Hongerige Wolf 0 Geplaatst 2 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2009 Quote: Op vrijdag 02 januari 2009 09:45:51 schreef Harm-Jan het volgende: [...]Natuurlijk mag dat en heb je een directe link naar het rooster van Godswoord.nl ik kan het niet direct vinden op de site.. Je kunt het downloaden met deze link: link Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 2 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2009 Mooi zo, ik ga met je meele(z/v)en Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 2 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2009 Ik heb inmiddels dag twee achter de rug. Ik ga ook een lijstje bijhouden met prangende vragen en die af en toe hier posten. Wel in een eigen topic want ik heb bij het enkelvoud/meervoud-probleem gemerkt dat er teveel hoofd- en bijzaken zijn om dat even kort hier te behandelen. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 2 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2009 Ik ga ook meelezen met het schema van Godswoord.nl. De lectio continua is een geweldige manier om met God in gesprek te blijven en dat schema is een goede stok achter de deur. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 2 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2009 En nu volhouden! Link naar bericht Deel via andere websites
Lent 0 Geplaatst 4 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2009 Ben ook begonnen, met een eigen schema (genesis en mattheus nu) en ik loop nog niet achter! Heb het eerder geprobeerd en toen na 3 maanden gestrand... Link naar bericht Deel via andere websites
Miepje18 0 Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Ik heb er een meerjarenplan van gemaakt! Ik heb het schema van Navigators, waarbij ik de bijbel in 2 jaar lees. Het gaat erg fijn, omdat ik kleinere stukjes kan lezen dan bij andere schema's en nu kan ik me beter focussen. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Eén jaar, twee jaar, het maakt niet uit. Ik ben nu een week op weg met het schema van Godswoord.nl en vind het goed vol te houden, met hulp van de nodige bijbelcommentaren en het grondtekstprogramma van link . Tip: hou aantekeningen bij waarin je dingen kwijt kunt die niet duidelijk zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 10 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2009 Eigenlijk schaam ik mij, heb ik de lijst uitgeprint en ben ik nog niet eens begonnen, het is al 10 dagen januari Straks ga ik dus van start.... Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 10 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2009 Quote: Op zaterdag 10 januari 2009 16:10:37 schreef Diana het volgende: Eigenlijk schaam ik mij, heb ik de lijst uitgeprint en ben ik nog niet eens begonnen, het is al 10 dagen januari Straks ga ik dus van start.... Ja, je moet er wel iets voor doen hè. Link naar bericht Deel via andere websites
sypl 0 Geplaatst 14 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2009 Ik denk dat je beter gewoon de tijd kan nemen om de geschriften te besturderen en aantekeningen te maken en erover te filosoferen (en niet op een talmoedische wijze dat je dingen gaat verdraaien enz enz). Als je jezelf verplicht elke dag drie hoofdstukken te lezen terwijl je die dag in een rush bent, kan je bijvoorbeeld over belangrijke of nuttige info heen lezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 14 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2009 Quote: Op woensdag 14 januari 2009 10:34:53 schreef sypl het volgende: (en niet op een talmoedische wijze dat je dingen gaat verdraaien enz enz). Wat een stoutmoedige bewering. Overigens heb ik niet het idee dat ik onaandachtig aan het lezen ben, integendeel. Ik neem er namelijk nogal de tijd voor en lees daarnaast secundaire literatuur over de betreffende passage. Verschilt misschien van persoon tot persoon. Als het voor jou beter werkt minder te lezen per dag, moet je dat doen. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 20 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2009 Quote: Op woensdag 14 januari 2009 10:34:53 schreef sypl het volgende: Ik denk dat je beter gewoon de tijd kan nemen om de geschriften te besturderen en aantekeningen te maken en erover te filosoferen (en niet op een talmoedische wijze dat je dingen gaat verdraaien enz enz). Als je jezelf verplicht elke dag drie hoofdstukken te lezen terwijl je die dag in een rush bent, kan je bijvoorbeeld over belangrijke of nuttige info heen lezen. Ik vertrouw er op dat de Geest ons leidt in het lezen en het begrijpen van de Schriften. Je hoeft niet elke mogelijke implicatie van een tekstgedeelte te begrijpen en in de finesse door te hebben, dat kan in het verloop van je leven en mogelijk in de eeuwigheid zelfs nog. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 26 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2009 Houden jullie het vol? Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 31 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2009 Quote: Op maandag 26 januari 2009 20:00:52 schreef Hongerige Wolf het volgende: Houden jullie het vol? Doordeweeks lees ik altijd op m'n werk in de lunchpauze, maar de afgelopen 2 weken heb ik maar 1 dag/week gelegenheid daarvoor gehad en daardoor ben ik hopeloos gaan achterlopen. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 31 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2009 Maakt niet uit, als je het maar op z'n tijd doet. Ik loop nog niet achter maar het is nu echt megasaai. Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 31 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2009 Waar zit je ergens? Ik in Jesaja 51, dat is juist harstikke interessant Dus dit weekend lukt 't wel weer. Maar die planning in mijn agenda moet ik echt gaan typexen, want nu ziet het er erg hopeloos uit (en de hoofdstukken van Js zijn vaak ook heel lang). Ik had Js eigenlijk vandaag uit moeten lezen .... Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 1 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2009 Ik begin zo meteen in Leviticus. Dus ik heb mezelf net door al die a-boeiende dingen over de tabernakel (sorry God) mogen worstelen. Maar goed, nu weet ik wel precies wat waar stond en hoe het er uit zag. Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 1 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2009 Als je ff googlet op websites waar ze een grafische voorstelling van die dingen hebben, is het toch wel weer interessant! Ik kan je zo geen links geven (heb hier 80 kbps, dus ik ga 't niet eens proberen), maar is zeker de moeite waard! Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 1 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2009 Quote: Op zondag 01 februari 2009 12:49:42 schreef Hongerige Wolf het volgende: Ik begin zo meteen in Leviticus. Dus ik heb mezelf net door al die a-boeiende dingen over de tabernakel (sorry God) mogen worstelen. Maar goed, nu weet ik wel precies wat waar stond en hoe het er uit zag. Oh hemel, dan krijg je nu alle offerwetten tot in details. Succes! Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Ja die offerwetten waren wel leuker dan al die ellen en roodpurperen toestanden moet ik zeggen. Ik heb plaatjes gevonden in het 'Handboek bij de Bijbel', staan ook plaatjes in van de kleding van de priesters en zo. Dat maakt het een stuk inzichtelijker. link Het voelt als jaren '80 en met de hele familie naar de Heilig Land-Stichting. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 en hoe gaat het nu HW? Hou je het nog steeds vol? Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 19 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2009 Ik ben nu bij Numeri 18, geheel volgens plan. Eigenlijk valt het best wel mee, zo lang ik het op een vast moment doe. Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Op zich goed te doen...heb ik jaren gedaan.... een jaar gelijklopend met de Bijbel... W.ord een vast ritme.. Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 22 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2009 Herstel: wérd. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten