Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 10:46:26 schreef -eva- het volgende:

ik neem zelf heeeeel soms een wit wijntje... vind het vaak niet eens lekker, maar sommige tentjes hebben wel echt lekkere!

voor de rest geen alcohol voor mij... dus I don't mind being bob

(en is mijn eerdere post nou verwijderd... die was zo ontopic
yes.gif
, of kan ik em gewoon niet meer vinden...? hee, ach ja, leven gaat door)

misschien teveel gedronken? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 10:46:26 schreef -eva- het volgende:

ik neem zelf heeeeel soms een wit wijntje... vind het vaak niet eens lekker, maar sommige tentjes hebben wel echt lekkere!

voor de rest geen alcohol voor mij... dus I don't mind being bob

party.gifparty.gifparty.gif een medestander in het niet alcohol drinken big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 10:48:07 schreef Michie23 het volgende:

[...]

misschien teveel gedronken?
knipoog_dicht.gif

die was te verwachten....! smile.gif

ik dacht nog.... zal ik het posten?? want ik had zulke goede bijbelse argumenten aangedragen, waar totaal niemand op in ging.... ik vond het wel grappig. ik dacht zullen ze het daarom hebben weggehaald of zo?? widegrin.gif

maar toen keek ik even verder en zag het toch staan.. dus ik dacht: snel veranderen, dan ziet niemand het! ik zet gewoon een leuk plaatje neer voor afleiding... party.gif maar helaas, je bent me toch voor

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 november 2006 23:52:29 schreef The Black Mathematician het volgende:

Ik moet beamen dat de keren dat ik rotzooi heb lopen trappen het altijd onder invloed van alcohol was. HEt kan het slechtste in je losmaken ja.

Laat dan voor iedereen duidelijk zijn dat meer dan twee à drie glazen alcohol NIET goed is!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 16:20:57 schreef Kate het volgende:

[...]

Laat dan voor iedereen duidelijk zijn dat meer dan twee à drie glazen alcohol NIET goed is!

Ik bepaal zelf wel wat goed voor mij is en wat ik kan hebben, daar heb ik niemand anders voor nodig die zijn of haar hoge moreel aan mij probeerd op te dringen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 08 november 2006 16:27:48 schreef Leidenschaft het volgende:

Bepaal jij dan ook dat je twee kilo rattengif aankunt? Knap. De "ik-bepaal-wel-zelf"-trend neemt ernstige vormen aan.

Ik kan heel goed voor mijzelf bepalen dat ik in helemaal geen rattengif aankan. Ik snap je vergelijking niet helemaal. Ik neem aan dat ook jij beslissingen voor jezelf neemt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 16:33:08 schreef Ann het volgende:

ja een beetje goede raad aannemen kan nooit kwaad
smile.gif

hey!!

goede raad van tante kaat
puh2.gif

puh2.gif
lol

Goede raad is prima, maar ga niet met een wijzend vingertje de heilige uithangen.

Daarnaast is de grens voor personen heel verschillend, daar kan je alleen zelf goed op inspelen, of mensen die dat moment in je omgeving zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 16:35:05 schreef thijssieboi het volgende:

[...]

hamer.gif

Haha, heb jij ook gedronken ofzo
puh2.gif
?

ja hoor en ben zelfs al eens (4 jaar geleden) dronken geweest,wat zeg je daarvan

is dan wel bij dat gebleven,nu drink ik het al jaren niet en nooit zal ik dat nog drinken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve Thorgem, ik dring niemand iets op, ik geef enkel de grens aan. De grens tussen stoppen of doorgaan met drinken. Met het laatste kom je vrijwel altijd bedrogen uit en heb je geen controle over jezelf meer.

Dan ben je in de ban van een duistere macht die met jou doet wat jij (bij jouw nader inzien) NIET wilt...maar waar je dan WEL aan overgeleverd bent.

Dit is een soort van getuigenis want ik spreek uit ervaring, dus please Thorgem, steek hier de draak niet mee!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 16:36:53 schreef Kate het volgende:

Lieve Thorgem, ik dring niemand iets op, ik geef enkel de grens aan. De grens tussen stoppen of doorgaan met drinken. Met het laatste kom je vrijwel altijd bedrogen uit en heb je geen controle over jezelf meer.

Dan ben je in de ban van een duistere macht die met jou doet wat jij (bij jouw nader inzien) NIET wilt...maar waar je dan WEL aan overgeleverd bent.

Dit is een soort van getuigenis want ik spreek uit ervaring, dus please Thorgem, steek hier de draak niet mee!

Prima, wellicht vatte ik het wat verkeerd op. Als jij dat persoonlijk zo ervaren hebt dan kan me het wel voorstellen. Persoonlijk ervaar ik het niet zo, en niet zo op die grens van 3 a 4 glazen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 16:36:53 schreef Kate het volgende:

Lieve Thorgem, ik dring niemand iets op, ik geef enkel de grens aan. De grens tussen stoppen of doorgaan met drinken. Met het laatste kom je vrijwel altijd bedrogen uit en heb je geen controle over jezelf meer.

Dan ben je in de ban van een duistere macht die met jou doet wat jij (bij jouw nader inzien) NIET wilt...maar waar je dan WEL aan overgeleverd bent.

Ik ben een keer zó zat geweest, dat ik enkele uren uit mijn geheugen kwijt ben. Het was thuis op mijn studentenflat. Het laatste wat ik wist, was dat het 12 uur was en dat ik echt helemaal kachel was, en het eerste wat ik weer wist, was dat het 5 uur was, ik met pyama aan in mijn bed lag en de deur van binnenuit op slot was gedaan (ik was alleen op mijn kamer). Ik had op het aanrecht kunnen staan strippen, ik had met een half-onbekende het bed kunnen delen enz. en ik had het niet geweten. Echter, ik was gewoon rustig geweest, was om 1 uur opgestapt (vertelde een huisgenote later), heb overgeven (blijkens enkele spettertjes naast de wc), mijn tanden gepoetst, me omgekleed en ben gaan slapen. Het enige waar ik last van had, behalve dat tijdelijke geheugenverlies (die herinneringen zijn tot op de dag van vandaag verdwenen), was een flinke koppijn en nadorst de dag erna. Ik heb niets, maar dan ook helemaal niets gedaan wat ik niet wilde. Hoe jij op die duistere macht komt, is mij een raadsel.

Quote:
Dit is een soort van getuigenis want ik spreek uit ervaring, dus please Thorgem, steek hier de draak niet mee!

Dus omdat jij niet tegen drank kunt, komt een ander in de ban van een duistere macht als hij zuipt? Waarvan akte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 18:53:50 schreef Ann het volgende:

Ik ken een meisje die seks heeft gehad (orale) met 2 jongens, en daar had ze dus heeeel veel spijt van

Ik ken wel meer mensen die van dingen heel veel spijt hebben. Ik heb zelf ook wel van dingen heel veel spijt, ze hadden echter nooit met alcohol te maken.

Als je gedronken hebt doe je echt niet opeens allemaal dingen die tegen je moraal in gaan. Het moet wel in je zitten (hetzij heel diep) anders zou je het alsnog niet doen ook al heb je gedronken of ben je dronken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

denk wel dat alcohol geen probleem is maar in mate!

want in de bijbel dronken ze ook wijn!

maar denk niet dat je een echt fijn voorbeeld bent als je dronken over straat loopt te zwammen. ik denk dat je daarin je moet onderscheiden van anderen als je uit gaat.

want ik vind het verschrikkelijk ben 1 keer dronken geweest en dan wordt je afhankelijk van anderen en ik vind dat je als Christen dan totaal niets goeds laat zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 years later...
waarom jezelf zo vernederen door dronken te wordenwat is er zo leuk aan om jezelf helemaal niet meer in de hand te hebben.

Dronkenschap wil nog niet betekenen dat een persoon zichzelf niet meer in de hand heeft. Ik ben in mijn jeugd vele malen dronken geweest en heb nooit de controle over mijzelf verloren. Heb ook nooit dingen gedaan waar ik achteraf spijt van had oid.

hoe ga je het jezelf vergeven als het (echt) uit de hand loopt.Dat voorkom je toch gewoon door op je drankhoeveelheid te letten

Ik vond het gewoon vrij gezellig om op een stapavond een biertje of 10 a 15 te drinken. Gewoon lekker met vrienden kletsen/dansen/maffe spelletjes spelen en een beetje gezellig doordrinken. Natuurlijk niet echt goed voor de gezondheid, maar goed dat is autorijden (en tal van andere dingen) ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid