Spring naar bijdragen

Gedenkwaardige posts


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 668
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Van mij mag je :P

En dit topic verschilt in die zin van youtube dat hier posts door anderen genomineerd worden, en op youtube vragen ze er zelf om. Hier kan ik me niet herinneren dat iemand vroeg of zijn post in het gedenkwaardige posts topic mocht xD

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hey Sola Scriptura, volgens mij ben jij nog niet helemaal bekend met de functie van dit topic. Ik zou de OP eens lezen. Verhelderend :)

Dat. De verzameling gedenkwaardige posts is echt geniaal. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hey Sola Scriptura, volgens mij ben jij nog niet helemaal bekend met de functie van dit topic. Ik zou de OP eens lezen. Verhelderend :)

Dat. De verzameling gedenkwaardige posts is echt geniaal. :Y

yawn, komt mij nog steeds over als een topic dat veren in iemands euuhmm bips? ...steekt.

ijdeheid( nutteloos) en trots ligt op de loer.

Ik reageerde omdat ik er in voorkwam, anders negeer ik deze topics.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Die 5 mensen of 100.000 for that matter, kunnen niks voor je doen als:

openb

21:

11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.

Beter voor 1 iemand wat betekenen op deze wereld dan honderden forums vol kalken met citaten, tekstjes, je eigen onbetwistbare gelijk. Herhaling na herhaling, overal kom je dezelfde copy paste teksten van Sola Scriptura tegen, al jaren en jaren. Dan kun je beter naar buiten kijken en genieten van de schepping, daar zie je meer dan in een boek.
Link naar bericht
Deel via andere websites

...

Tussen die helbewoners kunnen echter zowel gelovigen als niet-gelovigen zitten. Uiteindelijk gaat het er namelijk om welke keuzes je maakt in het dagelijkse leven en waarop je je geest ten diepste richt, en niet zozeer wat je enkel met de mond belijdt. Ook de satan belijdt immers dat Jezus de Christus is, maar een hemelbewoner is hij echter toch ook al sinds enige tijd niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Voor een deel hebben fora niet meer de grote rol die ze vroeger hadden. Sociale media hebben er een stukje vanaf geknabbeld.

Voor wat rest zijn het ook dingen die je niet echt in de hand hebt. Klagen gebeurt al sinds ik lid ben. Voor sociaal contact in koffiebar achtige topics heb je vooral elkaar nodig. Als de sfeer er is dan versterkt die zichzelf ook, is die er niet, dan is het moeilijk die terug te brengen. Dus, wil je die sfeer dan kun je het beste zelf het voortouw er in nemen (die rpg en spel topics zijn een mooie start). Niet wachten tot een ander dat doet of tot dat die sfeer er is, want als iedereen dat doet komt die er ook niet. En het verleden terug krijgen gaat niet lukken, want dat zal altijd teleurstellend zijn. Conservatisme leidt tot een fictief ideaal beeld en het zal daarbij toch nooit exact het zelfde worden.

Voor wat inhoudelijke discussie topics betreft: ook een paar jaar geleden toen die op een hoogtepunt waren vond ik al dat ze bestonden bij de gratie van een paar users die hele boeiende inbreng hadden en actief aan het posten waren. Toen al viel me op dat het op hun leunde en bedacht me al dat als die weg zouden vallen het in elkaar zou storten. En dat gebeurde ook. Ook daar geldt het zelfde: discussies zijn zo actief als je ze zelf maakt. En toen al bedacht ik me dat het voor die actieve users vast even leuk en uitdagend was als dat het is nu ze weg zijn / niet meer actief mee posten als vroeger.

Kortom, je hebt het zelf in de hand. Het forum ben je zelf. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...
  • 1 year later...

Als ik ooit bezig ben met sterven dan hoop ik dat ik me deze post van Robert nog kan herinneren... Het is weer een knap staaltje hoopgevende poezie van de bovenste plank, zoals Robert dat kan...

Natuurlijk was er een natuurlijke dood. De eenwording van hemel en aarde gebeurt pas bij de Laatste Dag. Genesis was nog maar het prille begin van de ontwikkeling van de mens. De mens was nog maar welhaast een dier, enkel verschillend van andere dieren door die onsterfelijke ziel. De Dood was echter geen vijand, maar slechts iemand die je liefdevol naar God bracht na een prachtig leven op aarde. En voor christenen is de Dood dat alsnog weer geworden. "Dood, waar is je prikkel," dat werk. De Dood mag voor de christen zijn laatste Minnaar zijn, die hem trouw bijstaat tot in het laatste uur.
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid