Spring naar bijdragen

welke sport doe je?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 379
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Mijn primaire sport is mezelf voornemen dat ik weer ga sporten.
rofl.gif

Hier ook zoiets. Nou ja, mijn primaire sport waar ook daadwerkelijk mijn hartslag van omhooggaat, is fietsen voor transport (doe ik altijd op 'hooitempo', dus het werkt prima). Maar ik ben ook heel druk met me voornemen dat ik weer met de gewichten ga trainen hamer.gifengel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? Als je het op een sportieve manier beoefent zeg maar?

We beginnen vaak met krachttraining en gaan daarna diverse oefeningen doen. Het is niet het sexy stom om de paal heen draaien, maar echt intensieve oefeningen die enorm veel beheersing van je lichaam en spierkracht vragen.

Ik merk dat ik langzaam sterker wordt, dat is wel fijn. Ik verrekte altijd heel snel spieren (een boterhamzakje opendoen was soms al lastig, echt waar) maar nu wordt dat ook minder. Het vraagt veel van je buikspieren, armen, benen, eigenlijk alles wel.

En het ziet er leuk uit, dat scheelt ook weer smile.gif

Voor wie het intressant vind: dit is mijn lerares, 3de bij de Nederlands kampioenschappen link

smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

[knip]


Samengevoegd:

Quote:

Gisternacht, om één uur precies, ben ik begonnen met het opbouwen van mijn conditie. Ik heb een paar dure loopschoenen gekocht; Adistar Cushion 5, en die zijn zó duur, dat ik nu wel móet lopen! (Ook een manier om een stok achter je eigen deur te zetten...) Ik was gisteren de straat uit, krap an 200 m, en bekaf. Maar... ik heb het zo'n anderhalve km volgehouden, en afgelopen nacht om 1.00 uur liep deze kerel alweer zijn anderhalve km. En zelfs nog zo'n 50 m extra. Want ja - je moet het natuurlijk uitbreiden. Nu heb ik gehoord en gelezen, dat je het op gegeven moment ook leuk zou moeten gaan vinden. Ik vind er na deze tweede keer nog steeds geen donder aan. Kan iemand van jullie ervaren sportkanonnen mij verraden hoe vaak ik nog moet voor ik het leuk vind?

Ik ben geen ervaren sportkanon, maar heb alvast een gouden tip voor je.

Gewoon blijven doorlopen. Blijf gewoon elke dag doorlopen, en dan zul je na verloop van tijd zelf wel merken dat je je euforisch zal gaan voelen en zelfs niet zal willen stoppen met hollen, omdat je afhankelijk bent geworden van je eigen stommiteit, net zoals een heroineverslaafde aan z'n dagelijkse shot.

Lopen is namelijk een zeer ongezonde bezigheid, en dat om meer dan één reden.

Ik heb mensen gekend die letterlijk kapot zijn gegaan aan deze hobby.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
[...]Ik wil misschien gaan hardlopen. Lijkt me heerlijk! 's ochtends vroeg als iedereen nog op bed ligt. Ipod aan, en je gedachten kunnen even heerlijk hun vrije gang gaan

Ja... dat denk je..

Je ziet al zo'n heldenplaatje voor je. Jij door de ochtenddauw de stad langzaam zien wakker worden.

Maar dat is allemaal slechts illusie!

Er is een reden dat die mensen nog slapen namelijk! Het is te vroeg om dat soort activiteiten te ondernemen en het gaat tegen je biologische klok in! puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja... dat denk je..

Je ziet al zo'n heldenplaatje voor je. Jij door de ochtenddauw de stad langzaam zien wakker worden.

*zucht* Zou het dan toch een illusie zijn puh2.gif

Quote:
Maar dat is allemaal slechts illusie!

Er is een reden dat die mensen nog slapen namelijk! Het is te vroeg om dat soort activiteiten te ondernemen en het gaat tegen je biologische klok in!
puh2.gif

Nee joh, lijkt me zo heerlijk big-smile.gif 's ochtends vroeg mn bed uit heb ik toch al geen problemen mee. Mijn biologische klok is al dusdanig ontregeld dat ik daar niet zo'n moeite mee heb knipoog_dicht.gif

Plus dat ik gewoon een held bén engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

Ik doe aan pencak silat, van kinds af aan al. Verder zou ik graag formula one willen doen...maar ja...
knipoog_dicht.gif

is dat een vechtsport oid?


Samengevoegd:

Quote:

* Dagmar is op zoek naar een sport

Een die m'n enkels aan kunnen (nog een keer erdoorheen en ik kan ze afschrijven) én die m'n longen aankunnen.

Vallen af:

Meeste balsporten

Zwembadsporten

Andere sporten waarbij je zelf geen controle hebt over wat je met alles onder je knieën doet.

Dus ik ga binnenkort een keertje meekijken en wellicht meedoen met schermen, en ik ga eens een roeivereniging met een bezoekje vereren.

Iemand nog meer tips toevallig?
smile.gif

(Oja, wellicht handig: Ik houd niet van hardlopen enzo, en fitness ook niet..)

dammen, schaken, andere denksport misschien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Haarlem gaan ze binnenkort beginnen met unihockey (ook wel floorball genoemd)! Een ontzettend geweldige sport die je volgens mij het best kan beschrijven als ijshockey in een zaal. Het is supersnel, superintensief en totaaaaaal anders dan gewone hockey!

Op de middelbare school deed ik altijd mee aan de toernooien, maar nadat ik geslaagd was, kon ik het niet in de buurt doen... Vanaf binnenkort dus hopelijk wel! big-smile.gif

filmpje!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst met een luchtpistool geschoten (nee, niet à la air guitar engel.gif ), een echte Feinwerkbau. Je krijgt wel spierballen van het op druk brengen van dat ding! Is schieten dus toch goed voor de fitness, haha.

Donderdag ben ik met mijn ouders mee wezen spinnen. Dat is torture! Ik wilde na 5 minuten al stoppen, en dan heb ik volgens mij toch niet eens zo'n slechte conditie omdat ik een paar keer per week hardloop. Je schijnt pas na een keer of vijf echt lol te krijgen in spinnen, nou ik geloof het gelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst met een luchtpistool geschoten (nee, niet à la air guitar
engel.gif
), een echte Feinwerkbau. Je krijgt wel spierballen van het op druk brengen van dat ding! Is schieten dus toch goed voor de fitness, haha.

Geweldig! yes.gifworshippy.gif

Quote:
Donderdag ben ik met mijn ouders mee wezen spinnen. Dat is torture! Ik wilde na 5 minuten al stoppen, en dan heb ik volgens mij toch niet eens zo'n slechte conditie omdat ik een paar keer per week hardloop. Je schijnt pas na een keer of vijf echt lol te krijgen in spinnen, nou ik geloof het gelijk.

Spinnen? Wat is dat? (in deze context?)smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid