Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Carlito,

Zelf heb ik het niet zo op tatoo's niet enkel op grond van de bijbel maar ook omdat ik het ordinair vind staan. Maar goed dat is een persoonlijke mening, daar mag iemand het finaal met mij oneens over zijn knipoog_dicht.gif

Wat betreft het genoemde bijbel gedeelte heb ik het idee dat het nog verder gaat dan enkel een inkerving maken(tatoo). Er staat bij dat men z'n lichaam niet mag kerven voor een dode! Ik weet niet alle joodse gebruiken, maar ik vermoed dat er achter deze schriftplaats nog veel meer zit. Waarschijnlijk was het een bepaald heidens gebruik om het lichaam te kerven voor een dode, en dit zal waarschijnlijk veel hebben plaatsgevonden in die tijd. Wat het precies inhoud weet ik niet, misschien dat er een kenner op dit gebied op het forum aanwezig is. Als ik het lees vermoed ik echter dat er veel meer achter steekt dan enkel een teken of inkerving op het lichaam maken. Ik vermoed dat het gericht is op een heidens/onbijbels gebruik wat hier aangekaart word.

mvg

Danny

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 301
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik weet het zelf ook niet precies wat het inhoud. Wat ik zelf eigenlijk denk ik dat het ook een soort kunst van body-art is. Sommige indianen stammen doen dat ook wel, snijen in lichamen waardoor de litekenen tekeningen vormen, maar nogmaals ik weet't niet precies!

Stedan

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk dat het te maken heeft met sommige rituelen uit Egypte of stammen uit de woestijn die gedaan werden voor afgoden of gewoon niet van God kwamen

ik denk dat er met de openbaring van de wet schoon schip gemaakt moest worden tov vreemde invloeden

ik ben benieuwd met welke feiten Danny straks op de proppen komt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las op een ander forum het volgende:

Leviticus 28:19 verwijst ook nog naar een heidens ritueel waarbij tatoeages werden aangebracht voor de dood om hunzelf op die manier te beschermen in de spirituele wereld. Tot zover even over Leviticus 28:19

Uit een stukje van het commentaar las ik het bovenstaande, het bevestigd m'n vermoeden maar het is nog niet genoeg uitgediept, maar licht misschien al een tipje van de sluier. Ik zal er nog meer over zoeken maar het het is voorlopig een aanwijzing!

mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

De eerste keer dat ik in Taize was heb ik daar een kettinkje mee genomen met een vlam erop. Dit stond symbool voor een liedje wat daar gezongen word. 'als alles duister is, ontsteek dan een lichtend vuur dat nooit meer dooft'. Dat vlammetje is symbool geworden voor mijn leven. Hoe moeilijk het leven ook is, je moet iets vinden wat je erdoor heen sleept en dat nooit meer los laten. In de periode dat ik voor het eerst in Taize was ging het heel slecht met mij. En in Taize heb ik God opnieuw gevonden en de kracht gekregen om wat van mijn leven te gaan maken. Eigenlijk kan ik dit niet in een paar zinnen uitleggen, maar wat ik dus bedoel te zeggen is dat het vlammetje voor mij symbool staat voor mijn geloof en mijn leven. Ik heb vanaf dat moment mijn kettinkje altijd gedragen net als mijn taize kruisje, ik wil dit symbool altijd bij me hebben, als herinnering voor mezelf dat hoe moeilijk het soms is, ik ben er toen uitgekomen, en dat zal dus altijd weer kunnen.

De dag dat ik mijn taizekruisje verloor, realiseerde ik me dat ik mijn vlammetjes kettinkje ook kan kwijt raken. Op dat moment is het idee gekomen om die te laten tatoeeren. Maar een tatoo zet je niet zomaar, dus heb ik daar eerst maar een aantal maanden over nagedacht. Na een paar maanden wilde ik die tatoo nog veel liever, maar nog steeds het idee dat je heel zeker van je zaak moet zijn voordat je m zet, dus nog maar een paar maanden nagedacht. Uiteindelijk een jaar later toen ik een hele moeilijke periode definitief afsloot heb ik hem mezelf kado gedaan. Hij staat op mijn linker boven arm, vlak onder mijn schouder, zodat als ik een t-shirt met korte mouwen heb hij nog steeds niet zichtbaar is. Dat heb ik bewust gedaan omdat ik mijn tatoo niet heb om mee te showen, mensen zien hem alleen als ik in bad kleding loop. Veel mensen weten ook niet dat ik een tatoo heb, het is iets wat ik voormezelf heb gedaan en niet iets om aan andere mensen te laten zien.

Ik heb hem nu al 4 jaar en nog geen 1 moment spijt van gehad. Ik denk dat als ik later 80 ben en onder de douche mijn vlammetje zie, dat ik nog steeds blij ben omdat het me herrinerd aan het feit dat ik me met God door alle problemen in mijn leven kan heen slaan.

Zo nu weten jullie meteen waar mijn nickname vandaan komt!

Maar beloved, ook ik waarschuw je voor het feit dat je heel zeker moet zijn voor je een tatoo zet. Een tatoo zet je niet voor het mooi. Ik vind tatoos ook niet bijzonder mooi, voor mij is het alleen de enige manier om iets niet kwijt te raken. Een tatoo zet je alleen voor jezelf, niet om anderen iets te laten zien. En je zit er voor je hele leven aan vast! Dus het moet echt iets zijn wat je je hele leven met je mee wil dragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een tattoo met een belangrijke betekening is wel mooi voor jezelf en ook iets om aan herinnert te worden als jehet moeilijk heb ofzo.

Toch vind ik het nog moeilijk om te doen, omdat ik nog steeds geen duidelijke en ware feiten heb gehoord uit het woord van God en denk ook niet dat die er staan.

Stefan

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

ik ben eigenlijk niet echt tegen tattoo's ik vint het soms zelf ontzettend mooi!

er was zo'n jongen die had een kruis op z'n arm met Jezus is my saivor (of hoe je dat dan ok schrijft)

het zag er echt heel mooi uit en ik vint dat dat toch moet kunnen

je lichaam is een tempel van God en een tempel mag je aan kleden en versieren

het hoeft niet met zilver en goud het kan ook met een mooie tattoo vint ik!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 05 juni 2004 19:00:34 schreef Disciple het volgende:

Als je een tattoo wilt, moet je kijken naar je motivatie...voor wie doe je het.

Voor Christus hoeft het niet;

Je wordt er niet aardiger door gevonden;

Stoer is betrekkelijk;

En voor jezelf....ach na twee maanden ken je het plaatje wel....en op je rug die zie je alleen met twee spiegels.

Ben ik het helemaal mee eens smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 04 juni 2004 20:32:14 schreef logitech het volgende:

ik vind het gewoon vies en kankerverwekend
hamer.gif

geklets!!!!...weet waar je over praat met dit soort uitspraken! kankerverwekkende stoffen mogen simpelweg niet worden aangebracht op wat voor lichaamsdeel dan ook en de nederlandse regelgeving is hier erg strikt op!!! dus tatto's zijn echt niet kanker verwekkend...roken is daarentegen wel vaak een oorzaak van longkanker

Link naar bericht
Deel via andere websites

er is niets kankerverwekkends aan de inkt die gebruikt wordt.

ik vind tattoo's best kunnen. Iedereen moet het voor zichzelf beslissen.

ik persoonlijk vind dat een tattoo iets tijdloos moet zijn, iets waar je niet op uitgekeken raakt en iets wat je niet doet om "stoer" te zijn maar omdat je het zelf wilt.(plus dat het door een artiest gezet moet worden en niet door Tattoo bob! amateur!)

Ik denk er wel aan om er eentje te nemen..kweet alleen niet wat en waar! in ieder geval iets met het geloof.

en van alle tattoo's die ik gezien heb vind ik die van mijn vader het mooiste. Hij heeft op zijn rechter bovenarm een tattoo van een hand met zo'n ouderwetse spies er in..daar "omheen" zeg maar...de achtergrond is een duif met open vleugels en een marretakje in zijn bek.

als ik m'n pa weer eens zie dan zal ik een foto er van maken.

Echt prachtig!

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben niet van plan om dezelfde te nemen..vind hem prachtig maar het is niet iets voor mij. het is te groot voor mij.

ik doe het in ieder geval niet totdat ik iets heb gevonden wat ik leuk vind en waar ik na eenjaar naar kijken nog steeds leuk vind

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind tatoos zelf ook wek mooi.

Ik ben zelf ook wel van plan er ooit een te gaan nemen maar voorlopig nog ff niet

Ik wil zo ie zo eerst het huis uit zijn want me ouders zijn er fel op tegen.

Ik ben het er zeker mee eens dat je eerst goed na moet denken over de consequenties voor je het doet.

En dat je hem alleen op een moet zetten waar anderen hem niet kunnen zien.

Verder lijkt het me slim een tatoo te nemen waar iets persoonlijks in zit(als snapt wat ik bedoel)want dan blijf je er altijd een band mee hebben.

Volgens mij is de kans dat je spijt krijgt dan een stuk minder groot.

Link naar bericht
Deel via andere websites

idd als het een stukje van je zelf is dan blijf je het veel en veel langer mooi vinden!

maar ik vint niet dat het op een plek zou moeten waar niemand hem ziet!

het kan soms heel mooi zijn maar idd niet op je arm ofzo dat vint ik in elk geval niet mooi en zeker niet bij een meisje!

zoek iets wat jou band met God uitbeeld ofzo zou mooi zijn als je dat uit kan beelden joh!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik snap t dus echt niet he, God verbied het en jullie zeggen allemaal ach het is mooi en we versieren ons toch tot Gods eer, doe dat dan met mooie sieraden en niet met iets wat God verboden heeft. ik vind een tatoo heidens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 01 juli 2004 15:35:48 schreef someone het volgende:

ik snap t dus echt niet he, God verbied het en jullie zeggen allemaal ach het is mooi en we versieren ons toch tot Gods eer, doe dat dan met mooie sieraden en niet met iets wat God verboden heeft. ik vind een tatoo heidens.

waar staat precies dat God het verboden heeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid