Spring naar bijdragen

Gedenkwaardige posts


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 668
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]En we zijn nu niet in de hemel he?[...]

Ik denk het ook, maar die bal zou wel een heel hard terug kunnen kaatsen...

Voordat het weer een interne Protestantse discussie wordt over de kwestie of gebedsgenezing überhaupt mogelijk is, zou ik het perspectief eens wat willen verleggen.

Natuurlijk gebeuren dat soort genezingen, maar het is helemaal de échte kwestie niet. Kijk eerder eens wat de plaats ervan is. In de Bijbel zie je al dat de genezingen door Jezus slechts een opmaat vormen tot het Kruis. Bij de apostelen idem dito, ze zijn slechts een aanloop naar het grootste wonder, de verspreiding van het Evangelie.

Dat alleen al geeft de plaats aan van die wonderen; het zijn de 'lagere' wonderen voor zij die zover van de liefde van Christus zijn verwijdert dat ze het nodig hebben, kortom dat ze
willen. Kijk maar eens in de Kerkgeschiedenis en naar de Heiligen, waar zie je dat soort wonderen? Daar waar het ongeloof het allergrootst is. Mensen die echter dicht bij God staan, daar hoor je hele andere verhalen over; kijk maar eens naar de gemiddelde Heiligen. Wat je dan ziet, is dat er wel wonderen gebeuren in hun nabijheid of na hun aardse dood door hun voorspraak, maar zelf lijken ze bijna zonder uitzondering getormenteerd te worden door lijden. En dat lijden roept ongeloof dan wel afschuw op, je proeft het aan de reacties van jou en ook een beetje aan die van Timon. In feite is het niets anders dan de afschuw die er bestaat voor het kruis, welk voor Joden aanstootgevend is, en voor Grieken dwaasheid.

Maar wat is nu de bron van die afschuw en de heftige reactie? Liefde. Want dat ligt eraan ten grondslag. Zoals menig omstander van het kruis z'n blik afwendde of Christus ging bespotten, zo gebeurt dat ook met Heiligen die hun kruis opnemen zoals Jezus dat van hun vraagt. Ze doen het niet omdat ze het moeten doen, maar uit hevige liefde. Zoals de meeste martelaren ook vaak een keuze hadden; je geloof afzweren of kiezen voor de ultieme liefde. (Nu geloof ik dat veel bangerikken na een lange tijd in het vagevuur toch wel weer worden aangenomen in genade, maar dat terzijde).

Als ik vanuit mijn katholieke bril naar het Protestantisme kijk, dan zie ik ongeveer een soortgelijke beweging. Luther en Calvijn zette de eerste stappen in een lange weg die uiteindelijk naar het atheisme leidde door het geloof én de sacramenten te vergeestelijken en daarmee aan de incarnatie te tornen, maar hun volgelingen hadden het geluk dat Luther domweg inconsequent was en gewoon z'n gevoel volgde en dat Calvijn een werkelijk briljante jurist was die van zwart weer wit kon maken wat als resultaat heeft dat beide stromingen per saldo nog heel dicht bij de Kerk zijn gebleven en hoe paradoxaal (en tegelijkertijd heel verklaarbaar); misschien nog wel meer rechtschapen Christenen heeft voortgebracht. Dit zijn de stromingen waar wonderbaarlijke genezingen weinig voorkomen en waar een gezonde waardering voor het lijden bestaat (volg de verhalen van de Bevindelijk-Gereformeerden hier maar eens op dit forum) ómdat het een teken van liefde is.

Maar hoe anders is het bij de meest extreme geestelijke afstammelingen van Zwingli? De grootste wonderen worden niet gezien, de sacramenten worden zover vergeestelijkt dat er niets meer van overblijft. De ontmoeting met Christus in de Eucharistie wordt vervangen door een rommelige 'gezellige' picknick met krentebollen en druivesap en de doop is uiterlijk gezien een groot spektakel, maar ze doet zelf
niets
, helemaal
niets
. Volgens de eigen theologie dan, wij zien dat anders. Ook de Bijbel wordt van alle historiciteit ontdaan door allerlei creationistische onzin te verzinnen en de overduidelijke sporen in de geschiedenis die een andere kant op wijzen af te doen als een complot waar verder geen sporen meer van zijn terug te vinden. Er wordt een (vertekende)
geschetst, een welvaartsgeloof gepredikt dat in jouw geval, diep, diep aards is.

Maar het lijden, het lijden dat ten diepste liefde, a vrijwillige liefde is, dat wordt verafschuwt, bespot beschimpt. De felheid van het woordje 'onzin!' en de hele standaardpreek erachteraan geeft de haat en de nijd erachter precies goed weer. Die lagere wonderen Mark, zijn een soort laatste redmiddel, als niets anders meer werkt. Kijk maar eens naar de geschiedenis van zo'n beetje alle grote opwekkingen. Inderdaad, er vinden genezingen en bekeringen plaats, maar hoe heftiger de opwekkingen op dit soort zaken zijn gericht, hoe vergankelijker ze zijn. Bigger, better faster! We kennen toch de verhalen van de Jimmy Swaggarts, de Kent Hovinds of bijvoorbeeld de massale zelfmoordgolven na de Eerste en Tweede Grote Opwekking in Amerika omdat het gros niet voorbij dat eerste stadium van de 'lagere' wonderen kwam en alleen nog maar naar meer verlangden. Maar op deze manier blijft het écht niet hangen, omdat de wonderen alleen maar smaken naar meer, terwijl ze slechts de opmaat vormen tot:

Mat 5:1 Toen hij de mensenmassa zag, ging hij de berg op. Daar ging hij zitten met zijn leerlingen om zich heen. 2 Hij nam het woord en onderrichtte hen:

3 ‘Gelukkig wie nederig van hart zijn,

want voor hen is het koninkrijk van de hemel.

4 Gelukkig de treurenden,

want zij zullen getroost worden.

5 Gelukkig de zachtmoedigen,

want zij zullen het land bezitten.

6 Gelukkig wie hongeren en dorsten naar gerechtigheid,

want zij zullen verzadigd worden.

7 Gelukkig de barmhartigen,

want zij zullen barmhartigheid ondervinden.

8 Gelukkig wie zuiver van hart zijn,

want zij zullen God zien.

9 Gelukkig de vredestichters,

want zij zullen kinderen van God genoemd worden.

10 Gelukkig wie vanwege de gerechtigheid vervolgd worden,

want voor hen is het koninkrijk van de hemel.

11 Gelukkig zijn jullie wanneer ze je omwille van mij uitschelden, vervolgen en van allerlei kwaad betichten. 12 Verheug je en juich, want je zult rijkelijk worden beloond in de hemel; zo immers vervolgden ze vóór jullie de profeten.

13
Jullie zijn het zout van de aarde. Maar als het zout zijn smaak verliest, hoe kan het dan weer zout gemaakt worden? Het dient nergens meer voor, het wordt weggegooid en vertrapt.

14 Jullie zijn het licht in de wereld. Een stad die boven op een berg ligt, kan niet verborgen blijven. 15 Men steekt ook geen lamp aan om hem vervolgens onder een korenmaat weg te zetten, nee, men zet hem op een standaard, zodat hij licht geeft voor ieder die in huis is. 16 Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen,
opdat ze jullie goede daden zien
en eer bewijzen aan jullie Vader in de hemel.

Tekenend vind ik ook de opmerkingen die je hoort vanuit jouw kant, Mark: "Maar we moeten helemaal niet lijden van Jezus". Nee, ten diepste
moet
het niet. Zoals ook liefde nooit
moet
en tegelijkertijd toch de enige weg is. Kijk naar je eigen werdegang die je gemaakt hebt, je bent op de vlucht Mark. Je vlucht in dromen waarbij je de genezer mag zijn in naam van Christus. Met veel holle glorie, toeters en bellen. Want natuurlijk genas Christus, maar hé, het was toch door jouw handen? En de dankbare subjecten geven
natuurlijk
de eer aan Christus, maar jij mag de blikken ontvangen. Ja wat een fantastische dromen, maar de bron van overvloed zal een opdrogen. Op een gegeven moment zal het beeld van Simon Petrus de Apostel overslaan in dat van Simon de tovenaar als je niet tijdig de switch maakt die je in de Bergrede ziet. Want liefde, en het lijden dat er in deze wereld onvermijdelijk bijhoort, dát is de enige, zij het smalle weg.

Overigens als disclaimer; je ziet het bij ons in de Kerk net zo goed, wie kent de verhalen niet uit hypermariale hoek, Medjugorje, de Vrouwe van alle Volkeren, het is precies hetzelfde, ook daar vinden wonderen plaats, maar het is juist ook overduidelijk dat dat de lagere wonderen zijn.

worshippy.gifworshippy.gifworshippy.gifworshippy.gifworshippy.gifworshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik wilde die ook al nomineren.
yes.gif
Bijzonder verhelderende post, die eindelijk onder woorden weet te brengen hoe ik over het lijden denk en over wonderbaarlijke fysieke genezingen.

En die wmb uiterst nauwkeurig mijn hartgrondige bezwaren tegen specifieke takken binnen het christendom formuleert. Pius heerscht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze is niet zo heel erg gedenkwaardig:

Quote:

[...]

jij zegt het.

"niemand is gelijk zijn meester, maar een ieder die volleerd is zal zijn als zijn meester."

Waar is die leer ?

Maar het antwoord van MrEmilio destemeer!

Quote:

[...]

het begint hier te stinken naar slangenleer...
yes.gif

worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Twee op elkaar volgende, briljante posts widegrin.gif

Quote:

Ik ben het niet met je eens maar ik zou niet weten wat ik er verder nog over moet zeggen. In ieder geval wou ik nog zeggen dat bekeren tot God niet de oplossing is.. bijna iedereen in de wereld gelooft wel in God, beter kun je je bekeren tot Jezus.

Quote:

[...]Och, krijgen we dát gedram. Nou oké, Jezus dan, jij je zin. Beiden zijn tóch dezelfde...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ehm, Trotse Moslim, maar die post of heel weinig, of niet meer. Laihallalahailala en dialoog_zoeker, wat ik ervan meekrijg is dat deze twee redelijk slecht zijn in discussieren. Dat valt ook niet mee als je oogkleppen van het formaat hebt waar een driemaster in recordtempo de oceaan over kan varen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze vind ik ook nog altijd heel treffend (ik weet eigenlijk niet of ie al genoemd is, maar ik ga niet al die pagina's doorlezen puh2.gif :

Quote:

Niet gaan vluchten voor die gevoelens, gil ze niet weg, drink ze niet weg, blow ze niet weg, bid ze niet weg.. Ze zijn belangrijk. Dat je jou rot voelt is ook een gave van God, het heet emotie en verdriet. Die komen bij liefde altijd kijken.

Blijf er echter niet in rond drijven en blijf jezelf niet zielig vinden. [...] Pijn is niet fijn, pijn is echter niet slecht, het is een teken van een gezond gevoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!GOD IS LIEFDE!!

Ben ik nu enthousiaster en de meest overtuigd Christen?
party.gif

Of is het belangrijker om bescheiden te blijven en op een onopvallende maar liefdevolle manier van God te getuigen zonder daarbij met de woorden God en liefde te strooien?

widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]In het verdere van mijn posting heb je mijn (nou ja mijn
knipoog_dicht.gif
) denktrant kunnen lezen. Doordat Hij God is, heeft Hij bepaalde privileges en kan Hij dingen eisen. Dat komt zo nog wel weer aan de orde.

[...]Vanuit de menselijke kant bezien moet je inderdaad een keuze maken in je leven. Of je Hem niet wilt dienen of wel. Standaard is die keuze al gemaakt (in Adam en door jou leven) die is tegen God.

[...]Hij zal dat dan ook niet zeggen als jij niets misdaan hebt. (Althans, een rechvaardige leraar), het punt is, wij hebben wel wat misdaan en dan is het behoorlijk ‘omhoog gevallen’ om met jou menselijke wijsvingertje eigenlijk God wel ter verantwoording willen roepen.

[...]Jep, en dat beeld zijn we in de zondeval ook grotendeels weer kwijt gemaakt. Daarnaast is het goed om te zeggen dat wij in ‘kennis, gerechtigheid en heiligheid’ naar Gods Beeld geschapen zijn. (Kennis gaat hier naar mijn weten over de kennis van God).

[...]Ik vind dat je dan eigenlijk al op wat glad ijs begeeft, naar mijn gevoel is de Bijbel nogal duidelijk over het ‘curieuselijk onderzoeken van de verborgenheden van God’, dat hoeven wij niet te snappen en wij kunnen dat niet snappen. Daar is berusting en geloof voor nodig. (Wat niet wil zeggen dat deze jongen zo niet zijn vragen heeft
knipoog_dicht.gif
). Zoek eens in de Bijbel naar de stukken over de Pottenbakker, in Jeremia en in een van de brieven van Paulus zo uit mijn hoofd.

[...]Omdat het niet jou plaats is.

[...]Ik ben geen vrije wil ontkenner, hoho. Alleen zeg ik (met de Reformatie) dat het een beperkte vrije wil is. Dat de dingen die wij doen uit onze vrije wil, na de zondeval de dingen zijn die vallen onder ‘Van nature geneigd God en onze naaste te haten’.

[...]Aangezien duivelen gevallen engelen zijn, lijkt mij het dat ook engelen een vrije wil hebben. Het verschil zit Hem in het verbond van God met de mensen, die Hij niet heeft met engelen (of duivelen).

[...]Het een sluit niet het andere uit in mijn optiek. Ik lees echter bar weinig over een Eenzame God die behoefte aan pratende mensen en denkende mensen had. In het christendom is dat bekend onder Ad Majorem Dei Gloriam tot Hogere eer van God.

[...]Je bent er gewoon blind voor. Het ging alleen maar over de natuurlijke staat van de mens, dat is een totaal zondige staat waaruit Hij zonder Gods Geest niet verlost kan worden. Ik schreef toch behoorlijk duidelijk dat wanneer jij als zondaar/onwedergeboren iemand leeft en sterft, dan wil je niet naar de Hemel omdat daar een God is die jij niet gewild hebt, en die jou dan dus ook niet wil. God zal jou dan aanzien op jou eigen persoon en niet door het verzoenende bloed van de Messias.

Waar is de doemprediking? Er hoeft niet meer doem gepreekt te worden dan er is, waar wij van nature liggen in de zonde roept God jou op om je te bekeren. (Hoe wil jij jou van wat ‘kunnen’ bekeren als jij niet eens weet waarvan je zou moeten bekeren, wat moet je met een Middelaar als je niet weet waarvoor er bemiddeld moet worden, wat moet jij met een Verlosser als je niet eens weet waarvan je verlost moet worden?). Is dat doem? Weet je wat doem is? Preken alsof er eigenlijk niets aan de hand is, alleen dat God een soort Supersinterklaas is die heel veel van mensen houdt en dat daarom Jezus Christus is gestorven voor alle mensen en dat het nu de keuze is aan jou om dat te geloven. Met zo’n verminkt evangelie lopen heel wat mensen naar de ver
doem
enis, omdat ze de Middelaar, Zaligmaker, Verlosser niet nodig hebben gekregen.

[...]Ik zie geen leven somber in? Hoe kom je daar nou in vredesnaam bij? Ik zie alleen mensen in ons land zich afkeren van God, van de boodschap van vrije genade, zich uitleven in zonde en allerhande goorheid, alles doen wat God verboden heeft. Dan weet je, dat wanneer ze zich niet bekeren zullen, dat dat hun ondergang wordt. Wij kunnen God nog zoveel lief hebben en door Hem de naaste als ons zelf, dat is inderdaad heel belangrijk. Het veranderd echter niet de gevolgen van de zondeval ook in het gewone leven.

Zomaar een post in zomaar een topic...

...en toch, elke keer weer, ik word er stil van.

(Zie hier de context: http://forum.credible.nl/topic.php?id=14164&singlepost=643449)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het idee van demonen in mensen zo makkelijk... Ook bij diensten. Iemand die rookt heeft 'de demoon van roken', iemand die drinkt 'de demoon van drank' ... etc....

Quote:

Gaaf! Dan die demoon uitdrijven en zie je een kudde varkens gaan roken enzo
widegrin.gif

widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

God ziet toch graag dat Zijn kinderen zalig worden? Zalig = gelukkig.
widegrin.gif
Het grote probleem zit 'm in de definitie van 'gelukkig'. Als je
even doorzoekt op het woord 'gelukkig' dan zie je steeds bijna een omkering van waarden. Gelukkig is hij(zij) die... en dan volgt er iets wat op het eerste gezicht niet zo fijn lijkt. Toch worden we daar uiteindelijk gelukkig van. Niet alleen in het Hiernamaals, maar ook al in het heden, besef ik me steeds meer. Een beetje het verhaal met de kroket uit de muur i.p.v. de warme maaltijd he? Je noemt het allebei voedsel. Zo ook met het woord geluk. Je noemt het allebei zo, maar echt geluk is ook een kwestie van zaaien en oogsten. Op een gegeven moment, als je het in de Heere blijft zoeken, dan krijg je langzaam maar zeker ook een afkeer van zaken die je eerst 'gelukkig' dachten te maken. Dat alleen al geeft aan dat geluk óf puur subjectief is, óf toch iets is wat buiten jezelf ligt en aan een absolute standaard voldoet, maar waar je aan moet wennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond deze (oer) oude post per ongeluk... En ik vond hem geweldig

Quote:

Ja!

De Aartsbisschop van Canterbury gelooft ook nog in virussen
nooo.gif

En die bestaan gewoon niet!

Want het staat niet in de bijbel!

Eli7 en RobertF: Ik wil jullie nog 1 x waarschuwen. Dit zeg ik niet omdat ik een hekel aan jullie heb, maar omdat ik van jullie hou! Als medemens MOET ik gewoon duidelijk maken dat jullie op een dwaalspoor zitten, dat leidt naar de EO (Eeuwige Ondergang). Ik vind mezelf echt niet beter ofzo, maar ik ben verlicht en daarom wil ik jullie helpen, en redden!

Kijk vooral ook op

waar je de Enige Waarheid kunt vinden!

Nogmaals: dit zeg ik niet omdat ik jullie haat. Dit zeg ik uit pure liefde. Jullie kunnen het aannemen, of verwerpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Waar in de Koran heb je gelezen dat de profeet (vzmh) geen wonderen verrichtte? Er zelfs een hoofdstuk die genaamd is aan één van de wonderen van de profeet (vzmh):

54. De Maan

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1.
Het Uur is nabij, en
de Maan is opengespleten
. 2. Maar als zij (de ongelovigen) een teken zien wenden zij zich er van af en zeggen: "Een voortdurende toverkunst."
3. Zij verloochenen en volgen hun eigen begeerten. Maar elke verordening (Gods) zal plaats hebben. 4. En er zijn reeds tijdingen tot hen gekomen waarin een waarschuwing ligt. 5. Volmaakte wijsheid; maar de waarschuwingen helpen hen niet. 6. Wend u daarom van hen af. De Dag waarop de aankondiger hen zal roepen tot iets onaangenaams, 7. Dan zullen zij met nedergeslagen ogen uit hun graven komen als verstrooide sprinkhanen, 8. Zich naar de omroeper haastend. De ongelovigen zullen zeggen "Dit is een moeilijke dag." 9. Vóór hen verloochende het volk van Noach, zij verloochenden Onze dienaar en zeiden: "Een waanzinnige." En hij werd verdreven. 10. Daarom bad hij tot zijn Heer: "Ik ben gewis verslagen, sta mij bij." 11. Toen openden Wij de poorten van de hemel voor het stromende water. 12. En Wij spleten de aarde door bronnen, waar door de wateren elkander ontmoetten volgens een vastgesteld plan. 13. En Wij droegen hem op iets, bestaande uit planken en spijkers. 14. Het dreef onder Onze ogen voort als een beloning voor hem, die verworpen was. 15. En Wij maakten dit tot een teken. Is er iemand die er lering uit trekt? 16. Hoe vreselijk was Mijn straf en Mijn waarschuwing! 17. En Wij hebben inderdaad de Koran gemakkelijk gemaakt ter vermaning. Is er iemand die er lering uit trekt?

rofl.gifclown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid