Spring naar bijdragen

TV de moeite waard?


Kijk jij TV?  

  1. 1. Kijk jij TV?

    • dagelijks
      9
    • meermalen per week
      6
    • af en toe
      16
    • vrijwel nooit
      8
    • nooit
      3


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 109
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]Een programma als "Hole in the wall" is dan ook typisch zo'n programma dat in Nederland niet werkt. Het is inderdaad een Japans spelconcept en dat merk je meteen. Japanse spelshows zijn geniaal omdat Japanners geniaal zijn. Die shows zijn echt te bizar voor woorden en draaien om pijn, vernedering en fysieke uitdaging.

In Japan past dat en levert dat een avond verschrikkelijke meligheid op, ook voor westerlingen, omdat Japanners zich er helemaal aan overgeven. In Nederland wordt het al snel saai en banaal, omdat het volstrekt niet in onze cultuur past. Het is leuk om naar Japanners te kijken, maar zelf zijn we verder te nuchter om echt in zo'n show op te gaan.

Jij kunt vinden dat het niet werkt. Ik ben het met je eens. Maar de kijkcijfers zeggen iets anders: het werkt klaarblijkelijk uitstekend hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat hole in the wall programma is best leuk..... Om 1 keertje te zien...... Ik kan me echter niet voorstellen dat iemand er elke week naar gaat kijken. Het is steeds hetzelfde.

De enige progamma's waar je vaker naar kunt kijken (mijn mening) zijn programma's waarbij menselijke interactie centraal staat, en dat kan ook op elk niveau van laag (GTST) tot hoog (University Challenge)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat hole in the wall programma is best leuk..... Om 1 keertje te zien...... Ik kan me echter niet voorstellen dat iemand er elke week naar gaat kijken. Het is steeds hetzelfde.

Ach, datzelfde heb ik ook met Wegmisbruikers. Ook elke week hetzelfde en vaak ook létterlijk dezelfde filmpjes, een eentonige reeks van boetes, invorderingen en frustraties. Tóch kijken er volgens mij wel elke week veel mensen ernaar. Ik ken zelf ook enkele personen die het graag kijken. Mij verbaasd dus eigenlijk niets meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Subvraag, kan dat? Waarom kijken jullie eigenlijk tv en besteden jullie niet i.p.v. dat, die tijd aan het geloof?

Mijn mening is dat je bij te veel tv kijken nogal onbewust beïnvloed kan worden door alles wat te zien is. Vergelijk de mensen van deze tijd, met die van 50 jaar geleden en vergelijk de mensen van nu die nooit tv kijken met de mensen die dat wel doen.

TV de moeite waard? Nee, zeker niet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Subvraag, kan dat? Waarom kijken jullie eigenlijk tv en besteden jullie niet i.p.v. dat, die tijd aan het geloof?

Mijn mening is dat je bij te veel tv kijken nogal onbewust beïnvloed kan worden door alles wat te zien is. Vergelijk de mensen van deze tijd, met die van 50 jaar geleden en vergelijk de mensen van nu die nooit tv kijken met de mensen die dat wel doen.

TV de moeite waard? Nee, zeker niet!

Kun jij je tijd niet beter aan je (persoonlijk) geloof besteden in plaats van zinloos rondhangen op voor de eeuwigheid volledig onbetekenende fora? Kun jij niet beter met je (persoonlijk) geloof bezig zijn in plaats van anderen vertellen dat ze bepaalde muziek niet moeten luisteren en beter geen televisie kunnen kijken? Wat is overigens het wezenlijke verschil tussen televisie en muziek enerzijds en het internet anderzijds? Is internet niet veel kwalijker dan tv en muziek? Op het wereldwijde web is meer rommel te vinden dan in de gehele muziekbranche en televisiewereld bij elkaar man! Enigszins hypocriet, vind je niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Subvraag, kan dat? Waarom kijken jullie eigenlijk tv en besteden jullie niet i.p.v. dat, die tijd aan het geloof?

Mijn mening is dat je bij te veel tv kijken nogal onbewust beïnvloed kan worden door alles wat te zien is. Vergelijk de mensen van deze tijd, met die van 50 jaar geleden en vergelijk de mensen van nu die nooit tv kijken met de mensen die dat wel doen.

TV de moeite waard? Nee, zeker niet!

Schat, Credible is nu net dat ene forum waar zelfs de atheisten geen TV meer kijken.

(Voorspelbaar,btw)


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Kun jij je tijd niet beter aan je (persoonlijk) geloof besteden in plaats van zinloos rondhangen op voor de eeuwigheid volledig onbetekenende fora? Kun jij niet beter met je (persoonlijk) geloof bezig zijn in plaats van anderen vertellen dat ze bepaalde muziek niet moeten luisteren en beter geen televisie kunnen kijken? Wat is overigens het wezenlijke verschil tussen televisie en muziek enerzijds en het internet anderzijds? Is internet niet veel kwalijker dan tv en muziek? Op het wereldwijde web is meer rommel te vinden dan in de gehele muziekbranche en televisiewereld bij elkaar man! Enigszins hypocriet, vind je niet?

Internet is het gebroed van de hoer van Babylon oid.

Vermakelijk genoeg dus....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Kun jij je tijd niet beter aan je (persoonlijk) geloof besteden in plaats van zinloos rondhangen op voor de eeuwigheid volledig onbetekenende fora?

Ik denk dat ik mij best wel multifunctioneel kan noemen engel.gif ik kan én op een forum zitten én met geloof bezig zijn (wat een "toeval"! Dit is ook nog eens een christelijk forum)! Offtopic

Quote:
Kun jij niet beter met je (persoonlijk) geloof bezig zijn in plaats van anderen vertellen dat ze bepaalde muziek niet moeten luisteren en beter geen televisie kunnen kijken?

Beter lezen, offtopic.

Quote:
Wat is overigens het wezenlijke verschil tussen televisie en muziek enerzijds en het internet anderzijds? Is internet niet veel kwalijker dan tv en muziek? Op het wereldwijde web is meer rommel te vinden dan in de gehele muziekbranche en televisiewereld bij elkaar man! Enigszins hypocriet, vind je niet?

Weinig verschil inderdaad, maar gelukkig kun je hier met je verstand zelf kiezen waar je terecht wilt komen.

Ik stelde een vraag, ik maak geen regels voor andere.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik word een beetje kriegel van mensen die zeggen dat tv niet goed is. Dat refo's principieel geen tv kijken vind ik niet erg. Waar ik me aan erger, is als niet-refo's die wél een tv hebben, iets soortgelijks zeggen.

Dat zijn van die mensen die wel een televisietoestel hebben, er af en toe ook naar kijken, maar die over het algemeen vinden dat de mensheid veel te veel tv kijkt. Tv-kijken is een laag, plat soort vermaak, vinden zij. Als je echt je doel wil vinden als mens, moet je je tijd besteden aan een boek, of aan je gezin.

Het ergste is nog dat ze het graag zeggen.

Dan vraag je: "Heb jij laatst dit en dit programma gezien?"

En dan antwoorden zij met een minzame glimlach: "Nee, maar ik kijk de laatste tijd niet veel tv meer. Ik vind de programma's allemaal zo slecht."

Je proeft aan de manier waarop ze het zeggen, dat ze zich verheven voelen boven de mensen die wél veel tv kijken.

Dat soort mensen gaan er geheel aan voorbij dat het af en toe heel relaxed en ontspannend is om te zappen. Als ik een dag lang hard heb gewerkt en veel studieboeken heb gelezen, heb ik helemaal geen zin in gezinsactiviteiten of een goed boek. Niets is heerlijker om dan met een bak thee naar zinloze tv-programma's te kijken waar ik me hersens nauwelijks bij hoef te gebruiken. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik word een beetje kriegel van mensen die zeggen dat tv niet goed is. Dat refo's principieel geen tv kijken vind ik niet erg. Waar ik me aan erger, is als niet-refo's die wél een tv hebben, iets soortgelijks zeggen.

Dat zijn van die mensen die wel een televisietoestel hebben, er af en toe ook naar kijken, maar die over het algemeen vinden dat de mensheid veel te veel tv kijkt. Tv-kijken is een laag, plat soort vermaak, vinden zij. Als je echt je doel wil vinden als mens, moet je je tijd besteden aan een boek, of aan je gezin.

Het ergste is nog dat ze het graag zeggen.

Dan vraag je: "Heb jij laatst dit en dit programma gezien?"

En dan antwoorden zij met een minzame glimlach: "Nee, maar ik kijk de laatste tijd niet veel tv meer. Ik vind de programma's allemaal zo slecht."

Je proeft aan de manier waarop ze het zeggen, dat ze zich verheven voelen boven de mensen die wél veel tv kijken.

Dat soort mensen gaan er geheel aan voorbij dat het af en toe heel relaxed en ontspannend is om te zappen. Als ik een dag lang hard heb gewerkt en veel studieboeken heb gelezen, heb ik helemaal geen zin in gezinsactiviteiten of een goed boek. Niets is heerlijker om dan met een bak thee naar zinloze tv-programma's te kijken waar ik me hersens nauwelijks bij hoef te gebruiken.
yes.gif

Watje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Ik word een beetje kriegel van mensen die zeggen dat tv niet goed is. Dat refo's principieel geen tv kijken vind ik niet erg. Waar ik me aan erger, is als niet-refo's die wél een tv hebben, iets soortgelijks zeggen.

Dat zijn van die mensen die wel een televisietoestel hebben, er af en toe ook naar kijken, maar die over het algemeen vinden dat de mensheid veel te veel tv kijkt. Tv-kijken is een laag, plat soort vermaak, vinden zij. Als je echt je doel wil vinden als mens, moet je je tijd besteden aan een boek, of aan je gezin.

Het ergste is nog dat ze het graag zeggen.

Dan vraag je: "Heb jij laatst dit en dit programma gezien?"

En dan antwoorden zij met een minzame glimlach: "Nee, maar ik kijk de laatste tijd niet veel tv meer. Ik vind de programma's allemaal zo slecht."

Je proeft aan de manier waarop ze het zeggen, dat ze zich verheven voelen boven de mensen die wél veel tv kijken.

Dat soort mensen gaan er geheel aan voorbij dat het af en toe heel relaxed en ontspannend is om te zappen. Als ik een dag lang hard heb gewerkt en veel studieboeken heb gelezen, heb ik helemaal geen zin in gezinsactiviteiten of een goed boek. Niets is heerlijker om dan met een bak thee naar zinloze tv-programma's te kijken waar ik me hersens nauwelijks bij hoef te gebruiken.
yes.gif

ja idd.. smile.gif wat ik trouwens ook nooit begrijp; waarom wordt het lezen van een boek als zoveel beter gezien dan het kijken van een tv-programma?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als dat passieve, je ding is prima toch? Wij hebben tv omdat mijn vrouw graag af en toe kijkt, niet omdat ik dat graag wil. Je hoort mij niet zeggen dat het rondhangen op het internet altijd zo nuttig is, wel dat je dan zelf min of meer bepaalt waar je naar kijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ja idd..
smile.gif
wat ik trouwens ook nooit begrijp; waarom wordt het lezen van een boek als zoveel beter gezien dan het kijken van een tv-programma?

Omdat er geen enkel boek over Gerard Joling gaat.

Nee, van boeken wordt dat je er een groter taalgevoel en meer fantasie van krijgt. Zo is voor een allochtoon aan te raden om heel veel te lezen in plaats van te staren naar een beeldbuis. Een boek lezen is ook wat actiever dan tv kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Anders, omdat je de taal niet leert kennen, de Engelse taal wordt auditief benaderd, maar als je goed Engels wilt leren moet je het schrijven, lezen, horen en spreken. Wat dat betreft is Engels leren vanaf tv verschrikkelijk eenzijdig. En ik geloof niet dat het goed werkt. Ik heb in de supermarkt nog nooit zoveel jongeren in paniek zien raken vanwege een Engels sprekende klant terwijl ze toch echt veel films kijken en veel Engelse muziek luisteren.

Fantasie is niet alleen iets kinderlijks maar ook onderdeel van denkprocessen, deductief-hypothetisch denken, creativiteit en meer van dat soort ongein. Een hele grote en dus. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat soort mensen gaan er geheel aan voorbij dat het af en toe heel relaxed en ontspannend is om te zappen. Als ik een dag lang hard heb gewerkt en veel studieboeken heb gelezen, heb ik helemaal geen zin in gezinsactiviteiten of een goed boek. Niets is heerlijker om dan met een bak thee naar zinloze tv-programma's te kijken waar ik me hersens nauwelijks bij hoef te gebruiken.
yes.gif

Dat is precies wat ik ook in mijn post zei yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus een jaar of twee geleden heb ik mijn TV-abonnement opgezegd en het abonnement op de omroepgids stopgezet. Ben ik daar erg apart in, of zijn er meer mensen die vrijwel nooit TV kijken?

Geweldig! Leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die de tv buiten de deur zetten hamer.gif

Waar ik nu woon kijk ik af en toe tv, eigenlijk zijn er niet veel programma's die ik kijk, als ik kijk is het zondag avond en maandag avond en verder niet. Over een poosje heb ik geen tv meer en dat lijkt me prima... Toen ik in Canada woonde keek ik ook geen tv, want die hadden we niet en ik miste er niet zoveel aan. Dingen die ik wilde weten zoals nieuws/ weer kon ik in de krant lezen of op internet.

Verder kunnen we films op de computer kijken of een avondje naar de bios smile.gif

Het kan lekker zijn om nog even voor de tv te hangen aan het eind van de dag, maar ik merk dat ik vaak langer blijf zitten dan ik van tevoren had bedacht. Daarnaast gaat de tijd stilletjes voorbij, terwijl ik die tijd m.i. op een veel nuttigere manier had kunnen besteden.

Quote:

van veel tv kijken leer je goed engels.

Ligt er helemaal aan wat je kijkt. want lang niet alle engelstalige programma's zijn nou zo positief voor de engelse ontwikkeling knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

van veel tv kijken leer je goed engels. Meer fantasie van boeken dan van tv? Zelfs als dat waar is; en? Wat is er goed aan fantasie? Maar goed, wel bedankt voor je antwoord hoor..
knipoog_dicht.gif

Ach, ik vind tv gewoon snel saai worden, het is zo voorgekauwd. Bij een boek vul je zelf in hoe alles er uit ziet en dat werkt voor mij beter. Stom voorbeeld he, maar als er in een boek bvb sprake is van een of andere knappe sprookjesprins, ja, in mijn gedachten is dat dan ook echt een knappe sprookjesprins waarvan je je kan voorstellen dat de prinses er alles voor doet, maar als die rol in een film dan gecast wordt voor Brad Pitt, sjah, dan is mijn begrip voor mevrouw prinses gelijk een pak minder. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid