Spring naar bijdragen

TV de moeite waard?


Kijk jij TV?  

  1. 1. Kijk jij TV?

    • dagelijks
      9
    • meermalen per week
      6
    • af en toe
      16
    • vrijwel nooit
      8
    • nooit
      3


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 109
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik heb een jaar geen tv gehad en heb het eigenlijk niet gemist. In ons huidige huis staat een tv (niet van mij maar van een huisgenoot) en dan merk ik wel dat ik vaak meekijk omdat het ding nu eenmaal toch aanstaat en dan wordt je aandacht automatisch naar het scherm getrokken. Maar later als ik een eigen huis heb zonder tv-kijkende huisgenoten denk ik niet dat ik zo'n ding in huis haal. Leuke films of series of documentaires kan ik net zo goed op dvd kopen/huren (of stiekem downloaden engel.gif ) en op de computer kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb geen tv. Er zijn een aantal programma's wat ik via internet kijk zoals So you think you can dance, boer zoekt vrouw en de mol. Soms kijk ik ook nog wel eens wat BNN-meuk. Ben wel verslaafd aan de serie Southpark, maar ik heb alle afleveringen al minstens 10 keer gezien. Nieuws volg ik via internet. Vaak doe ik wat anders als er een programma opstaat.......

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kijk mn series (Heroes, Prison Break, Lost) vooral via de computer.

Op tv kijk ik vooral films (ook dvd natuurlijk) en sport.

Series al Boer zoekt vrouw, Friends, Will&grace kijk ik wel op tv. Die comedyseries dan vooral als het uitkomt... ben dan meestal aan het werk.

Op mn werk verplicht series als GTST en Popstars kijken, omdat de clienten dat graag zien. Dus doen we maar gezellig mee, al is het niet echt mijn ding puh2.gif

edit: Sinds kort ook de zender Fox life bij UPC waar veel series te zien zijn die wel aardig zijn. Kijk ik ook zo af en toe naar

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

TV.. Ik kijk het nooit.

Als ik zie hoe verhollandiseerd (zelf verzonnen
widegrin.gif
) de hele tv is. Blegghh... *kots*

Kijk is naar XFactor, Idols, Popstar, So you wannabe a popstar.

Of al die dans programma's. Allemaal hetzelfde, met hoogstens 1 à 2 regels meer of minder.

En ja.. dat moet Nederlandse Entertainment voorstellen.

Bah.

Dat heeft niets met Nederlands Entertainment te maken, dat is wereldwijd het geval. Als je je bedenkt dat afgelopen zaterdag 1,5 miljoen mensen naar Gerard Joling en Beau van Erven Dorens hebben zitten kijken die met een team zichzelf - gekleed in strakke pakjes - door gaten in de muur probeerden te wurmen (het programma Hole In The Wall, geloof ik), een format afkomstig uit Japan... Tsja...

En programma's als Idols en X-Factor zijn geen Nederlandse programma's, dat zijn aangekochte shows, verzonnen in het verre buitenland. knipoog_dicht.gif

Ik kijk af en toe, maar heb zelf geen tv. Ik kijk regelmatig voetbal - en zit er aan te denken om voor bepaalde programma's, het journaal en voetbal ook weer zelf een tv te kopen -, het journaal, De Wereld Draait Door (als de gasten interessant zijn), een paar andere praatprogramma's, soms een programmaatje als De Reünie of zo. Overigens volg ik af en toe wel de Amerikaanse Idols en America's Got Talent en de Engelse X-Factor en Britain's Got Tallent. Maar dat is meer uit beroepsmatige interesse.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat vinden vrouwen nou zo leuk aan paardensport? Een paard rondjes laten rennen en er zelf op gaan zitten?

"Het paard is het door God gegeven schepsel waarop meisjes met ontluikende seksuele gevoelens hun emoties kunnen botvieren, op een tijdstip dat hun mannelijke leeftijdgenootjes alleen nog belangstelling hebben voor autootjes en cowboys." Midas Dekkers.

wie dit niet begrijpt, moet maar eens gaan kijken in de manage.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie het probleem niet zo om "nutteloze" tv-programma's te kijken. Ik vind het heerlijk na een dag werken en bezig geweest te zijn met dingen waar je veel over na moet denken. Ik zie het dan niet zitten om elke avond heftige literatuur te lezen of alleen naar het nieuws te kijken... yawnee.gif Lekker luchtig/grappig vind ik dan een stuk prettiger smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat heeft niets met Nederlands Entertainment te maken, dat is wereldwijd het geval. Als je je bedenkt dat afgelopen zaterdag 1,5 miljoen mensen naar Gerard Joling en Beau van Erven Dorens hebben zitten kijken die met een team zichzelf - gekleed in strakke pakjes - door gaten in de muur probeerden te wurmen (het programma
Hole In The Wall
, geloof ik), een format afkomstig uit Japan... Tsja...

Een programma als "Hole in the wall" is dan ook typisch zo'n programma dat in Nederland niet werkt. Het is inderdaad een Japans spelconcept en dat merk je meteen. Japanse spelshows zijn geniaal omdat Japanners geniaal zijn. Die shows zijn echt te bizar voor woorden en draaien om pijn, vernedering en fysieke uitdaging.

In Japan past dat en levert dat een avond verschrikkelijke meligheid op, ook voor westerlingen, omdat Japanners zich er helemaal aan overgeven. In Nederland wordt het al snel saai en banaal, omdat het volstrekt niet in onze cultuur past. Het is leuk om naar Japanners te kijken, maar zelf zijn we verder te nuchter om echt in zo'n show op te gaan.

Quote:

Waarom vinden jongens het toch zo leuk om sport te kijken en dan met name voetbal?

Het is een kwestie van de bal afpakken om hem vervolgens weer weg te trappen in de hoop dat hij bij 1 van je medespelers terecht komt.

Het is een geritualiseerde oorlog en mannen houden over het algemeen van competitie, het meten van hun krachten. Dat zit in hun natuur en daar is natuurlijk niets mis mee. Integendeel, het heeft zijn functie in de scheppingsorde en zouden we eens niet moeten minachten. Bij het EK of WK voetbal is bij mij de televisie ook wat vaker aan, moet ik toegeven. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Ik kijk mn series (Heroes, Prison Break, Lost) vooral via de computer.

Op tv kijk ik vooral films (ook dvd natuurlijk) en sport.

Series al Boer zoekt vrouw, Friends, Will&grace kijk ik wel op tv. Die comedyseries dan vooral als het uitkomt... ben dan meestal aan het werk.

Op mn werk verplicht series als GTST en Popstars kijken, omdat de clienten dat graag zien. Dus doen we maar gezellig mee, al is het niet echt mijn ding
puh2.gif

relaxt baantje.. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een tv en als ik tv kijk kom ik vanzelf uit op Discovery channel eigenlijk. Ik kijk meestal wel tv als ik bij mijn ouders ben, dan is het iets als popstars of een serie als House. Bij mijn vriendin kijken we films. In mijn eentje heb ik geen puf om tv te kijken, meestal kruip ik dan achter de computer, tenzij er echt iets interessants is op tv.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid