Spring naar bijdragen

Jouw ideale man/vrouw - Deel II


Aanbevolen berichten

Op verzoek is hier het vervolg van: Hoe ziet jouw ideale man/vrouw er uit

Quote:

Gesprekspunten:

1. Innerlijke kenmerken/omschrijving

2. Geloofsovertuiging

3. Interesses

4. Vakgebied/studierichting

5. Uiterlijke kenmerken/omschrijving

Dit topic is in mijn ogen bedoeld om te achterhalen hoe jullie denken over je ideale partner. En dan met name de innerlijke kant. De rest is bijzaak
knipoog_dicht.gif
En hé... misschien dat een crediblenaar(ster) jouw verlangslijstje ziet en denkt: "heej, dat klinkt interessant".
knipoog_dicht.gif
Punt 5. staat onderaan omdat dit punt i.p. minder belangrijk is dan de rest.

Brand u maar los, hou 't omschrijven volgens de (ongeschreven) fatsoensregels (christelijk) correct
smile.gif
. Is dat niet mogelijk, dan volgt een slotje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

rofl.gif
Volgens mij ben ik zo ongeveer de enige actief postende 'refo' (dus, de richting HHK of GerGem) hier op credible
puh2.gif

Ik weet het, ik ben een uitstervende menssoort hier. cry.gif Gelukkig zijn er nog andere forums, alleen zijn die wat grootschaliger en dus minder gezellig. Overigens vind ik het interessant hoe andere stromingen geloven.

En let wel, ik ben op zoek naar een dame en refo mannen zie ik alleen als concurrentie. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

mijn ideale man moet me kunnen wakkermaken zonder datik hem ga slaan.

* Jipke is TOTAAL geen ochtendmens

Dat is dus wat ik ook bedoel big-smile.gif

Dus:

door 's ochtends al een halfuur een beetje zachtjes rond te rommelen, een lief muziekje op te zetten, thee/koffie te zetten, het gordijn open te doen en als ik dan nog niet wakker ben, me zachtjes te roepen yes.gif

En ik heb nog een punt: Mijn ideale man vind mij geweldig mooi of doet alsof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is dus wat ik ook bedoel
big-smile.gif

Dus:

door 's ochtends al een halfuur een beetje zachtjes rond te rommelen, een lief muziekje op te zetten, thee/koffie te zetten, het gordijn open te doen en als ik dan nog niet wakker ben, me zachtjes te roepen
yes.gif

En ik heb nog een punt: Mijn ideale man vind mij geweldig mooi of doet alsof.

Mijn ideale man moet het kunnen hebben dat ik over het algemeen een onwijs ochtendmens ben widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is dus wat ik ook bedoel
big-smile.gif

Dus:

door 's ochtends al een halfuur een beetje zachtjes rond te rommelen, een lief muziekje op te zetten, thee/koffie te zetten, het gordijn open te doen en als ik dan nog niet wakker ben, me zachtjes te roepen
yes.gif

En ik heb nog een punt: Mijn ideale man vind mij geweldig mooi of doet alsof.

En dat elke dag? widegrin.gif Dan moet je om een uurtje of zes op voordat je eindelijk naar je werk kunt. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Ann" schreef het volgende:

juist niet, een intelligentere vrouw zal zich niet snel "meer" gaan voelen dan haar minder slimme vent, want mannen hebben meer testosteron haha

Mannen zijn van nature arrogant? Hmmm. Ik denk wel dat ze zich vaak meer voelen dan een vrouw, dus er zit wat in.

Maar als een vrouw duidelijk slimmer is, is de kans dat ze de broek aan heeft thuis nogal groot, hoeveel vrouwen vertellen hun man niet precies wat ie te doen en laten heeft?

En hoeveel vrouwen zeggen er niet dat ze helemaal niks hebben aan hun man, dat het een nietsnut is etc. Mannen, je hebt er niks aan, ik heb het al zo vaak gehoord, niet dat dat specifiek betrekking had op mij puh2.gif

Quote:
"Ann" schreef het volgende:

maar man kan naar vrouw opkijken en vrouw naar man

maakt niks uit vindt ik

Voor jou niet dan, maar jij bent ook geen gemiddeld vrouwtje misschien knipoog_dicht.gif

Een man is toch een beetje gezinshoofd, verantwoordelijk voor vrouw en kinderen, over het algemeen.

Quote:
"Ann" schreef het volgende:

het gaat juist vaak ten koste van respect als de man zich intelligenter vindt of is.

Ik heb al vaak verhalen gelezen van venten die hun vrouw in bijzijn van anderen belachelijk maken en doen alsof ze dom zijn. En als ze echt sommige dingen niet snappen, daar mee spotten etc

Klopt, maar zo zijn er ook verhalen over vrouwen he?

Quote:
"Hester" schreef het volgende:

Altijd dat donker haar + blauwe ogen... dat heeft niemand hoor

Ohhh jawel! puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het wel fijn als een jongen/man ongeveer ook mijn niveau van opleiding heeft. Ik doe zelf universiteit en ik merkte pas (een jongen die scheepstimmerman is vond mij leuk) dat zo'n evenredig niveau voor mij toch wel belangrijk is. Kijk, het is niet zaligmakend voor een relatie, maar ik ben iemand die vooral 'geestelijk'/verstandelijk bezig is (ik studeer Duits, dus vooral veel leeswerk) en dan is er toch een groot verschil met iemand die met z'n handen werkt. M'n toekomstige man hoeft echt geen professor te zijn, liever niet zelfs, zou wel fijn zijn als ie een Ikea-kastje in elkaar kan zetten puh2.gif maar ergens wil ik qua denken en opleiding wel op hetzelfde level zitten... of doe ik nou te moeilijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Light JR: Het is heel grappig, als ik jouw posts lees dan staan mijn nekharen wel een beetje overeind (een man die bóven je staat, waarom moet dat, voel je je soms bedreigd door de vrouw boosrood.gif) maar ondertussen geef ik toe dat ik eigenlijk ook wel een man wil die ietwat intelligenter/even intelligent is dan/als ik/mij widegrin.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Nienke: ohh ik zelf heb het liefst een gelijkwaardige relatie hoor, waarin beiden gezamenlijk bepalen wat er gebeurt en hoe dat gebeurt. Wat dat betreft ben ik het niet zo eens met de Bijbel.

Maar ALS er iemand de baas moet zijn, dan ben ik dat knipoog_dicht.gif

Ik zal me nooit laten commanderen, heb ik een te sterk karakter voor. Als een meisje graag heeft dat ik initiatieven neem en de belangrijke beslissingen voor mijn rekening heeft, dan doe ik dat. En ik weet dat sommige meisjes zo traditioneel zijn.

Ik zie alleen om me heen dat een slimmere vrouw en een minder slimme man vaak geen succesvolle relatie oplevert. Daar spreek ik dus over, dat ik het idee heb dat dat vaak problemen veroorzaakt.

Wel apart dat juist jouw nekharen overeind gaan staan, ik zou van een Gergemmervrouwtje verwachten dat ze vrij gemakkelijk accepteert dat een man gezinshoofd zou moeten zijn etc. Foute vooroordelen van mijn kant?

@ SilverUnicorn: gelijk niveau is optimaal, maar als je een universitaire opleiding doet beperkt dat de populatie waaruit je kunt kiezen nogal behoorlijk. Dan vallen 19 van de 20 potentiele partners al meteen af.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ Nienke: ohh ik zelf heb het liefst een gelijkwaardige relatie hoor, waarin beiden gezamenlijk bepalen wat er gebeurt en hoe dat gebeurt. Wat dat betreft ben ik het niet zo eens met de Bijbel.

Maar ALS er iemand de baas moet zijn, dan ben ik dat
knipoog_dicht.gif

Ik zal me nooit laten commanderen, heb ik een te sterk karakter voor. Als een meisje graag heeft dat ik initiatieven neem en de belangrijke beslissingen voor mijn rekening heeft, dan doe ik dat. En ik weet dat sommige meisjes zo traditioneel zijn.

Ik zie alleen om me heen dat een slimmere vrouw en een minder slimme man vaak geen succesvolle relatie oplevert. Daar spreek ik dus over, dat ik het idee heb dat dat vaak problemen veroorzaakt.

Wel apart dat juist jouw nekharen overeind gaan staan, ik zou van een Gergemmervrouwtje verwachten dat ze vrij gemakkelijk accepteert dat een man gezinshoofd zou moeten zijn etc. Foute vooroordelen van mijn kant?

Ach, het is al wel langer duidelijk dat ik niet op alle gebieden in het hokje 'gergemmervrouwtje' pas puh2.gif

Nu scheelt het misschien dat mijn moeder bij ons thuis ook degene is die beslissingen neemt en dingen regelt, mijn vader was er alleen op zaterdagmiddag/avond en zondag smile.gif M'n moeder is dus ook niet zo'n traditionele vrouw die beslissingen aan de Heer Desch Huyzes overlaat, dan zou ze met alles moeten wachten totdat het weer weekend was (bellen deden ze vroegah ook niet zo veel tussendoor omdat er geen mobiele telefoons bestonden) knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Light Jr.: nou ik probeerde voorzichtig te omschrijven dat hetzelfde niveau niet per se betekent dat diegene ook universiteit moet doen. Maar iemand die magazijnmedewerker is en nog nooit van Goethe ofzo gehoord heeft, tja da's het nou net niet snappie. Mijn vader bijvoorbeeld heeft LTS gedaan, maar daarna ook MTS en allerlei cursussen en die is niet bepaald dom. Ik vind het vooral belangrijk dat je met elkaar op hetzelfde niveau kan converseren en dat heeft nou eenmaal uiteindelijk vaak ook met het opleidingsniveau of de opleidingssoort, laat ik het dan zo noemen, te maken. Kijk, in een gesprek met een theoloog of een neurochirurg ga ik ook dom overkomen, al doe ik dan uni puh2.gif

Ergo, het is allemaal relatief!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach tsja, je zoekt je partner toch niet echt uit op intelligentie, meer op de klik. Wedden dat Light Jr. straks met een Opzij-redactrice thuiskomt en SilverUnicorn met een werkeloze schoolverlater? knipoog_dicht.gif

Mijn moeder gebruikt regelmatig de uitdrukking "je gaat met je spot naar bed."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Nienke" schreef het volgende:

Ach, het is al wel langer duidelijk dat ik niet op alle gebieden in het hokje 'gergemmervrouwtje' pas

Idd, ben je veel te vrolijk voor puh2.gif

Om maar weer een vooroordeel van stal te halen. Tsja, imo stralen Gergemmers erg weinig levensvruigde uit, gemiddeld genomen.

Quote:
"Nienke" schreef het volgende:

Nu scheelt het misschien dat mijn moeder bij ons thuis ook degene is die beslissingen neemt en dingen regelt, mijn vader was er alleen op zaterdagmiddag/avond en zondag M'n moeder is dus ook niet zo'n traditionele vrouw die beslissingen aan de Heer Desch Huyzes overlaat, dan zou ze met alles moeten wachten totdat het weer weekend was (bellen deden ze vroegah ook niet zo veel tussendoor omdat er geen mobiele telefoons bestonden)

Dat scheelt zeker een hoop smile.gif

@ SilverUnicorn: dan vind ik niet dat je te zware eisen stelt, erg redelijk. Mee eens smile.gif

Quote:
"Hester" schreef het volgende:

Ach tsja, je zoekt je partner toch niet echt uit op intelligentie, meer op de klik. Wedden dat Light Jr. straks met een Opzij-redactrice thuiskomt en SilverUnicorn met een werkeloze schoolverlater?

Mijn moeder gebruikt regelmatig de uitdrukking "je gaat met je spot naar bed."

ROFL een Opzij-redactrice! widegrin.gif

Hmm, een klik kan er ook zijn qua conversatie he? Dan is een gelijk niveau wel bevorderlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Ik weet het niet hoor... Ik ben het denk ik niet eens met het idee: "slimme vrouw/minder slimme man gaat fout." Mijn vriend heeft MAVO gedaan en daarna MBO ICT. Ik zit in het laatste jaar van het VWO en ga volgend jaar rechten studeren. Toch gaat het prima samen zo. Ik weet en snap dingen die hij niet weet/snapt en andersom. Volgens mij is het meer een kwestie van het elkaar in de waarde laten en respect voor elkaar tonen. Dat lijkt mij op den duur echt wel belangrijker dan hetzelfde niveau van opleiding.

Maar op op het onderwerp terug te komen:

Mijn ideale man is iemand die mij liefheeft, tevreden met mij is, mij in mijn waarde laat en mij nooit zal dwingen mijn christelijke idealen op te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt SaVi, ik denk dat als je echt van elkaar houdt, zulke verschillen ook wel weg zullen vallen. Maar laat ik mijn post nog even precizeren: opleidingsniveau vind ik in zo verre belangrijk, dat je vooral in hetzelfde 'veld' werkt zeg maar... zeg maar kantoorman plus kantoorvrouw, en niet timmerman plus kantoorvrouw of andersom. Zo denk ik het meer, maar laat maar, eigenlijk weet ik het zelf niet eens joh puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ach mijn moeder heeft HBO-niveau en is partime kunstenaar en mijn stiefvader heeft LTS gedaan en daarna vooral technische opleidingen in het leger......en het dat gaat ook gewoon goed.. dus denk niet te snel dat je uit hetzelfde veld moet komen....maar mijn moeder en stiefvader hebben wel dingen op persoonlijk vlak waarin ze overeenkomen.....

mijn man.......tja, ik weet niet???? ik ben wel gelukkig als single...ik zie niet zo in, waarom ik een ideaalplaatje moet maken van mijn potentiële man...als hij toch nooit gaat komen....dr gaat echt niemand verliefd worden op mij hoor.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid