Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 17 april 2006 22:04:18 schreef kasper het volgende:

achja k ben hier nog niet lang aangemeld op deze site probeer een antwoord te vinden ... maaja moest effe mijn mening kwijt over alcohol sommige denken dat het een grote zonden is en dat je het zonder god doet maa dat hoeft niet

Oh, dat moet je gewoon doen hoor.

Mijn eerdere opmerking was niet specifiek tegen iemand gericht, maar was maar gewoon een opmerking.

Als je je mening kwijt wilt of vragen wilt stellen of antwoorden geeft moet je dat vooral doen hoor. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 17 april 2006 21:58:50 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Ach, misschien is die opmerking wel wat voorbarig.

Maar dit topic geeft wel mooi een gelegenheid om je alcoholgebruik op tafel te gooien, dat kan wel zijn hoeveel je toch wel niet drinkt, of juist hoe goed je toch wel mate weet te houden.

En vervolgens de discussie rond of je wel/geen plezier kunt hebben.

dat dat op tafel gegooid word is niet eens zo slecht, want juist dan kun je er een andere visie op krijgen en al laat je maar 1 persoon inzien dat hij mogenlijk een alcohol probleem heeft is het al goed...

Quote:
Maar goed, wie weet was ik te vlug met m'n conclusie. Immers de donderpreken tegen alcohol staan immers ook in dit topic.

wie weet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 17 april 2006 16:10:44 schreef kasper het volgende:

[...]

met alcohol op voel je je vrijer met een cola heb je dat niet het kan wel wel gesellig zijn maa k vint met een biertje dat het dan gesellig is en word

Dat ligt dan totaal aan jezelf. Ik drink ook graag een biertje of iets terkers, maar ik heb net zoveel lol als ik cola of spa blauw drink.

Dat ligt toch in je eigen karakter dan (denk ik). Je kan het zelf gezellig maken en daarvoor heb je geen alcohol nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 17 april 2006 21:37:47 schreef kasper het volgende:

[...]

heej iriacynthe

ik kan heel veel plezier hebben zonder alcohol. Een fuif zonder alcohol bestaat hier niet nouwja school feest en daar ga k meestal wel heen en heb k ook plezier. Mijn vrienden zijn meestal ook aangeschoten dronken wil ik het niet noemen
knipoog_dicht.gif
ben meestal niet dronken wel flink aangeschoten en als je aangeschoten bent durf je dingen sneller we sluiten wel eens een wedje nix ergs wij zijn gewoon normaal
knipoog_dicht.gif
mensen die niet normaal kunnen doen vallen op maa zijn vaak in de minderheid nouwja k hoop zo dat het wat duidelijker word nu ik je vragen beantwoord hebt.

Bedankt voor de antwoorden!

Ik trok uit je vorige posts de (iets te voorbarige) conclusie dat jij alcohol noodzakelijk vond om jezelf te laten gaan en om lol te hebben, dat wou ik dus even zeker weten, ik ben blij dat het niet zo is.

Quote:
sorry voor mijn taal msn
knipoog_dicht.gif

Sorry zeggen is lief, maar is het niet zinniger om er gewoon iets aan te doen? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 18 april 2006 11:22:23 schreef Johan het volgende:

[...]

Dat ligt dan totaal aan jezelf. Ik drink ook graag een biertje of iets terkers, maar ik heb net zoveel lol als ik cola of spa blauw drink.

Dat ligt toch in je eigen karakter dan (denk ik). Je kan het zelf gezellig maken en daarvoor heb je geen alcohol nodig.

big-smile.gif Ligt idd aan je karakter... Maar sommige mensen (zoals ik) vinden het moeilijk om contact te maken en met een paar biertjes op wordt dat allemaal wat makkelijker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De vraag is dan of je je niet gaat verschuilen achter die biertjes. Ik ben ook niet iemand die meteen op wildvreemden afstapt, maar soms moet je jezelf gewoon even pushen om toch uit je schulp te komen, als je er al meteen van uitgaat dat dat alleen lukt als je drinkt sluit je volgens mij toch een aantal andere oplossingen af.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is nu het plezier van straal bezopen te zijn, dat je later niet eens meer weet wat je gedaan hebt? Zelf snap ik dat niet en zal ik het ook niet zover laten komen, maar ik snap ook niet het plezier dat mensen hebben achteraf over dingen die ze niet eens meer weten. verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:55:06 schreef Michiel het volgende:

Wat is nu het plezier van straal bezopen te zijn, dat je later niet eens meer weet wat je gedaan hebt?

Het gaat er in dat geval ook niet om wat je achteraf nog weet, maar wat je op dat moment meemaakt... al is het natuurlijk leuker als je achteraf nog wel iets weet...

Heb het 1 keer gehad en dat kan weleens vage of komische dingen naar voren brengenwidegrin.gif

Quote:
Zelf snap ik dat niet en zal ik het ook niet zover laten komen,

maar ik snap ook niet het plezier dat mensen hebben achteraf over dingen die ze niet eens meer weten.
verbaasd.gif

Het leuke kan zijn dat je het allemaal pas achteraf te horen krijg, terwijl jij iets anders in gedachte had... meestal het verrassings of schrik effect...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:55:02 schreef K. het volgende:

Weet je wat trouwens wel vervelend kan zijn? Als jij als enige niet gedronken hebt.

Sommige gesprekken / humor is alleen maar leuk als je gedronken hebt.
knipoog_dicht.gif

Zit waarheid in. Het niveau daalt drastisch en de gesprekken gaan nergens meer over big-smile.gif geweldig toch big-smile.gif

Quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:55:06 schreef Michiel het volgende:

Wat is nu het plezier van straal bezopen te zijn, dat je later niet eens meer weet wat je gedaan hebt? Zelf snap ik dat niet en zal ik het ook niet zover laten komen, maar ik snap ook niet het plezier dat mensen hebben achteraf over dingen die ze niet eens meer weten.
verbaasd.gif

Nah ik vind daar geen plezier in zitten. Heb het een keer gehad. Was toen straal bezopen en wist weinig meer van die avond af. Volgende dag een enorme kater boosrood.gif. Ben dan liever aangeschoten puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:15:05 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Ik gok dat meer dan 90% het wel weet, maar het niet wilt weten omdat ze zich schamen.

ik denk dat veel mensen denken te weten wat er gebeurd is, terwijl je later de meest bizarre verhalen moet terug horen...

bij een enkeling zal er misschien schaamte meespelen, maar weet bijna zeker dat het niet met zulke percentage's is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:15:05 schreef Gorthaur het volgende:

Ik gok dat meer dan 90% het wel weet, maar het niet wilt weten omdat ze zich schamen.

Dat zou goed kunnen natuurlijk, of om hard mee te kunnen lachen om de sterke verhalen die daarna de ronde gaan? knipoog_dicht.gif

Quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:20:13 schreef living stone het volgende:

ik denk dat veel mensen denken te weten wat er gebeurd is, terwijl je later de meest bizarre verhalen moet terug horen...

bij een enkeling zal er misschien schaamte meespelen, maar weet bijna zeker dat het niet met zulke percentage's is...

Die bizarre verhalen worden dan de herinnering of voeden de herinnering. De omstanders weten vaak nog veel te vertellen. Zo weet ik iemand die op de 4 kilometer naar huis (en het was niet de eerste keer) op het wegwijs bord langs de weg ging kijken om de weg te weten. Of een ander die midden op de weg ging liggen omdat hij er niet meer wilde zijn. Beide hebben ze met moeite weer mee kunnen krijgen naar huis, maar herinneren hiervan deden ze niets. Althans pas nadat er wat gezegd werd ging het dagen.

Maar stel nu dat iemand die zo bezopen is op de weg gaat liggen en niemand is in de buurt... Geeft dat dan een andere kijk op het zuipfestijn in het weekeinde?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 19 april 2006 01:13:47 schreef Michiel het volgende:

[...]Die bizarre verhalen worden dan de herinnering of voeden de herinnering. De omstanders weten vaak nog veel te vertellen.

Denk dat beide het geval kan zijn... heb paar jaar geleden weleens momenten meegemaakt dat ik het zelfs niet meer wist te herrinneren nadat het me verteld is... Naar mijn idee was er niets gebeurd die avond, terwijl ik zo gek als een deur bleek te zijn...

Niets schokkends maar toch...

Quote:
Zo weet ik iemand die op de 4 kilometer naar huis (en het was niet de eerste keer) op het wegwijs bord langs de weg ging kijken om de weg te weten. Of een ander die midden op de weg ging liggen omdat hij er niet meer wilde zijn. Beide hebben ze met moeite weer mee kunnen krijgen naar huis, maar herinneren hiervan deden ze niets. Althans pas nadat er wat gezegd werd ging het dagen.

Dit is heel goed mogenlijk, want er is geen persoon zo eigenwijs als iemand onder onvloed... Ook speelt de zin hierin mee...

Quote:
Maar stel nu dat iemand die zo bezopen is op de weg gaat liggen en niemand is in de buurt... Geeft dat dan een andere kijk op het zuipfestijn in het weekeinde?

Om dit soort voorbeelden zal ikzelf iniedergeval geen druppel minder drinken... Tuurlijk gebeuren die dingen, zelf ben ik regelmatig onder zoverre invloed geweest, maar om de 1 of andere reden wist ik met dit soort gevallen nog precies wat ik deed...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dronken zijn als christen niet echt kunnen, omdat je volgens mij dan echt niet meer weet wat je doet. Maar als je aangeschoten bent verleg je je grenzen ook al. Kan soms best leuk zijn moet ik zeggen...

Al met al kun beter van de drank afblijven, ook beter voor je lever en nieren puh2.gif. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, probeer het iedere keer maar het lukt me niet om me er aan te houden

(ikke nog nooit dronken geweest, wel aangeschoten).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:09:54 schreef Amy85 het volgende:

Ik vind dronken zijn als christen niet echt kunnen, omdat je volgens mij dan echt niet meer weet wat je doet. Maar als je aangeschoten bent verleg je je grenzen ook al. Kan soms best leuk zijn moet ik zeggen...

Al met al kun beter van de drank afblijven, ook beter voor je lever en nieren
puh2.gif
. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, probeer het iedere keer maar het lukt me niet om me er aan te houden

(ikke nog nooit dronken geweest, wel aangeschoten).

als je aangeschoten ben kan je al voor een groot deel de totale controle over jezelf kwijt zijn...

Dus weet niet waar jij de grens lecht christen zijn en drinken gaat niet samen wilt leggen ?

Ken me het goed voorstellen, omdat je je geest rein wilt houden en je ondanks of je aangeschoten ben ja of nee toch altijd verantwoordelijk bent voor je eigen gedrag... Gedrag dat best wel snel tegen je principes als christen zijn in kan gaan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dronk meestal te veel omdat ik me dan gelukker voelde. Maar goed, om die reden heb ik zoveel lompe dingen gedaan. Ik moet er nu op zien te vertrouwen dat God me helpt en anders niemand. One and only hope wat dat soort dingen betreft... En Hij is er hoor

big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:45:28 schreef Helena het volgende:

Ik dronk meestal te veel omdat ik me dan gelukker voelde. Maar goed, om die reden heb ik zoveel lompe dingen gedaan. Ik moet er nu op zien te vertrouwen dat God me helpt en anders niemand. One and only hope wat dat soort dingen betreft... En Hij is er hoor

big-smile.gif

dit neigt dan ook meer toe richting verslaving, want je gebruikte het als vervanging...

Gelukkig heb je nu iets anders gevonden waar je je geluk in gevonden heb... iets wat stukke beter voor je gezondheid is ook...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja... Ik vraag me af hoe ik ooit heb geleefd.. smile.gif Ik zit nu qua periode op een berg (goeje tijden, slechte tijden) en heb weer die vlinders die ik in het begin had. Dat ik me weer ga afvragen waarom ik Jezus heb mogen ontmoeten. En dat ik medelijden krijg met mezelf van vroeger... En dat ik wel geloof, maar niet kan geloven dat ik geloof. Snap je? Ik denk dat God me even laat bijsterken en dan gaan we weer de woestijn in big-smile.gif Ik ben der al weer klaar voor eigenlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:55:47 schreef Helena het volgende:

Ja... Ik vraag me af hoe ik ooit heb geleefd..
smile.gif

ken die gedachte heb ze zelf ook smile.gif

Quote:
Ik zit nu qua periode op een berg (goeje tijden, slechte tijden) en heb weer die vlinders die ik in het begin had.

weet niet hoelang je al gestopt ben, maar in begin fases is dit zeker normaal... wees alleen niet teleurgesteld als dit gevoel een keer verdwijnd, want daar gaan vele mensen de fout in...

Quote:
Dat ik me weer ga afvragen waarom ik Jezus heb mogen ontmoeten. En dat ik medelijden krijg met mezelf van vroeger... En dat ik wel geloof, maar niet kan geloven dat ik geloof. Snap je?

Ik snap je helemaal, heb wederom precies dezelfde gedachte gehad ongeveer een jaar geleden... medelijden hoef je echt niet met jezelf te hebben, want zeg nou eerlijk was die tijd echt zo verrot op het moment dat je dronk...

Als je terug kijkt misschien wel, maar het moment dat je dronk had je het waarschijnlijk prima naar je zin... dus waarom medelijde... buiten dat is het achteraf een hele leerzame tijd geweest...

Quote:
Ik denk dat God me even laat bijsterken en dan gaan we weer de woestijn in
big-smile.gif
Ik ben der al weer klaar voor eigenlijk.

Is een mooie positieve gedachte vooral vasthouden, maar pas wel op dat dit niet omslaat in hoogmoed is namelijk een gevaarlijke... bedenk dat je veel verleidingen mee ga maken en bedenk van te voren wat je reactie is voor het geval het je overweldigd...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid