Spring naar bijdragen

Jouw ideale man/vrouw - Deel II


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

haha goed idee iriacynthe, voordat ik mij weer verdiep in het leven van keizer justinianus ga ik ook even lekker mijmeren over mijn ideale man. widegrin.gif

Innerlijke kenmerken.

Lief naar mij toe/geen botte boer, romantisch, intelligent, stabiel, jaloers op een goede manier en mannelijk.

Geloofsovertuiging

Hij moet in God geloven en open staan voor alles, anders werkt het denk ik niet voor mij.

Interesses

Films en reizen en verder maakt het eigenlijk niet zoveel uit.

Studierichting

Het liefst HBO of universitair geschoold. Richting maakt me niks uit.

Uiterlijke kenmerken

Donker haar, donkere ogen, getinte huidskleur is perfect. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Volgens mij heb ik het ooit ook al eens gedaan, maar het blijft leuk :P

1. Innerlijke kenmerken/omschrijving

Lief, trouw en geduldig (vooral die laatste is erg belangrijk engel.gif). Een beetje humor op z'n tijd, maar ik hou erg van serieuze gesprekken. Hij moet het doorhebben als er iets is en net zover door kunnen vragen zonder dat hij mij kwetst maar dat ik het toch kwijt kan. Uit mezelf wil dat nooit zo.

2. Geloofsovertuiging

Christen. Na een stukgelopen relatie met een niet-christen, weet ik zeker dat ik persoonlijk niet zou kunnen samen leven met een niet-christen.

3. Interesses

Het is natuurlijk leuk als hij net als ik kan genieten van muziek, van natuur, van boeken en zo nog wat dingen. Ook zou ik het fijn vinden als hij mijn droom van een betere en rechtvaardigere wereld zou delen. Het belangrijkste is dat hij geinterresseerd is in mij engel.gif

4. Vakgebied/studierichting

Maakt me niet zoveel uit.

5. Uiterlijke kenmerken/omschrijving

Langer dan ik. Verder een beetje 'normaal'. Twee oren, twee ogen, een neus en een mond. Tien vingers en tien tenen etc. Onverzorgde personen kan ik niet tegen. Een beetje aandacht voor uiterlijk is fijn. Maar hij moet ook wel een beetje onverschillig zijn :P.

Overigens kwam ik er gisteren achter dat een goede (zij het niet m'n beste) vriend precies voldoet aan dit profiel. Ik ben alleen niet verliefd op hem :P.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Opzich is mijn huidige vriendin volmaakt, alleen had ze wel 10-20 cm langer mogen zijn, of ik iets korter. Maar als we er van uit gaan dat ik korter moet zijn ben ik niet meer volmaakt, en dat kan niet, want ik bèn volmaakt. Dus mijn vriendin benadert de absolute perfectie, ze is er een paar centimeter van verwijderd. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie net mijn eigen topic weer ... frapant dat het net nu komt :P

2 jr geleden dacht ik nog dat ik alleen zou vallen voor brunettes met groene ogen en nu, na een blondine met krullen en grote blauwe ogen, ben ik erachter gekomen dat uiterlijke kenmerken niet van toepassing zijn.

God is diegene die jou leidt naar de persoon of personen die in de rest van je leven of slechts een gedeelte daarvan met jou wandelen.

Uiterlijk.. God zorgt voor de liefde... innerlijk.. daar zorgt God ook voor.

Richt je op God en zijn partnerkeuze zal jou partnerkeuze worden. Alle 'tijdelijke' vrienden of vriendinnen zullen je veel dingen leren die je verder ontwikkelen en vormen.

Wees God daar dankbaar voor en kijk niet met wroeging maar met blijdschap terug naar deze periodes in je leven. Zorg ervoor dat je ten alle tijde op een GOEDE wijze een tijdelijke relatie beeïndigd, zodat je later normaal contact kan houden met je ex-vriend of ex-vriendin. En bidt daarvoor, want God zal ten alle tijden antwoorden.

Kortom: God knows what's best for you knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit vind ik een hele goede zin:

Quote:
"Iriacynthe" schreef het volgende:

Ik merk als niet-single alleszins wel op dat de persoon waar je dan voor valt vaak heel anders is dan je altijd hoopte dat hij zou zijn, maar toch perfecter is dan gelijk welk droombeeld ooit kon zijn.

Overigens frappant dat ik *kuch* redelijk tot goed schijn te voldoen aan de eisen van Christelijke dames in zijn algemeenheid (op een christelijke dating site, maar hier ook) maar dat ik nog steeds vrijgezel ben. Heb aardig wat gedate in 2007, maarreuh, nada succes. Al klikte het meestal van mijn kant niet, en die zeldzame keer dat ik wel wat in iemand zag, was het niet wederzijds. In zijn algemeenheid krijg ik vrij snel problemen met de dames.

Vraag me toch wel af waar 'm dat nu precies in zit. Heb het idee dat vrouwen niet zo goed om kunnen gaan met mijn eerlijkheid. Ze verwachten denk ik dat ik een beetje een droombeeld schets, maar ik ben toch vooral realistisch. Totdat ik verliefd ben, dan word ik een hopeloos geval, maar dat is al zoooo lang geleden. Bovendien kan ik dat niet uitstaan en blokkeer ik het totdat ik zeker weet dat het kan.

Aan de andere kant, als er dan een keer een meisje door die lompe eerlijkheid (zonder beledigend te zijn denk ik zelf, maar volgens mij vergis ik me daar in) heen prikt, vindt ze me wel meteen erg leuk. Wat vervolgens uitmondt in ruzie omdat ik me niet zo snel laat claimen.

Pffff. Gelukkig is single zijn ook best leuk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Richt je op God en zijn partnerkeuze zal jou partnerkeuze worden. Alle 'tijdelijke' vrienden of vriendinnen zullen je veel dingen leren die je verder ontwikkelen en vormen.

Wees God daar dankbaar voor en kijk niet met wroeging maar met blijdschap terug naar deze periodes in je leven. Zorg ervoor dat je ten alle tijde op een GOEDE wijze een tijdelijke relatie beeïndigd, zodat je later normaal contact kan houden met je ex-vriend of ex-vriendin. En bidt daarvoor, want God zal ten alle tijden antwoorden.

Ik hou het toch liever bij een eeuwige relatie. Het komt op mij nu een beetje over alsof je relaties moet hebben gehad zodat je veel ervaringen hebt, alsof tijdelijke relaties normaal zijn en goed.. Naïeviteit is niet altijd iets verkeerds .. Samen voor het eerst je op dat vlak ontwikkelen en leren vind ik juist heel mooi en puur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik hou het toch liever bij een eeuwige relatie. Het komt op mij nu een beetje over alsof je relaties moet hebben gehad zodat je veel ervaringen hebt, alsof tijdelijke relaties normaal zijn en goed.. Naïeviteit is niet altijd iets verkeerds .. Samen voor het eerst je op dat vlak ontwikkelen en leren vind ik juist heel mooi en puur.

Ik weet wat je bedoelt en geef je gelijk, maar ik heb geleerd dat God Zijn eigen plan trekt. Zelf dat ik 'de ware' gevonden te hebben, maar God liet mij inzien dat Hij diegene is die Leidt en de touwtjes in handen heeft.

En soms moet je door zo een diep dal gaan als het afscheid nemen en loslaten van iemand die je met je hart en ziel hebt liefgehad. Ik merk dat ik zo heb laten zien dat ik God echt in alles durf te vertrouwen, ook al verscheurt het mijn hart tot op de laatste vezel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En soms moet je door zo een diep dal gaan als het afscheid nemen en loslaten van iemand die je met je hart en ziel hebt liefgehad. Ik merk dat ik zo heb laten zien dat ik God echt in alles durf te vertrouwen, ook al verscheurt het mijn hart tot op de laatste vezel.

Waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom?

Een vriend van me heeft ooit tegen mij gezegd dat als je ECHT om iemand geeft en houd van die persoon, dat je bereid bent om die persoon los te laten en terug te geven aan God, wetende dat Hij het beste met jou en de ander voorheeft. En niet alleen dat... Als je God liefhebt en Hem volledig wilt volgen, ben je eveneens bereid om Zijn wil te doen als Hij je dat opdraagt.

Zowel het eerste als het tweede waren voor mij van toepassing.

Zie ook mijn signature:

If you love something, let it free. When it comes back, it is yours, when it does not come back, it never was ...

Ik ben bezig met loslaten en met de dag vorder ik hierin. Het is niet makkelijk, maar ik voel me gedragen door Hem die mij liefheeft. Ik bid voor de ander omdat ik weet dat zij net zo een harde strijd doorgaat.

Het loslaten betekend voor mij ook dingen teruggeven, maar ik heb geleerd om daar niet te snel in te handelen maar deze dingen bij God te leggen en samen met Hem hier in weg in te vinden. Dingen teruggeven als deze mij bezwaren of dat ik weet dat ik er niets mee zal doen en de ander wel en anders als een goede herinnering bewaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid