Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 17 april 2006 15:32:29 schreef Helena het volgende:

Als ik er niet bij hoor als ik niet drink mogen ze van mij allemaal het dak op gaan. Gelukkig heb ik dat nooit meegemaakt. Sommige jongens vinden het wel jammer als ze je niet dronken kunnen voeren en sommige meisjes vinden het jammer als ik niet met ze mee ga als ze dronken gevoerd zijn, maar ik vind er niets jammers aan.

Je kunt God dienen als je uitgaat. Het lijkt moeilijk maar ik zie er nu in onze kroeg de vruchten van. Geloof is een gespreksoverwerp geworden en sommigen willen ineens eens mee naar de kerk.

Als je alcohol hebt denk k vrijer maa nog wel helder k eb dn nog steeds het besef god ziet me

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 17 april 2006 16:10:44 schreef kasper het volgende:

[...]

met alcohol op voel je je vrijer met een cola heb je dat niet het kan wel wel gesellig zijn maa k vint met een biertje dat het dan gesellig is en word

owja, ken zat mensen die nuchter vrijer zijn dan mensen die een paar biertjes op hebben...

heeft volgens mij meer te maken met zelfvertrouwen dan met de hoeveelheid alcohol, waardoor je meer zelf vertrouwen krijgt...

Als het alleen gezellig kan worden en je vrijer gaat voelen met een biertje gaat het mij al neigen richtings verslavingsgedrag...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 17 april 2006 16:28:21 schreef kasper het volgende:

ben niet verslaafd k wil die mensen wel eens ontmoeten die nuchter vrijer zijn maaja k zie geen kwaad in een biertje als je maa weet je waaar je grens is

beweer ook niet dat jij verslaafd ben, maar alleen dat je wel heel goed moet opletten...

In het biertje zie ik zelf ook geen kwaad, want zoals ik al aangaf drink ik zelf ook regelmatig teveel...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 17 april 2006 16:10:44 schreef kasper het volgende:

[...]

met alcohol op voel je je vrijer met een cola heb je dat niet het kan wel wel gesellig zijn maa k vint met een biertje dat het dan gesellig is en word

Waarom zou het alleen gezellig zijn met alcohol op? Beetje zielig als jij alleen leuk kan zijn als je alcohol op hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 17 april 2006 16:32:48 schreef kasper het volgende:

hier een vraag warom drink jij alcohol?

omdat ik het lekker vind... en er veel meer uithoudingsvermogen van krijg om los te gaan....

Maar niet alleen voor de gezelligheid, want zowel nuchter als dronken kan het gezelli zijnsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 17 april 2006 16:12:44 schreef kasper het volgende:

[...]

Als je alcohol hebt denk k vrijer maa nog wel helder
k eb dn nog steeds het besef god ziet me

Zeg, had je soms wat gedronken toen je dit typte? knipoog_dicht.gif

Anyway, dit is wel een grappig toeval, want ik had net de volgende dialoog (is geen discussie te noemen) op een moslimforum met een ex-katholieke moslim (even voor de duidelijkheid: moslims mogen geen druppel alcohol aanraken):

ik schreef gisteren:

Gisterenavond na de borrel na de Paaswake ben ik nog even de donkere kerk ingegaan en heb ik er even (er was toch niemand die het zag widegrin.gif) als moslim geknield gelegen in het middenpad. Enkel de godslamp was zichtbaar voorin de kerk ...

zijn antwoord:

Kijk dat zou ik nou nooit doen. Wel nog even de kerk of in mijn geval de moskee binnengaan maar na de BORREL, heaven forbid… smile.gif

(over het knielen) Als ik dit lees zeg als moslim ‘mashallah’ ofwel: mooi in de zin van zoals God het wil

Maar…’er was toch niemand die het zag’ Weet je dat zeker ??

en ik weer:

Haha!widegrin.gif En toch ... ik had inderdaad wat gedronken (niet veel, maar na de vastentijd viel het redelijk zwaar), maar ik was wel 'bij zinnen' en dat is denk ik wat nodig is voor oprecht gebed. Reken maar dat mijn gebed daar zéér oprecht was, mijn hart stroomde over van dankbaarheid! Ik zou me niet meer in een kerk durven te vertonen bij het Allerheiligste, als ik dacht dat ik zo aangeschoten was dat ik me er oneerbiedig zou gaan gedragen.

Haha, weet je ... het ging me na het posten nog even door het hoofd 'moet ik dit editten en schrijven - er was er toch maar Eén Die me er zag'. Maar dacht dat dat wel duidelijk was ... puh2.gif

En hij weer:

Ik ben blij dat je je daarvan bewust was en ik had ook niet anders van je verwacht smile.gif

ik, afsluitend:

Ja, niet alleen moslims weten dat Hij hen altijd ziet, ook al zien zij Hem niet smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 17 april 2006 16:32:48 schreef kasper het volgende:

hier een vraag warom drink jij alcohol?

ik heb geen idee big-smile.gif

vind het niet heel erg lekker... daarom drink ik haast nooit meer dan 2 glazen of 1 biertje smile.gif

Maar ik vind het wel gezellig met alcohol erbij. Maar het is niet noodzakelijk gelukkig, ik kan ook veel lol hebben zonder alcohol knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 17 april 2006 16:28:21 schreef kasper het volgende:

ben niet verslaafd k wil die mensen wel eens ontmoeten die nuchter vrijer zijn maaja k zie geen kwaad in een biertje als je maa weet je waaar je grens is

Kasper, ik heb een paar vraagjes voor je. Kan jij ook plezier hebben op een fuif als je geen alcohol drinkt? Zou je ooit naar een alcoholvrije fuif gaan? Doe je soms dingen als je gedronken hebt die je niet zou willen of durven doen als je nuchter bent? Vind jij het leuker als je vrienden ook dronken zijn, of maakt je dat niet uit?

Trouwens, zou je iets leesbaarder willen schrijven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 17 april 2006 18:06:57 schreef Iriacynthe het volgende:

[...]

Kasper, ik heb een paar vraagjes voor je. Kan jij ook plezier hebben op een fuif als je geen alcohol drinkt? Zou je ooit naar een alcoholvrije fuif gaan? Doe je soms dingen als je gedronken hebt die je niet zou willen of durven doen als je nuchter bent? Vind jij het leuker als je vrienden ook dronken zijn, of maakt je dat niet uit?

Trouwens, zou je iets leesbaarder willen schrijven?

heej iriacynthe

ik kan heel veel plezier hebben zonder alcohol. Een fuif zonder alcohol bestaat hier niet nouwja school feest en daar ga k meestal wel heen en heb k ook plezier. Mijn vrienden zijn meestal ook aangeschoten dronken wil ik het niet noemen knipoog_dicht.gif ben meestal niet dronken wel flink aangeschoten en als je aangeschoten bent durf je dingen sneller we sluiten wel eens een wedje nix ergs wij zijn gewoon normaalknipoog_dicht.gif mensen die niet normaal kunnen doen vallen op maa zijn vaak in de minderheid nouwja k hoop zo dat het wat duidelijker word nu ik je vragen beantwoord hebt. sorry voor mijn taal msn knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 17 april 2006 16:36:41 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Zeg, had je soms wat gedronken toen je dit typte?
knipoog_dicht.gif

Anyway, dit is wel een grappig toeval, want ik had net de volgende dialoog (is geen discussie te noemen) op een moslimforum met een ex-katholieke moslim (even voor de duidelijkheid: moslims mogen geen druppel alcohol aanraken):

ik schreef gisteren:

Gisterenavond na de borrel na de Paaswake ben ik nog even de donkere kerk ingegaan en heb ik er even (er was toch niemand die het zag
widegrin.gif
) als moslim geknield gelegen in het middenpad. Enkel de godslamp was zichtbaar voorin de kerk ...

zijn antwoord:

Kijk dat zou ik nou nooit doen. Wel nog even de kerk of in mijn geval de moskee binnengaan maar na de BORREL, heaven forbid…
smile.gif

(over het knielen) Als ik dit lees zeg als moslim ‘mashallah’ ofwel: mooi in de zin van zoals God het wil

Maar…’er was toch niemand die het zag’ Weet je dat zeker ??

en ik weer:

Haha!
widegrin.gif
En toch ... ik had inderdaad wat gedronken (niet veel, maar na de vastentijd viel het redelijk zwaar), maar ik was wel 'bij zinnen' en dat is denk ik wat nodig is voor oprecht gebed. Reken maar dat mijn gebed daar zéér oprecht was, mijn hart stroomde over van dankbaarheid! Ik zou me niet meer in een kerk durven te vertonen bij het Allerheiligste, als ik dacht dat ik zo aangeschoten was dat ik me er oneerbiedig zou gaan gedragen.

Haha, weet je ... het ging me na het posten nog even door het hoofd 'moet ik dit editten en schrijven - er was er toch maar Eén Die me er zag'. Maar dacht dat dat wel duidelijk was ...
puh2.gif

En hij weer:

Ik ben blij dat je je daarvan bewust was en ik had ook niet anders van je verwacht
smile.gif

ik, afsluitend:

Ja, niet alleen moslims weten dat Hij hen altijd ziet, ook al zien zij Hem niet
smile.gif

Neeh ik was niet dronken puh2.gif selfs al ben k flink aangeschoten dan heb ik dat besef nog steeds selfs kan k dan nog down worden....k weet niet of iedreen dat heeft

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 17 april 2006 21:48:12 schreef Gorthaur het volgende:

Ik vind dit topic een beetje lijken op een opschep topic over alcoholgebruik/misbruik.
mondhouden.gif

Het soort gespreksonderwerp wat je hebt als je zelf een glaasje ophebt, ja .. (heb overigens gisteren en vandaag zelfs geen drup aangeraakt)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 17 april 2006 21:50:05 schreef living stone het volgende:

en waarom vind je dat erop lijken dan ?

Ach, misschien is die opmerking wel wat voorbarig.

Maar dit topic geeft wel mooi een gelegenheid om je alcoholgebruik op tafel te gooien, dat kan wel zijn hoeveel je toch wel niet drinkt, of juist hoe goed je toch wel mate weet te houden.

En vervolgens de discussie rond of je wel/geen plezier kunt hebben.

Maar goed, wie weet was ik te vlug met m'n conclusie. Immers de donderpreken tegen alcohol staan immers ook in dit topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid