Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:30:36 schreef Raido het volgende:

Het OT en het NT heb jij nodig
smile.gif
net als de Kerk
puh2.gif

Nee, hoor. Ik ben tot bekering gekomen met deze zinnen: 'Jezus stierf voor jou zonden.' 'Jezus is de Weg'

Ik heb de Heilige Geest ontvangen zonder dat ik van het bestaan van God's Geest afwist. Bovendien heb ik 5 maanden zonder Bijbel gedaan en was ik net als die ethiopier die er niets van begreep maar uiteindelijk toch vrolijk met de HEER ging wandelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 301
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:30:57 schreef badeend het volgende:

sorry je hoeft het niet als een aanval te zien was er alleen beniuwd naar..ik vind het zelf allen wel een lastige kwestie..
;-)

sorry voor mijn verkeerde wordkeuse..

Ik voel me niet aangevallen hoor puh2.gif Ik reageer soms gewoon een beetje onsubtiel. Aard van het beestje engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zonder het OT betekend het NT niets, en zonder NT is je geloof niets (omdat je niet het evangelie niet kent en niet zult begrijpen). Wie niet weet dat hij ziek(zondig) is heeft de Heelmeester (Jezus) niet nodig. Lekker radicaal, maar ik geloof dat de Bijbel de grond voor elke geloof is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:35:22 schreef Raido het volgende:

Zonder het OT betekend het NT niets, en zonder NT is je geloof niets (omdat je niet het evangelie niet kent en niet zult begrijpen). Wie niet weet dat hij ziek(zondig) is heeft de Heelmeester (Jezus) niet nodig. Lekker radicaal, maar ik geloof dat de Bijbel de grond voor elke geloof is.

Hoewel ik dankzij het feit dat ik het NT toch heb knipoog_dicht.gif tot de conclusie moet komen dat er geen ander fundament dan Christus is puh2.gif

Ik denk dat we elkaar best wel begrijpen, maar dat we gewoon zin hebben in een discussie.

Even begrippen verklaren.. Wat is 'nodig hebben'?

Is dat hetzelfde als 'nuttig'? Is alles wat 'nuttig' is 'nodig'? Als ik niet zonder iets wil omdat ik er veel aan heb, is het dan 'nodig'? Of ligt dat eraan wat je onder het woord 'nodig' verstaat?'

Ga ik dood zonder het NT? Nee, ik ken Jezus.

Heb ik er heel veel aan? Ja. En aan het OT? Ook. En aan de kerk? Zeker. Ga ik dood zonder? Nee.

Snapje?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik viel vroeger altijd flauw bij prikken en alleen al van het IDEE dat iemand met een naald inkt onder mijn huid gaat spuiten geeft me de rillingen. Bij andere vind ik het soms wel mooi, al wil ik er vaak niet aan denken hoe het er allemaal uitziet als je gerimpeld en oud bent. Ik ben het er wel mee eens dat het iets moet zijn met een persoonlijke boodschap als je dan iets voor eeuwig op je huid zet. het is toch je lichaam hepuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Hij is netjes maar ik vraag me af of ze elke zondag naar de kerk gaat. Waarschijnlijk gaat ze alleen met Kerst.

Zelf heb ik ook een tatoeäge aan de binnenkant van m'n bovenarm. Wilde geen simpel plaatje dus ben ik opzoek gegaan naar iets speciaals. Het heeft verder niets met een geloof te maken maar met m'n sterrenbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:38:49 schreef Thorgrem het volgende:

Hoe bedoel je dat Aimé?

Persoonlijk hou ik niet zo van tatoo's. Ik vind het zonde van een lichaam om het moedwillig te verminken.

Nu antwoord ik ff voor mezelf hoor... Maar een kettinkje met een kruisje koop je ook niet om onder je kleren te dragen, maar om uit te dragen dat je Christen bent. Als je een tattoo laat zetten onder je arm... wat heeft het dan voor zin?

Samengevoegde post 16-9-2006 21:21:40:

Zoiets zou ik wel graag willen: En dan niet al te groot, want dan wordt het zo'n kijk-mij-eens-cool-zijn-tribal-geval. Maar gewoon deze op een subtiele manier: Prachtig!

cross-tattoo-2.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 16 september 2006 21:19:40 schreef Joener het volgende:

[...]

Nu antwoord ik ff voor mezelf hoor... Maar een kettinkje met een kruisje koop je ook niet om onder je kleren te dragen, maar om uit te dragen dat je Christen bent. Als je een tattoo laat zetten onder je arm... wat heeft het dan voor zin?

Ja zo kun je het zien. Alleen heb ik wel een kettinkje met een kruisje wat ik bijna altijd onder mijn kleren draag......

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
* Aan de andere kant zou ik best wel een tattoo willen. Ik hoef niet als een schilderij door het leven, maar een kleine tattoo met een kruis, een tekst, of simpelweg de Naam van Jezus (in hebreeuwse tekens dan bij voorkeur). Of een getattoeerde "trouwring", zo van 'ik hoor bij Jezus'.

Wat denken jullie? Een tattoo met een boodschap, kan dat sowieso? Vind je het leuk? Lelijk?

(Ik zeg overigens nog helemaal niet dat ik wat van plan ben, just interested.)

Nou ik moet zeggen ik heb er heel veel natuurlijk wel laten zetten toen ik uit het geloof was en ook ik heb een kruis op me onder arm met Jezus Zijn naam er in .

Of het goed is betwijfel ik je bent eigendom van God en wij moeten daar zuinig op zijn.

Ik weet niet of jullie met het feit bekent zijn dat er inkt in je lichaam komt en dat dit kan worden afgestoten.

Dit gebeurt zonder dat je daar erg in hebt, vaak gaat het om ontstekingen wat je merkt aan dat de tattoo erop komt te liggen en begint te jeuken.

Ik ben laaste tijd erg aan het stukkelen met me gezondheid regelmatig last van een leverstoornis (nee ik drink niet en gebruik geen drugs en geen medicijnen (in het verleden das wat anders)vaak gaat het gepaard met koorts op onverklaarbare wijze.

Nou sprak ik laatst een dokter en die vertelde me dat tattoo,s dus met name de inkt afstoting kan veroorzaken en zo je lever aantast.

Dus ga goed na voor jezelf of je dat wel wilt ik zou wel willen dat ik het niet gedaan had aangezien ik er dus schijnbaar een allergie van heb.

Greetz Joyke

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag bij de 'zanger' van Sacraficium eens dat hij bijna over zijn hele buik heen getattooëerd 'Jesus' had staan. Aan de ene kant vond ik dat toen wel cool, maar aan de andere kant toch ook wel best apart. Ik houd het voorlopig lekker bij geen tattoos. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 17 september 2006 00:27:06 schreef JoostG het volgende:

Probeer joh. 3:16
knipoog_dicht.gif

Dat vind ik een hele mooie ja smile.gif Ik zou best wel zo'n tekst willen laten zetten..of een kruisje/visje. Maar aan de andere kant denk ik; God heeft ons lichaam gemaakt. Als Hij er plaatjes of teksten erop had willen maken, dan had Hij dat zelf ook wel kunnen doen knipoog_dicht.gif En daarbij;

Lev 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.

En ja, er zijn zoveel dingen die we niet meer overnemen uit het oude testament, daar is gelukkig Jezus voor gekomen, maar toch denk ik niet dat het Gods wil is om permanente tekeningen/teksten op je lichaam te plaatsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 17 september 2006 02:29:36 schreef Liset het volgende:

[...]

Dat vind ik een hele mooie ja
smile.gif
Ik zou best wel zo'n tekst willen laten zetten..of een kruisje/visje. Maar aan de andere kant denk ik; God heeft ons lichaam gemaakt. Als Hij er plaatjes of teksten erop had willen maken, dan had Hij dat zelf ook wel kunnen doen
knipoog_dicht.gif
En daarbij;

Lev 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard,
kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.

En ja, er zijn zoveel dingen die we niet meer overnemen uit het oude testament, daar is gelukkig Jezus voor gekomen, maar toch denk ik niet dat het Gods wil is om permanente tekeningen/teksten op je lichaam te plaatsen.

Die tekst die jij aandraagt is al vaker langsgekomen in dit topic. Misschien raadzaam om deze in zn context te lezen (dus de hele zin, niet alleen het vetgedrukte) knipoog_dicht.gif

Verder denk ik inderdaad dat het niet Gods bedoeling is om je lichaam (dat toch al niet van jezelf is) onder de plaatjes te zetten.

Maar een kleintje... och...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:
Op zaterdag 18 december 2004 13:45:51 schreef xx-taam-xx het volgende:

k heb een tijdje graag een tattoo gewild, maar weet vanmezelf dak t na een maand of wat tog wel zat ben dus k doe t gewoon niet

Ben toch weer over een tattoo aan het nadenken...ben er nog niet helemaal over uit misschien...we zien wel smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

Brief van je Hemelse Vader:

‘Met je schoonheid aan de haal’

Ik heb je kleding gegeven in de mooiste kleuren en Ik gaf je prachtige schoenen. Ik gaf je sieraden: armbanden, kettingen, neusringetjes en oorbellen. En jij, jij maakte je mooi met al dat goud en zilver, met je mooie kleding. Je leefde gezond, je at het beste van het beste. Daarvan kreeg je een uitstraling die er zijn mocht, alsof je van adel was. Geen wonder dat mensen naar je schoonheid keken, je erom prezen, want die schoonheid kwam van Mij.

Maar het ging wel mis. Je wist te goed dat je mooi was en je ging op je eigen schoonheid vertrouwen. En zo werd je ontrouw, liet je Mij los, ging je met je schoonheid aan de haal. Je gebruikte je mooie lichaam met al die prachtige versieringen alleen om er zelf iets mee te lijken.

Je hemelse Vader

P.S.

Piercings en tattoos, wat je ermee moet? Pasklare antwoorden zijn niet te geven. Maar weet dat het er Mij dus in de eerste plaats om gaat hóe en met welk doel je versieringen gebruikt. Wat straal je ermee uit? Wat wil je ermee zeggen? Laat dít doorslaggevend zijn voor de keu-zes die jij maakt’

(Naar Ezechiël 16:10-15)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo foXX,

Persoonlijk snap ik de link niet helemaal die jij legt tussen tattoo's en dit verhaal niet helemaalverbaasd.gif

De moreel van dat verhaal is dat mensen zo trots werden op wat ze hadden (wat ze van God gekregen hadden) dat ze gingen vertrouwen op hun eigen kunnen en doen en daarbij God vergaten. Ik zie hierbij geen overeenkomst met tattoo's.. er zijn nota bene christelijke tattoo's. Bovendien gaat dat verhaal over versiering in het algemeen, bovendien wordt het ook door de tekst niet fout gekeurd. Sterker nog; God gaf het.

Verder mijn mening over tattoo's:

Ik vind dat iedereen het zelf moet weten. Ik vind dat je opzich best een tattoo kan nemen, zonder dat God daar heel veel bezwaar tegen zou hebben. Ik zou het persoonlijk alleen nooit doen, omdat ik het 1) gewoon niet mooi vind en 2) omdat ik niet weet voor hoelang ik het mooi zo vinden..knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid