Spring naar bijdragen

Gedenkwaardige posts


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 668
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Mijn vriend vroeg zich ook net af waarom ik plots zo luid begon te lachen.
widegrin.gif

Het erge is dat ik hem vaak genoeg over credible vertel en dingen laat lezen dat hij 'm zelfs snapte en wist wie TJ is enzo.
bloos.gif

moet je 'm eens mijn kruiswegstatie topic laten lezen als jullie gezellig bij kaarslicht frieten aan het nuttigen zijn en dan de reactie filmen en op youtube zetten. yes.gif

(hoe ik erbij kom, nu maar weer terug in de eerst-denken-dan-posten modus hamer.gifclown.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb geen camera. En vriendlief houdt niet zo van frieten. Maar ik kan je eventueel een geschreven verslag van bij vegetarische kebab bezorgen.
widegrin.gif

In jouw geval, met je beeldende schrijfstijl misschien nog wel leuker ook. yes.gif

(scheelt ook weer de moeite van ondertiteling yes.gifdevil.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meh, eigenlijk heb ik daar helemaal geen tijd voor omdat ik massa's dingen moet schrijven voor andere zaken. Boeiende zaken hoor, daar niet van, maar veel werk! Morgen Oxfamtraining, dit weekend vrijwilligersdag van Broederlijk Delen, volgende week een hele week naar Brussel voor onderzoek ivm katholieke identiteit van een school met een multicultureel en -religieus publiek, en oh ja, tussendoor word ik nog verondersteld een thesis te schrijven. noparty.gif

(En nu moet ik eigenlijk naar de winkel gaan achter Indische hapjes voor de Bollywood-filmavond vandaag maar het is koud en nat buiten en ik heb geen zin. bloos.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Wat is dat trouwens? Een
e_53.gif

Quote:

Weet je dat nu nog niet? Bij homo's heb je namelijk het mannetje en het vrouwtje. Het vrouwtje zit thuis en heeft meestal een baan als thuiskapper. Hij is erg tam hoewel hij wel probeert de buurmannen in bed te krijgen natuurlijk. Verder kookt hij fabulastic maaltijden en poetst hij aals hij zich heeft opgemaakt en een gemakkelijke jurk heeft aangetrokken.

Het zogenaamde mannetje gaat via alle homoparkings naar het werk, probeert vanonder het bureau hogerop te komen bij de baas, en gaat dan weer via alle homo-parkings naar huis, en daarna gaat het homostel naar de darkroom.

Bij lesbies is het nog gemakkelijker uit te leggen. Een ervan is altijd bouwvakker en de ander is loodgieter. Een makkelijk ezelbruggetje is dit

Les begint met de L van Loodgieter

en

Bie begint met de B van bouwvakker

Ze missen tijdens hun homoseksuele levensstijl altijd een onderdeel, maar dat zullen ze nooit toegeven, want lesbiennes zijn altijd feministische mannenhaters.

widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:

Judas. Omdat ik ergens het gevoel heb dat hij een otnzettend onbegrepen iemand was. En dat vind ik sneu. Judas begreep niet en werd niet begrepen. Hij verried Jezus, hoe herkenbaar, en kwam toch tot inkeer, en ook dat is wel herkenbaar. Hoevaak komen wij vol schaamte tot God omdat we het weer eens verpest hebben. Het verhaal van Judas is een tragisch verhaal, maar als ik voor iemand hoop dat God vol genade is is het wel voor hem.

soms raakt iets je smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zal on te beginnen even zeggen dat ik 0,0 verstand heb van Pdd-nos maar wel alles van moeten en daarom niet willen.

Ik begon met alles moeten en ben gestrand bij van alles vanuit mezelf willen. Ik zeg niet dat dit voor jou werkt maar het heeft voor mij gewerkt. Hij zijn een soort van kleine stapjes & methodes.

Je persoonlijke insteek

1. Het is een beetje onderschatte en ZEER moeilijke eigenschap maar actief zijn helpt. Stevig de schouders ergens onder zetten helpt echt. Wanneer je eenmaal bezig bent valt het allemaal wel mee en gaat het allemaal wel.

Een mens heeft een vrije wil. Je kunt er voor kiezen om alles te laten gebeuren, je kunt er ook voor kiezen van alles te doen. Wanneer je het laat gebeuren heb je veel te klagen wanneer je iets doet ben je vaak tevreden en trots. Het is een keus om iets te doen maar het is daarom ook een keus om niets te doen.

Deze stap werkt voor overzicht. Doordat je elke dag wat doet zie je in dat je eigenlijk helemaal niet zoveel moet!

2. Begin met een lijst maken van alles wat je nog naar eigen zeggen
moet
. De stomste dingen van je kamer nog
moeten
opruimen tot je schoolproject afronden. Verdeel deze dingen in de een categorie als school, werk, prive, etc. vervolgens deel je ze per categorie onder spoed en geen spoed. Schrijf deze punten als volgt in een notitieboekje oid (op categorie natuurlijk) :

Wat moet ik doen?

Wanneer is het af?

Wat zijn de stappen die ik concreet moet ondernemen?

Plan in je agenda per dag een bepaalde tijd waarop je twee dingen met spoed gaat doen en een ding zonder spoed.

Motivatie?

3. Waarom doe je dingen? Als je niets hebt wat je wilt bereiken waarom zou je het dan gaan doen. Als je niets hebt om je bed voor uit te komen waarom zou je het dan doen.

Hou het einde voor ogen. Jij wil je diploma halen? Dat zal je niet lukken als je niets doet. Maar ook niet zonder hulp. Je motivatie kun je uit jezelf halen doordat jij iets wilt bereiken maar ook uit een (gelijkwaardige) andere door met elkaar afspraken te maken waar je elkaar aan houd. Fitness? Alleen gaat het snel vervelen en ga je al snel niet tot bijna niet omdat je eigen motivatie wegzakt. Ga je met z'n tweeën op dinsdag 20:00 en donderdag 20:00 en houd je elkaar daaraan lukt het wel.

4. Overigens kun je bij veel mensen en boeken terecht. Het klinkt haast faalangstig zoals al is genoemd. Ga eens naar een decaan die kan je doorverwijzen naar faalangsttrainingen. Ook zijn er veel (Amerikaanse) "zelfhulp" boeken over dingen moeten en dingen doen. Natuurlijk hoef en moet je ze vooral niet helemaal opvolgen maar ze kunnen wel een stapje zijn voor dingen die bij jou passen en die voor jou werken.

5. Neem ook vooral tijd om te ontspannen. En dan niet het geforceerd ontspannen van nu heb ik een uurtje relaxen maar neem de tijd om niets te doen!

ik wou dat ik zo to the point kon schrijven. yes.gif Heel waar ook trouwens, daar heb ik nou enorm mee lopen te worstelen. thumbsup.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uiteraard hadden 'wij domme gelovigen' al deze redenen waarom geloof slecht is al gehoord, maar het is toch fijn dat iemand die zelf niet religieus is, er toch beter van wordt:

Quote:

weet niet of dit hier hoort maar ok

ik geloof NIET omdat:

1. ik iets te nuchter ben om iets te geloven wat in een eeuwenoud boek staat geschreven.

2. ik realistish na denk en daarom eerst iets wil zien en dat geloven

3. ik weiger te geloven in iets dat in de gehele geschiedenis grote massa slachtingen heeft aangericht

4. ik weiger te geloven in iets dat alle menselijke voortgang hindert (voorbeeld : donkere middeleeuwen)

5. ik weiger te geloven in iets dat mensen die anders zijn (bv homo) te bestempelen als slecht.

ik heb gespekt voor somige religies

1. ze helpen de onschuldigen wel

2. zelfde geld voor oorlogs gebieden

3. meeste steunen mensenrechten

4. ze hebben wel gezorgd voor een rijke historie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
spek·ken spekte, h gespekt 1 larderen 2 goed vullen: de kas ~

Aldus meneer Van Dale widegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

Oh hemel, wat zijn er toch veel idioten op internet.... Gaat er op Youtube iemand zitten bewijzen dat Hitler helemaal niks tegen Slaven had... Hitler lacht zich een ongeluk
daarboven
...

En in de post daarna...

Quote:
Waarom maakt God zo veel domme mensen?

De tegenstelling widegrin.gif


Samengevoegd:

Samenvoeging noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

ik vond dit een hele mooie (en ware) post smile.gif

Quote:

Ik weet niet of ik hier iets nuttigs op kan zeggen, maar ik zal het proberen.

Waarom zou leven met een ongeneeslijke ziekte, minder zinvol zijn dan er zonder? Er is leven en er is dood. Je vriend leeft nog, net als jij en ik. Ik snap wel dat het heel zwaar is om te weten wanneer jouw einde ongeveer komt en waarom, maar leven is per defintie begrensd. Je weet nooit wanneer je sterft - misschien is het morgen. Vroeger was de sterfte veel hoger en wist men dat de kans heel groot was dat men niet oud zou worden, ook al had men geen ongeneeslijke ziekte, en toch leefden mensen hun levens van dag tot dag... Ik denk dat het komt omdat we zulke stabiele levens hebben tegenwoordig, dat mensen slechter met tegenspoed kunnen omgaan. Hoe gelukkiger mensen worden, hoe ongelukkiger ze zijn, het is een paradox. En dat bedoel ik niet lullig, ook bij mij is het zo. We moeten het leven meer nemen zoals het is, denk ik.


Samengevoegd:

Oke, ik heb nu het topic een beetje doorgekeken en zie dat de persoon in kwestie over een week doodgaat. En wat ik nu denk is, ik verzoek iedereen vriendelijk om NIET te denken dat ik erop uit ben mensen te beledigen want ik bedoel het heel humanistich: is het vreemd dat de persoon in kwestie huilt en ongelukkig is? Tranen zijn niet iets minderwaardigs en geen probleem dat opgelost moet worden, maar een antwoord op iets wat je intens ongelukkig maakt. En deze persoon gaat binnenkort dood, als hier geen tranen bij passen, waar passen ze dan wel bij? Ik begrijp dat het voor iedereen heel zwaar is, maar er is niets abnormaals aan de hand. Iedereen is bang voor de dood en huilen en het leven zinloos vinden is hier heel adequaat. Mijn advies is om die persoon te steunen door te vertellen dat hij voor jou waardevol is en ook na zijn dood zal blijven, en zijn tranen te nemen voor wat ze zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mededeling via de beamers, gisteren op Heaven on Earth:

"De twee meisjes met griep, zsm melden bij de EHBO".

Waarop RobertF antwoordt:

Quote:

[...]Kleingelovigen...
nooo.gifnooo.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Dit stukje van CvW vind ik prachtig:

Quote:
Als je wil weten wat het fundament is, kijk hier dan eens goed rond. Ik snap wel dat je liefst zo snel mogelijk met een gelijkgestemde stappen zet, maar je zou juist eens verder moeten kijken om een antwoord op je vraag te vinden.

Jaren geleden, zo uit het hoofd denk ik zelfs jaren voor jij hier kwam, was dit een forum waar vooral mensen als jij en nogal heftig gereformeerden samen kwamen om elkaar de hersens in te slaan over leerstellingen, om aan elkaar te vragen of je wel cola mocht drinken op zondag, en om gezamelijk vast te stellen dat je nog beter satanist kon zijn dan katholiek.

In de loop van de jaren zijn hier steeds meer katholieken gekomen die afwisselend hard de beuk er in gooiden, of zich op een kwetsbare manier open stelden, zijn leden van de "modernere" stromingen (baptisten, evangelicals, etc) opgestaan om de zwart/wit beelden, of ze nu positief of negatief waren, over hun achtergronden te nuanceren, en zijn eigenlijk alle vaste, langdurige, bezoekers op een punt gekomen dat misschien redelijk valt samen te vatten met:

We ( h )erkennen elkaar als broeders en zusters in Christus. We zijn redelijk tot vast overtuigd dat we "in de goede tak" van het Christendom zitten, maar dat betekent op geen enkele manier afwijzen of minachting richting de andere stromingen. We hebben daar vragen over, maar uit interesse, niet om in een hoek te drijven of af te fakkelen. Zelfs als de opvattingen radicaal verschillen, weten we dat we geen van allen werkelijk zeker weten dat we in ieder detail gelijk hebben, en zien we op logische, schriftuurlijke, historische en theologische gronden dat onze eigen absoluutheid niet werkelijk absoluut is.

Dit is een forum geworden waar méér sympathie bestaat voor een aantal tamelijk felle atheïsten die door hun felheid heen zich van een heel menselijke en kwetsbare kant laten zien, dan voor felle christenen die hun geloofswaarheden als een masker gebruiken om zichzelf achter te verbergen.

DAT is, denk ik, het fundament, DAT is werkelijk beantwoorden aan Christus' opdracht de eenheid te bewaren, de broederlijke liefde te betrachten en Zijn gelaat te herkennen in de minste der mensen.

Als je werkelijk Christelijk leven wil leren, leer dan van gemeenschappen als dit forum.

En hierom moet ik gewoon ontzettend lachen:

Quote:

Wel is mijn inschatting dat het voor beste Cornelius geen kwaad kan weer eens (grondiger?) te lezen over bijv. kerkgeschiedenis, over het fundament van zijn geloof en over de noodzaak om het forum op deze manier te profileren en verdedigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uit diezelfde post, in de categorie "van verbazing schuiven je wenkbrauwen over je kruin heen":

Quote:
Wij dachten te maken te hebben met een christelijk forum. Nu zegt het woord christeLIJK al iets, soms is niet alles wat het lijkt, zoals iemand die praat over de Bijbel maar in werkelijkheid geen volgeling van Jezus is (maar bijv. van de paus). Gaandeweg kregen we de indruk dat het moeilijk was volgelingen van Jezus te vinden op dit forum, terwijl de katholieken ons bij wijze van spreken om de oren vlogen. Waarom heet credible dan geen katholiek forum eigenlijk? Dat was dus onze gedachte.

En ik altijd maar denken dat katholieken volgelingen van Jezus zijn. Heb ik het even fout. engel.gifparty.gif


Samengevoegd:

* Think is benieuwd wat sniff_around ruikt als ze mij en MarinusCopy op het spoor komt widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid