Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Om wat nuance op mijn vorige bericht toe te voegen. Inmiddels heb ik begrepen dat het om een showcase gaat van wat er met een 3D filmpakket dat ook nog eens open source is, gedaan kan worden. Wat dat betreft vind ik het behoorlijk geslaagd. Ik blijf er wel bij dat er meer aspecten aan animatie zitten dan het streven naar fotorealisme, dat ik juist niet zo interessant vind.

Ik heb erg genoten van films als Madagaskar, Ice Age of Cars genoten. Ik ben geen man van de anime, maar toch moet ik bekennen dat de animatiefilms die echt mijn hart hebben geraakt Waltz With Bashir, Waking Life en Perspolis zijn geweest. De eerste behoorlijk fotorealistisch, niet in de zin dat ze het realisme van het hier-en-nu proberen te benaderen, maar het is net als Waking Life bijna een inkleuring van gefilmde beelden. Persepolis sloeg wat mij betreft alles als het gaat om beeldendheid, een stomweg prachtige film, net als de graphic novel overigens...

Nu vergeet ik The Book of Kells nog, heeft stilistisch wel wat weg van Persepolis. Wat prachtig smile.gif Wat PRACHTIG.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • Antwoorden 422
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Las dat regisseur Uwe Boll (die van gamefilms als Alone in the Dark) een film over vernietigingskamp Auschwitz aan het maken is, waarin alle gruwelijke details te zien zijn. Joden die proberen te ontsnappen uit de gaskamers, kinderlijkjes die verbrand worden, gouden tanden die uit monden getrokken worden, dat soort fijne materie.

De reden daartoe is, ik citeer: "Het publiek heeft al veel te lang de softe beelden gekregen door films als Schindler’s List en La vita è bella. Zo was het niet. Het was de hel op aarde en dat laat ik zien."

Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken. Aan de ene kant laten die genoemde films inderdaad niet álles zien, maar aan de andere kant grijpen ze vele mensen juist wel heel erg aan en wordt misschien juist door het niet-zien de gruwel pijnlijk duidelijk. La vita è bella weet juist door de contrasterende onschuld en vrolijkheid van de vader de wreedheid van het kamp te tonen en Schindlers List doet het met schrijnende zwart-witbeelden en muziek dat door merg en been gaat.

Ik vraag me dan weleens af met wat voor insteek je zo'n film gaat kijken. Een soort van morbide nieuwsgierigheid? Om eens goed geshockeerd te raken? Stel dat de film echt zo gruwelijk wordt als Uwe Boll nu aankondigt en in trailers laat zien, wie hier zou hem dan willen kijken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou zo'n vernietigingskamp film niet willen zien. De gruwelijkheid van die geschiedenis is me al prima duidelijk geworden uit boeken en wat foto's, ik hoef niet zo nodig dat in bewegend beeld nog een keer te zien.

Dat is ook wat me afstoot bij regiseurs als Tarantino en Rodriguez. Ik vind hun films heel leuk, qua humor, film technisch, verhaallijnen etc. Alleen vinden de heren het blijkbaar nodig om steeds maar meer en meer bloed en gore in hun films te stoppen, welnu die scenes mogen ze er van mij weer uitknippen.

Ik ben ook niet naar die mel gibson film geweest over jezus.


Samengevoegd:

Quote:

Gisteren de Hitchcock klassieker "Vertigo" uit 1956 gezien. Ben ik de enige die vind dat klassiekers vooral ook uitblinken in kneuterigheid, slecht acteerwerk en matige plotjes? (en daarom vooral ook erg aandoenlijk zijn)

Ik heb laatst Star Wars, de originele versie uit 1977 (of 79?) weer eens gezien..

Van die rubberen puppet aliens ipv cgi graphics.... en heerlijke bordkartonnen spaceships etc.

Toch zijn er veel mensen die die versie veel beter vinden dan de special edition update met aanpassingen uit de jaren 90.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is ook wat me afstoot bij regiseurs als Tarantino en Rodriguez. Ik vind hun films heel leuk, qua humor, film technisch, verhaallijnen etc. Alleen vinden de heren het blijkbaar nodig om steeds maar meer en meer bloed en gore in hun films te stoppen, welnu die scenes mogen ze er van mij weer uitknippen.

[...]

Maar geen Miike filmpjes kijken dan maar. Die gaat namelijk een stukje verder dan genoemde heren, want waar bijvoorbeeld Tarantino de camera weg laat draaien als er een oor wordt afgesneden, brengt Miike het in close-up als iemand zijn eigen tong afsnijdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben ook niet naar die mel gibson film geweest over jezus.

Ik vond dat die film het niveau van "Hostel" en de "Saw-serie" niet erg ontsteeg. 2/3-de van de film brengt in beeld hoe iemand doodgemarteld wordt. Ik hoef ook niet perse explicite beelden van Auschwitz te zien.

Quote:
Toch zijn er veel mensen die die versie veel beter vinden dan de special edition update met aanpassingen uit de jaren 90.

Over smaak valt niet te twisten, maar ik heb sterk de indruk dat dan ook nostalgische motieven meespelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De horrorfans.

Met horror heeft het weinig te maken. Horror is doorgaans fictief en een soort ontsnapping aan de werkelijkheid.

Deze Auschwitz-film zou eerder bekeken worden door dezelfde soort mensen die googelen op filmpjes van onthoofdingen door moslim-extremiste, bezoekers van sites als ogrish.com en mensen die kicken op (extreme) ellende.

En wellicht door mensen die geinteresseerd zijn in wat er werkelijk gebeurd is.

Maar in dit geval vind ik dat je horrorfans een beetje onterecht in een verkeerd daglicht zet knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Met horror heeft het weinig te maken. Horror is doorgaans fictief en een soort ontsnapping aan de werkelijkheid.

Deze Auschwitz-film zou eerder bekeken worden door dezelfde soort mensen die googelen op filmpjes van onthoofdingen door moslim-extremiste, bezoekers van sites als ogrish.com en mensen die kicken op (extreme) ellende.

En wellicht door mensen die geinteresseerd zijn in wat er werkelijk gebeurd is.

Maar in dit geval vind ik dat je horrorfans een beetje onterecht in een verkeerd daglicht zet
knipoog_dicht.gif

Hmm. Okee, horrorfans zullen niet per definitie houden van gruwelijke dingen die echt gebeurd zijn. Al zullen mensen die op zoek gaan naar onthoofdingen toch zeker wel van horror houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Al zullen mensen die op zoek gaan naar onthoofdingen toch zeker wel van horror houden.

Wellicht houden die relatief vaak van een specifiek type horror, te weten "gore" (vertaald: smerigheid) Gore wordt door veel horrorliefhebbers overigens gezien als goedkoop effectbejag, vooral als het gore om de gore is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wellicht houden die relatief vaak van een specifiek type horror, te weten "gore" (vertaald: smerigheid) Gore wordt door veel horrorliefhebbers overigens gezien als goedkoop effectbejag, vooral als het gore om de gore is.

Ahja, ik weet niks van horror. Heb twee halve horrorfilms gezien en dat was genoeg voor de rest van mijn levenknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wellicht houden die relatief vaak van een specifiek type horror, te weten "gore" (vertaald: smerigheid) Gore wordt door veel horrorliefhebbers overigens gezien als goedkoop effectbejag, vooral als het gore om de gore is.

Ikzelf hou dan ook meer van horror met een psychologisch tintje (zeg maar; net iets minder horror en het zou simpelweg 'thriller' heten). En ja, ik vind dat de Saw-reeks daar ook bij hoort.

Overigens vind ik sommige gore wel leuk, zoals 2001 Maniacs en House of the 1000 corpses (hoort die laatste wel onder het gore-genre, eigenlijk?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga HP binnenkort ook maar eens kijken. Heb er wel gemengde reviews over gelezen, er schijnen nogal saaie stukken in te zitten. Hoor ook dat ze er beter 1 film van hadden kunnen maken. Maar hoe zeggen ze het ook alweer, the proof of the pudding is in the tasting? Dus ik zal 'm gewoon moeten gaan kijken om erachter te komen of 't wat is of niet smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ga HP binnenkort ook maar eens kijken. Heb er wel gemengde reviews over gelezen, er schijnen nogal saaie stukken in te zitten. Hoor ook dat ze er beter 1 film van hadden kunnen maken. Maar hoe zeggen ze het ook alweer, the proof of the pudding is in the tasting? Dus ik zal 'm gewoon moeten gaan kijken om erachter te komen of 't wat is of niet
smile.gif

Ja die film duurt 2,5 uur, maar had ook prima 1,5 uur kunnen duren. Of in ieder geval 2 uur. Maar het blijft gewoon leuk om naar te kijken, dus zo erg vind ik het niet smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid