Spring naar bijdragen

Samen de Koran doorlezen.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik doe ook wel mee...

alleen vraag ik me af of het echt handig is om elke dag een tekst neer te zetten. Misschien is het beter om dan een iets langer stuk te pakken en er 1x per week eentje neer te zetten. Zodat daar dan iets langer over doorgepraat kan worden.

En dan zou ik stemmen voor net zo'n opzet als we toen met de bijbel hadden. Dus een apart subforum met iedere week een nieuw topic (waar is dat eigenlijk gebleven de afgelopen tijd?).

Anders wordt het wel erg onoverzichtelijk.

Maar dat zal wel weer niet mogen zeker?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nooit------, een Christen leest de Heilige Schrift Gods Woord der Eeuwige Waarheid. Ze noemen het ook wel de Bijbel.

Vanzelfsprekend zal het eventueel lezen uit de koran nooit het dagelijks lezen uit de Schrift vervangen. De Schrift zal natuurlijk altijd belangrijker en voornamer blijven dan welke koran ook. Maar ach, soms kun je nieuwsgierig zijn hè, naar wat er nu in die koran staat. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Doch heeft Sacerdos wel een punt. Een christelijke site zou voor zoiets geen podium moeten bieden.

Oh, kom op. Ken uw vijanden als uzelf was het toch? En daarbij: knikker het dan in een gebruikersgroep waar je enkel in mag als je óf on wankelbaar christen bent, óf zo heidens dat een bekering tot de islam een voouitgang zou zijn....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nooit------, een Christen leest de Heilige Schrift Gods Woord der Eeuwige Waarheid. Ze noemen het ook wel de Bijbel.

Als dat het enige is dat je ooit zult lezen laat dat gewoonweg bekrompenheid zien, je hebt absoluut geen vergelijkingsmateriaal om naast de informatie in de Bijbel te leggen; je neemt het klakkeloos over zonder ook maar een moment na te denken over andere geschriften (er zijn er duizenden); is het niet veel beter om, wanneer je een keuze maakt voor het Christendom en tegen de Islam te weten dat je het ergens op baseert, en niet klakkeloos aanneemt van hogerop in de kerk?


Samengevoegd:

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

Het is al begonnen, moge Allah (swt) de lezers verder leiden naar succes.

Mvg

Ok, I'm out bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oh, kom op. Ken uw vijanden als uzelf was het toch? En daarbij: knikker het dan in een gebruikersgroep waar je enkel in mag als je óf on wankelbaar christen bent, óf zo heidens dat een bekering tot de islam een voouitgang zou zijn....

Je begrijpt me verkeerd, als jullie dat hier willen gaan doen, en de crew is het daar mee eens dan zal ik jullie geen strobreed in de weg liggen. Ik heb er echter mijn bedenkingen over.

Ik heb overigens wel een keer geprobeerd om de koran te lezen, voor mij was het niet te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb overigens wel een keer geprobeerd om de koran te lezen, voor mij was het niet te doen.

Vandaar een leesclubske..... Ik kwam er ook niet doorheen maar samen sterk heh?


Samengevoegd:

Quote:

Ik denk dat elke christen gewoon zelf moet bepalen of hij de koran wil lezen of niet. En dat bedoel ik in het algemeen, niet specifiek op iemand gericht. Want zowel de redenen om de koran niet te lezen als de redenen om de koran wel te lezen zijn vrij legitiem.

Hum, ik denk zelf dat het handig is om invloedrijke boeken gelezen te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, ik doe ook mee. Ik ben een fan van het lezen van allerlei heilige boeken, ook andersgelovigen zijn onze naasten die we dienen lief te hebben en dat wordt nu eenmaal een stuk gemakkelijker als je iets van hun leefwereld begrijpt (niet onderschrijft, dat is niet nodig)Onbekend maakt onbemind.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Je begrijpt me verkeerd, als jullie dat hier willen gaan doen, en de crew is het daar mee eens dan zal ik jullie geen strobreed in de weg liggen. Ik heb er echter mijn bedenkingen over.

Ik heb overigens wel een keer geprobeerd om de koran te lezen, voor mij was het niet te doen.

Dat weten we nu wel, je zegt het namelijk voor de derde keer.. ga dan weg uit dit topic als je de Koran niet meer door wilt lezen . bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat weten we nu wel, je zegt het namelijk voor de derde keer.. ga dan weg uit dit topic als je de Koran niet meer door wilt lezen .
bye.gif

Het spijt me zeer Luxuria dat ik bij iemand enige onduidelijkheid weg wil nemen. Moet ik daarvoor voortaan ook toestemming aan u vragen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alle mensen wanneer beginnen we eraan , want ik sta al te poppelen hoor.. tof dat er nog mensen ruimdenkend zijn, en ook eens de andere kant willen zien. Zo hoort een gelovig mens ook te zijn, niet vooroordelend zoals sommigen dat wel zijn, wel spijtig eigenlijk

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onderzoek alle dingen en het goede behouden,de Christen die dat gedaan heeft en veelgelezen heeft en onderzocht heeft,weet dat er maar een uitkomst is wat waar is en waar waarheid in staat,de Heilige Schrift,en weet dat een Christen en een forum wat echt ernst maakt met het Christelijk zijn en de Belijdenis,voor dit Christelijk forum de 12 Artikelen des Geloofs,nooit geen podium zal geven aan onwaarheid en aan een boek de koran wat aan zet tot haat,moord en vervolging,waarook nog diverse versie van zijn.De Christen wil niets anders en dorst daarna het lezen van Gods Woord de Bijbel/Heilige Schrift zoook de Heilige levens en de leer van de Kerk.

Aan de boom kent met de vruchten.

Hen die Jezus Christus echt kennen als hun Heer en Zaligmaker houden zich niet bezig met boeken van onwaarheid als de koran,maar blijven daar verre van totaal,en willen alleen verkeren met het Woord der Waarheid door Jezus Christus de Zoon Gods.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jongens Jongens, Er is niks mis mee om een ander heilig boek te lezen. Tenminste als jullie de denkwijze van Moslims willen weten/kennen. Als ik wil weten wat de christenen geloven, ben ik genoodzaakt om de Bijbel te lezen, en ik heb tot nu toe geen spijt gehad dat ik de Bijbel las. Wat betreft een online Koran. Bij deze site zijn er twee vertalingen naast elkaar. Ik dacht de vertaling die zuster Niftaly noemde en die van Leemhuis. Hier is ook een index van de Koran in het engels. Onder Jesus vinden jullie bijvoorbeeld alle verzen die over Jezus gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid