Dagmar 0 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Um, stiekem heb ik geen idee, maar aangezien ik op die link twee waarschuwingen krijg dat het veiligheidscertificaat niet ondertekend is en of ik het handmatig goed wil keuren vermoed ik dat het daar aan ligt. Maar wat je dan zou moeten doen, geen idee Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Quote: Op donderdag 29 april 2010 10:53:49 schreef Dagmar het volgende: Um, stiekem heb ik geen idee, maar aangezien ik op die link twee waarschuwingen krijg dat het veiligheidscertificaat niet ondertekend is en of ik het handmatig goed wil keuren vermoed ik dat het daar aan ligt. O, dat krijg ik dan weer niet (in Firefox). Maar opent jouw computer de link wel? Als in, je kunt het artikel lezen? Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 En als je Internet Explorer gebruikt? En probeer je Cache en Cookies eens te legen. Heb je nog meer linkjes waarbij het fout gaat? Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Quote: Op donderdag 29 april 2010 10:55:57 schreef Hongerige Wolf het volgende: [...] O, dat krijg ik dan weer niet (in Firefox). Maar opent jouw computer de link wel? Als in, je kunt het artikel lezen? Ja, met Opera. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Quote: Op donderdag 29 april 2010 11:16:09 schreef Morphogenesis het volgende: En als je Internet Explorer gebruikt? Zelfde. Met Opera ook. Quote: En probeer je Cache en Cookies eens te legen. Al gedaan. Helpt niet. Op de andere gebruikersaccounts werkt het ook niet trouwens. Quote: Heb je nog meer linkjes waarbij het fout gaat? Nee, maar ik had tijdelijk ook dit probleem met sommige (!) Flickr-accounts. Het AD heeft er al een tijd last van. Ik heb net even getest of het aan mijn firewall ligt, maar dat is niet het geval want met firewall (Kaspersky) uit heb ik hetzelfde probleem. Overigens heb ik Windows 7. Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 In Opera krijg je een melding van een verkeerd certificaat. Accepteer dat certificaat en dan kan je wel de pagina zien. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Dankje! Hij doet het. Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 4 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2010 Help! mijn toetsenbord geeft tekens die niet aangegeven staan op de toetsen, dus bij een apenstaartje krijg ik " enzo. Normaal gesproken verhelp je dat met ctrl shift, of klik je andere instellingen aan, maar dat werkt niet! Wat moet ik doen? =( Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 4 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2010 alt + shift ook al geprobeerd? Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 4 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2010 rechts onder in de taakbalk op het toetsenbord klikken en hem daar omzetten. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 10 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2010 Niet echt een probleem, maar meer een vraag. Voor mijn scriptie heb ik twee eBooks gedownload op bol.com, die ik op die manier makkelijker kan analyseren. Alleen ik kan ze dus niet openen in de UB omdat er een zgn. DRM op zit, een soort beveiliging. Ik ben absoluut niet van plan om er piraterij mee te gaan bedrijven, ik wil ze gewoon op mijn andere werkplek ook kunnen openen. Weet iemand hoe je zo'n DRM kunt verwijderen? Of wil iemand het voor mij doen? Link naar bericht Deel via andere websites
camel 0 Geplaatst 10 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2010 kun je ze printen? dan is het een kwestie van een pdf printer installeren en daar naar toe printen. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 10 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2010 Nee, ik kan ze alleen openen in Adobe Digital Editions en daar kun je niet mee printen. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 10 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2010 Quote: Op maandag 10 mei 2010 20:38:01 schreef Hongerige Wolf het volgende: Niet echt een probleem, maar meer een vraag. Voor mijn scriptie heb ik twee eBooks gedownload op bol.com, die ik op die manier makkelijker kan analyseren. Alleen ik kan ze dus niet openen in de UB omdat er een zgn. DRM op zit, een soort beveiliging. Ik ben absoluut niet van plan om er piraterij mee te gaan bedrijven, ik wil ze gewoon op mijn andere werkplek ook kunnen openen. Weet iemand hoe je zo'n DRM kunt verwijderen? Of wil iemand het voor mij doen? DRM is een vrij omstreden iets. In games gebruiken ze het ook, en het komt er kort op neer dat je het niet kan verwijderen. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 10 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2010 O, dan ben ik zeker geniaal. Volgens mij is het me zojuist gelukt. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 10 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2010 Wat heb je gedaan dan? Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 10 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2010 Met Python. Maar het werkt alleen bij PDF en EBUB. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 11 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2010 Ben ik weer. Mijn collega heeft een boek ingescand op 150 dpi (!) en dat wil Acrobat natuurlijk niet tekstherkennen want daar is minimaal 200 dpi voor nodig. Is er een truukje om de dpi kunstmatig te verhogen? Het is in kleur gescand en op ware grootte. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 11 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2010 Wat je kan doen is in je favoriete fotobewerkingsprogramma een nieuw plaatje aanmaken met dezelfde afmetingen en met 200 dpi. Vervolgens open je de oorspronkelijke scan, doe je een select all, ctl c, ga naar het nieuwe plaatje en doe ctl v en hoppa, je programma denkt dat het 200 dpi is. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 11 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2010 Ja, zoiets dacht ik al. Het zijn 400+ pagina's alleen. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 11 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2010 Sommige programma's hebben een batchverwerkingfunctie voor dit soort akkefietjes. Weet uiteraard niet wat jij gebruikt. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 11 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2010 Hmm, misschien met Lightroom. Samengevoegd: Nou, ik krijg het met Photoshop Elements 7.0 voor elkaar per pagina. Maar niet voor de hele bende in één of meerdere stukken, dus daar heb ik nog wat advies voor nodig. Of wil iemand het voor mij doen? Je krijgt gratis een heel vet eBook over spreken in het openbaar. Samengevoegd: Het lijkt er op dat het aan het lukken is, de computer is nu nog bezig met de tekst indexeren. Ik heb het zo gedaan. 1. In Adobe Writer opslaan als jpg. Resultaat: map met 476 plaatjes. 2. Plaatjes importeren naar Lightroom. 3. Plaatjes exporteren vanuit Lightroom als 400 dpi. 4. Van deze plaatjes in Adobe Writer automatisch een PDF laten maken. Link naar bericht Deel via andere websites
Bumblebee 7 Geplaatst 17 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2010 Ik ben op zoek naar een kladblok voor op de computer, waar ik meerdere tabs tegelijk kan open hebben. Zoals bij een 'echt' kladblok. De achtergrond is dit: als ik op vakantie ga (mijn gezin bestaat uit vijf personen) maak ik elke keer lijstjes in een notitieblokje van wat ik allemaal moet meenemen en doen. Dan doe ik altijd op verschillende bladzijden verschillende 'topics' zoals mee voor kinderen, mee voor mezelf, mee qua eten, nog doen in huis, nog doen aan caravan/auto, nog doen aan boodschappen etcetera. Het lijkt me handig om dit digitaal te hebben, dan hoef ik niet ieder jaar hetzelfde lijstje te maken. Natuurlijk kan ik in theorie het notitieblokje bewaren maar dat is niet handig want ik raak zoiets kwijt, heb al genoeg rommel en bovendien verandert er af en toe iets (we hoeven bijvoorbeeld nu geen flesjes meer mee maar alleen een tuitbeker en er staat al een potje zout in de caravan, maar we moeten wel een extra fietsje achterop klussen, om even een stom voorbeeld te geven). Na dit interessante inkijkje in mijn gezinsleven dus mijn vraag: bestaat er een dergelijk kladblokprogramma? Ik heb wel 'notepad tabs' gevonden maar dan kun je meerdere files getabbed openen (is ook handig) en wat ik eigenlijk wil is één file openen (vakantievoorbereiding) en dan direkt een heel aantal tabs zien (mee voor kinderen, mee qua eten enzovoort). Het liefst met de mogelijkheid dingen af te vinken en een optie om centraal weer alles uit te vinken zodat alles leeg is en je het de volgende keer weer zo kunt gebruiken. Kent iemand zo'n programma, of heb ik nu een gat in de markt ontdekt voor neurotische huismoeders? Samengevoegd: Owja, en de mogelijkheid om één van de tabs (bijvoorbeeld het boodschappenlijstje) uit te printen om mee te nemen naar het winkelcentrum zonder dat gelijk alles wordt geprint, en het zou helemaal mooi zijn als je vanaf de andere lijstjes dingen kunt exporteren naar de boodschappenlijst (dus van het 'eten' lijstje doe je linker muisklik op 'fles diksap', kopieer naar boodschappenlijst en lap, het staat op beide lijstjes). Het bestaat helaas vast niet, maar damn dit heb ik echt goed bedacht misschien moet ik het eens naar Google opsturen. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 17 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2010 Notepad ++ Helaas, je gat in de markt gaat niet werken Link naar bericht Deel via andere websites
Bumblebee 7 Geplaatst 17 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2010 OK jammer, kan ik niet makkelijk rijk worden Maarre, ik had die ook al gevonden, alleen meende ik dat je dan meerdere files naast elkaar, getabbed open kunt hebben terwijl ik één file wil (bv. 'Sinterklaas') met daarbinnen een heel aantal tabs (nog te schrijven gedichten, boodschappen, kadootjes). Sorry voor het doordrammen maar daar ging het me eigenlijk om. Samengevoegd: Zoals een workbook in excel, als je die opent zie je ook direkt alle tabs die je ervoor hebt aangemaakt. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten