Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op vrijdag 02 september 2005 10:07:43 schreef Troel het volgende:

[...]

Waarom per se een christelijke tattooman zoeken? Als ze maar bereid zijn om de tattoo die jij wilt te zetten, mag die man/vrouw toch zo duivels zijn als de duivel zelf?

Jij haalt je eten ook in de christelijke supermarkt en tankt bij het christelijke tankstation?

Thoeft ook niet perse...ik vroeg het me alleen af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 301
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Dat is een persoonlijke keuze, een tattoo nemen. Ik heb er enkele en kan een goede raad geven aan de mensen die erover nadenken om er een te zetten; bezint eer ge begint.Het blijft uw ganse leven erop staan, dus denk na... Ik had een tattoo waar ik verschrikkelijk veel spijt van had,(de tekening),maar heb gisteren een cover-up laten zetten. Iets wat beter bij mij paste.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vindt dat je het zelf moet weten, ik zelf ben er absoluut niet op tegen. Ik vindt tattoo's alleen vaak niet zo mooi... en stel dat je er spijt van krijgt....

@ leila: waarom mag het niet van je geloof?? En waar haal je dat dan uit de bijbel, of ben je geen christen??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:08:21 schreef loesjah het volgende:

Ik vindt dat je het zelf moet weten, ik zelf ben er absoluut niet op tegen. Ik vindt tattoo's alleen vaak niet zo mooi... en stel dat je er spijt van krijgt....

@ leila: waarom mag het niet van je geloof?? En waar haal je dat dan uit de bijbel, of ben je geen christen??

kan ik misschien wel antwoord op geven loesjah...

in 1 cor 3:16 staat "weet u niet dat u een tempel van God bent en dat de Geest van God in u woont? Indien iemand Gods tempel vernietigt, zal God hem vernietigen, want Gods tempel is heilig - en die tempel bent uzelf"

Van deze tekst uitgaande kan ik me voorstellen dat mensen er iets op tegen hebben... Ik vind het zelf ook doodzonde, maar ok ieder zijn eigen keuzesmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tattoo's christelijk of niet?Hmm,eerlijk gezegd denk ik dat het beter is om geen tattoo te hebben als christen, ik heb ergens iets gelezen wat eigenlijk toch heel zinnig was:

Zou de meerderheid van de christenen het doen?

Zou je met je tattoo's openlijk in de Kerk rondshowen?

Hadden de Heilige personen tattoo's?

Ik denk wel niet dat het echt ''verboden'' is, maar ik denk niet dat het aangemoedigd wordt,...dus het blijft een keuze die je moet maken. En zoals eerder vermeld heb ik enkele tattoo's maar als ik kon was ik er nooit aan begonnen. Maar je kunt er ook iets positiefs van maken, tot eergisteren had ik een doodskop tattoo en heb ik deze laten veranderen in een biddend Onze Lieve Vrouwe met rozen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 15 oktober 2005 13:24:40 schreef El católico het volgende:

Zou de meerderheid van de christenen het doen?

Nee maar ik heb niks met de meerderheid van de christenen van doen. Zo belangrijk vind ik het niet of ik doe wat een meerderheid doet. Met alles zo.

Quote:
Zou je met je tattoo's openlijk in de Kerk rondshowen?

Ja natuurlijk zou ik mijn aanstaande tattoo's openlijk in de kerk showen. Wat zou ik dan hebben om me voor te schamen? Ik zou niet bang zijn voor wat men ervan vind.

Quote:
Hadden de Heilige personen tattoo's?

Daar kan je niet achteraangaan en vind ik ook geen belangrijk punt. Hadden de Heilige personeen een bril? Ik heb er namelijk wel een. Hun waarschijnlijk niet. Is dat nu fout.nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:15:48 schreef living stone het volgende:

[...]

kan ik misschien wel antwoord op geven loesjah...

in 1 cor 3:16 staat "weet u niet dat u een tempel van God bent en dat de Geest van God in u woont? Indien iemand Gods tempel vernietigt, zal God hem vernietigen, want Gods tempel is heilig - en die tempel bent uzelf"

Van deze tekst uitgaande kan ik me voorstellen dat mensen er iets op tegen hebben... Ik vind het zelf ook doodzonde, maar ok ieder zijn eigen keuze
smile.gif

en hoe zit het dan met gaatjes in je oren?

En eigenlijk zou je dan ook geen make-up meer moeten dragen, want je bent al een tempel, dus mooi genoeg...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:48:13 schreef rupsje het volgende:

[...]

en hoe zit het dan met gaatjes in je oren?

En eigenlijk zou je dan ook geen make-up meer moeten dragen, want je bent al een tempel, dus mooi genoeg...

die gaatjes hier idd ook onder jah, want ook dat is beschadiging van je lichaam...

Make-up heb ik eerlijk gezegt nooit echt mooi en idd een mens is naar Zijn evenbeeld geschapen dus van nature al mooi...

En dat is ook zo, want persoonlijk vind ik een vrouw mooier zonder make-up en de rest van die versieringen dan met...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:55:27 schreef rupsje het volgende:

en armbanden en kettingen dan?

Wat wordt je volgende vraag en kleding dan???

Bedoel zo kan je oneindig doorgaan...

Persoonlijk vind ik dit geen beschadiging aan je lichaam, maar dit kan wel een vorm zijn van uiterlijk vertoon... Als je het met die instelling draagt dan heb ik daar persoonlijk heel weinig mee...

Mocht je er wel iets aan over houden dan vind ik dat hezelfde als het voorgaande...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:58:53 schreef Ol Moth het volgende:

Livingstone: Loop eens niet zo te denken dat jij de waarheid in pacht hebt. Want het enige dat jij nu loopt te verkondigen is je mening verpakt als de waarheid.

En ook dit is weer een oordeel, want een ieder die hier zijn mening loopt te verkondigen verpakt dit als zijn waarheid...

Ik heb namelijk nergens gezegt dat ik de waarheid in pacht heb en dat ik een tekt anders ziet als jou en jij daar niet mee om kan gaan is dat jou probleem...

Al is er idd maar 1 waarheid smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:05:11 schreef living stone het volgende:

Al is er idd maar 1 waarheid
smile.gif

Geen inderdaad. Want ik heb dat niet gezegd. Maar als jij gelooft dat jou mening de waarheid is is dat leuk voor jou. Maar mensen die over dit onderwerp opzoek zijn en niet weten wat ze moeten doen kunnen misschien overrompeld worden door zo'n "sterke mening"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:07:19 schreef Ol Moth het volgende:

[...]

Geen inderdaad. Want ik heb dat niet gezegd. Maar als jij gelooft dat jou mening de waarheid is is dat leuk voor jou. Maar mensen die over dit onderwerp opzoek zijn en niet weten wat ze moeten doen kunnen misschien overrompeld worden door zo'n "sterke mening"

Ik denk dat ieder zijn mening van belang kan zijn, omdat het op die manier van verschillende kanten bekeken kan worden...

Het is dan ook helemaal me bedoeling niet om me gelijk te halen en om andere mensen te overrompelen...

Het enige wat ik heb gedaan is een tekst uit de bijbel aangehaald en daar een mening aan vastgebonden, zonder ook maar een enkele bij bedoeling...

Maar ok laten we weer BOT gaan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid