Spring naar bijdragen

welke sport doe je?


Aanbevolen berichten

Quote:

50 puch-up's en dan klaaaar
engel.gif

Een Puch is een brommer stuutje.gif

Als kind zat de vegaloog op voetbal, verschillende keren, een les lang op judo, enkele jarenlange op wandelen (in clubverband, iedere zaterdag) en op school moest ik natuurlijk meedoen met gym, waarin ik een van de slechtsten wat door mijn autisme. Ik heb altijd veel gefietst, had mooie, stevige beenspieren, goede conditie, ging 2 of 3x per weer hardlopen (joggen heet dat tegenwoordig...) heb stijl gedanst, square gedanst, line gedanst (heb in die discipline ook nog een certificaat als instructeur) en sinds de jaren '90 doe ik aan... Aikido. Weliswaar geen sport, maar een krijgskunst, maar toch... De laatste jaren doe ik dit als levenswijze, maar heb geen tijd meer om te trainen. Door mijn drukke bestaan heb ik geen tijd voor sport, dus mijn spieren zijn tanende. De spijkerbroek (natuurlijk het model Texas van Wrangler!) die vroeger strak om mijn bovenbenen zat, zit nu errug ruim. Ik denk, dat mijn bovenbeenspieren in totaal zo'n 8 cm in omvang kwijt zijn geraakt.

Bovendien heb ik voor mijn studie nogal wat interessante dingen gelezen. Bijvoorbeeld over de Universiteit Essen, waar ze een onderzoek hebben gehouden over de invloed van sport op het menselijk lichaam. Zulke onderzoeken hebben ze ook in Kopenhagen en nog een aantal andere uni's gedaan, en die gegevens hebben ze in verschillende artikelen gecombineerd. Gevolg is, dat ik mij afgelopen maandag een paar hele dure Adidas schoenen heb gekocht; Adistar cushion 5. Ik heb ze ook al aangehad. In de winkel...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 379
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Na 14 jaar ga ik naar een andere club.. even slikken hoor,, Verlaat nu toch wel 'mijn cluppie'

Gelukkig ook mn keuze nu kunnen maken welke club het wordt.. kon kiezen tussen 2 opties.

Kan nu hoger niveau spelen, iets wat voor mn ontwikkeling natuurlijk niet verkeerd is big-smile.gif* Mister_L kan niet wachten totdat ie weer op het veld staat!

Link naar bericht
Deel via andere websites

* Dagmar is op zoek naar een sport

Een die m'n enkels aan kunnen (nog een keer erdoorheen en ik kan ze afschrijven) én die m'n longen aankunnen.

Vallen af:

Meeste balsporten

Zwembadsporten

Andere sporten waarbij je zelf geen controle hebt over wat je met alles onder je knieën doet.

Dus ik ga binnenkort een keertje meekijken en wellicht meedoen met schermen, en ik ga eens een roeivereniging met een bezoekje vereren.

Iemand nog meer tips toevallig? smile.gif

(Oja, wellicht handig: Ik houd niet van hardlopen enzo, en fitness ook niet..)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

* Dagmar is op zoek naar een sport

Een die m'n enkels aan kunnen (nog een keer erdoorheen en ik kan ze afschrijven) én die m'n longen aankunnen.

Vallen af:

Meeste balsporten

Zwembadsporten

Andere sporten waarbij je zelf geen controle hebt over wat je met alles onder je knieën doet.

Dus ik ga binnenkort een keertje meekijken en wellicht meedoen met schermen, en ik ga eens een roeivereniging met een bezoekje vereren.

Iemand nog meer tips toevallig?
smile.gif

(Oja, wellicht handig: Ik houd niet van hardlopen enzo, en fitness ook niet..)

En iets als fietsen dan? Wielrennen/moutainbiken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar goed, ik ga dus maar eens opzoek naar een sportschool waar ze aan paaldansen doen. Dat lijkt me nog wel een sport waar ik dan met plezier heen zou gaan.

Is inmiddels gevonden en ben nu zo'n 5 maand bezig smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisternacht, om één uur precies, ben ik begonnen met het opbouwen van mijn conditie. Ik heb een paar dure loopschoenen gekocht; Adistar Cushion 5, en die zijn zó duur, dat ik nu wel móet lopen! (Ook een manier om een stok achter je eigen deur te zetten...) Ik was gisteren de straat uit, krap an 200 m, en bekaf. Maar... ik heb het zo'n anderhalve km volgehouden, en afgelopen nacht om 1.00 uur liep deze kerel alweer zijn anderhalve km. En zelfs nog zo'n 50 m extra. Want ja - je moet het natuurlijk uitbreiden. Nu heb ik gehoord en gelezen, dat je het op gegeven moment ook leuk zou moeten gaan vinden. Ik vind er na deze tweede keer nog steeds geen donder aan. Kan iemand van jullie ervaren sportkanonnen mij verraden hoe vaak ik nog moet voor ik het leuk vind?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid