogelijkheden.

Het is in principe gemaakt voor 3rd en 1st person actie, met alle bijbehorende speltypes, maar er is zelfs een online speltype waar je met 40 tegen 40 (en dan nog 12 ai units per speler) de gehele map probeert te veroveren (zo,n 100Km o.i.d)..

Zeer ondergewaardeerd spelleke
smile.gif

Laat ik maar van het beste uitgaan en gewoon zeggen dat je link niet klopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben best weg van AmrA 2, iemand daar wel es van gehoord?.

Je hebt geduld nodig om het allemaal een beetje door te krijgen, en van realisme houden
smile.gif
. Maar als je het eenmaal door hebt.. is het echt een spel met oneindig veel mogelijkheden.

Het is in principe gemaakt voor 3rd en 1st person actie, met alle bijbehorende speltypes, maar er is zelfs een online speltype waar je met 40 tegen 40 (en dan nog 12 ai units per speler) de gehele map probeert te veroveren (zo,n 100Km o.i.d)..

Zeer ondergewaardeerd spelleke
smile.gif

Ik ken de voorloper ervan, Operation Flashpoint wel. Die vond ik al erg veel leuke mogelijkheden hebben en een voor dat moment ongekend realisme, maar dat had wel zo zijn bugs en beperkingen. Heb een demootje van Arma, maar volgens mij trekt mijn pc/laptop het niet echt om het uitvoerig te spelen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ken de voorloper ervan, Operation Flashpoint wel. Die vond ik al erg veel leuke mogelijkheden hebben en een voor dat moment ongekend realisme, maar dat had wel zo zijn bugs en beperkingen. Heb een demootje van Arma, maar volgens mij trekt mijn pc/laptop het niet echt om het uitvoerig te spelen

Klopt, Geweldig spel. Durf wel te zeggen mijn favoriet uit "de goede oude tijd". (Ik ben niet van het oude arcade klassiekers tijdperk puh2.gif)

Als ArmA je laptop niet trekt, kun je ArmA 2 ook beter laten liggen. Ik heb wel eens ergens gelezen dat met alle grafische instellingen en view distance (zo,n 10km) voluit het zo,n beetje het zwaarste spel voor de pc is. Al betwijfel ik dat wel een beetje, want ik ben niet meer zo bij op game gebied de laatste tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Annzie, dat zie je wel vaker bij dat soort spellen. Je kunt dan inderdaad nog allerlei extra missies en opdrachten doen en gewoon genieten van een nu veilige, rustige en vredige wereld, waar jij toch maar even voor hebt gezorgd.
knipoog_dicht.gif

Ja maar, de side quests zijn saai.. Daar ben ik al gauw afgestapt.. Die races zijn stomvervelend, net als de koeriersopdrachten. De moordcontracten zijn hartstikke makkelijk en ik heb geen zin om die stomme veren te gaan zoeken. Het enige wat ik nog wel zou willen doen zijn die tekens op die gebouwen zoeken en lekker puzzelen, en dan heerlijk Brotherhood spelen...


Samengevoegd:

Oh, ik kan nog proberen Dragon Age uit te spelen, al zal dat lastig zijn zonder health poultices. Misschien maar even een trainer downloaden, voor de laatste loodjeswidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is altijd wel grappig als je mensen over games hoort praten. Als jij bijvoorbeeld zegt:

Die races zijn stomvervelend, net als de koeriersopdrachten. De moordcontracten zijn hartstikke makkelijk en ik heb geen zin om die stomme veren te gaan zoeken.

en de ander zou niet weten dat het om een game gaat, dan wordt dit ineens een wel héle geniale zin. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik heb het één keer helemaal uitgespeeld en vervolgens was het wel mooi geweest. Ik heb geen ervaring met het online spelen van deze game. Opzich was het wel aardig en ze hebben er wel wat vernieuwende elementen inzitten. Maar op een gegeven moment was ik er wel weer klaar mee. Diversiteit van de levels was wel goed, al miste ik een beetje het klassieke oldschool enorme basis bouwen en dan de vijand vernietigen in de eindmissies. Maar van het RTS genre is het m.i. wel één van de betere van de laatste paar jaar. En als de uitbreidingen van de andere teams uitkomen dan zie ik het me wel weer spelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb het één keer helemaal uitgespeeld en vervolgens was het wel mooi geweest. Ik heb geen ervaring met het online spelen van deze game. Opzich was het wel aardig en ze hebben er wel wat vernieuwende elementen inzitten. Maar op een gegeven moment was ik er wel weer klaar mee. Diversiteit van de levels was wel goed, al miste ik een beetje het klassieke oldschool enorme basis bouwen en dan de vijand vernietigen in de eindmissies. Maar van het RTS genre is het m.i. wel één van de betere van de laatste paar jaar. En als de uitbreidingen van de andere teams uitkomen dan zie ik het me wel weer spelen.

Ja, dat online spelen lijkt me juist het leukste. Want een spel te gaan spelen om het uit te spelen en er vervolgens mee klaar te zijn lijkt meook niet alles.

Mijn broer wil me aan Aion krijgen en mijn vrienden aan Starcraft. Het is een groot verschil, ik weet het, maar ik weet echt niet of ik het wel echt wil en welke ik dan zou moeten gaan spelen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid