Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]Wie heeft het in dit topic over een dode?
rofl.gif

Er waren tijden dat de Egyptenaren de namen of symbolen van hun godheden op hun borst of armen tatoeëerden. Door gehoor te geven aan Jehovahs wet hun lichaam niet te verminken, onderscheidden de Israëlieten zich volledig van andere natiën (De 14:1, 2). Het verbod doordrong de Israëlieten ook van de noodzaak een juist respect te hebben voor het menselijk lichaam als een scheppingswerk van God, dat tot zijn eer gebruikt diende te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 301
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Of toch?

Leviticus 19:28

Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.

Tattoo's mogen dus wel tenzij je in rouw bent.

Quote:

[...]

Er waren tijden dat de Egyptenaren de namen of symbolen van hun godheden op hun borst of armen tatoeëerden. Door gehoor te geven aan Jehovahs wet hun lichaam niet te verminken, onderscheidden de Israëlieten zich volledig van andere natiën (De 14:1, 2). Het verbod doordrong de Israëlieten ook van de noodzaak een juist respect te hebben voor het menselijk lichaam als een scheppingswerk van God, dat tot zijn eer gebruikt diende te worden.

Nou is een naam of een symbool op je borst of arm tatoeëren toch net iets anders dan je lichaam verminken lijkt me. Dan denk ik aan vingers afhakken, of zoals de Zuid Amerikaanse indiaanse priesters van een of ander volk(discovery channel, jàààren geleden gezien.) de neus en de lippen af te snijden. Dat is verminken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid