Spring naar bijdragen

TV de moeite waard?


Kijk jij TV?  

  1. 1. Kijk jij TV?

    • dagelijks
      9
    • meermalen per week
      6
    • af en toe
      16
    • vrijwel nooit
      8
    • nooit
      3


Aanbevolen berichten

Vroeger hadden we 2, later 3 Nederlandse zenders waar ik regelmatig naar keek en dingen op zag die ik interessant vond.

Tegenwoordig zijn er een stuk of 11 Nederlandstalige zenders en tot voor kort had ik nog een omroepgids, maar als ik daarin zocht naar iets leuks om te kijken, zag ik avond na avond kolommenvol met allemaal dezelfde onzin-programma's: reality-soaps, soaps, kookprogramma's, klusprogramma's, maar nauwelijks nog een boeiende documentaire of echt unieke en goed gemaakte serie.

Dus een jaar of twee geleden heb ik mijn TV-abonnement opgezegd en het abonnement op de omroepgids stopgezet. Ben ik daar erg apart in, of zijn er meer mensen die vrijwel nooit TV kijken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 109
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

mijn eigen stem zou 'vrijwel nooit' moeten zijn, maar ik was zo dom die optie pas toe te voegen nadat ik zelf al gestemd had. Ik heb nog wel restsignaal op de kabel en soms kijk ik nog wel eens naar het journaal, Zembla, Nova of Tegenlicht.

@WS: ik heb de Poll al snel gewijzigd, maar net niet snel genoeg voor onze stemmen dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen tv dus kijk ik het niet. Ik kijk wel es series (die ik eh verzamel op campusnet, en campusnet is legaal ^^) en uitzenndinggemist op m'n computer. En soms kijk ik het journaal op de pc.

Maargoed, ik heb 'vrijwel nooit' gestemd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kijk niet superveel tv. Volg alleen ONM en GTST. Ja ik weet, soaps kijken is 'slecht'puh2.gif, maarja, het is gewoon mn kleine verslaving geworden zoals ik het soms noem. Vind de soaps niet eens altijd boeiend, maar ik ben als het afgelopen is altijd zó benieuwd wat er nou gebeurd, dat ik toch de volgende dag -als het even kan- weer kijk. Alhoewel, als ik het een dag niet zie maakt me dat ook niet uit hoor.

Verder volg ik nog wel eens een aflevering van Jong of Praatjesmakers als dat seizoen er is, en op zaterdagavond één of ander programma, en heeeeel af en toe het journaal.

Ik kan het simpelweg niet opbrengen om vaker te kijken naar docu's als die erop zijn, of tegenlicht, aangezien ik altijd rond 10uur in bed lig, en dat dan zo'n beetje begint. Ik kom al zo moeilijk in slaap, en na tvkijken al helemaal. nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kijk alleen het achtuurjournaal, verder niet meer. Films kijk ik op DVD, want op televisie film kijken vind ik ook weinig meer aan. Lange reclameblokken en ook tijdens de film schreeuwerige aankondigingen van televisieprogramma's.

Dit om precies de redenen die Think al geeft. Het maakt enkel lusteloos als je niet heel bewust programma's volgt en erg inspirerend zijn de meeste programma's ook al niet meer. Programma's die eerst interessant waren, omdat ze iets nieuws lieten zien, zijn nu meer van hetzelfde en echt iets nieuws verschijnt er allang niet meer. Ook de publieke zenders vind ik niet erg boeiend.

Er is echt geen enkel programma meer dat ik per se zou willen zien of volgen. Mocht het ooit gebeuren dat ik het journaal niet meer zou kunnen kijken, dan zal ik ook daar niet al te rouwig om zijn, hoe graag ik het ook kijk. Het scheelt dat ik televisie en monitor in één heb, dus geen ongebruikt apparaat hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

TV.. Ik kijk het nooit.

Als ik zie hoe verhollandiseerd (zelf verzonnen widegrin.gif) de hele tv is. Blegghh... *kots*

Kijk is naar XFactor, Idols, Popstar, So you wannabe a popstar.

Of al die dans programma's. Allemaal hetzelfde, met hoogstens 1 à 2 regels meer of minder.

En ja.. dat moet Nederlandse Entertainment voorstellen.

Bah.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

ik volg ook gtst, verder nog 2 series op net 5, en op de maandagavond samen met mn zusje Benelux' next top model, project catwalk en model in 1 dag.. echt relaxt vind ik dat, maandag is echt zo'n baggerdag altijd en dan vind ik het gewoon lekker om 's avonds gezellig nutteloze tv te kijken. Overigens vind ik die kookprogramma's van de laatste tijd ook best wel grappig, over de kook enzo. Dus ja ik vind tv wel de moeite waard hoor. knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

TV.. Ik kijk het nooit.

Als ik zie hoe verhollandiseerd (zelf verzonnen
widegrin.gif
) de hele tv is. Blegghh... *kots*

Kijk is naar XFactor, Idols, Popstar, So you wannabe a popstar.

Of al die dans programma's. Allemaal hetzelfde, met hoogstens 1 à 2 regels meer of minder.

En ja.. dat moet Nederlandse Entertainment voorstellen.

Bah.

neej dat vind ik ook niks meer.. alleen k2 zoekt k3 vond ik nog wel leuk. bloos.gif zag laatst ook een stukje van hole in the wall ofzo.. zó kansloos, dat gaat gewoon nergens over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

TV is geen moeite waard. Ik ben er op mijn 16e mee gestopt en mis het totaal niet. Elke keer als ik het ergens zie, in de snackbar of zo, word ik er depressief van. En sowieso zou ik niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om het te kijken...

Het hele idee achter tv vind ik raar: dat je ervoor gaat zitten met de instelling "Goh, 's kijken wat ze me vandaag weer te bieden hebben". Bij de computer is dat wel anders, daar zoek je zelf dingen op. En zelfs bij kranten en andere drukpers is het anders. Je kan dingen overslaan of later nog een keer teruglezen. Maar tv.... de mens verdient beter dan dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Af en toe kijk ik wel tv maar meer omdat mijn vrouw graag bepaalde misdaadseries kijkt niet omdat ik het mis. Nieuws haal ik meestal van internet en dan het liefst uit verschillende bronnen. Die enkele keer dat ik het journaal kijk is als er vliegtuigen in gebouwen vliegen of een idioot op koninginnedag mensen doodrijdt en internetsites nog trager als het journaal zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vrijwel nooit.

Al is het niet helemaal waar, want tijdens het koken / eten / opruimen staat de tv wel aan, op Eggheads BBC of als het wat later is RTL / NOS journaal. Maar dat zijn dan ook programma's waarbij je met alleen luisteren ook al een end komt.

Ik ga echter vrijwel nooit meer zitten kijken. Uitzonderingen vooral op sport gebied:

WK Snooker

Tour de France

Wimbledon - Roland Garros

Olympisch zwemmen

En ik kijk Top Gear op de BBC, maar da's maar af en toe als er een seizoen loopt. Vaak ben ik trouwens niet thuis op zondagavond en dan kijk ik de uitzending via internet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom vinden jongens het toch zo leuk om sport te kijken en dan met name voetbal?

Het is een kwestie van de bal afpakken om hem vervolgens weer weg te trappen in de hoop dat hij bij 1 van je medespelers terecht komt.

De enige leuke tak van sport is de paardensport puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ow gaan we zo beginnenpuh2.gif

Wat er zo leuk is aan paardensport??

Je zit er zelf contant op!

Probeert zo goed mogelijk over die hindernissen heen te komen en je eigen zo steeds hoger te plaatsen.

Persoonlijk heb ik er nogal moeite mee om een paard over een hindernis te krijgen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid