Thorgrem 430 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Nou het begin is gemaakt, succes allemaal die meedoen. Jullie zullen het nodig hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Ik doe ook wel mee... alleen vraag ik me af of het echt handig is om elke dag een tekst neer te zetten. Misschien is het beter om dan een iets langer stuk te pakken en er 1x per week eentje neer te zetten. Zodat daar dan iets langer over doorgepraat kan worden. En dan zou ik stemmen voor net zo'n opzet als we toen met de bijbel hadden. Dus een apart subforum met iedere week een nieuw topic (waar is dat eigenlijk gebleven de afgelopen tijd?). Anders wordt het wel erg onoverzichtelijk. Maar dat zal wel weer niet mogen zeker? Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Quote: Op vrijdag 27 juni 2008 21:08:48 schreef lailahaillallah het volgende: Esselamoen aleykoem, [...] MarinusCopy, de opening van de Heilige Koran: Het Begin 1. In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle. ... 3. De Barmhartige, de Genadevolle. Zijn dit dan ook eigenschappen die we in de aanbidders mogen aantreffen? Link naar bericht Deel via andere websites
Zion13 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Quote: "Bonaventura" schreef het volgende: Hoeveel maagden krijg je minder? Het gaat waarschijnlijk niet om maagden, maar om druiven (link). @MC: Ik doe niet mee, er is inderdaad geen doorkomen aan. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Quote: Op vrijdag 27 juni 2008 22:26:16 schreef Zion13 het volgende: [...] Het gaat waarschijnlijk niet om maagden, maar om druiven ( link ). @MC: Ik doe niet mee, er is inderdaad geen doorkomen aan. Heeft je moeder je nooit geleerd dat je grapjes niet dood mag slaan met saaie onderzoekjes? Link naar bericht Deel via andere websites
Niftaly 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 dus als de topicstarter het allemaal goed vind, wanneer beginnen we? Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Nooit------, een Christen leest de Heilige Schrift Gods Woord der Eeuwige Waarheid. Ze noemen het ook wel de Bijbel. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 28 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 Quote: Op zaterdag 28 juni 2008 00:01:35 schreef Sacerdos het volgende: Nooit------, een Christen leest de Heilige Schrift Gods Woord der Eeuwige Waarheid. Ze noemen het ook wel de Bijbel. Vanzelfsprekend zal het eventueel lezen uit de koran nooit het dagelijks lezen uit de Schrift vervangen. De Schrift zal natuurlijk altijd belangrijker en voornamer blijven dan welke koran ook. Maar ach, soms kun je nieuwsgierig zijn hè, naar wat er nu in die koran staat. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 28 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 Doch heeft Sacerdos wel een punt. Een christelijke site zou voor zoiets geen podium moeten bieden. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 28 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 * RobertF is dan ook niet zeker of hij wel wil meedoen. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 28 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 Quote: Op zaterdag 28 juni 2008 10:38:15 schreef Thorgrem het volgende: Doch heeft Sacerdos wel een punt. Een christelijke site zou voor zoiets geen podium moeten bieden. Oh, kom op. Ken uw vijanden als uzelf was het toch? En daarbij: knikker het dan in een gebruikersgroep waar je enkel in mag als je óf on wankelbaar christen bent, óf zo heidens dat een bekering tot de islam een voouitgang zou zijn.... Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 28 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 Quote: Op zaterdag 28 juni 2008 10:38:15 schreef Thorgrem het volgende: Doch heeft Sacerdos wel een punt. Een christelijke site zou voor zoiets geen podium moeten bieden. Net zoals atheïsten hier niets te zoeken hebben? Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 28 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 Quote: Op zaterdag 28 juni 2008 02:17:09 schreef lailahaillallah het volgende: Esselamoen aleykoem, [...] Het is al begonnen, moge Allah (swt) de lezers verder leiden naar succes. Dit soort opmerkingen halen mijn motivatie om mee te doen wel weer erg omlaag moet ik zeggen.... Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 28 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 Quote: Op zaterdag 28 juni 2008 00:01:35 schreef Sacerdos het volgende: Nooit------, een Christen leest de Heilige Schrift Gods Woord der Eeuwige Waarheid. Ze noemen het ook wel de Bijbel. Als dat het enige is dat je ooit zult lezen laat dat gewoonweg bekrompenheid zien, je hebt absoluut geen vergelijkingsmateriaal om naast de informatie in de Bijbel te leggen; je neemt het klakkeloos over zonder ook maar een moment na te denken over andere geschriften (er zijn er duizenden); is het niet veel beter om, wanneer je een keuze maakt voor het Christendom en tegen de Islam te weten dat je het ergens op baseert, en niet klakkeloos aanneemt van hogerop in de kerk? Samengevoegd: Quote: Op zaterdag 28 juni 2008 02:17:09 schreef lailahaillallah het volgende: Esselamoen aleykoem, [...] Het is al begonnen, moge Allah (swt) de lezers verder leiden naar succes. Mvg Ok, I'm out Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 28 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 Quote: Op zaterdag 28 juni 2008 11:32:08 schreef MarinusCopy het volgende: [...] Oh, kom op. Ken uw vijanden als uzelf was het toch? En daarbij: knikker het dan in een gebruikersgroep waar je enkel in mag als je óf on wankelbaar christen bent, óf zo heidens dat een bekering tot de islam een voouitgang zou zijn.... Je begrijpt me verkeerd, als jullie dat hier willen gaan doen, en de crew is het daar mee eens dan zal ik jullie geen strobreed in de weg liggen. Ik heb er echter mijn bedenkingen over. Ik heb overigens wel een keer geprobeerd om de koran te lezen, voor mij was het niet te doen. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 28 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 Ik denk dat elke christen gewoon zelf moet bepalen of hij de koran wil lezen of niet. En dat bedoel ik in het algemeen, niet specifiek op iemand gericht. Want zowel de redenen om de koran niet te lezen als de redenen om de koran wel te lezen zijn vrij legitiem. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 28 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 Quote: Op zaterdag 28 juni 2008 11:38:09 schreef Thorgrem het volgende: Ik heb overigens wel een keer geprobeerd om de koran te lezen, voor mij was het niet te doen. Vandaar een leesclubske..... Ik kwam er ook niet doorheen maar samen sterk heh? Samengevoegd: Quote: Op zaterdag 28 juni 2008 11:40:19 schreef RobertF het volgende: Ik denk dat elke christen gewoon zelf moet bepalen of hij de koran wil lezen of niet. En dat bedoel ik in het algemeen, niet specifiek op iemand gericht. Want zowel de redenen om de koran niet te lezen als de redenen om de koran wel te lezen zijn vrij legitiem. Hum, ik denk zelf dat het handig is om invloedrijke boeken gelezen te hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 28 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 Ach, ik doe ook mee. Ik ben een fan van het lezen van allerlei heilige boeken, ook andersgelovigen zijn onze naasten die we dienen lief te hebben en dat wordt nu eenmaal een stuk gemakkelijker als je iets van hun leefwereld begrijpt (niet onderschrijft, dat is niet nodig)Onbekend maakt onbemind. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 28 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 Quote: Op zaterdag 28 juni 2008 17:51:08 schreef anastasia het volgende: Onbekend maakt onbemind. Kweenie, bij de Islam geldt bij mij tot nu toe het omgekeerde, en in m'n omgeving merk ik dat ook. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 28 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 Quote: Op zaterdag 28 juni 2008 11:38:09 schreef Thorgrem het volgende: [...] Je begrijpt me verkeerd, als jullie dat hier willen gaan doen, en de crew is het daar mee eens dan zal ik jullie geen strobreed in de weg liggen. Ik heb er echter mijn bedenkingen over. Ik heb overigens wel een keer geprobeerd om de koran te lezen, voor mij was het niet te doen. Dat weten we nu wel, je zegt het namelijk voor de derde keer.. ga dan weg uit dit topic als je de Koran niet meer door wilt lezen . Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 28 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 Quote: Op zaterdag 28 juni 2008 18:38:50 schreef Luxuria het volgende: [...] Dat weten we nu wel, je zegt het namelijk voor de derde keer.. ga dan weg uit dit topic als je de Koran niet meer door wilt lezen . Het spijt me zeer Luxuria dat ik bij iemand enige onduidelijkheid weg wil nemen. Moet ik daarvoor voortaan ook toestemming aan u vragen? Link naar bericht Deel via andere websites
Niftaly 0 Geplaatst 28 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 Alle mensen wanneer beginnen we eraan , want ik sta al te poppelen hoor.. tof dat er nog mensen ruimdenkend zijn, en ook eens de andere kant willen zien. Zo hoort een gelovig mens ook te zijn, niet vooroordelend zoals sommigen dat wel zijn, wel spijtig eigenlijk Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 28 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 Misschien is het eerst dan handig om af te spreken hoeveel we per dag of per week gaan lezen en hoe we dat dan eventueel gaan nabespreken. Maar ik wil wel zeker weten dat het doorgaat en wanneer, voordat ik eventueel een koranvertaling ga halen. Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 28 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 Onderzoek alle dingen en het goede behouden,de Christen die dat gedaan heeft en veelgelezen heeft en onderzocht heeft,weet dat er maar een uitkomst is wat waar is en waar waarheid in staat,de Heilige Schrift,en weet dat een Christen en een forum wat echt ernst maakt met het Christelijk zijn en de Belijdenis,voor dit Christelijk forum de 12 Artikelen des Geloofs,nooit geen podium zal geven aan onwaarheid en aan een boek de koran wat aan zet tot haat,moord en vervolging,waarook nog diverse versie van zijn.De Christen wil niets anders en dorst daarna het lezen van Gods Woord de Bijbel/Heilige Schrift zoook de Heilige levens en de leer van de Kerk. Aan de boom kent met de vruchten. Hen die Jezus Christus echt kennen als hun Heer en Zaligmaker houden zich niet bezig met boeken van onwaarheid als de koran,maar blijven daar verre van totaal,en willen alleen verkeren met het Woord der Waarheid door Jezus Christus de Zoon Gods. Link naar bericht Deel via andere websites
dialoog_zoeker 0 Geplaatst 28 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2008 Jongens Jongens, Er is niks mis mee om een ander heilig boek te lezen. Tenminste als jullie de denkwijze van Moslims willen weten/kennen. Als ik wil weten wat de christenen geloven, ben ik genoodzaakt om de Bijbel te lezen, en ik heb tot nu toe geen spijt gehad dat ik de Bijbel las. Wat betreft een online Koran. Bij deze site zijn er twee vertalingen naast elkaar. Ik dacht de vertaling die zuster Niftaly noemde en die van Leemhuis. Hier is ook een index van de Koran in het engels. Onder Jesus vinden jullie bijvoorbeeld alle verzen die over Jezus gaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten