Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Gordon voor EO 'op zoek naar God'

142867.jpg

Gordon gaat meewerken aan het EO televisieprograma Op zoek naar God. De zanger is één van de drie bekende Nederlanders die dit jaar voor de Evangelische Omroep gesprekken aangaan over het geloof.

Gordon zegt in een interview dat hij het heel moedig vindt van de EO om een openlijke homoseksueel en controversieel persoon als hijzelf te vragen voor een programma over geloof.

De zanger en presentator gelooft zelf niet in God, maar ziet het programma als een uitdaging om daarnaar op zoek te gaan.

Geen censuur

\"In het programma mag niet gecensureerd worden, dat is gewoon een vereiste\", zegt Gordon. \"Het is voor mij heel belangrijk dat ik met de EO een goed programma kan maken met diepgang.\"

Gordon zegt dat hij zich in het programma ook van zijn serieuze kant gaat laten zien, \"maar zeker ook met grappen en grollen\".

Wie de andere twee bekende Nederlanders zijn in het programma is nog niet bekend.

Nu blijkt dat dit de EO heel veel leden gekost heeft. Ik denk dat de EO dan beter af is zonder die leden.

Het is toch mooi dat zo iemand open staat voor het geloof? Op zoek wil gaan naar wie God is voor anderen en wie God voor hem zou kunnen zijn?

Iedereen moet het evangelie horen, dus Gordon ook.

Ik vind het juist ONchristelijk als je daarvoor je lidmaatschap bij de EO gaat opzeggen.

Bah bah en nog eens bah...

Ik ben ervoor en ga zeker kijken als het programma op de buis komt! Hulde aan Gordon voor het aangaan van dit avontuur en complimenten aan de EO dat ze die stap gezet hebben.

Hopelijk luisteren ze nu een keer naar zichzelf en niet naar een klein deel van de achterban. Hetzelfde gebeurde toen bij Arie Boomsma.

Als blijkt dat het programma niet MET Gordon door zal gaan ga ík misschien mijn lidmaatschap maar opzeggen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Gordon voor EO 'op zoek naar God'
Nu blijkt dat dit de EO heel veel leden gekost heeft. Ik denk dat de EO dan beter af is zonder die leden.

Ligt het aan mij of doe je nu precies hetzelfde als wat de (ex)leden van de eo doen, ze veroordelen? Ik vind het niet goed dat mensen weglopen van hun Christen zijn, de taak die we hebben, om er je abonnement voor op te zeggen omdat je het er niet mee eens bent gaat me te ver, maar ergens snap ik het wel, het is soms best moeilijk geconfronteerd te worden met personen die je misschien wel angst inboezemen, of waar je het compleet niet mee eens bent.

Quote:

Ik vind het juist ONchristelijk als je daarvoor je lidmaatschap bij de EO gaat opzeggen.Bah bah en nog eens bah...

Tsja, om even een bijbelstukje naar je hoofd te gooien, misschien toch eerst naar de splinter in je eigen oog kijken flower.gif

En nee, ik zeg niet dat ik het er mee eens bent, maar je reactie is precies wat de eo leden doen, ze zijn het er niet mee eens, ze veroordelen het en zeggen het op. Je bent het er niet mee eens, je veroordeelt ze en je geeft ze op. Oog om oog tand om tand, doen we dat nog steeds?

Overigens vind ik het programma een goed idee, misschien zeker omdat ze Gordon ervoor benadert hebben. Ga denk ik wel kijken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Super dat Gordon hier aan mee wil doen, hij stijgt ineens een heel stuk in mijn achting
smile.gif

Totdat Goor de uitspraak "in de Heer" hoort, dan wenst de EO dat ze Arie B. nooit de deur uit hadden gedaan. Geef een "gezellige" relnicht een bijbel en je haalt een heel nieuw niveau van blasfemie, vrees ik....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Totdat Goor de uitspraak "in de Heer" hoort, dan wenst de EO dat ze Arie B. nooit de deur uit hadden gedaan. Geef een "gezellige" relnicht een bijbel en je haalt een heel nieuw niveau van blasfemie, vrees ik....

Dat risico loop je ook natuurlijk. Als dat zo is ga ik hem nog fanatieker boycotten dan ik ooit gedaan heb. (niet dat dat nog kan eigenlijk, maar het gaat om het idee)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nu blijkt dat dit de EO heel veel leden gekost heeft. Ik denk dat de EO dan beter af is zonder die leden.

Want minder zendtijd is goed voor de EOverbaasd.gif

Quote:

Het is toch mooi dat zo iemand open staat voor het geloof? Op zoek wil gaan naar wie God is voor anderen en wie God voor hem zou kunnen zijn?

Iedereen moet het evangelie horen, dus Gordon ook.

En dat betekent dat de EO dit programma zou moeten maken? Dat lijkt mij een vrij vergaande conclusie.

Quote:

Ik vind het juist ONchristelijk als je daarvoor je lidmaatschap bij de EO gaat opzeggen.

Waarom? Is het onchristelijk om het lidmaatschap van een omroep op te zeggen als zij een programma maken dat hoogstwaarschijnlijk blasfemische elementen bevat.

Quote:

Ik ben ervoor en ga zeker kijken als het programma op de buis komt! Hulde aan Gordon voor het aangaan van dit avontuur en complimenten aan de EO dat ze die stap gezet hebben.

Zullen ze blij mee zijn.

Quote:

Hopelijk luisteren ze nu een keer naar zichzelf en niet naar een klein deel van de achterban. Hetzelfde gebeurde toen bij Arie Boomsma.

Je bedoelt dat deel van de achterban waar de EO op drijft?

Quote:

Als blijkt dat het programma niet MET Gordon door zal gaan ga ík misschien mijn lidmaatschap maar opzeggen

Zou ik ze laten weten, kunnen ze die drie opzeggingen vanwege het niet-uitzenden afwegen tegen de rest van de opzeggingen vanwege het wel-uitzenden en dan een keuze maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als dat zo is ga ik hem nog fanatieker boycotten dan ik ooit gedaan heb. (niet dat dat nog kan eigenlijk, maar het gaat om het idee)

Dat is ook niet echt liefdevol naar je medemens.. Besteed er dan gewoon geen aandacht aan als het je zoveel doet, lijkt me een meer christelijke gedachte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En dat betekent dat de EO dit programma zou moeten maken? Dat lijkt mij een vrij vergaande conclusie.

Het bleek eerder al een succesvol programma

Quote:
Waarom? Is het onchristelijk om het lidmaatschap van een omroep op te zeggen als zij een programma maken dat hoogstwaarschijnlijk blasfemische elementen bevat.

HOOGSTWAARSCHIJNLIJK, gelukkig zeg je het zelf al smile.gif Het is nog niet eens opgenomen en mensen weten blijkbaar al hoe het eruit gaat zien.

Knap hoor

Quote:
Je bedoelt dat deel van de achterban waar de EO op drijft?

Nee het krampachtige ouderwetse deel

Quote:
Zou ik ze laten weten, kunnen ze die drie opzeggingen vanwege het niet-uitzenden afwegen tegen de rest van de opzeggingen vanwege het wel-uitzenden en dan een keuze maken.

Dat vraag ik me af...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het bleek eerder al een succesvol programma

Wat is precies je punt?

Quote:

HOOGSTWAARSCHIJNLIJK, gelukkig zeg je het zelf al
smile.gif
Het is nog niet eens opgenomen en mensen weten blijkbaar al hoe het eruit gaat zien.

Knap hoor

Hoewel ik inderdaad een bijzonder knappe vent ben is deze inschatting niet bijzonder lastig hoor. Enig idee van optredens van Gordon in het verleden en zijn eis dat er geen censuur mag zijn is al voldoende voor de getrokken conclusie

Quote:

Nee het krampachtige ouderwetse deel

Dan hebben we het vermoedelijk over hetzelfde deel.

Quote:

Dat vraag ik me af...

Ik niet. Die 'krampachtige ouderwetse' en 'ONchristelijke' leden zijn behoorlijk begaan met de omroep en zullen sneller hun ongenoegen kenbaar maken dan verheven, ruimdenkende en progressieve leden die net zo goed thuis zouden kunnen zijn bij de NCRV.

Ik moet trouwens zeggen dat je voor iemand die niet bij het ONchristelijke en krampachtige deel van de achterban behoorlijk krampachtig en veroordelend reageert tov. de bezwaren die leven tegen een optreden van Gordon in een EO-programma.

Behoorlijk gebrek aan inlevingsvermogen toon je ook. Enige kennis van het televisieverleden van Gordon zou toch voldoende moeten zijn voor enig begrip (iets anders dan het ermee eens zijn).

Link naar bericht
Deel via andere websites

De ideeën op zich vind ik heel goed, zoals het uitnodigen van Gordon en de ideeën met die cabaretier. Ik zou alleen als ik de beleidsmaker van de EO was hele goede strakke ingekaderde regeltjes verzinnen om er een heel goed programma van te maken, dus goede afspraken maken over 'niet vloeken, spotten enz.'.

De niet-christelijke samenleving zou daar heel goed mee moeten kunnen omgaan, want veel niet-christenen vinden dat je niet moet vloeken en schelden en dat je fatsoenlijk met elkaar moet omgaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook Gordon verdient een kans om serieus genomen te worden. flower.gif En ik denk serieus dat hij zelf ook oprecht geïnteresseerd is/zal zijn. Ben zelf ook benieuwd hoe hij het verder doen zal. Mocht hij het echt blasfemisch maken, dan hoeft het van mij ook niet. Maar zelfs Gordon heeft zijn integere kant is zo mijn inschatting. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ook Gordon verdient een kans om serieus genomen te worden.
flower.gif
En ik denk serieus dat hij zelf ook oprecht geïnteresseerd is/zal zijn. Ben zelf ook benieuwd hoe hij het verder doen zal. Mocht hij het echt blasfemisch maken, dan hoeft het van mij ook niet. Maar zelfs Gordon heeft zijn integere kant is zo mijn inschatting.
knipoog_dicht.gif

x2

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid