Spring naar bijdragen

Komt er een opwekking in NL?


Komt er een opwekking in Nederland?  

  1. 1. Komt er een opwekking in Nederland?

    • Ja, dat merk ik.
      30
    • Ja, maar voorlopig niet.
      2
    • Ik weet het niet, maar het zou kunnen.
      24
    • Ik denk het niet.
      23


Aanbevolen berichten

(@ThomasM: Toetsen is op zich goed. Dat heb ik eerder in dit topic ook gezegd. Toetsen doe ik ook. Maar jij schreef bv. in 'God en het lijden' ook dat jouw motivatie was te 'bewijzen' dat mijn verhaal 'fout was'. Dan heb ik niet het idee dat je oprecht wil weten óf het waar is. En als het vanuit jouw optiek ook gaat om het woord 'sekte', dan is er al een heel verkeerde inslag in de discussie.)


Samengevoegd:

Quote:

[...]Hoe kan ik verkeerd omgaan met die termijnen?

Dat weet ik niet. Misschien weet je dat zelf beter. Ikzelf voel iig op dit moment geen vrijmoedigheid om verder over termijnen te schrijven.

Ik ben op dit forum nog weinig oprecht geinteresseerde mensen tegengekomen. Is ook niet zo vreemd, want de dingen die ik vaak vertel zijn in Nederland nog redelijk nieuw; ik ben een pionier. Over 30 jaar is het allemaal mainstream wat ik schrijf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 510
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Tja, praten in algemeenheden is natuurlijk makkelijker. Maakt niet uit, alleen is de waarde er nu niet veel hoger van dan, pak 'em beet, een horoscoop. Lager nog, want die beweren tenminste niet van God te komen.


Samengevoegd:

Je bent over dertig jaar nog steeds over een opwekking aan het praten die binnenkort komt? Nu ja, gecombineerd met jouw welvaartsevangelie kan dat een lucratieve megakerk opleveren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het feit is ook dat mensen hier graag overtuigd willen worden door argumenten/feiten/wetenschap, terwijl ik je niet kan/wil overtuigen. Alleen een oprechte interesse in de Bijbel en de Wil van God en Zijn openbaring enz. enz. kunnen je verder helpen. Alleen door geloof kun je het pakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(@ThomasM: Toetsen is op zich goed. Dat heb ik eerder in dit topic ook gezegd. Toetsen doe ik ook. Maar jij schreef bv. in 'God en het lijden' ook dat jouw motivatie was te 'bewijzen' dat mijn verhaal 'fout was'. Dan heb ik niet het idee dat je oprecht wil weten óf het waar is. En als het vanuit jouw optiek ook gaat om het woord 'sekte', dan is er al een heel verkeerde inslag in de discussie.)


Samengevoegd:

[...]

Dat weet ik niet. Misschien weet je dat zelf beter. Ikzelf voel iig op dit moment geen vrijmoedigheid om verder over termijnen te schrijven.

Ik ben op dit forum nog weinig oprecht geinteresseerde mensen tegengekomen. Is ook niet zo vreemd, want de dingen die ik vaak vertel zijn in Nederland nog redelijk nieuw; ik ben een pionier. Over 30 jaar is het allemaal mainstream wat ik schrijf.

Wat cool een pionier big-smile.gif! me 2big-smile.gif

Forerunner anointing (voorloper) ken je vast dan wel

allemaal termen (gaat niet om kennis maar om relatie) gelukkig maar smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je bent over dertig jaar nog steeds over een opwekking aan het praten die binnenkort komt? Nu ja, gecombineerd met jouw welvaartsevangelie kan dat een lucratieve megakerk opleveren.

Ik bedoel eerder het spreken over genezingen, wonderen, 'welvaartsevangelie', gaven van de Geest enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het feit is ook dat mensen hier graag overtuigd willen worden door argumenten/feiten/wetenschap, terwijl ik je niet kan/wil overtuigen. Alleen een oprechte interesse in de Bijbel en de Wil van God en Zijn openbaring enz. enz. kunnen je verder helpen. Alleen door geloof kun je het pakken.

En jij gelooft elke malloot die op internet wat voorspelt zonder zich te commiteren aan zijn voorspellingen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat er om dat ik je niet zozeer iets voorspel, maar concreter nog, de profeten en nog concreter: God.

Maar je zal dus zelf moeten onderzoeken of die profeten waar/betrouwbaar zijn. Ook zou je zelf mij en de gemeenten waar ik over spreek, moeten toetsen aan het Woord. Je zal zelf in het Woord moeten ontdekken of het waar is wat ik zeg over bv. genezingen en financien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, je zou misschien vertrouwen in mij moeten krijgen, maar jij bent zelf degene die moet bepalen of ik inderdaad betrouwbaar ben/lijk. Maar je zou ook zelf de Bijbel moeten lezen om mij te toetsen enz. enz.


Samengevoegd:

Wat is weerzinwekkend/aanstootgevend?


Samengevoegd:

@Machiavelli: zelf zou ik je -als je dat bv. nog niet gedaan hebt- adviseren een keer naar zo'n gemeente toe te gaan, om te kijken hoe het er daar aan toe gaat. Tenminste, als je het wil weten.

En het maakt mij niet uit welke gemeente. Dat hoeft niet mijn gemeente te zijn. En lid worden hoeft al helemaal niet. Daar ben ik helemaal niet op uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind dit echt weerzinwekkend en aanstootgevend!

Ik heb er nog even geen woorden voor...

Omdat je er niets mee kan?

Breng het bij God en toets alles aan Zijn Woord en laat Gods Geest je onderwijzen!

de boom herkent men aan de vrucht!

zeggen we iets wat tegen Gods Woord ingaat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat cool een pionier
big-smile.gif
! me 2
big-smile.gif

Forerunner anointing (voorloper) ken je vast dan wel

allemaal termen (gaat niet om kennis maar om relatie) gelukkig maar
smile.gif

Wat ik Weerzinwekkend vind? Posts zoals bovenstaand exemplaar en als mijn maag het me zou toestaan kan ik er nog wel een paar van vinden.

Ik kom maar zeer weinig positieve voorbeelden in de bijbel tegen waarin mensen zichzelf op de borst slaan als ze merken dat ze door God zijn gebruikt.

"Zilver of goud heb ik niet, maar wat ik heb..."

Hoeveel voorbeelden wil je nog meer hebben van hoe het volgens mij volgens de Bijbel WEL hoort?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie niemand zichzelf op de borst kloppen.

Wat bedoel je met "Zilver of goud heb ik niet, maar wat ik heb..."

Ik wil wel voorbeelden van jou hoe het volgens de Bijbel moet.

Ik vind er iig nix weerzinwekkends aan. Ik zie alleen iemand die enorm vol is van de Geest en enthousiasme. Zo inspirerend dat ik er zelf enthousiast van word.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat ik Weerzinwekkend vind? Posts zoals bovenstaand exemplaar en als mijn maag het me zou toestaan kan ik er nog wel een paar van vinden.

Ik kom maar zeer weinig positieve voorbeelden in de bijbel tegen waarin mensen zichzelf op de borst slaan als ze merken dat ze door God zijn gebruikt.

"Zilver of goud heb ik niet, maar wat ik heb..."

Hoeveel voorbeelden wil je nog meer hebben van hoe het volgens mij volgens de Bijbel WEL hoort?

ik proef afgunst!

breek met je kritische geest en laat Gods liefde stromen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mr. Emilio, wat is er niet mooier dan een pionier voor het Koninkrijk van God te mogen zijn?!


Samengevoegd:

Oh ja, en wat betreft de termijnen. Dit zijn geen dingen die je moet willen controleren, maar je zou de termijnen moeten willen weten, om te weten hoeveel tijd je nog hebt om je erop voor te bereiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mr. Emilio, wat is er niet mooier dan een pionier voor het Koninkrijk van God te mogen zijn?!

Juist dan past nederigheid. Wamt wie ben jij nou dat God jou gebruikt? Ben jij zonder zonden? Leidt jij een Heilig en Gode wellegevallig offer? Ben jij Mister Psalm 1? Ik in ieder geval niet.

Wie ben ik als ik zou denken dat ik waardig genoeg ben? En toch doet Hij het; onbegrijpelijk maar waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

God gebruikt ons vanwege Zijn genade! Net zoals Hij Paulus gebruikte!

Daarom zei ik, kbeweeg me in het volbrachte werk van Jezus Christus en dat is Hem eren!

Maar ik ga slapen want het is al heel laat dus ik sluit af met een mooie Psalm big-smile.gif

Psalm 127 vers 2

2 Het is voor u tevergeefs, dat gij vroeg opstaat,

laat opblijft, brood der smarten eet –

Hij geeft het immers zijn beminden in de slaap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God gebruikt ons vanwege Zijn genade! Net zoals Hij Paulus gebruikte!

Daarom zei ik, kbeweeg me in het volbrachte werk van Jezus Christus en dat is Hem eren!

Maar ik ga slapen want het is al heel laat dus ik sluit af met een mooie Psalm
big-smile.gif

Psalm 127 vers 2

2 Het is voor u tevergeefs, dat gij vroeg opstaat,

laat opblijft, brood der smarten eet –

Hij geeft het immers zijn beminden in de slaap.

Psalm 134:3

Dat 's HEEREN zegen op u daal';

Zijn gunst uit Sion u bestraal'.

Hij schiep 't heelal, Zijn Naam ter eer:

Looft, looft dan aller heren HEER'!

Berijming van 1773

knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat zal dan een ieder begrijpen?

[...]

Wat bedoelt de Ene met die tekst tegen jou? Welk stuk over uur en tijd?

[...]

Wat bedoel je?

Kun je iets duidelijker zijn of ben je alleen maar ironisch?

Gelukkig, in de laatste zin begint het begrip te dagen. Er is hoop voor je. Lieve Barba en Aalt, als ik me even kwaad maak, dan zou ik indezelfde vage termen als jullie doen van het geloof kunnen getuigen. Ik neem oprecht aan dat jullie geloven dat wat er binnen jullie stroming wordt gezegd/geprofeteerd waar is met hoofdletters. Ik neem ook aan dat jullie oprecht overtuigd zijn van je relatie met God. Ik neem ook aan dat God best zo'n enthousiasme in mensen kan ontsteken. Ik neem ook aan dat jullie mijn ietwat afwijkende relatie met God en zijn afwijkende manier van omgang met mij (vergeleken met die van jullie dan) en mijn idee over hoe God en Jezus in relatie staan tot elkaar en wat de betekenis van dekomst van Jezus is, jullie doen twijfelen of ik wel een "echte christen" ben (en volgens deFAQ ben ik dat dus niet). Maar ik ben er ook van overtuigd dat God (een woord dat ik beperkend vind, vanwege de beelden die er aan kleven, en datik slechts voor het gemak gebruik, wetenden dat ook binnen het christendom er individuele verschillen bestaan in hoe dat woord God begrepen wordt)inderdaad steeds meer manifest wordt in mensen en dat het menselijk begrip van het begrip God groeit. In die zin hoop ik dat (vanuit mijn standpunt) er ooit een tijd komt waarin mijn en jullie begrip wat meer op één lijn zit, waarmee ik niet wil zeggen dat mijn begrip beter is dan dat van jullie, of meer waar dan dat van jullie, maar wel anders.

En daarnaast zit er een stukje ironie in. Jullie zijn soms al te simplistisch in al jullie enthousiasme en lijken soms de bijbel op een heel aparte manier te begrijpen en alle kritiek daarop doen jullie weer af met het begrijpen door de Geest.

Ik weet dat hier op credible veel meer mensen zijn die een actieve relatie hebben met God en hem echt kennen en ook het begrip Geest hebben ervaren. Een aantal van die mensen is kritisch over jullie posts. Niet om je enthousiasme te temperen, maar, zoals het een goed christen betaamt, om jullie te helpen in je begrip en je manier van overbrengen naar een ander.

Enthousiasme is goed, opdringerigheid en schreeuwerigheid (en dat is zoals jullie vaak, wellicht onbedoeld, overkomen)en alle kritiek afdoen met dat anderen het niet begrijpen, dat ze de Geest niet kennen, of niet ten volle ervaren en daarmee impliceren dat jullie dat wel doen, dat is contraproductief en daarin herkennen de mensen niets van Jezus en zijn gedrag en manier van leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze post had ik ergens anders gedaan, maar volgens mij is hij hier meer op zijn plaats:

Wij als christenen maken fouten en in Nederland zijn er heel wat dingen waar God van gruwelt. En dan is het een wonder dat God ons land nog niet helemaal verlaten heeft. En als je puur kijkt naar hoe zat God ons wel niet zou moeten zijn vanuit menselijke emoties bekeken, is het bijna niet voor te stellen dat God nog in Nederland wil wonen.

Toch zie ik om me heen een heel aantal bijzondere dingen gebeuren. Wat niemand onder paars had kunnen voorspellen, we krijgen een overwegend christelijk kabinet. Kerken zoeken toenadering tot elkaar en belijden schuld ten opzichte van elkaar. De wallen gaan dicht voor 2010. Veel christenen om me heen geloven dat God dit land op een bijzondere manier gaat bezoeken de komende jaren, dat er een opwekking zal komen. Dat is misschien een irrationele gedachte, maar dat maakt hem daardoor niet perse minder waar.

Ik denk dat Nederland vlak voor een T splitsing staat. De komende jaren krijgen we als Nederland in Gods genade nóg een kans. Hoe de christenen hierop reageren zal de doorslag geven in of die kans benut zal worden. Als wij niets doen als christenen, zal het land hoofdzakelijk overheerst worden door vrijzinnigheid, occultisme, losbandigheid. Maar als we opstaan, samen als één lichaam, elkaar niet verdringen, maar samen hetzelfde doel nastreven, dan geloof ik dat er hier een opwekking zal komen.

Kom gerust met de skeptische reacties. Ik heb toch niet alle antwoorden knipoog_dicht.gif Want, zoals ik al eerder zei: Het is misschien een irrationele gedachte, maar dat maakt hem daardoor niet perse minder waar.

Trouwens, even om mijn post wat toe te lichten. Opwekking zie ik niet als een soort extatische toestand waarin allemaal doden opstaan enzo. Dat beeld krijg ik nog wel eens van "hyperevangelischen" die wat ononderbouwde kreten schreeuwen, meestal in zeer gebrekkig Nederlands.

Als ik het heb over opwekking heb ik het over christenen die niet langer de verschillen benadrukken maar de handen ineen slaan en gaan staan in de eenheid die we als christenen hebben. Ik heb het over een volk dat weer op de knieen gaat. Niet als een maniertje om God te behagen ofzo, maar uit berouw voor wat wij en het Nederlandse volk fout hebben gedaan. Dat we teruggaan naar Gods woord, om God beter te leren kennen en Zijn wil voor onze levens te vinden. Dat we groeien in een liefde voor God die we ook gestalte geven in onze omgang met de mensen om ons heen. Basicly, dat het niet gaat om een religie, maar om een relatie met de Allerhoogste God. En dat we hiervan de consequenties dragen en naleven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Psalm 134:3

Dat 's HEEREN zegen op u daal';

Zijn gunst uit Sion u bestraal'.

Hij schiep 't heelal, Zijn Naam ter eer:

Looft, looft dan aller heren HEER'!

Berijming van 1773

knipoog_dicht.gif

Ik dacht dat jij zo'n purist was. Waarom dan niet uit de (herziene) Statenvertaling, onberijmd?

Psalmen

Hoofdstuk 134

1 Een lied Hammaäloth*.

Kom1, loof de HEERE,

alle knechten van de HEERE,

die in het huis van de HEERE staan, elke nacht.

2 Hef uw handen op naar het heiligdom

en loof de HEERE.

3 De HEERE zegene u uit Sion,

Hij Die hemel en aarde gemaakt heeft.

1: 134:1 letterlijk: Zie


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Juist dan past nederigheid. Wamt wie ben jij nou dat God jou gebruikt? Ben jij zonder zonden? Leidt jij een Heilig en Gode wellegevallig offer? Ben jij Mister Psalm 1? Ik in ieder geval niet.

Wie ben ik als ik zou denken dat ik waardig genoeg ben? En toch doet Hij het; onbegrijpelijk maar waar.

Ik ben gerechtigheid Gods in Jezus Christus.

2 Kor 5,21

Hem, die geen zonde gekend heeft, heeft Hij voor ons tot zonde gemaakt, opdat wij zouden worden gerechtigheid Gods in Hem.

In Christus ben ik zonder zonde, een heilig en Gode welgevallig offer, Mr. psalm 1.

Wie zegt dat ik niet nederig ben?

Ik onderwerp mij aan God.

Jak 4,7

Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden.


Samengevoegd:

@anastasia: bedankt voor je reactie. Als ik er aan denk, zal ik nog een keer even op jouw post reageren, hopelijk morgen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid