Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 301
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zaterdag 05 maart 2005 19:24:00 schreef Jojo het volgende:

sorry ik ben een beetje tegen tatoo's omdat in de bijbel staat

Het staat er niet duidelijk.En die tekst waar je het eventueel uit kan halen: In dat zelfde hoofdstuk staat geloof ik dat je ook kwasten aan je mantel moet dragen. Doe je dat ook?

Quote:
dat het niet mag en me vriendin heeft gehoor dat er demonen op afkomen

dus ik doe het maar niet

Onzin. Dat heb ik nog nooit ergens gelezen in de bijbel. Dus zal dat vast wel verzonnen zijn. Ik ken toch een reeks mensen met tattoo's. Er zitten ook christenen tussen. Ik heb ze er nooit over gehoord.

Ik heb wel gehoord dat er demonen op rock muziek af komen. En dat is zowizo al belachelijk (anders zou mijn huis nu vol met die lui zitten, en wat te denken van die christelijke bands!).

Kort gezegd: Dat van die demonen is onzin. En dat het in de bijbel staat is ook niet meer van toepassing op ons. En het is maar zeer de vraag of het over tattoo gaat en niet over automutilatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

OK dat doe ik niet omdat het verandert is maar ik seg dat van die demonen heb ik gehoord en ik neem het risico niet voor het geval so is dat het wel waar is Kijk omdat het in de bijbel staat en ik die verhalen hoor en het ook op video heb gesien dat mensen die tatoo's hadden daar bevrijd werden en ook ken ik iemand die gedoopt werd en toen die uit het doopbad kwam waren al sijn tatoo's weg dan denk ik dat het slegt is tog wil ik er wel heel graag een net zoals een piercing maar mijn vriendin was in een dienst en een man ging bidden met iemand en hij ligt sijn hand op haar hoofd waar een piercing sat bij haar wenkbrauw en se sien allemaal een vlam en de piercing is weg

maar tog wil ik graag een piercing in me navel maar ik neem dat risico niet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 05 maart 2005 20:38:03 schreef Jojo het volgende:
een man ging bidden met iemand en hij ligt sijn hand op haar hoofd waar een piercing sat bij haar wenkbrauw en se sien allemaal een vlam en de piercing is weg

Oh, dat zijn die diensten met Hans Klok, da's linke soep knipoog_dicht.gif

Rudibu.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 05 maart 2005 14:44:54 schreef Iriacynthe het volgende:
Ik vind het trouwens een beetje verkeerd als je denkt 'sommige mensen associëren tatoeages met misdadigers, dus moet niemand dat laten zetten', het lijkt me dan net nodig dat mensen snel van dat idiote vooroordeel afgeholpen worden, het slaat namelijk op niet veel. Er zijn net zo goed 'deftige' mensen met een tatoeage (de vader van één van mijn beste vriendinnen heeft bvb de naam van zijn vrouw en zijn dochter op zijn arm staan, en dat is geen biker, zeeman of misdadiger).

Klopt... Alleen moet je dan ook even niet vergeten dat bijvoorbeeld in Rusland en in Japan tattooages en misdaad wel onlosmakend aan elkaar verbonden zijn. In Rusland hebben alle criminelen tattoos, omdat dit een soort van codes zijn. In Japan heeft de maffia ook tattoos, hoe meer hoe beter. Het is in Japan zelfs zo dat je in bepaalde badhuizen wordt geweigerd als je een tattoo draagt, omdat je dan wordt geassocieerd met criminaliteit... Dus ook als toerist!

Verder is het in Nederland (en vast en zeker ook in andere westerse landen) tegenwoordig heel normaal dat je een tattoo hebt; daarvoor hoef je bij geen enkele groepering te horen en heeft het ook niet te maken met of je nou wel of niet een goeie baan hebt... Zelfs Prins Bernhard had tattoos big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 05 maart 2005 19:28:02 schreef Jojo het volgende:

ok eigenlijk ben ik er niet echt op tegen maar stel je voor dat er wel demonen op afkomen ik vindt het wel mooi maar ik neem het risico niet

Ik zie net in je profiel dat je pas 13 jaar bent, dus ik zou me - als ik jou was - uberhaupt nog maar niet druk maken of je wel of geen tattoo wilt; daar ben je gewoon nog veel te jong voor...

Verder: je moet niet alles klakkeloos aannemen van wat mensen zeggen; zo werden mensen in vroeger tijden ook doodsbang gemaakt met allerlei absurde zaken die dus wel met het geloof te maken hebben.

Bovendien: demonen bestaan niet big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ow en verder heb ik nog wel een mening over tattoos...

Ik weet dat veel jonge mensen (vooral in de puberteit) nog niet echt veel verantwoordelijkheidsgevoel hebben en ook nog niet kunnen beslissen of iets wel of niet goed voor ze is.

Maar je kunt pas echt iets beslissen als je iets meer levenservaring hebt. Dus kinderen die op hun 16e al roepen: "ik maak zelf wel uit of ik een tattoo wil", die moesten zich gaan schamen. Op die leeftijd ben je gewoon nog veel te jong om die beslissing te nemen. En in hun hoogmoedigheid vinden ze het ook logisch om zo'n tattoo dan op een plek te zetten die niet zomaar te bedekken is en lopen zo het risico een goeie baan mis te lopen, omdat ze te jong waren om er goed over na te denken. Omdat ze vinden dat het stoer is. En als je iets niet moet doen, is het een tattoo laten zetten, omdat het stoer is. Een tattoo is niet eventjes iets wat zomaar te verwijderen is. Mensen die ooit spijt krijgen van hun tattoo, die krijgen nog meer spijt, want verwijderen kost ten eerste echt verschrikkelijk veel geld en het is eigenlijk nooit 100% verwijderbaar.

Ik zie het zo vaak om me heen dat hele jonge mensen op de meest absurde plekken een tattoo hebben laten zetten en dat doen ze dan op een moment dat ze nog helemaal geen plichtsbesef hebben; ze gaan nog naar school en/of studeren en hebben nog helemaal geen idee dat ze later voor hun eigen kostje moeten werken. En nou ben ik zelf iemand die erg veel tattoos heeft (op plekken die ik kan bedekken), maar als ik iemand in dienst zou moeten nemen met een tattoo op een opzichtelijke plek, dan zou ik daar grote bezwaren tegen hebben.

Waarom? Omdat ik niet vind dat het zomaar heel gewoon is om er ook openlijk mee rond te lopen. Ik heb dus geen spijt ofzo van mijn tattoos (in tegendeel: ik ben nog lang niet uitgetattoeerd). Iedereen in mijn omgeving (werk, familie, vrienden, buren etc) weten dat ik ze heb. Ik ga geregeld naar de sauna, nou ja, dan zie je ze zowieso wel haha... Maar als ik representatief moet overkomen, dan zijn ze dus gewoon onzichtbaar. Ook ga ik in de zomer niet expres mijn kleding dusdanig aanpassen dat ze te zien zijn...

tot zover de opvoedingsles big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 04 maart 2005 20:50:50 schreef Sarjenka het volgende:

een aantal van mijn tattoos... (foto's van dat ze net gezet waren...)

Nou ik neem al mijn beweringen en "ondersteunende" bijbelteksten terug.

Ik bied iedereen mijn welgemeende excuses aan.

Jou geposte foto's hebben mij tot inkeer gebracht.

Een toonbeeld van religieuze uiting, eerlijk waar.

Even zien of ik het goed heb begrepen:

De eerste foto is naar mijn idee een engel die in tijd van nood naar de hulpbehoevende mens op aarde gestuurd wordt door een liefdevolle God.

De tweede: het alziende oog van God die de hardwerkende mens op aarde gadeslaat en beloningen geeft aan diegene die ze verdienen.

De derde is wat moeilijker. Maar ik denk dat het gaat om het "vissen op mensen" dat Jezus als opdracht aan zijn discipelen heeft gegeven. Omdat er veel honger was hebben ze het goede nieuws alvast opgegeten maar dat vindt God niet erg.

KOM OP MAN !!!

Deze plaatjes ondersteunen toch precies wat ik al eerder aangaf.

Wanneer iemand met deze tatoes aanbiedt om op je 4 jarige dochter te passen krab je jezelf toch op zijn minst even achter het oor.

mvg

Shoppy

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 06 maart 2005 19:24:03 schreef Sarjenka het volgende:

tja... mensen die zoals jij denken, zijn wat mij betreft gedoemd tot mislukking in het leven...

Bedoel je met "mislukking in het leven": in zaken, liefde, in tevredenheid, in geluk?

Wat bedoel je precies?

mvg

Shoppy

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 06 maart 2005 21:13:48 schreef Shoppy het volgende:

[...]

Bedoel je met "mislukking in het leven": in zaken, liefde, in tevredenheid, in geluk?

Wat bedoel je precies?

mvg

Shoppy

Vandaag zag ik een mooie auto met vanachter heel wat stickers.Ongewild moest ik aan lichaam denken met tatoes erop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zondag 06 maart 2005 21:25:52 schreef Aimé het volgende:

[...]

Tatoeages, piercings en huidkervingen bestonden ook in bijbelse tijden. Het waren meestal heidense naties die ze aanbrachten in verband met hun religie. Het is te begrijpen dat Jehovah zijn volk, de joden, verbood die heidenen na te bootsen (Leviticus 19:28). Als Gods eigen 'speciale bezit' werden de joden zo beschermd tegen ontaarde vals-religieuze praktijken. - Deuteronomium 14:2.

Christenen staan niet onder de Mozaïsche wet, hoewel daarin wel bepaalde beginselen staan uiteengezet die in de christelijke gemeente werden overgenomen (Kolossenzen 2:14). Zij kunnen zich dus, binnen de grenzen van wat welvoeglijk is, uiten in hun keuze van het soort versiering waarmee zij zich willen vertonen (Galaten 5:1; 1 Timotheüs 2:9, 10). Die vrijheid is echter niet zonder beperkingen. - 1 Petrus 2:16.

Paulus schreef in 1 Korinthiërs 6:12: "Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar niet alle dingen zijn heilzaam." Hij begreep dat zijn vrijheid als christen hem geen vrijbrief gaf om te doen wat hij wilde zonder rekening te houden met anderen. Liefde voor anderen beïnvloedde zijn gedrag (Galaten 5:13). 'Houd niet alleen uit persoonlijke belangstelling het oog op uw eigen zaken, maar ook uit persoonlijke belangstelling op die van de anderen' (Filippenzen 2:4). Zijn onzelfzuchtige standpunt dient als een voortreffelijk voorbeeld voor iedere christen die de een of andere vorm van lichaamsdecoratie overweegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of tattoo's vanuit christelijk standpunt gezien goed of slecht zijn. Je laat je wel aan iets vastzetten. Je vindt geen positieve woorden over tattoo's in de bijbel, alleen negatieve. Ik denk dat het beter is er niet aan te beginnen. Zonder tattoo zit je in ieder geval goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 06 maart 2005 21:41:53 schreef Ender het volgende:

Ik weet niet of tattoo's vanuit christelijk standpunt gezien goed of slecht zijn. Je laat je wel aan iets vastzetten. Je vindt geen positieve woorden over tattoo's in de bijbel, alleen negatieve. Ik denk dat het beter is er niet aan te beginnen. Zonder tattoo zit je in ieder geval goed.

Dat vind ik persoonlijke een hele ineressante opmerking.

Wanneer je het niet zeker weet maar her "ruikt" naar afgodische gebruiken, begin er dan gewoon niet aan.

Het maakt niet uit of je iets mooi of leuk vindt, wanneer het ook maar neigt naar iets waar God wel eens anders over denkt moet je er gewoon niet aan beginnen.

mvg

Shoppy

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 06 maart 2005 21:13:48 schreef Shoppy het volgende:

[...]

Bedoel je met "mislukking in het leven": in zaken, liefde, in tevredenheid, in geluk?

Wat bedoel je precies?

mvg

Shoppy

Dat is namelijk waarom het zo ontzettend verkeerd gaat met de mensheid; omdat er wordt geoordeeld op uiterlijk en niet op innerlijk... En jij beoordeelt blijkbaar op uiterlijk, want als ik je begrijp zou jij kunnen denken dat ik een gevaarlijke psychopaat ben die zijn dochter minimaal kwaad wil doen... (Niet dat ik me persoonlijk aangevallen voel; het zal wel hypothetisch door je bedoeld zijn over het "je zult je wel eerst achter je oren krabben voor je zo iemand op je dochter van 4 laat passen"...)

Dat maakt jou een mislukking in dit leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond die post over die dochter van 4 etc. eigenlijk eerder een bewijs van de kortzichtigheid van sommige mensen dan dat ik die foto's een bewijs vond van het slechte aan tatoeages, maar goed, sommige mensen zullen daar altijd andere ideeën over blijven hebben.

Ik vind het eigenlijk vrij verontrustend dat mensen nog steeds zo snel oordelen aan de hand van het uiterlijk, blijkbaar zijn mensen die er anders uitzien nog steeds verdacht. Zo zou ik bijvoorbeeld kunnen zeggen dat ik iemand die een jeans en een babyblauw shirtje draagt niet op mijn kinderen (niet dat ik die heb maar goed, maak er dan maar mijn kat van) zou laten passen (jep, ik hoor vrees ik bij de groep mensen voor wie een man in een lange leren rok er wel degelijk minder 'anders' uitziet dan eentje in een witte trainingsbroek). Dat is natuurlijk belachelijk, omdat iedereen zo'n look doodnormaal vindt, maar als je even doordenkt is het toch even idioot om zo te denken over iemand die bvb tattoos heeft.

Ik ben het trouwens helemaal met ...(wie had die post ook weer geschreven?) eens, het is inderdaad behoorlijk onverstandig om iets permanent als een tattoo te nemen als je nog heel jong bent, ik denk dat velen zich dan echt niet kunnen voorstellen dat ze daar als volwassene ook nog mee rondlopen. Voor piercings maakt het nu niet veel uit, die ben je snel kwijt, maar dan nog, het is ook niet goedkoop, dus bezint eer ge begint.

Die verhalen van een tatoeage die verdween toen iemand gedoopt werd en een piercing die spontaan in de fik vloog enzo vind ik nu toch wel heel twijfelachtig, maar ja, ieder gelooft wat hij/zij wil natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 07 maart 2005 07:23:08 schreef Sarjenka het volgende:

[...]

Dat is namelijk waarom het zo ontzettend verkeerd gaat met de mensheid; omdat er wordt geoordeeld op uiterlijk en niet op innerlijk... En jij beoordeelt blijkbaar op uiterlijk, want als ik je begrijp zou jij kunnen denken dat ik een gevaarlijke psychopaat ben die zijn dochter minimaal kwaad wil doen... (Niet dat ik me persoonlijk aangevallen voel; het zal wel hypothetisch door je bedoeld zijn over het "je zult je wel eerst achter je oren krabben voor je zo iemand op je dochter van 4 laat passen"...)

Dat maakt jou een mislukking in dit leven.

Uiteraard is niet persoonlijk bedoeld en zou ik iemand die ik niet eens ken nooit als psychopaat bestempelen.

Waar het om gaat is de achtergrond van tatoeages.

Daarover hadden we al ontdekt dat ze een, waarschijnlijk, afgodische achtergrond hebben.

Daarnaast is tatoeeren in de laatste eeuwen iets geweest voor zeelui, gevangenen en outlaws. wanneer je de moeite van onderzoek doet moet je dit beamen.

Dit laatste was voor mij voldoende om mijn bewering te doen.

Mijn eigen vader was getatoeerd en was zeker geen misdadiger, maar wat ik zei is dat hij wel als zodanig beschouwd werd, of als ex zeeman.

Mijn excuses voor eventuele niet bedoelde beledigingen maar mijn mening blijft dezelfde:

Vanuit de bijbel (christelijk forum) krijg ik een sterk gevoel van negatieviteit ten opzichte van tatoeages en de geschiedenis bevestigd dat.

Daarom is mijn bescheiden mening dat het niet verstandig is om je te laten tatoeeren.

mvg

Shoppy

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 07 maart 2005 07:23:08 schreef Sarjenka het volgende:

[...]

Dat maakt jou een mislukking in dit leven.

Het feit dat ik tevreden ben met mijn uiterlijk en zelfs met mijn door haaruitval geteisterde kale hoofd maakt mij een mislukking in het leven.

Ik vind dat een beetje een omgekeerde wereld.

mvg

Shoppy

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij werd er bedoeld dat mensen die zo afgaan op uiterlijke dingen als tatoeages mislukkelingen zijn (wat ik een behoorlijk straffe bewering vind maar goed), dat had niet veel te maken met al dan niet tevreden zijn met je uiterlijk. Ik denk niet dat iemand hier zou durven beweren dat mensen die geen tatoeage willen mislukkelingen zijn, da's natuurlijk klinkklare onzin.

Ik vind het trouwens niet echt een argument om te zeggen dat tatoeages vroeger enkel voor criminelen enz. waren, dit zal allicht wel waar geweest zijn, maar dat lijkt me eerder een reden om die ouderwetse bijgedachten dringend van ons af te gooien, en niet om te zeggen dat je dan beter geen tatoeage laat zetten. Ik vind het altijd een slechte zaak om een vooroordeel als excuus te gebruiken, we zouden hier net van af moeten geraken als je't mij vraagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ja... het heeft verder niets met tattoos te maken, maar het zit enigszins in de mens om toch te oordelen op uiterlijk. Daarom is vrouwe justitia geblinddoekt...

Toen manlief en ik 15 jaar geleden ons huidige huis aangeboden kregen, gingen wij dus even kijken... We waren respectievelijk 20 en 22 jaar en heuze hardrockers (inclusief kleding); Onze buren die zagen ons en kregen de schrik van hun leven: "ownee... hardrockers!" Zij waren baptisten (da's even terzijde, maar wel leuk om te melden).

Ze zagen de bui uiteraard al hangen: dat wordt overlast van te harde muziek... Maar nou waren manlief en ik heel keurig opgevoed door onze pappa's en mamma's... En na een paar maanden kwam de buurvrouw eens vragen of wij uberhaupt wel eens thuis waren, omdat ze ons nooit hoorde... En aangezien wij van die vreselijke huismussen zijn, zijn we merendeel gewoon thuis... Ik bedoel maar big-smile.gif

Maar goed... Ik maak mezelf er ook wel eens schuldig aan om iemand op z'n voorkomen te beoordelen, maar ik fluit mezelf dan ook vaak weer terug...

En verder kan ik dan over mijn tattoos melden dat ze - op zich - geen betekenis hebben; ik vind ze gewoon mooi en ze "horen" bij mij... Zit geen enkele (duistere) gedachte achter. Een tattoo heb ik wel met een bepaalde achterliggende gedachte; voor mij heeft die tattoo als betekenis dat de meeste mensen zich achter een masker verschuilen en niet willen laten zien wie ze werkelijk zijn, omdat ze zich ofwel schamen, ofwel voor wat voor reden dan ook... en dat je dus mensen nooit mag beoordelen op hun uiterlijk, omdat iemand die er op het oog keurig uit ziet, de grootste boef ter wereld kan zijn...

Ik zal deze post binnenkort dan even aanvullen met de betreffende foto (die moet ik even zoeken).

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid