Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Zooooow, ik ben eigenlijk gloednieuw hier, dus meteen maar een reactie...

Ik heb zelf een tattoeage, waar ik al een jaar of 4 erg blij mee ben. Het enige minpuntje vind ik nú, dat het geen betekenis heeft. Ik heb het zelf ontworpen, en vind het nog steeds mooi, maar goed.

Gisteren kwam een vriendin inderdaad met deze tekst, (ik twijfel over een tweede namelijk) dus dat het niet mag.

Maar, net als anderen hier, a) vind ik dat je dan ook geen vlees met het bloed er nog in mag eten (heet dat niet 'rare'? mondhouden.gif), of je mag je hoofdhaar niet rond laten afknippen en uje baardhaar niet aan de zijden afscheren... Tsja. B) denk ik dat het inderdaad gaat om het kerven/prikken van tekeningen om een dode.

Ik bedoel; wijs dan op: 'Roddel niet', of wat dacht je van: Vreemdelingen in uw land mag u niet onderdrukken of uitbuiten. Zij moeten worden behandeld als iedere andere burger; houd van hen als van uzelf. Vergeet niet dat ook u vreemdelingen bent geweest in het land Egypte. Ik ben de HERE, uw God... Duzzz

Maar goed, ik vind het wel fijn om de meningen van anderen erover te lezen. Niet om me eraan vast te houden, maar wel om andere kanten van een verhaal te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 301
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 20:42:07 schreef Eric het volgende:

Overigens is dit een Chinees leesteken en betekend: God

bloos.gif Ik krijg medelijden als ik die foto ziebloos.gif lijkt me geen leuk gevoel, maar ja ik weet er niet zo veel vanaf... Als we naar de film gaan volgende week zal ik het eens bekijken! Als het mag tenminsteknipoog_dicht.gif...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 20:53:10 schreef diejana het volgende:

[...]

bloos.gif
Ik krijg medelijden als ik die foto zie
bloos.gif
lijkt me geen leuk gevoel, maar ja ik weet er niet zo veel vanaf... Als we naar de film gaan volgende week zal ik het eens bekijken! Als het mag tenminste
knipoog_dicht.gif
...

jij mag dat...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Okeej, beetje oude discussie maar toen was ik er nog niet. Ik overweeg zelf een tattoo te nemen maar ik wil mn keuze baseren op de bijbel....

Ik heb alles even gelezen en ik vind het moeilijk om er wijs uit te worden. Aan de ene kant van: geldt dat stuk uit Leviticus hier en nu voor ons? Aan de andere kant denk ik: Sja, als er ook maar een kans bestaat dat God dit niet van mij zou willen, dan zou ik het zelf ook niet willen. Maar ja, aan de andere kant denk ik van: ik vind het een mooie eeuwige getuigenis... Maar ja, uiteindelijk heb je daar geen tattoo voor nodig.

Ik denk dat ik het maar niet moet doen.

PS: Sorry dat ik hier een nieuwe topic over had gepost... ik keek die lijst door en zag hem niet staan, maaar hij was er toch hahaha. Sorry, zal voortaan de zoekfunctie gebruiken!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 11 december 2004 00:01:47 schreef Angelin het volgende:

Okeej, beetje oude discussie maar toen was ik er nog niet. Ik overweeg zelf een tattoo te nemen maar ik wil mn keuze baseren op de bijbel....

Ik heb alles even gelezen en ik vind het moeilijk om er wijs uit te worden. Aan de ene kant van: geldt dat stuk uit Leviticus hier en nu voor ons? Aan de andere kant denk ik: Sja, als er ook maar een kans bestaat dat God dit niet van mij zou willen, dan zou ik het zelf ook niet willen. Maar ja, aan de andere kant denk ik van: ik vind het een mooie eeuwige getuigenis... Maar ja, uiteindelijk heb je daar geen tattoo voor nodig.

Ik denk dat ik het maar niet moet doen.

PS: Sorry dat ik hier een nieuwe topic over had gepost... ik keek die lijst door en zag hem niet staan, maaar hij was er toch hahaha. Sorry, zal voortaan de zoekfunctie gebruiken!

Aan wat voor een tatoo zat je te denken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had er nog niet over nagedacht, omdat ik eerst wilde bepalen OF ik er 1 zou nemen en zo ja: waar? Maar ik heb verscheidene mooie gezien. Zowel, christelijke als gewone. Mn vriend heeft er trouwens 7. Maar als hij een t-shirt aanheeft zie je ze niet (twee iedere arm en 3 op zn rug). Sja dat vind ik niks. Als ik er 1 zou nemen zou hij sowieso niet zomaar zichtbaar mogen zijn, en ik zou een kleine nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 11 december 2004 00:21:15 schreef Angelin het volgende:

Ik had er nog niet over nagedacht, omdat ik eerst wilde bepalen OF ik er 1 zou nemen en zo ja: waar? Maar ik heb verscheidene mooie gezien. Zowel, christelijke als gewone. Mn vriend heeft er trouwens 7. Maar als hij een t-shirt aanheeft zie je ze niet (twee iedere arm en 3 op zn rug). Sja dat vind ik niks. Als ik er 1 zou nemen zou hij sowieso niet zomaar zichtbaar mogen zijn, en ik zou een kleine nemen.

Het zou inderdaad niet 'zomaar' zichtbaar zijn. Mijn hals en mijn onderarmen zouden dus 'schoon' blijven. Een originele tatoo lijkt me een tatoo in vorm van een ketting met een kruis eraan, rondom je nek. Een soort afdruk van je ketting dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

een vriend van mij heeft ook tatto van een kruis ook echt als getuigenis zeg maar op zijn arm dus ook voor iedereen zichtbaar. vind het wel een mooi idee op zich.

ik denk dat je als christen er over moet bidden en gewoon vragen wat God er van vindt aangezien de Bijbel er niet zo duidelijk over is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

nemen mensen een tattoo voor hunzelf of voor een ander?

Toen ik een tatoo liet zetten deed ik het (stiekem toch) voor de anderen, zodat anderen me zouden bewonderen. Inmiddels loop ik nu met Magere Hein op mijn rug 40cm bij 50cm... daar heb ik in elk geval heel veel spijt van.

Zelf zie ik het nut van een tattoo niet in. Ik kan me niet indenken dat je een tattoo zet, alleen voor jezelf, zodat je er zelf naar kan kijken.

De enige reden die ik kan bedenken van het zetten van een tattoo, is zodat anderen er naar kunnen kijken en het kunnen bewonderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik neem hem zeker niet alleen voor mezelf. Wel omdat ik het zelf mooi vind, maar sja.. je wilt hem natuurlijk ook wel laten zien. Maar dan zou het wel bij mn beste vrienden en vriendinnen en mn partner blijven. Voor de rest wordt er zo snel gevooroordeeld over tattoo's, zowel privé als zakelijk gezien. Dus daarom zou ik hem dus niet nemen op mn armen of ergens anders waar het in de zomer snel zichtbaar zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sja, tis niet anders. En die vooroordelen komen natuurlijk ook ergens vandaan. Maar goed, generaliseren gebeurt vaak te snel. Ik wil in ieder geval heeeeeeelemaal zeker zijn van mn zaak als ik er 1 neem. En dat ik later gerimpeld ben.. sja, tegen die tijd zal ik ook grijs worden, ouderwetse kleding aanhebben, geen bal meer zien etc etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

tattoeren hoeft geen pijn te doen, ligt er aan waar je hem laat zetten.

Ik vind tattoo's heel erg mooi, maar dan wel tattoo's die niet al te opvallend zijn en bij die persoon horen. Ook de kwaliteit van de tattoo is zeer varierend. Je hebt bijv. de artiesten die echte, levensechte tekeningen maken, en je hebt de zogenaamde artiesten waarbij een kind van 5 het nog beter zou kunnen.

Tot zover vind ik van alle tattoo's die van mijn vader nog het mooiste, een duif met gespreide vleugels en een takje in zijn bek, en voor de duif een hand met daardoor deels een spies geslagen.

Mochten mensen interesse hebben in iemand die kwaliteit tattoo's neerzet, moeten ze het maar aan me vragen, ik weer niet of ik hier een naam neer mag zetten ivm reclame wetten enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
nemen mensen een tattoo voor hunzelf of voor een ander?

Een tatoo kan dienen als een statussymbool aangezien ze niet al te goedkoop zijn. Het kan intimiderend werken. Het kan ook zijn dat iemand z'n gedachten wil uitdragen door middel van een tekening op z'n lichaam. En het kan ook zo zijn dat iemand ontevreden is over zijn lichaam en daardoor er iets aan wil veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom MarcoM21,

Zoals wel meer hier haal je de bedoelde bijbeltekst weer eens uit zijn verband. In het betreffende bijbelgedeelte, dus over de tempel van de heilige Geest, gaat het om seksuele zonden, dus ontucht. Door ontucht te bedrijven zondig je tegen je lichaam, die in die context de tempel van de heilige Geest is.

Heeft dus niets met gezondheid te maken. Het is wel de bedoeling dat je je lichaam gezond houdt, maar dat is je eigen verantwoordelijkheid en je mag daarin ook niet te strak en te wettisch worden. En je mag dat tempel-praatje dus niet gebruiken om te zeggen dat je gezond moet leven, alleen om te zeggen dat je geen ontucht mag plegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom MarcoM21,

Je zegt ook helemaal geen verkeerde dingen. Alleen zul je andere bijbelteksten moeten aanhalen. Je weet toch: alles is ons toegestaan, maar we mogen ons door niets laten overheersen. Zodoende heb je echt wel gelijk, maar blijven dergelijke zaken ieders eigen verantwoordelijkheid. Waarbij we elkaar inderdaad wel mogen waarschuwen, indien passend. Dat is alles. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sja Marco, voordat ik een tattoo neem denk ik er zeeeeeeker wel over na. Ik zet het niet voor niks hier neer knipoog_dicht.gif En pziez, wat Robert zegt: we mogen elkaar zeker waarschuwen voor dingen. Maar nu zeg je dus dat iedereen die een tattoo neemt van God afdwaalt (om het even zo te bewoorden). Vink een behoorlijke uitspraak die je doet... ik heb dat namelijk nergens gelezen in de bijbel.. althans niet in die context (zoals Robert al zei). Maar toch thx voor je reactie! Een reactie is beter dan geen reactie knipoog_dicht.gifbig-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid