Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Das op Moviemeter.nl. Is eigenlijk meer een discussiesite, maar het biedt ook de mogelijkheid tot het bijhouden van een blog. Mijn username daar is Black Math.

Thnx!


Samengevoegd:

Quote:

[...]

[...]

Ben er zondag heengeweest, maar ik vond er eigenlijk niets aan. Misschien is het gewoon niet mijn soort film. Maar het duurde heel lang voordat we hem een beetje interessant begonnen te vinden, een hele hoop blijft onduidelijk, we vonden hem eigenlijk saai..

Hmm ik hoor er ook verschillende meningen over.. ben benieuwdsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 422
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik wil Inglorious Bastards weer eens zien, maar mijn dvd speler is naar de gallemiezen.

Ik hou zoiezo wel van de films van Tarantino, al vond ik Kill Bill niks. En ik heb ze ook niet allemaal gezien. Maar degene die ik gezien heb vond ik leuk, behalve Kill Bill dus.


Samengevoegd:

V for Vendetta, wat vinden jullie daar van? Het is zo lullig, meer dan 50 dvd's, maar een dvd speler die het niet doet. Voelt als een amputatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik vind het een prachtige film.
smile.gif

+1


Samengevoegd:

Quote:

[...]

[...]

Ben er zondag heengeweest, maar ik vond er eigenlijk niets aan. Misschien is het gewoon niet mijn soort film. Maar het duurde heel lang voordat we hem een beetje interessant begonnen te vinden, een hele hoop blijft onduidelijk, we vonden hem eigenlijk saai..

Ik stel het toch nog even uit, naar ergens volgende week. Ben benieuwd hoe die is. De plannen zijn gewijzigd: zaterdag naar Wall Street.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

V for Vendetta, wat vinden jullie daar van? Het is zo lullig, meer dan 50 dvd's, maar een dvd speler die het niet doet. Voelt als een amputatie.

Niet echt mijn ding. Af en toe mooie beelden, van bloemen, de regen, soms een leuk kleurenfiltertje, maar niet echt vaak. Enige poging tot sfeer wordt tenietgedaan door de irritante soundtrack die continu te horen is. Portman komt nooit overtuigend over, al is ze leuk om naar te kijken, hoewel dat ook op een gegeven moment ophoudt.

Verhaaltje redelijk vermakelijk, maar nou niet bepaald origineel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb net The Expandables in de bios gechecked.

Gewoon heel veel actie, vechten en knallen.

Veel mensen dood, maar de film gaat in dat opzicht niet om verheerlijking van geweld (dat merk je direct) het gaat meer om de supercliché good guys (maar niet te good, want dan zijn ze niet meer cool natuurlijk) vs bad guys.

Constant over de top situaties, one-liners en brilliante acteurs (niet om het acteren; maar omdat ze zo perfect in dit soort films passen).

Is aan te raden als je naar de film wilt voor het vermaak. Het is overigens geen irriterende film.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond the Expandables ook een erg leuke film.

Vooral omdat het ook echt met al die ouwe actiehelden is, en Arnold schwarzenegger die zichzelf nog een soort op de hak neemt widegrin.gif

Ik heb twee weken terug Machete gezien en dat vond ik ook en erg goede film! De film neemt zichzelf totaal niet serieus, het achterliggende verhaal doet er niet toe maar lijkt heel ingewikkeld (door de verwikkelingen in de film). Het is over de top actie en een soort ode aan de B (actie) film. De regisseur is Robert Rodrigues dacht ik.

Dit zegt imdb over het plot: After being betrayed by the organization who hired him, an ex-Federale launches a brutal rampage of revenge against his former boss.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren was het dan ook voor mij zover. Eerst in de middag naar Machete geweest, en vervolgens 's avonds naar Enter the Void. Van beiden had ik toch wel hoge verwachtingen, vooral van de laatste waarvan de voorganger in mijn top 10 staat, maar beiden konden dit maar gedeeltelijk inlossen.

Toen ik Machete tussen de trailers bij Planet Terror zag, kwam meteen de gedachte op dat het geweldig zou zijn als men daar daadwerkelijk een film van zou maken. Geweldig, hoe over the top kan iets wezen? Ik was ook erg opgetogen, toen ik las dat die film er ook zou komen.

Helaas bracht Machete niet wat ik hoopte. Het begin is weliswaar behoorlijk spetterend, maar al gauw gaat er een beetje een dramatisch sfeertje hangen dat niet passend is. Grote schuldige hieraan is de soundtrack, die wat mij betreft bij zo'n film niet blij en springend genoeg kan zijn, maar het hier helaas slechts bij vlagen was.

Alle zaken die de trailer er zo over de top maakten zaten erin, maar er wordt maar weinig aan toegevoegd. De opvallendste toevoeging was de scène met Spoiler:

de darmen
, helaas al verklapt in een recensie. Erg vervelend, want de impact is er een stuk minder door.

Leuk die scenes met Marin, maar er zat maar weinig nieuws in vergeleken met de trailer. Daar had veel meer ingezeten, met zo'n schietgrage priester. Wel leuk om de acteur die Sex Machine speelde in From Dusk till Dawn weer terug te zien.

Ook de scene van Trejo in zwembad met Lohan had wat mij betreft veel verder opgerekt mogen worden. Jammer.

Trejo laat in de film een paar leuke messentrucs zien, maar overtuigen doet hij niet. Natuurlijk, hij heeft de ideale kop, maar zodra er een zin uit zijn mond komt, is het wel duidelijk dat hij toch meer geschikt is voor bijrollen. Al heeft hij gelukkig niet echt veel te vertellen. Ik vond overigens Seagal ook niet bijster sterk.

Lohan als non is erg leuk, en ze doet het ook best goed, maar ook hier zie ik een gemiste kans. Wie Black Lagoon heeft gezien (overigens een niet al te beste serie) weet dat de nonnen van The Church of Violence een stuk gewelddadiger zijn en meer over the top zijn.

Helaas dus minder overdreven dan verwacht.

Veel gelezen over lege zalen bij Enter the Void, maar in Amsterdam was de zaal behoorlijk goed gevuld. Na wat geleuter van iemand dat het een première betreft, kan het feest beginnen. De aantiteling biedt al de nodige visuele impulsen en geeft de toeschouwer al vast een voorproefje van wat er gaat komen.

En datgene is aanvankelijk behoorlijk overdonderend. We zien de wereld door de ogen van drugsdealer Oscar, terwijl de sfeer neergezet wordt door de vervreemdende geluiden op de achtergrond. Sowieso kan het geluid gedurende de film bijzonder sterk genoemd worden. Af en toe zijn er flarden van Bachs air op de g-snaar te horen, dat ook erg smaakvol is gebruikt.

Spoiler:

We hebben op een gegeven moment samen met Oscar een DMT-trip, die tot een pijnlijk einde komt zodra Oscars mobiele telefoon afgaat.
Ook voor het publiek is dit een pijnlijk ontwaken. Noé slaagde er sowieso goed in om het publiek soms wakker te schudden, bijvoorbeeld Spoiler:
in de scène van het auto ongeluk. Alsof je zelf in de auto zat.

Spoiler:

Het sterven van Oscar door een politiekogel, geeft niet alleen de ziel van Oscar, maar ook de camera alle vrijheid. Sowieso behoorlijk stom om te gaan roepen dat je een pistool hebt, en dat je gaat schieten, als de politie achter je aanzit, want volgens mij is dat voor de politie in elk ander land dan Nederland het startsein om zelf te gaan schieten.

Anyway, het is fascinerend om te zien waar de camera overal naar toegaat, en grote delen lijken in één shot genomen te zijn. Ik denk dat daar een aantal kunstgrepen achter zitten, maar het resultaat ziet er erg goed uit. Vond ik ook een sterk punt van Irréversible.

Ik heb bij Seul contre Tous (van dezelfde regisseur) al eens geklaagd over dat Noé gedurende de film eenzelfde trucje gebruikt in de montage, hetgeen op een gegeven moment dan zijn zeggingskracht verliest. De overgangen tussen de scènes in Enter the Void geschieden door middel van het focussen op een lamp, vervolgens wordt er uitgezoomd, waarna de camera een zwiep maakt, er een sterke zoom op de lamp komt, gevolgd door een stroboscopisch effect. Aanvankelijk erg gaaf, maar na het een aantal keer gezien te hebben, kan je al helemaal uittekenen wat er gaat gebeuren als de camera weer een lamp in het vizier heeft.

Wat ik een groter probleem vond, is dat we een zeer groot gedeelte van de film tegen een achterhoofd aankijken. Verschrikkelijk irritant. Het betreft een flashback, maar er zijn toch ook andere manieren om scènes als een flashback te markeren, desnoods met een ander kleurenfiltertje. Is misschien wat clichématig, maar lang niet zo storend.

Eerder nogal onopvallend door al het visuele geweld, maar door het achterhoofd ineens een stuk opvallender: het slechte acteerwerk. Vooral De la Huarta, de enige professional in het gezelschap, is bijzonder matig. Maar ja, het hebben van acteertalent was niet de hoogste prioriteit bij het casten heb ik gelezen. De la Huarta schijnt namelijk aangenomen omdat ze het leuk schijnt te vinden om te schreeuwen en om in haar blote reet rond te lopen. Vergelijk dit met de acteurs in Irréversible, die een rol neerzetten die je nog verder de film intrekken. Hier komen de personages nauwelijks tot leven, en op een gegeven moment kan het me nog maar weinig schelen wat voor ellende hen overkomt.

Na de scènes met het achterhoofd vond ik het moeilijk om weer in de film te komen. Nadat het slechte acteerwerk eenmaal was opgemerkt, viel het niet meer te negeren. De film werd fragmentarischer, waardoor de stroboscoopeffecten in aantal toenamen en ook de lengte begon een beetje tegen te werken. Desondanks nog een aantal indrukwekkende scènes, zoals Spoiler:

met het vliegtuig, of in het Love Hotel. Ik denk niet dat het de bedoeling was, maar ik schoot wel enorm in de lach met dat shot dat laat zien hoe geslachtsgemeenschap er inwendig uitziet.
De shots van Tokyo in neonlicht zijn werkelijk fenomenaal.

In een recensie al gelezen over Spoiler:

de abortus, wat mij betreft een enorme spoiler, al zal Bert Dorenbos blij zijn met de scène vanwege het shockerende gehalte.
.

Al met al moeilijk een beoordeling te geven. Genoemde minpunten ergerden me behoorlijk, maar de film heeft ook zijn sterke momenten, zoals enkele overdonderende scènes, en de soundtrack is bijzonder sterk gedurende de hele film. Seul contre Tous wint het wat mij betreft toch op punten van Enter the Void, die helaas dus zeker niet de gehoopte evenaring van Irréversible is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren The American en Wall Street gezien!

Beide films zijn echt topfilms!

The American was heel bijzonder en mooi. Zoals een vriend van me al zei is het net of je een boek aan het lezen bent.. Er wordt niet veel gezegd, maar alles eromheen maakt het allemaal erg duidelijk. Was er best van onder de indruk.

Wall Street ook erg van genoten. Totaal andere film, maar prima acteerprestaties en natuurlijk is een film met Shia Lebeouf erin altijd wel goed ;-) 1 van mn favo acteurs!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vond The American ook echt mooi. Alleen was niet iedereen het er in de zaal mee eens, dus ging iedereen er doorheen praten of gingen ze eerder weg.

Van de week denk ik maar naar Wall Street en Machete.
smile.gif

Vooral Wall Street is een aanrader!

Bij ons liepen er ook mensen weg bij The American. Erg jammer dat ze zo'n mooie film niet konden waarderen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vriendin van me kon hem ook niet waarderen, maar zij was tevreden omdat ze naar Clooney kon kijken.
knipoog_dicht.gif
Anders had ze me allang de bios uit gesleept.

Moet zeggend at ik hem al wel voelde aankomen toen ik de naam van Anton Corbijn zag staan.

Hoezo? Vond zijn vorige film erg geslaagd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid