Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Als ik tijdens de spits zonder te kijken een snelweg over ga steken, kan ik dat gewoon een kans geven, maar dan weet ik al behoorlijk goed hoe het af gaat lopen. Dat het nog niet is gebeurd, betekent niet dat je geen goede analyse van de risico's kan maken. Zeker als je voorbeelden uit het verleden hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Als ik tijdens de spits zonder te kijken een snelweg over ga steken, kan ik dat gewoon een kans geven, maar dan weet ik al behoorlijk goed hoe het af gaat lopen. Dat het nog niet is gebeurd, betekent niet dat je geen goede analyse van de risico's kan maken. Zeker als je voorbeelden uit het verleden hebt.

Tijdens de spits oversteken is vrij ongevaarlijk. Iedereen staat toch stil.

Voorbeelden uit het verleden?

Wanneer heeft Gordon als eens eerder een EO programma gemaakt dan?

Of, waarschijnlijk is het andersom, wanneer heeft de EO een programma met Gordon gemaakt?

Of bedoel je met voorbeelden uit het verleden de series van hetzelfde programma met Hennie Huisman en Catherine Keyl?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

je kunt wel voorzien dat de combinatie "Gordon" en "geen censuur" niet gaat leiden tot al te verheffende taferelen.

Sommige mensen weten van nature dat je geen dolle stier in een kristalwinkel moet zetten, maar het is heel begrijpelijk dat mensen het toch willen uitproberen. Er is altijd een kans op een schadevrije afloop, nietwaar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap trouwens nog steeds niet hoe de EO zou censureren.

Het is een EO programma toch? De EO maakt het?

Dus, de EO plakt, knipt, monteert... en dan is het programma klaar.

Waarom zou de EO dan nu nog een keer gaan censureren?

Als vervolgens Gordon het met de inhoud niet eens is, (te veel danwel te weinig) is Gordon toch de gene die censureert?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

1: Waarom typisch?

Omdat ik je nog maar weinig daadwerkelijke onderbouwing heb zien geven in dit topic, maar vooral karikaturen.

Quote:

2: Als je mn posts ervoor leest dan zie je mn mening al.

Ik gaf al aan ik het eens was met Eli7...

Een simpele preek is niet meer voldoende. Ik denk dat je op deze manier meer niet-christenen trekt. Het heet niet voor niets EVANGELISCHE omroep. Het is niet alleen maar voor de eigen achterban, zoals jij het noemt.

En weer schets je een karikatuur waarin de enige opties Gordon of Henk Binnendijk zijn.

Voor de helderheid:

-Ik ben niet tegen EO-programma's zonder expliciet christelijke inhoud.

-Ik ben niet tegen EO-prgramma's met een hoofdrol voor niet-christenen.

-Ik ben niet voor een EO die slechts bijbelstudies uitzend.

-Ik heb wel bezwaar tegen Gordon op deze manier in een EO-programma.

Lijkt mij vrij helder.

Quote:

[...]Kennen jij en Mach de toekomst?

Ik kan slechts voor mijzelf spreken, maar nee, ik kan niet in de toekomst kijken. Wel kan ik kritisch denken, ontwikkelingen waarnemen en daaruit conclusies trekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En toch... Ik ben benieuwd hoeveel respekt Gordon nu eigenlijk voor het geloof heeft:

Aan deze afbeelding lijkt hij iig geen groot ontzag voor sinterklaas te hebben, gezien de roze-pieten die op de achtergrond bij deze bisschop met staf staan. knipoog_dicht.gifengel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En toch... Ik ben benieuwd hoeveel respekt Gordon nu eigenlijk voor het geloof heeft:

Dit is een homofiele interpretatie van Sinterklaas. Hoewel sinterklaas zijn oorsprong heeft in het christendom is het geen onderdeel van het christelijk geloof. Derhalve is je opmerking over respect niet van toepassing.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat bepaal ik zelf dan wel.

Dat is je goed recht, maar erg doordacht is dat verder niet. Het is niet erg waarschijnlijk dat Goor hier de bedoeling heeft om christenen te kwetsen. Anders zou hij wel met iets beters op de proppen komen. En zelfs al legt Geer de link naar het christendom, wat doet hij dan precies verkeerd?

(behalve dan dat hij eeen homofiele flikkernicht is natuurlijk?)


Samengevoegd:

Quote:

Sint Nicolaas is een christelijke/katholieke heilige, dus derhalve bepaal ik zelf wel of ik vind of dit met het christendom te maken heeft of niet.

Sinterklaas kan gemakkelijk los van het christendom gezien worden door een niet-christen. Voor jou en mij zal de link duidelijk zijn, maar dat verder is geen vanzelfsprekendheid. Het staat dus allerminst vast dat Goor een statement tegen het christendom maakt. Het staat wel vast dat jij iemand zonder goede reden veroordeelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh ja, ik was me er niet van bewust dat ik geen grapjes mag maken/luchtig over iets mag doen.

Sorry dan maar..

Maar dan nog, het is vast onbedoeld maar ik vind het wel degelijk spottend. Nu heb ik Gorden niet zo hoog zitten dus ik ben wellicht bevooroordeeld.

En nee, dat heeft niets te maken met het feit dat het een relnicht is, het is gewoon zijn persoonlijkheid. Maar misschien gaat hij me nog verrassen met dit programma.. Ik wacht af.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oh ja, ik was me er niet van bewust dat ik geen grapjes mag maken/luchtig over iets mag doen.

Sorry dan maar..

tip van de dag: gebruik smileys knipoog_dicht.gif

Quote:
Maar dan nog, het is vast onbedoeld maar ik vind het wel degelijk spottend.

Het werkwoord spotten heeft alles te maken met intentie.

onbedoeld spotten kan niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid