Spring naar bijdragen

Komt er een opwekking in NL?


Komt er een opwekking in Nederland?  

  1. 1. Komt er een opwekking in Nederland?

    • Ja, dat merk ik.
      30
    • Ja, maar voorlopig niet.
      2
    • Ik weet het niet, maar het zou kunnen.
      24
    • Ik denk het niet.
      23


Aanbevolen berichten

Quote:

En het zou altijd fijn zijn als je vragen beantwoordt. Jij zei dat de Heilige Geest vanalles doet in Nederland, een behoorlijk vaag statement dat je op duizendenéén manieren kan interpreteren, en als mensen daar dan meer uitleg bij vragen of kritisch op reageren kom je terug met nog meer vage slogans. Vind je dat echt behulpzaam?

Zeg dan gewoon dat je iets wilt begrijpen en maar ik antwoordde dat niet op jou hoor, dat wat jij vage slogans vind!

Behulpzaam wil ik best zijn hoor! ;-)

Ik merk dat de Heilige Geest alles aan het blootleggen is.

Wortels van de geschiedenis van Nederland

Alles wat niet vanuit God geboren is of Jezus Christus als Fundament heeft, neemt Hij weg en zuivert Hij!

Nog 1x zegt de Heer zal ik de hemelen en de aarde doen schudden (ivm het Fundament)

Heiligen is wat de Heer Zijn Kerk doet (Lichaam)

Zijn oordeel om Zijn liefde en goedheid weer te kunnen laten zien in liefde, begint bij Zijn Kerk (Zijn Lichaam genoemd) daardoor zal de wereld zien dat Jezus leeft!

Maar de Heilige Geest is persoonlijk in mensen bezig!

Diepere intimiteit met Hem!

God kan alleen volledig komen als iemand Heilig en in 1 lijn met Hem wil leven!

Zijn Woord is de Waarheid ('''test''' Gods Woord maar en je zult zien (eerbied))!

Dus de Heilige Geest is dus persoonlijk bezig, zuiveren en diepere relatie!

Maar ook algemeen in heel Nederland! Zijn gehele Lichaam (wat God met Zijn (Kerk) Gemeente bedoeld!

Straks zal het Koninkrijk naar buiten komen wat in de mensen is geboren (vanuit de Geest) en komen tekenen en wonderen openbaar waardoor mensen zullen moeten erkennen dat Jezus Christus Heer is!

Mensen worden genezen, mensen staan op uit de dood en dit is nog maar een fractie van wat de Heer wil gaan doen.

Opwekking begint eerst persoonlijk!

Geestelijke ontwaking, het zien dat Jezus echt leeft en dat Hij de WEG, de WAARHEID en HET LEVEN is.

En in relatie met Hem leven (intimiteit, hart tot hart)

1+1+1+1+1+1etc. maakt heel veel!

Zijn Gemeente word gebouwd en geheiligd!

Het zal Zijn als een Vuur, Wind, Olie, Water, etc!

mensen zullen Gods Tegenwoordigheid niet kunnen omschrijven!

God is daar te groot voor! maar wel heerlijk

Vuur als passie, liefde, verterend, heilig

Wind als rustend, vertrouwend op Hem, je met Hem meelaten varen

Olie als gezalfd, kracht, heiligheid, etc

Water als verfrissend (verkwikkend), reinigend, krachtig Rivier van Zijn liefde!

Het is niet te omschrijven.... alles klikt. (moeilijk te omschrijven wat ik nu eigenlijk bedoel kan het niet uitleggen, je ervaart het zo in de Geest)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 510
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Zeg dan gewoon dat je iets wilt begrijpen en maar ik antwoordde dat niet op jou hoor, dat wat jij vage slogans vind!

Behulpzaam wil ik best zijn hoor!
;-)

veel duidelijker is het niet geworden

Quote:

Ik merk dat de Heilige Geest alles aan het blootleggen is.

Wortels van de geschiedenis van Nederland

Alles wat niet vanuit God geboren is of Jezus Christus als Fundament heeft, neemt Hij weg en zuivert Hij!

wat zijn de wortels van de geschiedenis? Hoe kan God de geschiedenis zuiveren? We kunnen vergeving vragen om dingen die we vroeger fout hebben gedaan, maar wat gebeurt is, is gebeurt.

Quote:
Nog 1x zegt de Heer zal ik de hemelen en de aarde doen schudden (ivm het Fundament)

hoe dan?

Quote:
Heiligen is wat de Heer Zijn Kerk doet (Lichaam)

Zijn oordeel om Zijn liefde en goedheid weer te kunnen laten zien in liefde, begint bij Zijn Kerk (Zijn Lichaam genoemd) daardoor zal de wereld zien dat Jezus leeft!

hoe dan?

Quote:
Maar de Heilige Geest is persoonlijk in mensen bezig!

Diepere intimiteit met Hem!

hoe dan?

Quote:
God kan alleen volledig komen als iemand Heilig en in 1 lijn met Hem wil leven!

Zijn Woord is de Waarheid ('''test''' Gods Woord maar en je zult zien (eerbied))!

ik dacht dat God het willen en werken bewerkt in iemand (fil.2:13), hoe kan God dan pas in iemand komen als diegene heilig wil leven, terwijl het Gods werk is als iemand heilig wil leven?

Quote:
Dus de Heilige Geest is dus persoonlijk bezig, zuiveren en diepere relatie!

Maar ook algemeen in heel Nederland! Zijn gehele Lichaam (wat God met Zijn (Kerk) Gemeente bedoeld!

alweer lege rethoriek, wat bedoel je?

Quote:
Straks zal het Koninkrijk naar buiten komen wat in de mensen is geboren (vanuit de Geest) en komen tekenen en wonderen openbaar waardoor mensen zullen moeten erkennen dat Jezus Christus Heer is!

hoe dan?

Quote:
Mensen worden genezen, mensen staan op uit de dood en dit is nog maar een fractie van wat de Heer wil gaan doen

goh wat gaat God dan nog meer doen????

Aalt, dit is lege rethoriek, waar ik helemaal niets van begrijp, terwijl ik nog een charismatische achtergrond heb. Laat staan dat iemand met een niet-charismatische achtergrond het begrijpt.

Probeer is een verhaal te schrijven en er bijbelteksten bij te zoeken, of probeer bijbelteksten bij dit verhaal te zoeken, dan kunnen we met die bijbelteksten aan de gang en zo in gesprek met elkaar komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik merk dat de Heilige Geest alles aan het blootleggen is.

Wortels van de geschiedenis van Nederland

Je doelt hier niet mee op de tachtig jarige oorlog denk ik, misschien op de Reformatie? Dat we terug moeten naar de roots van de Reformatie? Of wat bedoel je?

Quote:
Alles wat niet vanuit God geboren is of Jezus Christus als Fundament heeft, neemt Hij weg en zuivert Hij!

Doet Hij dat, en op welk Schriftgedeelte baseer je dat? Ik ken wel deze tekst: 'Wiens wan in Zijn hand is, en Hij zal Zijn dorsvloer doorzuiveren, en de tarwe zal Hij in Zijn schuur samenbrengen; maar het kaf zal Hij met onuitblusselijk vuur verbranden'.. God zal het kaf van het koren scheiden..

Quote:
Nog 1x zegt de Heer zal ik de hemelen en de aarde doen schudden (ivm het Fundament)

De hele Aarde zal op zijn grondvesten beven en sidderen als Hij komt als de Rechter hier op aarde, om Recht te doen.. Ik denk niet dat je dat bedoeld, maar wat dan wel?

Quote:
Maar de Heilige Geest is persoonlijk in mensen bezig!

Diepere intimiteit met Hem!

De heilige Geest is absoluut in en met mensen bezig, dat is Zijn hele zijn.. Dat is het wezen van de heilige Geest het toepassen van de verdienste van Christus aan zondaren, ziek en dood onder de zonde.

Quote:
God kan alleen volledig komen als iemand Heilig en in 1 lijn met Hem wil leven!

Zijn Woord is de Waarheid ('''test''' Gods Woord maar en je zult zien (eerbied))!

Dit is in tegenspraak met de belijdenis van de Reformatie. Eerst rechtvaardigmaking dán heiligmaking. God heeft jou helemaal niet nodig om Zijn werk in jou te volbrengen. Hij stort Zijn genade in een vat, en dat vat kan niet en zal niet zeggen 'Dat wil ik niet'. God komt nooit onvolledig, Gods genade is altijd overvloediglijk (om een mooie oude term te gebruiken) God stort zijn genade in mensen en zij zullen daarvan overvloeien. Het is niet eerst jou keuze voor God en dan Gods keuze voor jou.

Quote:
Opwekking begint eerst persoonlijk!

Geestelijke ontwaking, het zien dat Jezus echt leeft en dat Hij de WEG, de WAARHEID en HET LEVEN is.

En in relatie met Hem leven (intimiteit, hart tot hart)

Opwekking zoals men bij ons zegt, begint in de binnenkamer, de persoonlijke omgang met God, het gebed en het lezen van de Bijbel. Wat zien die mensen in? Dat ze zo vol genade zijn, dat moge waar zijn. Wat ze vooral zien is hun eigen onvolkomenheid tegenover de Rechtvaardige God. Het is maar geen zaakje van 'Je hebt Jezus en je bent blij' of 'al je zonden zijn vergeven' elke dag zondig je weer, voel je dat en heb je daar verdriet van? Of wimpel je die 'zwartekousengedachten' maar snel van je af, omdat je immers vergeven bent? Paulus spreekt vaak over de gelovigen, hij spreekt ook vaak over 'wij zondaren'..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zeg niet geschiedenis veranderen!

God legt de wortels bloot van nederland!

Alles wat niet zuiver is neemt Hij weg en brengt Hij in lijn zoals Hij dat wel graag ziet! in lijn met Zijn Woord!

Alleen op grond van het offer van Jezus!

Dus als het heilig is dan pas kan God komen met Zijn Heilige Geest, Zijn Glorie!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee dat zeg je niet, je zegt namelijk niets. Je zegt in de post die ik aanhaalde het volgende:

Quote:
k merk dat de Heilige Geest alles aan het blootleggen is.

Wortels van de geschiedenis van Nederland

Mijn hele simpele vraag is gewoon. Wat bedoel je met 'wortels van de geschiedenis van Nederland' hoe? wat? welke wortels? welke geschiedenis? wat blootleggen? Nee, ik snap er echt niet wat van.

En nu moet je nog reageren op wat vragen van mij kant. Of je geloofd dat alle mensen zullen gaan leven naar Zijn Woord? (Dat is immers alles wat niet zuiver is). Dan moet je nog ingaan op je redenatie dat je eerst heilig moet zijn voordat Gods Geest kan komen, althans zo lees ik het met mijn gereformeerde bril.

Zelfs de Heiligmaking komt van God, of kun jij jezelf heiligen of lees ik echt zo gereformeerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zeg niet geschiedenis veranderen!

God legt de wortels bloot van nederland!

Alles wat niet zuiver is neemt Hij weg en brengt Hij in lijn zoals Hij dat wel graag ziet! in lijn met Zijn Woord!

Alleen op grond van het offer van Jezus!

Dus als het heilig is dan pas kan God komen met Zijn Heilige Geest, Zijn Glorie!

Hoe dan precies? concreet bedoel ik dan... Mijn zus woont ongetrouwd samen en het is ondanks dat één van de beste huwelijken die ik ken. Zal ze na die opwekking ineens getrouwd zijn of wordt ze gestraft voor een buitenechtelijke relatie. Of is de opwekking alleen vto christenen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik voel me bijna gerustgesteld dat die dingen alleen over Nederland gaan. widegrin.gif

Maar, Aalt, serieus. Je doet ongetwijfeld je best om je boodschap over te brengen, en die boodschap is vast erg positief, maar wat je zegt is zo vaag en op zo veel manieren te interpreteren dat eigenlijk niemand begrijpt wat je bedoelt. Misschien ben jij het gewoon om over zulke dingen te praten met mensen die de zelfde kerkelijke achtergrond hebben, en die een idee hebben van wat je met zulke uitspraken bedoelt, maar voor de rest klinkt dit inderdaad als een soort horoscoop. Kan je misschien een manier bedenken om wat je bedoelt uit te leggen aan mensen die niet vertrouwd zijn met deze 'taal'?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heiligmaking komt inderdaad van God, maar wij zelf kunnen besluiten bepaalde dingen voortaan te gaan doen of niet meer te gaan doen.

Het kan dat tijdens een opwekking mensen ineens een heel sterk zondebesef krijgen en daardoor Jezus gaan aannemen en voortaan anders gaan leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals jij het omschrijft, daar kan ik mij helemaal in vinden. Hoe Aalt het omschrijft echter niet. Wanneer God in je leven komt (wat we rechtvaardigmaking komt) zal er ook heiligmaking komen (inzien van zonden en het besluit om dingen beter te gaan doen).

Alleen, niet andersom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het wel weer met Aalt eens dat wij (in voorbereiding op de opwekking) ons leven moeten heiligen. Ãls wij onszelf heiligen, is God beter/meer in staat met grote Kracht te komen. God en onheiligheid gaan niet samen, ze zijn zelfs elkaars tegenpool. Het is wel zo dat waar God komt, onheiligheid weg gaat. De duisternis wijkt voor het licht. Maar hoe meer wij onszelf heiligen, hoe krachtiger God kan werken.

Nog meer info over opwekking: link .

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dat was dus iets waar Aalt geen antwoord op geeft. Jij betrekt het nu (misschien begrijp je hem gewoon beter) het op de levensheiliging met betrekking tot een komende opwekking. Ik trok het in al zijn breedte en paste het toe op de bekering in zijn algemeenheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zit hier op een christelijk forum, ik vermoed dat de meerderheid van de mensen hier best veel bezig zijn met het Woord van God. En toch snappen ze niet wat jij bedoelt. Zou dat dan betekenen dat zij allemaal slechte christenen zijn die er niets van begrepen hebben, of ligt het eraan dat jij gewoon onduidelijk bent in wat je hier allemaal zegt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zeg niet geschiedenis veranderen!

God legt de wortels bloot van nederland!

Alles wat niet zuiver is neemt Hij weg en brengt Hij in lijn zoals Hij dat wel graag ziet! in lijn met Zijn Woord!

Alleen op grond van het offer van Jezus!

Dus als het heilig is dan pas kan God komen met Zijn Heilige Geest, Zijn Glorie!

Ik geloof hier echt geen bal van. Hoe bekend ben je met de grote opwekkingen uit de geschiedenis?

Volgens mij heb je echt geen idee waar je het over hebt.

Je verhalen zijn nogal schreeuwerig, vertonen weinig samenhang en/of bijbelse onderbouwing en onderwijl toon je ook nog eens weinig respect voor de overtuigingen van anderen.

Zelf kom ik ook uit wat wordt gerekend tot de Evangelisch-Charismatische beweging en ik heb al heel wat "profeten" woorden van God horen uitspreken over een ophanden zijnde opwekking in Nederland; ik heb er de afgelopen 15 jaar meer dan genoeg gehoord en nog geen spatje van "de late regen" gevoeld.

Nogmaals: Ik geloof op grond van de Bijbel dat:

- God Soeverein is en dat de Heilige geest dat dus ook is;

- God omziet naar Zijn kinderen en hun smekingen en gebeden aanhoort en (zij het niet altijd) verhoort;

- God door Zijn woord tot ons spreekt;

- God door Zijn Geest mensen gebruikt om woorden van vertroosting, bemoediging en correctie door te geven.

Die woorden/profetieën zijn altijd toetsbaar aan Gods woord en spreken zichzelf nooit tegen.

Ik kan je oa het boek Opwekkingen in de geschiedenis van Theo Veldhuis aanraden.

God legt de wortels bloot van Nederland? rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zelf kom ik ook uit wat wordt gerekend tot de Evangelisch-Charismatische beweging en ik heb al heel wat "profeten" woorden van God horen uitspreken over een ophanden zijnde opwekking in Nederland; ik heb er de afgelopen 15 jaar meer dan genoeg gehoord en nog geen spatje van "de late regen" gevoeld.

Abraham had ook een belofte voor een kind, maar het duurde bij hem toch ook 30 jaar voor hij daadwerkelijk een kind had.

Dat je al 15 jaar ervan hebt gehoord en dat jij niets hebt 'gevoeld', zegt niks over een komende opwekking.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah, maar op een gegeven moment nam Abraham het heft in eigen handen (nou ja, heft ... iets anders eigenlijk knipoog_dicht.gif) en zorgde dat Hagar zwanger werd en Ismaël baarde. Op een gegeven moment komt hij er achter dat Ismaël niet de zoon van de belofte is..

Al die 'eigenwerkzaamheid' kun je dus maar beter met voorzichtigheid benaderen. Zou het helpen als wij allemaal zwaar enthousiast gaan doen over 'Er komt een Opwekking *springt* laat het vuur regenen en de wind waaien, want God komt in Zijn Glorie'.. En misschien wel een eigen geschapen Opwekking teweegbrengen die niet van God is?

Daarbij, een belofte van God is net wat anders dan 'een aantal profeten die meent ..' je vat het vast wel.

Disclaimer! Dit is absoluut geen oproept tot 'laten we dan maar lekker op onze luie reet zitten en vooral wachten tot de Opwekking komt, want als die Opwekking komt, dan komt ie toch wel'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ah, maar op een gegeven moment nam Abraham het heft in eigen handen (nou ja, heft ... iets anders eigenlijk
knipoog_dicht.gif
) en zorgde dat Hagar zwanger werd en Ismaël baarde. Op een gegeven moment komt hij er achter dat Ismaël niet de zoon van de belofte is..

Al die 'eigenwerkzaamheid' kun je dus maar beter met voorzichtigheid benaderen. Zou het helpen als wij allemaal zwaar enthousiast gaan doen over 'Er komt een Opwekking *springt* laat het vuur regenen en de wind waaien, want God komt in Zijn Glorie'.. En misschien wel een eigen geschapen Opwekking teweegbrengen die niet van God is?

Daarbij, een belofte van God is net wat anders dan 'een aantal profeten die meent ..' je vat het vast wel.

Disclaimer! Dit is absoluut geen oproept tot 'laten we dan maar lekker op onze luie reet zitten en vooral wachten tot de Opwekking komt, want als die Opwekking komt, dan komt ie toch wel'.

Precies! Helemaal mee eens! Kijk maar eens wat er gebeurt als dat soort opwekkingen uitbreekt. Een hoop uiterlijk vertoon en weinig blijvende vrucht.

Quote:
Opwekking begint wanneer mensen stoppen over andermans zonden te praten en hun eigen zonden gaan belijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met de vorige 2 posts ben ik het wel eens, dat wij niet zelf een opwekking kunnen veroorzaken.

(Wel kunnen wij met God meewerken, zodat God Zijn werk kan doen met ons als gereedschap.)

Inderdaad moet je niet elke boodschap van elke profeet direct aannemen, maar moet je deze toetsen.

Niet iedereen kent ook deze profeten die deze boodschappen hebben gegeven en daarom kan niet iedereen hen toetsen op hun vruchten. Dat is voor iedereen wel verschillend.

Maar ik ken enkelen van deze profeten zo goed door ervaring en door hen van dichtbij mee te maken, dat ikzelf het in ieder geval uiterst serieus neem wat ze gezegd hebben. Net als de mannen van God onder het Oude Verbond, zoals Samuel, moet je respect/ontzag voor hen hebben en hun boodschap serieus nemen.

Begrijp me wel goed, ik vraag dit absoluut niet van anderen hier hoor, want als je hen niet kent, kan het zijn dat je niet weet welke waarde je aan hun boodschap moet geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

God wil best een opwekking geven!

Als je niet begrijpt hoe je in de Geest kunt wandelen en leven, dan is het inderdaad allemaal raar, als ik zeg dat Gods Geest allang stroomt!

Met Zijn volheid!

Alleen in hoeverre willen wij ons leven afstemmen, waarmee ik bedoel in één lijn brengen met Gods Woord, dus zoals Jezus wandelde!

(Heilig leven dus, apart gezet leven voor God, ver van alle rotzooi van deze wereld)

Als je dat doet, dan MERK je echt wel dat Gods Geest door je heen stroomt!

Eigenlijk werkt het allemaal automatisch!

Stem jij je leven af op God, word je automatisch meer 1 met Jezus.

Komt Gods Zegen ook!

Leven en Overvloed!

(Zal wel weer tegenreactie's krijgen, maar ik vraag me af in hoeverre het geestelijke niveau hier ligt)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik geloof hier echt geen bal van. Hoe bekend ben je met de grote opwekkingen uit de geschiedenis?

Volgens mij heb je echt geen idee waar je het over hebt.

Je verhalen zijn nogal schreeuwerig, vertonen weinig samenhang en/of bijbelse onderbouwing en onderwijl toon je ook nog eens weinig respect voor de overtuigingen van anderen.

Zelf kom ik ook uit wat wordt gerekend tot de Evangelisch-Charismatische beweging en ik heb al heel wat "profeten" woorden van God horen uitspreken over een ophanden zijnde opwekking in Nederland; ik heb er de afgelopen 15 jaar meer dan genoeg gehoord en nog geen spatje van "de late regen" gevoeld.

Nogmaals: Ik geloof op grond van de Bijbel dat:

- God Soeverein is en dat de Heilige geest dat dus ook is;

- God omziet naar Zijn kinderen en hun smekingen en gebeden aanhoort en (zij het niet altijd) verhoort;

- God door Zijn woord tot ons spreekt;

- God door Zijn Geest mensen gebruikt om woorden van vertroosting, bemoediging en correctie door te geven.

Die woorden/profetieën zijn altijd toetsbaar aan Gods woord en spreken zichzelf nooit tegen.

Ik kan je oa het boek
Opwekkingen in de geschiedenis
van Theo Veldhuis aanraden.

God legt de wortels bloot van Nederland?
rofl.gif

Wil best alles onderbouwen!

Maar zelfs dan kan jij je eigen interpertatie hebben van dingen en misschien helemaal niet onderwezen door Gods Geest zelf!

Je kan wel lachen over dat God de wortels van Nederland bloot legt maar je zult zien, mn vader krijgt van God hele dromen over de komende opwekking etc!

God zegt ook ouderen zullen dromen dromen!

En weleens gehoord dat God door mond van Zijn profeten verklaard wat er gaat gebeuren?

weleens naar geluisterd? Blijkbaar niet!

Als God zegt, ZIE Ik maak iets nieuws, NU zal het uitspruiten!

Kan jij in de Geest ervaren wat God aanhet doen is?

Ben je een STEM of een ECHO!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wil best alles onderbouwen!

Maar zelfs dan kan jij je eigen interpertatie hebben van dingen en misschien helemaal niet onderwezen door Gods Geest zelf!

wanneer ben je door de Geest zelf onderwezen en hoe doet Hij dat?

Quote:
Je kan wel lachen over dat God de wortels van Nederland bloot legt maar je zult zien, mn vader krijgt van God hele dromen over de komende opwekking etc!

wat zijn die wortels nou? Heb je het over geschiedenis, ideologieën, godsdienst, economische systemen? Tof dat jou vader die dromen krijgt.

Quote:
God zegt ook ouderen zullen dromen dromen!

Joel 2:20 was het toch?

Quote:
En weleens gehoord dat God door mond van Zijn profeten verklaard wat er gaat gebeuren?

in het oude testament lees ik in de profeten voornamelijk deze boodschap: bekeer je, anders komt het oordeel. De profeten uit het OT wezen wel altijd op concrete zondes van de koningen of van het volk, waardoor een oordeel moest komen. Er is nu al diverse keren gevraagd wat je bedoeld met de zin: "God legt de wortels van Nederland bloot". Wij willen graag weten wat dat concreet inhoudt.

Quote:
weleens naar geluisterd? Blijkbaar niet!

God heeft meer manieren om te spreken, de bijbel is er eentje van en profetie dient nog altijd aan de bijbel getoetst te worden.

Quote:
Als God zegt, ZIE Ik maak iets nieuws, NU zal het uitspruiten!

Kan jij in de Geest ervaren wat God aanhet doen is?

Ben je een STEM of een ECHO!

dit stukje is abracadabra voor mij, hier snap ik helemaal niets van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve Aalt, zelfs als je Gods stem direct hoort, kun je het nog anders verstaan dan hij het bedoeld heeft. Zelfs als de heilige geest door jou heenspreekt, dan heeft hij nog de beperking van jouw geestelijke vermogens, je stemvremogen en alle andere fysieke beperkingen. (waarmee ik niet zeg dat je beperkte geestelijke vermogens hebt, dit even voor de duidelijkheid)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik mag eigenlijk niet voor Aalt spreken -anders moet hij mij maar verbeteren smile.gif -

maar ik denk dat hij bedoelt met "God legt de wortels van Nederland bloot" dat God zal laten zien wat er mis is met Nederland en wat er moet veranderen:

zonden op gebied van seks, drugs, geweld, verkeerd traditionalisme in zekere kerken (o.a. 2 Tim 3,5; Mat 15,6; Kol 2,8) enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid