Spring naar bijdragen

Samen de Koran doorlezen.


Aanbevolen berichten

Jullie kunnen vast wel raden waarom ik vind dat credible de koran zou moeten lezen, maar voor mensen die traag van begrip zijn. Als jouw boek afgezeken wordt dan moet je het boek van de ander ook kunnen afzeiken, en als je dat wilt moet je uiteraard de inhoud kennen.

Nu heb ik een aantal keer een poging gewaagd, maar ik vind er geen doorkomen aan zelf. Al bij soera 2 geef ik de moed meestal op. Ik vermoed dat er wel meer mensen zijn met dat probleem.

Daarom is het mss een idee om het met een groep te proberen, want gedeelde smart is halve smart. Iemand zin om mee te doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Je kunt ze overal krijgen. In van die goedkope boekhandels zoals de Slegte verkopen ze meestal wel zo'n Koran in pocket-formaat. Maar goed: echt leesbaar is die niet. Zelf gebruik ik de vertaling van de Ahmadiyya-beweging.

Die nieuwe vertaling door Kader Abdolah schijnt wel aardig leesbaar te zijn. Ik heb echter van een arabist gehoord dat hij niet bijzonder trouw aan de grondtekst is. Dat is dan weer jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doe ook mee, tenslotte ben ik ook op een andere site de organisator van Koraan lezen, en wie vragen heeft of onduidelijkheden komt maar lekker bij mij vragen.

Write me on the list.

Of ik weet nog wat beters, zal ik elke dag hier een tekst zetten? te beginnen vanaf het begin en elke dag zo een deeltje?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik doe ook mee, tenslotte ben ik ook op een andere site de organisator van Koraan lezen, en wie vragen heeft of onduidelijkheden komt maar lekker bij mij vragen.

Write me on the list.

Of ik weet nog wat beters, zal ik elke dag hier een tekst zetten? te beginnen vanaf het begin en elke dag zo een deeltje?

Je bent het Arabisch machtig?

Link naar bericht
Deel via andere websites

nee dat niet , een heel klein beetje maar, waarom? gaat er iemand dan de Arabisch versie lezen? hahahaaha

nee sirieus de Koraan die ik thuis heb met het orgineel Arabisch in en ook de vertaling erbij, is gemaakt door Dr Sofjan S. Siregar en dat met samenwerking van Y. Perreijn, A. Raams, en F. Paumen, ook werkzaamheden van P.D.Wiradisuia en nog een tiental anderen.

OPbouwende kritiek en reacties van kr.K.Wagtentonk van de Universiteit van Amsterdan, en prof. Dr.H.L. Beck van De Theologische Faculteit Tilburg.

Dit om de nederlandse Taal in zijn best gebruikelijke woorden te kunnen weergeven omdat je het Arabisch zoals we al weten nooit echt 100procent kunnen vertalen in de betekenis van deze taal.

Dus wie doet er nog mee?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je kunt ze overal krijgen. In van die goedkope boekhandels zoals de Slegte verkopen ze meestal wel zo'n Koran in pocket-formaat. Maar goed: echt leesbaar is die niet. Zelf gebruik ik de vertaling van de Ahmadiyya-beweging.

Daar schijnt volgens Moslims ook van alles mis mee te zijn. puh2.gif

Quote:
Die nieuwe vertaling door Kader Abdolah schijnt wel aardig leesbaar te zijn. Ik heb echter van een arabist gehoord dat hij niet bijzonder trouw aan de grondtekst is. Dat is dan weer jammer.

Dat is ook meer een literaire interpretatie zeg maar. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Esselamoen aleykoem,

Quote:
Jullie kunnen vast wel raden waarom ik vind dat credible de koran zou moeten lezen, maar voor mensen die traag van begrip zijn. Als jouw boek afgezeken wordt dan moet je het boek van de ander ook kunnen afzeiken, en als je dat wilt moet je uiteraard de inhoud kennen.

Nu heb ik een aantal keer een poging gewaagd, maar ik vind er geen doorkomen aan zelf. Al bij soera 2 geef ik de moed meestal op. Ik vermoed dat er wel meer mensen zijn met dat probleem.

Daarom is het mss een idee om het met een groep te proberen, want gedeelde smart is halve smart. Iemand zin om mee te doen?

MarinusCopy, de opening van de Heilige Koran:

Het Begin

1. In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

2. Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden.

3. De Barmhartige, de Genadevolle.

4. Meester van de Dag des Oordeels.

5. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp.

6. Leid ons op het rechte pad,

7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden.

AMIEN

Ik wens iedereen die mee doet met het lezen van de Heilige Koran veel succes!

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid