Spring naar bijdragen

Mijn buik weet niet hoe regen voelt


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik begin hier het idee te krijgen dat in Nederland enkele woorden anders gebruikt worden dan ik ze gebruik, dus even voor alle duidelijkheid:

-truitje = zoiets:

-hemdje = bovenstukj dat vanvoor met knopen dicht gaat

-bloesje = alle mogelijke bovenstukjes die geen truitje of shirtje op topje zijn

-shirtje = simpel, casual iets zonder knoopjes met korte mouwen

-topje = bovenstukje zonder mouwen, eventueel met spaghettibandjes of gewoon strapless

Ok, nu de Babylonische spraakverwarring uit de weg is, als jij zegt dat je bloesjes draagt met een hemdje eronder, bedoel je dus dat je hemdjes draagt die niet helemaal dicht gaan en daaronder een topje, toch? In dat geval ben ik mee.
puh2.gif

Haha, inderdaad! Jouw hemdje lijkt op onze blouse (vrouwelijke versie van een overhemd), ons hemdje word ook wel topje genoemd. Shirtje is inderdaad een t-shirt, maar kan ook met lange mouwen. Alleen de trui is exact 't zelfde. knipoog_dicht.gif Grappig zeg, nooit geweten dat er zo'n verschil was! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 330
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Mja, ik zal het wel gebruiken op een manier die helemaal niet AN-verantwoord is hoor, ik weet niet eens of dat in heel Vlaanderen zo is of niet. Zo'n topje noemen wij trouwens ook wel eens een onderhemdje, maar niet echt gewoon hemdje.

Trouwens, noemen jullie een mannenhemd eigenlijk een hemd, of is dat ook een blouse?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mannen dragen geen blouses, dat doen enkel vrouwen. Zo'n ding van dunne stof met knopen en lange mouwen dat je onder een pak draagt noemt men bij de man een overhemd. Een mouwloos stoffen ding dat je onder je shirt of trui als ondergoed kan dragen noemt men een hemd.

Sowieso geldt globaal de vuistregel dat een man nooit kleren draagt waar je -je achter moet zetten. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mannen dragen geen blouses, dat doen enkel vrouwen. Zo'n ding van dunne stof met knopen en lange mouwen dat je onder een pak draagt noemt men bij de man een overhemd. Een mouwloos stoffen ding dat je onder je shirt of trui als ondergoed kan dragen noemt men een hemd.

Sowieso geldt globaal de vuistregel dat een man nooit kleren draagt waar je -je achter moet zetten.
knipoog_dicht.gif

Tsja... en daar zijn we dus als Nederlanders ook verschillend in, want ik noem het ook een blouse bij mannen.

Zo'n ding onder je pak noem ik ook wel overhemd.

Maar 1 die wat meer casual is, of zo'n leuk zomerding, of 1 met korte mouwen heet bij mij ook gewoon blouse hoor! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee ik heb er geen rugklachten van gelukkig
smile.gif

Ik wil ook geen borstverkleining, ik vind ze mooi zoals ze nu zijn en ik wil mijn kinderen later graag borstvoeding geven (dat kan vaak niet meer na een borstverkleining) en heb er alleen last van als ik bh's of blousjes moet kopen
puh2.gif

Quote:

[...]

helemaal mee eens.
knipoog_dicht.gif

Ik zeg ook niet dat dat de eerste optie zou moeten zijn hoor knipoog_dicht.gif. Liever niet dat wel.

Het is geen kleine ingreep, en geeft een hoop ellende! Maargoed, als je echt al jaren met die erge klachten zit, dan zou je daar wel aan kunnen denken.. Voor m'n zus en tante was het echt een bevrijding.

Maar gelukkig valt het dus wel mee flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar toch he, wat ik me bij Joelle al afvroeg, vanaf welke maat heb je een grote maat? Hangt dat ook niet een beetje samen met de lichaamsbouw enzo?

Ik vind namelijk dubbel D al groot, maar als ik E en F voorbij zie komen valt dat dus blijkbaar wel mee...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar toch he, wat ik me bij Joelle al afvroeg, vanaf welke maat heb je een grote maat? Hangt dat ook niet een beetje samen met de lichaamsbouw enzo?

Ik vind namelijk dubbel D al groot, maar als ik E en F voorbij zie komen valt dat dus blijkbaar wel mee...

Het heeft ook erg met de lichaamsbouw te maken inderdaad. Als ik broekmaat 34-36 zou hebben dan zou het een soort pamala andersson effect worden bij mij. Nou zit ik aan 38-40, dus is 't netjes in verhouding en valt het ook niet op dat het zo'n grote cupmaat is. Daarnaast is 70E bijna 't zelfde 75D en dat klinkt al minder erg. knipoog_dicht.gif

Ofwel: het ziet er niet extreem groot uit, maar de cupmaat klinkt wel groot. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn kledingmaat is wel 36 puh2.gif Maar dat vindt ook iedereen raar want ik zie er steviger uit dan dat.

Ik weet niet, mijn lichaam is gewoon wel goed in verhouding en alles lijkt allemaal prima, maar als je gaat meten kom je op absurde verhoudingen puh2.gif Extreem slanke taille, vrij grote borsten enzo

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb een maat 38-40 en cupmaat G nosmile.gif het ziet er gewoon niet uit. blousejes passen gewoon NOOIT, behalve als ik ze 3 maten te groot koop, maar dan is de rest weer veel te groot. en als ik ze gedeeltelijk open laat dan kan ik alleen de eerste 2 á 3 knoopjes van onder dicht doen, daarna past het niet meer of springen de knopen er af als ik het toch probeer nosmile.gif

de spieren van mijn schouders en nek zitten permanent vast, keihard voelt het aan. daardoor zo'n beetje elke week wel 1 dag knallende koppijn (komt vanuit mn nek) in zo'n mate dat ik nauwelijks mn ogen open kan houden. fysiotherapie werkt niet.

ik overweeg serieus een borstverkleining.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In jouw geval kan ik daar inkomen. En eerlijk, als je er zoveel last van hebt, ga daar dan gewoon voor, het klinkt alsof zo'n operatie je levenskwaliteit echt kan verhogen.

Wat ik me wel afvraag, je zei in het dieettopic dat je nog wat gewicht zou willen verliezen, zouden je borsten dan niet vanzelf kleiner worden? Bij mij maakt tien kilo meer of minder echt wel een cupmaat verschil uit, dus misschien lost het probleem zich vanzelf een beetje op als je je streefgewicht bereikt? Je zal vast nog steeds grote borsten hebben, maar misschien maakt dat wel het verschil tussen gewoon groot, en onmogelijk groot?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb van kleding maat 38-40 (blazers soms 42 omdat er nog wat onder moet) en cupmaat D/E. Soms baal ik er echt van, die grote toeters want inderdaad, blousjes piepen altijd open en ik draag nou net het liefst blousjes... noparty.gif Ik heb een tijd gehad dat ik er dan dubbelzijdig plakband tussen ging doen zodat het blousje maar dicht bleef, maar dat doe ik niet meer. Dan maar een topje eronder ofzo. Al is dat als het echt warm is weer lastig, want ik heb het gauw heet en dan zijn twee laagjes kleding (drie, als je de bh ook nog meetelt) niet echt ideaal.

Eigenlijk moet ik weer eens naar de lingeriezaak voor nieuwe bh's, maar die dingen zijn zo knettersduur met mijn maat... Ik kan geen simpele bh's aan van de Hema of H&M want dat ondersteunt niet goed genoeg. Dan zakt de hele boel uit en dat ziet er niet uit. Ik vind het alleen zonde om 80 euro voor een bh uit te geven, maar ja... geen keuze vrees ik. Het liefst zou ik elke dag een sportbeha dragen omdat dat de boel zo lekker lift. Ik ben wel blij dat ik er geen lichamelijke klachten van heb, nog niet tenminste.

Hm, ik heb ook wel een borstverkleining overwogen, maar ik wacht er nog even mee. Zeg ik nu, want als het straks echt weer topjesweer is loop ik weer te balen als een stekker en zou ik het liefst gisteren naar de plastische chirurg zijn gegaan... mondhouden.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In jouw geval kan ik daar inkomen. En eerlijk, als je er zoveel last van hebt, ga daar dan gewoon voor, het klinkt alsof zo'n operatie je levenskwaliteit echt kan verhogen.

Wat ik me wel afvraag, je zei in het dieettopic dat je nog wat gewicht zou willen verliezen, zouden je borsten dan niet vanzelf kleiner worden? Bij mij maakt tien kilo meer of minder echt wel een cupmaat verschil uit, dus misschien lost het probleem zich vanzelf een beetje op als je je streefgewicht bereikt? Je zal vast nog steeds grote borsten hebben, maar misschien maakt dat wel het verschil tussen gewoon groot, en onmogelijk groot?

toen ik een maatje 36 had had ik een cup F en net zo veel klachten. dat werkt dus niet.

alleen ik vind t zo'n moeilijke keuze, een borstverkleining. hele zware operatie, en het lijkt me zo raar als ik opeens van die kleine borsten heb nosmile.gif al zou ik dat ook wel weer erg mooi vinden denk ik. dit ziet er echt niet uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

toen ik een maatje 36 had had ik een cup F en net zo veel klachten. dat werkt dus niet.

alleen ik vind t zo'n moeilijke keuze, een borstverkleining. hele zware operatie, en het lijkt me zo raar als ik opeens van die kleine borsten heb
nosmile.gif
al zou ik dat ook wel weer erg mooi vinden denk ik. dit ziet er echt niet uit.

In dat geval zou ik het doen. Het is een zware operatie, dat wel, maar het klinkt wel alsof je die operatie heel goed kan gebruiken. Je moet ook niet noodzakelijk kiezen voor een heel kleine cupmaat he, gewoon een iets normalere grootte waar je geen last meer van hebt. Als je een lichamelijk probleem hebt waar je mee zit en waar je niet op eigen kracht vanaf komt door bvb te lijnen, en je hebt het geluk om te wonen in een land waar de medische wetenschap ver gevorderd is en in staat is om je te helpen, dan zou ik dat toch wel serieus overwegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat ben ik met Iriacynthe eens, WS. Als het echt een probleem is zou ik er ook voor gaan. Ze kunnen het heel netjes oplossen en je krijgt goed advies. Het is vaak beter om niet naar hele kleine borsten te gaan, maar een cup of twee kleiner zodat de overgang niet zo groot is. Daar kunnen ze je bij een kliniek ongetwijfeld meer over vertellen, evenals over de verschillende operatiemogelijkheden (ik geloof dat er twee zijn). Succes ermee meis smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Weeeh, mijn vriend kijkt niet meer naar andere vrouwen sinds ik cupmaat D heb", daar wel eens aan gedacht?

Troost je, als je je jongeheer niet meer kunt inspecteren zonder voorover te buigen, wordt het ook steeds moeilijker om passende kleding te vinden - de helft van de broeken die ik leuk vind, kan ik niet kopen omdat ze geen exemplaar in mijn maat hebben, en m'n buik is pas sinds een paar jaar groeiende, hoe moet dat als ik 50 ben...

Zo, is gedeelde smart halve smart, dames?

(waar een mens zich al niet druk om kan maken)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid