Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op zaterdag 16 september 2006 22:29:06 schreef Mark1987 het volgende:

Ik zie een tattoo op zich ook wel zitten nu ik er zo over nadenk. Uiteraard wel een christelijke tekst of afbeelding ofzo. Als ik eenmaal een goeie lijfspreuk heb gevonden ofzo, zal ik dat misschien nog wel eens vereeuwigen
knipoog_dicht.gif

Matteüs 22:37-40 is wel cool, alleen das meteen zo'n lap tekst puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 301
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

hallo mensen,

ik ben carina en wil misschien een van de zomer een tattoo laten zetten wat te maken heeft met mijn geloof het liefst van pslm 139 wat mijn levens psalm is. ik zie een tatoage als versiering net als oorbellen en piercings. zelf heb ik 2 paar oorbellen een tong piercing een een labret (lip/kin) piercing. ik weet dat ik nu heeeeeeel heidens overkom maar ik zie het als versiering en dit heeft ook nog nooit invloed gehad op mijn geloof. kan iemand mij vertellen wat er over tattoo's in de bijbel staat en het ook letterlijk citeren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ten eerste eigenlijk zijn we allemaal heidenen en ten tweede nou omdat ik 2 paar oorbellen heb een tongpiercing EN een labret (lip/kin) piercing daarom snappie.

Deze man (Dan Weylandt) is ook christen.

zaocandid05.jpg

Er staat me iets bij dat hij ook een eigen tattoo shop heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En de bijbel zegt "als u piercings heeft bent u heiden" ?

nee maar er zijn van die christenen die niet weten dat elke christen een heiden is en daarbij piercings heeeeeel erg fout vinden snap je daarom


Samegevoegd:

Quote:

Ik ben bijna jarig, word ik 17, en dan nog één jaartje...
widegrin.gif
Ik heb nog een jaar de tijd na te denken wat voor één. Grote kans dat het in het hebreeuws wordt wat symbool staat voor t feit dat ik van de HEER ben..

oeh dat is ook een idee ik lees ff et forum een beetje terug kan natuurlijk ook een chai (het leven) met daar handen omheen ofzo plaatsen dan is het idee God heeft jou Chai (leven) in handen.

nou goed ik heb nog ff om na te denken

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb daarvan een mooie op et web gevonden, en ik denk dat ik mijn oude godsdienst leraar (van evangelische school de passie te utrecht) maar ff mailen om citaten enzo

jesusfish40ag2.jpg

ik hoop dat de code het doet.

zou iemand voor mij wat moois kunnen ontwerpen?


Samegevoegd:

ik heb ff iets gemaakt, als ik een tattoo wil laten zetten wil ik ongeveer zoiets:

edit een nieuwe mooiere:

naamlooswv1.jpg

wat vinden jullie daarvan? het hebreeuwse teken betekend het leven en de c is mijn voorletter dus carina's leven heeft God in zijn handen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind die kleine tatoos rond de navel van tienermeisjes altijd leuk. Ik verheug me er ook op als deze slanke tienermeisjes een jaar of 30 zijn en niet meer zo strak in het vel. Het kleine schattige vlindertje is uitgegroeid tot een monstervlinder van enorme proporties.

* Groninger loves vlindertjes flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Gast Anon_phpbb

ik denk dat je als je een tattoo neemt dan snij je in je zelf en het is je lichaam verminken en je lichaam is een tempel van de heilige geest en god heeft jou geschapen zoals je ben dus zonder tattoo anders had god je wel met tattoo geschapen maar wie ben ik om te oordelen je moet het zelf weten wat je doet ga er eens voor bidden dan kom je er wel achter wat god wilt

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik vind het raar als mensen tattoo's slecht vinden maar al helemaal als je denkt dat het van de duivel zou afkomen. Is dit niet eigenlijk meer een principe overgenomen uit de standpunten van je ouders die het weer van hun ouders krijgen / draditie zoals joostG hier ook al zegt ?!

Ik heb zelf 1 tattoo , en ga komende zaterdag een 2e laten zetten, Ik zelf ben wel van mening dat een tattoo voor mij altijd een betekenis moet hebben. en niet dat het gewoon een mooie versiering moet zijn op je lichaam ( want daar zou je op uit gekeken kunnen raken )

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik wil erg graag een tattoo,

ik heb iets met "hoop geloof en liefde" (mijn avatar bijvoorbeeld puh2.gif)

Mocht ik een tattoo nemen (over een jaartje ofzo puh2.gif) word het waarschijnlijk iets met die woorden, of tekens daarvoor (kruis,anker,hart) misschien ontwerp ik zelf iets, of laat ik iemand iets ontwerpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik heb zelf ook enkele tattoo's.In de Bijbel staat er niks over dus ik zie eigenlijk niet wat er verkeerd aan is.Ik heb een keer iemand ontmoet die de hele verhaal van Jezus over zijn hele borstkas had getattooeerd.In het midden ging Jezus naar de hemel.Links werd die geboren,rechts gedoopt.Onder doopte Hij zelf mensen enzovoort.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid