Spring naar bijdragen

Komt er een opwekking in NL?


Komt er een opwekking in Nederland?  

  1. 1. Komt er een opwekking in Nederland?

    • Ja, dat merk ik.
      30
    • Ja, maar voorlopig niet.
      2
    • Ik weet het niet, maar het zou kunnen.
      24
    • Ik denk het niet.
      23


Aanbevolen berichten

Quote:

Haha 'Barbie'. Ow, ik geloof wel dat 't satanisch is
smile.gif

Nederland is niet zo bijzonder.

God is bijzonder.

Hier gaat het gebeuren, maar daarna verder in Europa.

Eén van de grootste opwekkingen in de geschiedenis was in Wales. Wales was op zichzelf toch ook niet bijzonder?

quote: "Verder vraag ik mij ook af waarom iets dat nog nooit ter wereld ooit gebeurd is plots hier en nu zou gebeuren"

Dit is al meermalen in de wereldgeschiedenis voorgekomen.

Bronnen? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 510
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

A heart for King Jesus! His Heart is my home, my heart is His restingplace!

Come oh King of Glory, Take Your Habitation and overwhelm me with Your Love, Your goodness!

You have bought all with Your Precious Blood, all things are Yours and Yours alone!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

A heart for King Jesus! His Heart is my home, my heart is His restingplace!

Come oh King of Glory, Take Your Habitation and overwhelm me with Your Love, Your goodness!

You have bought all with Your Precious Blood, all things are Yours and Yours alone!

Kun je dit ook in het Swahili?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, maar dat kan ik eigenlijk niet rijmen met dit verhaal. Jouw verhaal van hoe zo'n opwekking eruit ziet komt op mij over als een erg triomfalistisch verhaal, waarin heel Nederland op de knieën gaat voor God, en alle dingen die volgens jullie zondig zijn verdwijnen. Ik zie niet hoe dit te rijmen valt met de vrije keuze van mensen. Ik zelf zou bijvoorbeeld erg veel problemen hebben als het homohuwelijk verboden zou worden, vrijmetselarij en occultisme niet meer zouden mogen bestaan, cafés en bioscopen dicht gaan,... Ik weet niet of ik in zo'n land zou willen leven. Ik vraag me af in hoeverre er in zo'n land dan ruimte is voor mensen die niet in de idealen van deze opwekking geloven. Gelden deze dingen alleen voor het groepje mensen dat christen is, en dan nog volgens deze invulling? Dan krijg je ook maar een klein opwekkinkje dat een pak minder wereldschokkend is als jouw post deed uitschijnen. Of moet iedereen zich hieraan onderwerpen, willen of niet? Want ja, in dat laatste geval kom je dan vrees ik neer op een situatie waarin mensen onderdrukt worden, en ofwel zich daar tenminste uiterlijk in schikken, ofwel gewoon vertrekken. Ik zie zelf echt niet hoe zoiets goed kan zijn.

Trouwens, je noemde in je lijstje ook tolerantie, hoe bedoel je dat? Want op mij komt het erg alarmerend over dat je tolerantie bij de zonden en slechte dingen plaatst.

Je zegt dat zo'n opwekking al eerder is voorgekomen. Dit vind ik moeilijk te geloven, tenzij die opwekking uiteindelijk toch veel beperkter is dan je hier weergeeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, maar dat kan ik eigenlijk niet rijmen met dit verhaal. Jouw verhaal van hoe zo'n opwekking eruit ziet komt op mij over als een erg triomfalistisch verhaal, waarin heel Nederland op de knieën gaat voor God, en alle dingen die volgens jullie zondig zijn verdwijnen. Ik zie niet hoe dit te rijmen valt met de vrije keuze van mensen. Ik zelf zou bijvoorbeeld erg veel problemen hebben als het homohuwelijk verboden zou worden, vrijmetselarij en occultisme niet meer zouden mogen bestaan, cafés en bioscopen dicht gaan,... Ik weet niet of ik in zo'n land zou willen leven. Ik vraag me af in hoeverre er in zo'n land dan ruimte is voor mensen die niet in de idealen van deze opwekking geloven. Gelden deze dingen alleen voor het groepje mensen dat christen is, en dan nog volgens deze invulling? Dan krijg je ook maar een klein opwekkinkje dat een pak minder wereldschokkend is als jouw post deed uitschijnen. Of moet iedereen zich hieraan onderwerpen, willen of niet? Want ja, in dat laatste geval kom je dan vrees ik neer op een situatie waarin mensen onderdrukt worden, en ofwel zich daar tenminste uiterlijk in schikken, ofwel gewoon vertrekken. Ik zie zelf echt niet hoe zoiets goed kan zijn.

Cafes en bioscopen zullen spontaan sluiten, omdat de eigenaren en bezoekers dan spontaan in de kerk gaan zitten. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Lees maar wat er in die bronnen staat.

Quote:
Trouwens, je noemde in je lijstje ook tolerantie, hoe bedoel je dat? Want op mij komt het erg alarmerend over dat je tolerantie bij de zonden en slechte dingen plaatst.

Hij schreef over een bepaald soort tolerantie.

Quote:
Je zegt dat zo'n opwekking al eerder is voorgekomen. Dit vind ik moeilijk te geloven, tenzij die opwekking uiteindelijk toch veel beperkter is dan je hier weergeeft.

Lees die bronnen maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

A heart for King Jesus! His Heart is my home, my heart is His restingplace!

Come oh King of Glory, Take Your Habitation and overwhelm me with Your Love, Your goodness!

You have bought all with Your Precious Blood, all things are Yours and Yours alone!

Anti-FAQ en daarnaast maak je IMHO/NMBM een schandalige kariratuur van de opwekkingsbeweging. Als het dat niet is, wil ik iig NIETS meer met die hele revivalmovement te maken hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankje, ik zal ze eens doornemen.

Voorlopig laat ik de discussie rusten, ik laat me er te hard door frustreren omdat ik het gevoel heb dat we naast mekaar praten: ik snap nog altijd niet hoe jullie die opwekking nu zien gebeuren, en ik heb niet de indruk dat jullie ongetwijfeld goedbedoelde antwoorden voor mij relevant en verhelderend zijn. En als er echt zo'n opwekking komt zal ik goed meekijken over de grens, en eens laten weten wat ik er nu eigenlijk van vind. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Anti-FAQ en daarnaast maak je IMHO/NMBM een schandalige kariratuur van de opwekkingsbeweging. Als het dat niet is, wil ik iig NIETS meer met die hele revivalmovement te maken hebben.

Vanwaar deze emotie? Kan je je niet verblijden over het feit dat Jezus Heer is en dat Hij regeert en dat Hij van je houd?

Vanwaar deze erritatie? :-) dat kan ik niet zo begrijpen!

Leef! (relaxed) Ontspan...niemand die je opjaagd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Vanwaar deze emotie? Kan je je niet verblijden over het feit dat Jezus Heer is en dat Hij regeert en dat Hij van je houd?

Tussen dat en het sluiten van het horecawezen zit een behoorlijk verschil. Het eerste weerhoudt mij er niet van om te genieten van een Highland Park 15yo, dat laatste wel.

Binnen welke termijn kunnen we deze opwekking eigenlijk verwachten? Alles goed en wel, maar als jullie geen termijn aangeven is er geen enkele manier waarop jullie profetieen kunnen controleren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Da's inderdaad goeie site Aalt.


Samengevoegd:

@Mach: Ik weet wel welke termijnen, maar die vertel ik je niet. Je hebt niks te controleren, dat is je taak niet. Het zijn niet mijn profetien, maar van die profeten. Als het goed is afkomstig van God.

Net als bij andere discussies, proberen mensen mijn verhaal onderuit te halen, maar dat zijn geen goede motieven. Alleen als je echte interesse hebt, geef ik je de antwoorden die je wil horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1. Zie de FAQ: op dit forum wordt Nederlands gesproken.

2. Ook FAQ: houd je posts leesbaar. Wel eens van spellingscontrole gehoord?

3. Wat weet je nou echt van de opwekkingen in (bijv.) Wales en Azusa Street en hoe zij ontstonden?

4. (antwoord op vraag in punt 3.) Niet veel. Als je echt radicaal bent, zou je nu bezig zijn een dikke laag eelt op je knieën te kweken door de hemel omlaag te bidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Mach: Ik weet wel welke termijnen, maar die vertel ik je niet. Je hebt niks te controleren, dat is je taak niet. Het zijn niet mijn profetien, maar van die profeten. Als het goed is afkomstig van God.

Wat een gelul. Als je een beetje vent bent, als je werkelijk denkt dat dit van God komt, waarom dan geen termijn noemen? Waarom dan niet vertellen waar het op staat in plaats van dit vreselijk zweverige, niet concrete gelul in de ruimte?! En wie zegt dat het niet mijn, onze taak is jouw te controleren?

Quote:

Net als bij andere discussies, proberen mensen mijn verhaal onderuit te halen, maar dat zijn geen goede motieven. Alleen als je echte interesse hebt, geef ik je de antwoorden die je wil horen.

Ah, makkelijk. Iedereen die kritisch is gewoon negeren. Echt, heel volwassen. Heel christelijk ook, al is dit meer wegduiken dan je andere wang toekeren.

Bah.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou ook gewoon Gods woord, want dat is het volgens jou, aan iedereen bekend kunnen maken.smile.gif

En hoe is naar een termijn vragen jou proberen te vangen op je woorden? God komt zijn woorden na, dus ik zie niet in waarom je bang bent open te zijn. Moet ik denken aan een jaar, twee jaar, vijf jaar, misschien zelfs tien jaar?


Samengevoegd:

En voor wedervragen ben ik niet bang.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

bv.
en

Die tolerantie kan Aalt denk ik het beste uitleggen.

Nederland is veel te tolerant qua het naar links en rechts afbuigen om te eten van de tafel van boze geesten!

God zegt heel duidelijk: Dat je Hem alleen behoort te aanbidden niet vanuit kramp of een strenge God, maar omdat je Hem toebehoort en als je Hem aanbid, dat je daarin thuis voelt!

Zo heeft Hij je gemaakt en kan Hij je ook zegenen! Kan Hij Zijn liefde kwijt! Dat is Zijn Hart, zegenen en overvloed geven voor ons, Hij waarschuwt ons voor de verkeerde weg!

God zegt houd dan het spoor (rechte spoor) (Wat erin Gods Woord geschreven staat!)

Heb God lief boven alles en je naaste als jezelf!

Als je dit doet kan je nooit afwijken!

Tolerantie!

God zegt in Zijn Woord!

Pleeg geen overspel (hoererij) wat doet Nederland!

Ow...wat kan een hoerenbuurt voor kwaad! Openen!

God zegt in Zijn Woord!

Gij zult niet doden (wat doet Nederland, ja hoor kies voor abortus!)

God zegt in Zijn Woord!

God schiep de mens als man en vrouw! de man zal uit huis gaan en een vrouw nemen en zij zullen tot 1 vlees zijn!(wat doet Nederland (of de rest van de wereld) homo huwelijk prima! net of God zoiets zegent wie bedenkt dit?)

Echtscheiding net zoiets hoe tolerant is de mens:

tegenwoordig scheiden er zoveel mensen

Mal 2,16

Want Ik haat de echtscheiding, zegt de HERE, de God van Israël, en dat men zijn gewaad met geweldpleging overdekt, zegt de HERE der heerscharen. Daarom, weest op uw hoede voor uw hartstocht en weest niet ontrouw.

Zo kan het nog wel even doorgaan...

Het brengt allemaal vloek! God wil zegenen dat is Zijn VaderHart!

Denk je dat waar Jezus Christus Gods Énige Zoon Zijn leven voor gaf! Hij vergoot Zijn kostbare Bloed voor alles om alles te herstellen tussen ons en Zijn lieve Hemelse Vader!

Gods Hart huilt mensen om al het onrecht!!

Wij zijn Zijn schepping, Hij houd van dit alles!

Denk je dat Hij het kan verdragen dat iemand een kind van 6 of jonger of hoe oud dan ook word verkracht door zn vader of broer etc?

God kan niet tolerant zijn, Hij is rechtvaardig en goed!

Ps 89,15

uw Troon rust op recht en gerechtigheid, liefde en waarheid staan in uw dienst.

Ik lieg niet om te zeggen dat ik 1x zo Gods armen om me heen voelde en ik had verdriet! en ik hoorde Gods Geest in me en om me heen huilen omdat Hij dat ervaart al die pijn! Zouden wij dan niet Zijn Hart bidden?!! Zijn wil voor elk mens, land, gebied wat gekocht is door Zijn Kostbaar Bloed!! zouden wij dan niet ons daar druk om maken?

Hoeveel zijn onverschillig! Wat kan ze hun naaste nog schelen dat die sterft!

Ben in de Oekraïne geweest waar mensen hun ledematen laten amputeren voor geld, omdat niemand naar ze omziet en kinderen evenzo!

Hoe ernstig is dat! Kan wel janken erom!

En wat te denken van Gods Hart!

Hij die puur en rechtvaardig en heilig en rein is, volmaakt!

Hij keert Zijn hoofd niet af!

2 Kron 19,7

Laat u leiden door vrees voor de HEER en neem u in acht, want de HEER, onze God, duldt geen onrecht, partijdigheid of corruptie.’

Deut 32,4

de Rots, wiens werk volkomen is, omdat al zijn wegen recht zijn; een God van trouw, zonder onrecht, rechtvaardig en waarachtig is Hij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je zou ook gewoon Gods woord, want dat is het volgens jou, aan iedereen bekend kunnen maken.
smile.gif

En hoe is naar een termijn vragen jou proberen te vangen op je woorden? God komt zijn woorden na, dus ik zie niet in waarom je bang bent open te zijn. Moet ik denken aan een jaar, twee jaar, vijf jaar, misschien zelfs tien jaar?

Op juiste momenten zal ik de juiste dingen vertellen. Dit was ook de reden van mijn terughoudendheid in het topic 'God en het lijden'. Anderen zagen in die terughoudendheid onterecht negatieve redenen.

Ik hoef inderdaad nergens bang voor te zijn. Aan sommigen heb ik wel de termijnen genoemd, omdat ik wist dat ze er goed mee om zouden gaan. Op dit forum weet ik niet altijd bij iedereen hoe ik die persoon moet inschatten. Ik ga in zekere zin voorzichtig om met de heilige dingen van God.

Misschien als je op internet zoekt onder 'Roger Teale' dat je wel het e.e.a. kan vinden. Ook anderen in Nederland hebben termijnen genoemd. Hopelijk kan zoeken op internet je iets opleveren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Mach: Ik weet wel welke termijnen, maar die vertel ik je niet. Je hebt niks te controleren, dat is je taak niet. Het zijn niet mijn profetien, maar van die profeten. Als het goed is afkomstig van God.

Als je ook maar enigszins vertrouwen hebt in die profetieën, dan zet je hier gewoon die termijnen neer. Anders onthoud je de Credible-users vitale informatie over Gods plan.

Quote:
Net als bij andere discussies, proberen mensen mijn verhaal onderuit te halen, maar dat zijn geen goede motieven. Alleen als je echte interesse hebt, geef ik je de antwoorden die je wil horen.

Onzin natuurlijk: proberen je eigen verhaal onderuit te halen is een proces dat men wel toetsen noemt, en via dat proces kan een mens zin van onzin onderscheiden. Zou jij ook eens moeten doen met je standpunten, gewoon toetsen.

Als ik hier morgen zeg dat God door een profetie aan mijn pastoor heeft doorgegeven dat het katholicisme het enige ware geloof is en dat er een katholieke opwekking gaat plaatsvinden en dat iedereen zich zal bekeren, etc etc, kortom als ik beweer van God een boodschap gekregen te hebben die jij volstrekt stupide vindt, geloof jij mij dan op mijn woord? Of word je dan ineens wél kritisch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Op juiste momenten zal ik de juiste dingen vertellen. Dit was ook de reden van mijn terughoudendheid in het topic 'God en het lijden'. Anderen zagen in die terughoudendheid onterecht negatieve redenen.

Ik hoef inderdaad nergens bang voor te zijn. Aan sommigen heb ik wel de termijnen genoemd, omdat ik wist dat ze er goed mee om zouden gaan. Op dit forum weet ik niet altijd bij iedereen hoe ik die persoon moet inschatten. Ik ga in zekere zin voorzichtig om met de heilige dingen van God.

Misschien als je op internet zoekt onder 'Roger Teale' dat je wel het e.e.a. kan vinden. Ook anderen in Nederland hebben termijnen genoemd. Hopelijk kan zoeken op internet je iets opleveren.

Hoe kan ik verkeerd omgaan met die termijnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid