MarinusCopy 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Jullie kunnen vast wel raden waarom ik vind dat credible de koran zou moeten lezen, maar voor mensen die traag van begrip zijn. Als jouw boek afgezeken wordt dan moet je het boek van de ander ook kunnen afzeiken, en als je dat wilt moet je uiteraard de inhoud kennen. Nu heb ik een aantal keer een poging gewaagd, maar ik vind er geen doorkomen aan zelf. Al bij soera 2 geef ik de moed meestal op. Ik vermoed dat er wel meer mensen zijn met dat probleem. Daarom is het mss een idee om het met een groep te proberen, want gedeelde smart is halve smart. Iemand zin om mee te doen? Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Ik wil het best proberen, maar waar haal ik zo'n ding? Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 27 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Quote: Op vrijdag 27 juni 2008 18:51:27 schreef annzie het volgende: Ik wil het best proberen, maar waar haal ik zo'n ding? je kunt hem gewoon downloaden... Maar ik moet nu weg, dus ik probeer eea wel te regelen voor het plannetje. Als anderen ideeen hebben. Be my guest Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Internet Net als onlinebijbels zijn er ook onlinekorans. Ik waag me er niet aan. Eerst de Bijbel eens doorlezen Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Je kunt ze overal krijgen. In van die goedkope boekhandels zoals de Slegte verkopen ze meestal wel zo'n Koran in pocket-formaat. Maar goed: echt leesbaar is die niet. Zelf gebruik ik de vertaling van de Ahmadiyya-beweging. Die nieuwe vertaling door Kader Abdolah schijnt wel aardig leesbaar te zijn. Ik heb echter van een arabist gehoord dat hij niet bijzonder trouw aan de grondtekst is. Dat is dan weer jammer. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 I'm in. Ik heb er hier een in de boekenkast staan, maar het is inderdaad een ramp om er doorheen te komen. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 27 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Als jullie even een namenklijst maken van deelnemers dan probeer ik een systeem te ontwikkelen. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 MarinusCopy Machiavelli Annzie Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Ik begin er niet aan. Er is niet door te komen. Link naar bericht Deel via andere websites
Annelien_ 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Ik wil ook wel mee doen , als iemand me kan zeggen waar ik op internet een koran kan vinden Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Ik begin er ook niet aan. Ik heb er geen behoefte aan en in het verleden heb ik al geleerd dat er niet door te komen is. Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Als het niet te veel is per week dan doe ik ook wel mee. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Hmmm, misschien niet zo'n onaardig idee. Moet ik even kijken of ik ergens een beetje compacte en leesbare koranvertaling op de kop kan tikken, want lezen van papier heeft mijn voorkeur. Dus misschien doe ik mee. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Je kan er al een hebben voor nog geen 5 euro. Link naar bericht Deel via andere websites
Niftaly 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Ik doe ook mee, tenslotte ben ik ook op een andere site de organisator van Koraan lezen, en wie vragen heeft of onduidelijkheden komt maar lekker bij mij vragen. Write me on the list. Of ik weet nog wat beters, zal ik elke dag hier een tekst zetten? te beginnen vanaf het begin en elke dag zo een deeltje? Link naar bericht Deel via andere websites
Annelien_ 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Goed idee, nifaly Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Quote: Op vrijdag 27 juni 2008 19:41:36 schreef Nifaly het volgende: Ik doe ook mee, tenslotte ben ik ook op een andere site de organisator van Koraan lezen, en wie vragen heeft of onduidelijkheden komt maar lekker bij mij vragen. Write me on the list. Of ik weet nog wat beters, zal ik elke dag hier een tekst zetten? te beginnen vanaf het begin en elke dag zo een deeltje? Je bent het Arabisch machtig? Link naar bericht Deel via andere websites
Niftaly 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 nee dat niet , een heel klein beetje maar, waarom? gaat er iemand dan de Arabisch versie lezen? hahahaaha nee sirieus de Koraan die ik thuis heb met het orgineel Arabisch in en ook de vertaling erbij, is gemaakt door Dr Sofjan S. Siregar en dat met samenwerking van Y. Perreijn, A. Raams, en F. Paumen, ook werkzaamheden van P.D.Wiradisuia en nog een tiental anderen. OPbouwende kritiek en reacties van kr.K.Wagtentonk van de Universiteit van Amsterdan, en prof. Dr.H.L. Beck van De Theologische Faculteit Tilburg. Dit om de nederlandse Taal in zijn best gebruikelijke woorden te kunnen weergeven omdat je het Arabisch zoals we al weten nooit echt 100procent kunnen vertalen in de betekenis van deze taal. Dus wie doet er nog mee? Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Quote: Op vrijdag 27 juni 2008 19:56:57 schreef Nifaly het volgende: nee dat niet , een heel klein beetje maar, waarom? gaat er iemand dan de Arabisch versie lezen? hahahaaha Voor mij maakt het niet uit. Het is alleen dat moslims vinden dat een vertaling geen Koran is. Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 ik doe mee! Link naar bericht Deel via andere websites
Niftaly 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 nee het zit zo Bonaventura, dt je niet dezelfde beloning of hasanat krijgt voor het lezen van de orginele Koraan of de vertaling ervan. En natuurlijk is de vertaling ook niet 100procent hetzelfde, maar je zult zien , wel duidelijk genoeg! Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Quote: Op vrijdag 27 juni 2008 20:08:42 schreef Nifaly het volgende: nee het zit zo Bonaventura, dt je niet dezelfde beloning of hasanat krijgt voor het lezen van de orginele Koraan of de vertaling ervan. En natuurlijk is de vertaling ook niet 100procent hetzelfde, maar je zult zien , wel duidelijk genoeg! Hoeveel maagden krijg je minder? Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Quote: Op vrijdag 27 juni 2008 18:56:13 schreef Bonaventura het volgende: Je kunt ze overal krijgen. In van die goedkope boekhandels zoals de Slegte verkopen ze meestal wel zo'n Koran in pocket-formaat. Maar goed: echt leesbaar is die niet. Zelf gebruik ik de vertaling van de Ahmadiyya-beweging. Daar schijnt volgens Moslims ook van alles mis mee te zijn. Quote: Die nieuwe vertaling door Kader Abdolah schijnt wel aardig leesbaar te zijn. Ik heb echter van een arabist gehoord dat hij niet bijzonder trouw aan de grondtekst is. Dat is dan weer jammer. Dat is ook meer een literaire interpretatie zeg maar. Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Quote: Op vrijdag 27 juni 2008 20:10:55 schreef Bonaventura het volgende: [...]Hoeveel maagden krijg je minder? Link naar bericht Deel via andere websites
lailahaillallah 0 Geplaatst 27 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 Esselamoen aleykoem, Quote: Jullie kunnen vast wel raden waarom ik vind dat credible de koran zou moeten lezen, maar voor mensen die traag van begrip zijn. Als jouw boek afgezeken wordt dan moet je het boek van de ander ook kunnen afzeiken, en als je dat wilt moet je uiteraard de inhoud kennen. Nu heb ik een aantal keer een poging gewaagd, maar ik vind er geen doorkomen aan zelf. Al bij soera 2 geef ik de moed meestal op. Ik vermoed dat er wel meer mensen zijn met dat probleem. Daarom is het mss een idee om het met een groep te proberen, want gedeelde smart is halve smart. Iemand zin om mee te doen? MarinusCopy, de opening van de Heilige Koran: Het Begin 1. In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle. 2. Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden. 3. De Barmhartige, de Genadevolle. 4. Meester van de Dag des Oordeels. 5. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp. 6. Leid ons op het rechte pad, 7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden. AMIEN Ik wens iedereen die mee doet met het lezen van de Heilige Koran veel succes! Mvg Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten