Spring naar bijdragen

Jouw ideale man/vrouw - Deel II


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik denk dat je de waarde van samen op een gelijk niveau te kunnen converseren toch niet moet onderschatten. Toch heeft dat denk ik meer te maken met intelligentie en interesse dan met opleidingsniveau. Als iemand echt graag dingen weet, en van zichzelf de reflex heeft om al eens een boek open te doen om dingen bij te leren, is dat voor mij voldoende. Ik heb liever iemand zonder diploma die wel interesse heeft om bij te leren, dan iemand die een hogere studie doet maar eigenlijk alleen maar een dik diploma wil om later veel geld te verdienen, en die verder nogal weinig inhoud heeft. Mijn vriend is zelf ongeschoold arbeider, maar hij heeft mij ook al dingen kunnen bijleren op vlak van literatuur, filosofie, en anatomie, omdat dat nu eenmaal dingen zijn die hem boeien en waar hij mee bezig is. Ik kan ook met hem praten over mijn studiegebied, net omdat hij oprecht geïnteresseerd is in wat ik te zeggen heb, en er ook echt een onderbouwde mening over kan vormen waarover hij op enig niveau kan discussiëren. Je moet een relatie ook niet zien in termen van 'wie is er nu het 'hoogste' van ons twee?', je moet elkaar appreciëren, en trots zijn op de verwezenlijkingen van de ander. Mijn vriend straalt van trots als ik grote onderscheiding haal, maar ik vind het even goed fantastisch dat hij goed is in zijn job, en als zijn baas laat vallen dat hij heel tevreden is over zijn werk kan ik ook wel van de daken schreeuwen hoe fier ik op hem ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Met het risico arrogant over te komen... ik zoek toch wel iemand die hetzelfde opleidingsniveau heeft als ik. Ik kan gewoon minder goed communiceren met mensen die een lager opleidingsniveau hebben... aan de andere kant zoek ik ook niet direct een man die slimmer is dan ik, ik vind het nl. niet zo leuk om me dom te voelen. Verder...

1. Innerlijke kenmerken/omschrijving

Gevoel voor humor vind ik belangrijk, en dat hij niet bang is om z'n mening te geven. Iemand die veel praat is een plus, want van stille mensen word ik ook stil, en dat is niet zo goed voor de communicatie.

2. Geloofsovertuiging

Christelijk, absoluut. Liefst in de evangelische richting, dat is wel het makkelijkst, maar het hoeft niet per se.

3. Interesses

Ik ben zelf erg veel bezig met politiek, dus het zou leuk zijn als we daarover konden praten. Verder is muziek ook erg belangrijk voor me.

4. Vakgebied/studierichting

Het liefst dus iemand met een universitaire opleiding. Richting maakt niet zo veel uit, al heb ik zelf bijzonder weinig interesse in bedrijfskunde e.d.

5. Uiterlijke kenmerken/omschrijving

Langer dan ik (maar dat zijn de meeste mannen wel). Ik vind donker haar mooier dan blond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe ziet mijn droomvrouw eruit ? smile.gif

Gesprekspunten:

1. Innerlijke kenmerken/omschrijving

Ik vind dat een vrouw, zelfverzekerd moet zijn, spontaan, een echte persoonlijkheid, beetje eigenwijs, haar eigen toekomst erg belangrijk vind, lief ?! zorgzaam ?! misschien soms maar liefst niet saai zodat ik er niet op uitgekeken raak knipoog_dicht.gif

hoog iq , ik houd ervan als mensen slimmer als mij zijn, want daar kan je van blijven leren, plus dan heb ik iemand waarmee ik altijd mee kan praten.

2. Geloofsovertuiging

Liefst christelijk, maar als het iemand anders dan degene is, waar

ik zielsveel van gehouden heb, maakt het me niets meer uit, want dan zie ik haar in het hiernaarmaals niet meer.

3. Interesses

Intresses ? is raar denk ik, ik denk niet dat je vantevoren iemand wilt hebben met een bepaalde voorkeur aan intresses, want ik ben van mening dat dat niet uitmaakt in een relatie, het zou leuk zijn als ze zou willen dansen ( merenge , salsa ) maar eigenlijk maakt het niet uit, samen kan je altijd eruit komen wat je samen kan doen / de tijd samen ergens mee door te brengen. en niet langs elkaar af leven.

4. Vakgebied/studierichting

Maakt me helemaal niet uit, Maar ik denk eerder dat mensen dat wel bij mij als een punt zien,

5. Uiterlijke kenmerken/omschrijving

Niet echt eisen, maar ik val wel op een vrouw die lang is , liefst langer dan 1m 80 ( ik ben zelf ongeveer 195 ) en een vrouw op hakken groter net iets groter als mij of half hoofd groter vind ik geweldig knipoog_dicht.gif , ik val op een zelfverzekerd uiterlijk en vind versieringen mooi aan een lichaam ( versieringen tattoo's , littekens inperfectheden vind ik zelf ook erg mooi ( komt ook vanwege mijzelf )

voor de rest denk ik dat je eerder op een houding van iemand valt dan puur voor een uiterlijk puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe ziet mijn droomman eruit ? Hij zal vast heel iets anders zijn als hoe ik nu over hem denk..maargoed een korte schatting van mijn droomprins bloos.gifsmile.gif

1. Innerlijke kenmerken/omschrijving

Ik vind het geweldig als een man iets heeft waar hij zijn hele passie in kan gooien of waar hij helemaal gek van is. Of dat nou muziek, of lezen is..dat maakt me niet zoveel uit smile.gif Ook zou het fijn zijn als hij zelfverzekerd van zichzelf is. Dat hij het besef heeft dat er Iemand is die hem wil en dat hij zich op de beste manier kan en wil ontplooien door naar God te luisteren. Ook merk ik van mezelf dat ik het fijn vind als een jongen avontuurlijk is. Dat hij niet stil blijft staan, maar vanalles wil ondernemen; nieuwe dingen ontdekken. Ook zou ik graag willen dat hij mij behandeld op een liefdevolle en tedere manier, maar ik wil ook humor in de relatie zodat we over veel kunnen lachen. Eigenlijk wil ik gewoon graag dat ik hem met mijn alles kan vertrouwen, altijd.

2. Geloofsovertuiging

Ik hoop dat ik iemand ontmoet die al langer in het geloof staat dan ik. Ik heb gemerkt dat het voor mezelf niet goed is als ik met iemand verkering zou krijgen die hier totaal niet mee bezig is. Ik wil dat ik samen met hem dichter naar God toe kan groeien. Het maakt me dan écht niet uit of hij nu katholiek of evangelisch is.

3. Interesses

Ik denk dat ik dat al een beetje bij de eerste vraag heb uitgelegd... Voor de rest qua interesses maakt het me niet zoveel uit, als het maar geen hele rare interesses zijn haha puh2.gif

4. Vakgebied/studierichting

Zoals hier al vaker beschreven is; het is fijn als er iemand is die op hetzelfde niveau ligt als ik. Maargoed, mensen schatten meestal mijn niveau rond de HAVO/VWO terwijl ik maar VMBO gedaan heb. Ik ga dan wel na mijn MBO een HBO opleiding volgen, ik doe er alleen iets langer over knipoog_dicht.gif Maar ik wil hier alleen maar mee zeggen dat je niet altijd de intelligentie af kan lezen aan de hand van de studierichting. Het zou inderdaad fijn zijn als hij goed ontwikkeld is widegrin.gif

5. Uiterlijke kenmerken/omschrijving

Ik val bijna altijd op jongens met donkere haren. Waarom? Tsja ik vind het gewoon meer hebben als blond haar smile.gif Maar dit betekent natuurlijk niet dat ik niet verliefd kan worden op iemand met blond haar puh2.gif Ook zou ik het fijn vinden als hij langer is dan ik, dan kan ik met m'n hoofd op zn borst hangen widegrin.gif Voor de rest...tsja, uiterlijke verzorging is ook heel erg belangrijk. Als een jongen lekker ruikt, kan dat zoveeeeeel verschil maken! smile.gifbloos.gif

Verder zou ik een man willen die mij aanvult in de dingen waar ik niet zo goed in ben en andersom.

Maar het allerbelangrijkste vind ik dat we elkaar vertrouwen, dat we van elkaar houden en dat we ervan bewust zijn dat we God elke dag moeten danken voor het feit dat wij bij elkaar mogen zijn. Dan maken die andere dingen/eisen eigenlijk niet meer zoveel uit smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid