Spring naar bijdragen

Samen de Koran doorlezen.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Een geintje moet toch kunnen?

Eerlijkheidshalve weet ik niks van mode, maar ik laat me hier niet meer zien voor Niftaly een aanslag op me pleegt
knipoog_dicht.gif

Succes met lezen!

Hey Mohamed haha die vond ik echt wel grappig jongen big-smile.gif

Hoe kan ik nu een aanslag plegen op iemand met zulke waardevolle naam? wees welkom hoor, marhaba!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moge Allah (Verheven is Hij) hiervoor belonen, je hebt onze @Mohammed een goed voorbeeld gegeven. Ik hoop dat hij vanaf nu op een respectabele manier met je omgaat, en dat hij niet meer zo minachtend doet.

Toen de profeet Mohammed (vrede zij met hem), aan zijn metgezellen vroeg: "Wensen jullie dat Allah jullie vergeeft?" Antwoordden zij: "Natuurlijk, boodschapper van Allah." Hij (vrede en zegeningen zij met hem), reageerde: "Dan vergeeft elkaar."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Moge Allah (Verheven is Hij) hiervoor belonen, je hebt onze @Mohammed een goed voorbeeld gegeven. Ik hoop dat hij vanaf nu op een respectabele manier met je omgaat, en dat hij niet meer zo minachtend doet.

Toen de profeet Mohammed (vrede zij met hem), aan zijn metgezellen vroeg:
"Wensen jullie dat Allah jullie vergeeft?"
Antwoordden zij:
"Natuurlijk, boodschapper van Allah."
Hij (vrede en zegeningen zij met hem), reageerde:
"Dan vergeeft elkaar."

Dat waren wijze woorden zonder meer, alleen niet zijn eigen woorden.

Mat 6,14       

Want indien gij de mensen hun misdaden vergeeft, zo zal uw hemelse Vader ook u vergeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee, want dat zou betekenen dat als ik tegen mijn vrouw zeg "Ik hou van je", ik in één klap miljarden mensen citeer die dit voor mij ook al hebben gezegd. Zo werkt het niet.

Als je zegt: "Mozes zei: 'God is één'" dan citeer je.

Precies. Wat ik eerder postte was geen citatie, dus ook geen slechte citatie. Er staan wel citaties van Jezus en Mozes (vrede zij met hen) in de Koran:

19:30. Hij (Jezus) zei: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

2:67 En toen Mozes tot zijn volk zeide: "Waarlijk, Allah gebiedt u, een koe te slachten",

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Precies. Wat ik eerder postte was geen citatie, dus ook geen slechte citatie. Er staan wel citaties van Jezus en Mozes (vrede zij met hen) in de Koran:

19:30.
Hij (Jezus) zei
:
"Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

2:67 En toen
Mozes tot zijn volk zeide
:
"Waarlijk, Allah gebiedt u, een koe te slachten",

Ok ik begrijp het punt, dan wil ik de betreffende Koranvers aanmerken voor plagiaat en deze bovenste twee als slechte citaten. clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid