Spring naar bijdragen

Gedenkwaardige posts


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Maar wel voor mensen met katers
flower.gif

Ach en de laatste keer dat ik in werkelijkheid kerkgangers tegenkwam vanaf een feestje oid is ook alweer jaren geleden. Als ik het tegenwoordig doe moet ik dagen revalideren. ik ben geen oude zak, maar met 31 mer je met dat soort dingen dat je er een gaat worden over niet al te lang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 668
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Zou ik dan ook een Rolls krijgen denk je?

Quote:

[...]

Ligt eraan hoe zuiver je leeft en hoe radicaal je Jezus volgt.

biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

Mijn mond viel letterlijk open.

Er moet hier ergens een verborgen camera hangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Doet me denken aan een spreuk die ik ooit eens las: God moet wel veel van gewone mensen houden, omdat hij er zoveel van heeft gemaakt. Vond ik wel een aardige. En Theo Maassen vroeg zich ook eens af: waarom is er van alles niet gewóón, zoals bij chips? Dat je in een restaurant komt en kunt zeggen: doe mij maar een gewoon bord warm eten.

En ook de cabaretier Guido Weijers
waarom er zogenaamde intellectuele mensen zijn die zich aan het burgerlijke ergeren. En besloot dat als jij lekker elke dag As The World Turns wilt kijken, of ieder half jaar naar Centre Parcs wilt gaan, dat je dat dan gewoon moet doen. Mij lijkt dat ook vrijheid in ultimo: gewoon kunnen doen wat leuk, goed en aangenaam is, zonder zorgen over of het wel intellectueel en interessant genoeg is...

Ik vraag me dan weleens af wat er dan precies oppervlakkig of minderwaardig zou zijn aan gewoon leven. Wat zeggen zulke uiterlijkheden nou écht over iemands levensmotto? Het is wederom Theo Maassen weer die simpelweg stelt dat hij niet weet wat de zin van het leven is, maar dat hij in elk geval zeker weet dat het niet de bedoeling is om je leven lang daarover na te denken. En ik denk dat hij daar óók weer een punt heeft.

Een gewoon huis, een gewone baan, een gewone hobby en een gewone vakantie. Sommige mensen vinden dat dus heel oppervlakkig klinken. Youp van 't Hek kan daar op heerlijke wijze op afgeven. Ik bedoel: je moet toch uitblinken, uniek zijn, net dat ene speciale willen hebben, gelééfd hebben? Dat zie je bij veel christenen ook terug: per se geloven dat God een heel bijzonder, speciaal en uniek plan met je heeft. Soms lijkt het wel dat je juist uniek bent door niet uniek te willen zijn...

Weet je, ik denk eigenlijk dat het best wel een oefening in bescheidenheid, in nederigheid kan zijn om gewoon tevreden te zijn met wat je hebt. Er zijn genoeg mensen, zoals ik, die juist verlangen naar een gewoon leven, met huisje-boompje-baantje. Alsmaar gedwongen "uniek" zijn door het één en ander is ook niet echt leuk. Het lijkt mij juist heerlijk rustig om gewoon te leven om het leven, om gewoon te doen wat iedereen doet en niet steeds op te vallen.

Leven zonder de druk steeds te moeten opvallen. Leven zonder je te moeten conformeren naar de eis anders te zijn. Gewoon Popstars kijken omdat je dat leuk vindt, op overvolle stranden liggen bakken en van die kleine, simpele dingen al genieten. Een goed boek lezen in een gewoon rijtjeshuis, een grijze baan bij een grote bank of zo wat je al dertig jaar volhoudt, dat soort dingen. Betekenis en schoonheid vinden in het gewone, niet enkel in het spectaculaire en het andere.

Ik zou dat eigenlijk best wel willen. Gewoon een eigen flatje, een beetje fatsoenlijke baan en dat misschien wel tot aan mijn pensioen volhouden. Vriendenkring, familie, bescheiden fortuin. Meedoen aan gewone activiteiten binnen de kerk en misschien ook een sport doen, niet per se extra gezien en gehoord willen worden, maar toch, in het verborgene, een diepe, spirituele band met God hebben. Misschien juist wel omdat je niet zo druk hoeft te wezen met net even specialer willen zijn dan de man in de straat. Kun je je richten op wat écht belangrijk is: je relatie met God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Door Hester op maandag 06-10-2008 23:37:18

Ik zie in het overstappen naar een andere groep binnen je gemeente geen ontrouw. Het lijkt me juist de bedoeling om door te stromen naar een groep die voor je eigen leeftijd is. Als daar iets mis mee was zat iedereen tot z'n dood op de kindernevendienst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

ik had dat probleem ook altijd heel erg en het klinkt misschien een beetje raar maar ik heb een "bid" schriftje. elke avond voor ik ga slapen schrijf ik alles van me af naar God en dat geeft mij echt ontzettend veel rust en ik kan me echt gewoon uren alleen op God concentreren

Als in: hele goede tip. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gedenkwaardig vond ik de serie bezoeken van buitenaardse wezens die Sacerdos in het voorjaar kreeg:

Quote:
Gisteren zag ik een een klein wit -groen wezentje lopen die mijn vriendelijk gedag zei,het had zes monden en 18 benen;het kwam uit het 4e echalon van de 8e demensie van de planeet Atasonsich.

Quote:
Vanmorgen vroeg belde er een aan en vroeg waar een ontbijtzaakje was waar je lekker kon ontbijten; het was een zwart wit gespikkeld wezentje een meter hoog had 8 monden en een been en 16 armen,afkomstig van de planeet Waataqixie 10jaar reizen naar aarde toe;iedereen de hartelijke groeten van het wezentje.

Quote:
Iedereen die op school gezeten heeft en aan het opletten was weet dat men leerde wat de oude wijsgeer Daccateris uit Litouwen zei over buitenaards leven: op de toendra's van Noord Rusland is er een welkomscentrum voor buitenaards leven. Daccateris was daar in gesprek met groene wezen wit blauwe wezen soms met vier monden en 20 beentjes enz enz. Ze waren wel van top niveau;TOP de TOP eet het gras van buiten, was een gevleugelde uitspraak in de gesprekken met de wezentjes,ze waren zo onder de indruk van de oude wijsgeer Daccateris dat zijn hem gedwongen mee genomen hebben, de Russen en Litouwen houden dat geheim. Te vrezen is voor hen die zich daar mee te veel bezig houden.

Gisteren zijn ze weer gezien in een parkje te Weert,er ging een avondklok in.

Quote:
Vanmorgen koffie gedronken met een vrouwelijk buitenaards wezen van de planeet Weotoqlosxie.Ze zag beeldschoon uit met haar 20 ranke benen en een bos haar van blond staaldraad levend.

Jammer dat ze zo snel weg moest ze wilde lid worden van Credible,op haar planeet Weotoqlosxie was dit forum bekend,ze spreken daar Twents.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

...Ach en wat dan nog? Ook al slik je die smoes niet, ik ben katholiek, dus arrogant, en oneindig veel beter dan jij en wie dan ook, daarom kom ik er ook mee weg.
devil.gif

Zat het begin van het topic es door te lezen kwam zowaar eentje tegen uit dit topic die er nog nooit is ge-quoted big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid