Spring naar bijdragen

Hoe kregen jullie verkering?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 378
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wat een heerlijk topic. Ik heb er bijna een uur over gedaan om alle verhalen goed te lezen, maar ik heb genoten.

Hoewel ik 22 jaar lang meer op het single-topic thuishoorde, kan ik nu ook hier mn verhaal kwijt.

Ik ga vaak met een vast vriendengroepje uit in het prachtige Hilversum. Op een avond was ik er niet bij, en hoorde ik achteraf over de avond. Ze hadden een groepje engelse meisjes ontmoet die op de internationale school zaten. Een vriend van me had een van hun 'geschaakt', dus was dat het onderwerp van de week. Ik balen, want ik kon natuurlijk niet meepraten.

De week daarop werdt er weer afgesproken met die groep meisjes. Een week later was ook ik er eindelijk bij. Ik ga zitten, voordat ik de kans krijg me voor te stellen aan de hele groep. Zegt 1 van hun, 'Hi Dennis' (dat is mijn naam, voor de duidelijkheid). Ik kijk haar aan, en geloof me, dat was niet verkeerd. Flinke glimlach op haar gezicht.

Avond lang mee opgetrokken, gedanst, samen drankjes halen, plaatje dat ze leuk vind aanvragen, je kent het wel. Dit was op vrijdag, dus hadden we de zaterdag nog te gaan!

Zaterdagnacht kwam ik haar pas om 3 uur tegen. Dus had ik eigenlijk al niet meer op haar komst gerekend. Ik was helemaal blij toen ze er was smile.gif

Alleen jammer, ze had het mij iets te vaak over haar ex, wat pas uit was. Dus gaf ik mezelf weinig kans.

We hebben dezelfde muzieksmaak, dus konden we leuk samen dansen en over muziek praten. Dus toen maar samen een plaatje aanvragen (en dus gelijk weg van de rest van de groep knipoog_dicht.gif)

Die bewuste plaat begint, en we dansen samen. Ze vraagt me of ik haar ex jaloers wil maken? (terecht trouwens, hij was vreemd gegaan) door wat intiemer te dansen?

En toen heb ik voor het eerst in mijn leven een versierzin gebruikt, en ik ben nog steeds dankbaar dat hij me toen te binnenschoot. Mijn reactie op haar vraag:

"Babe, i would make everyone in this place jealous by dancing with you"

Zij lacht, ik lach terug, dansen, we zoenen.

Helaas zou ze maandag weg gaan naar Griekenland voor vakantie, en na haar vakantie definitiet terug gaan naar Engeland. Ik balen.

Vier weken later kom ik haar weer tegen in Hilversum, ze ging maandje later naar engeland. Het klikt gelijk weer, weer hetzelfde verhaal. We besluiten zo veel mogelijk samen te zijn tot ze naar Engeland gaat.

Dan belt ze me. Ze gaat niet weg tot december! (dit gebeurde in juli)

We worden met de dag meer verliefd, en we krijgen een echte relatie. Als ik haar een dag niet zie, ben ik sjag. Ondertussen heeft ze besloten niet met haar ouders mee terug te gaan naar Engeland. Ze 'studeert' nu Nederlands voor anderstaligen, en gaat volgend jaar in Amsterdam studeren.

We zijn nu 6 maanden en 2 dagen samen.

Ik ben verliefd. Voor altijd (afkloppen)

Sorry, in dit verhaal geen smsje, geen mailtjes, geen msn, geen forum, en niks digi.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 03:57:19 schreef Alexej het volgende:

En toen heb ik voor het eerst in mijn leven een versierzin gebruikt, en ik ben nog steeds dankbaar dat hij me toen te binnenschoot. Mijn reactie op haar vraag:

"Babe, i would make everyone in this place jealous by dancing with you"

Zij lacht, ik lach terug, dansen, we zoenen.

Daar kan je van genieten, he smile.gif De juiste zin op het juiste moment big-smile.gif Geniaal is dat...

Goed verhaal dit ! widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 10 januari 2007 23:49:13 schreef Joëlle het volgende:

(mijn eerste verkering was zo mogelijk erg hilarisch. Veel vriendinnen waren verliefd op jongen A. Ik was verliefd op jongen B. en vond jongen A. gewoon aardig, maar verder niets of zo. A. En B. waren dikke vrienden en ik had er aan 't begin van 't jaar voor gezorgd dat ik samen met Kelskip telkens of voor of achter jongen B. (en dus jongen A.) kwam te zitten... En wie kreeg als eerste verkering met jongen A. die ineens toch heel lief en interessant bleek te zijn? Juist, ik ja
puh2.gif
Nou waren we nog geen 13 jaar oud, maar dat terzijde
puh2.gif
)

whahaha, ja, geweldig puh2.gifbig-smile.gif ik was dus ook, als een van de velen, op 'jongen A' verliefd puh2.gif

maar idd, dat terzijde puh2.gif *grinnek* IK heb gelukkig nooit verkering met m gehad puh2.gif

en alexej: cool verhaal!!

ik heb, jammer genoeg, over msn verkering gekregen... nuja, het heeft toch wel gewerkt; we hebben nu bijna 9 maanden! big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

In het begin van de zomer in 2006 was ik weer een week naar het trappistinnenklooster geweest, waar ik de laatste tijd al regelmatig kwam (en nu nog steeds, overigens). Ik voelde me er tijdens voorgaande retraites thuis als een vis in het water, en had dus besloten om mee te doen met de zgn. 'meeleefdagen' die toen werden georganiseerd. D.w.z. vier dagen hetzelfde dagritme als de zusters aanhouden. Zeer vroeg opstaan, ong. 5x/dag in de kerk voor het getijdengebed en 1x/dag voor de Mis, en studie (meditatief bijbellezen, en o.a. ook over de psalmen en de regel van St. Benedictus) + tussendoor 2 dagdelen eenvoudige handenarbeid. Het maakte grote indruk op me. Toen ik weer thuis was, begon toch steeds meer die vraag te spelen: "En wat nu? Heb ik nou een kloosterroeping of niet, en hoe kom ik daarachter?" Ik heb het aan God voorgelegd en Hem gevraagd om een antwoord. En toen liet ik het rusten, wetende dat Hij wel met een antwoord zou komen, alleen zeker niet op de manier en het moment, zoals ik zou verwachten.

Een goeie maand later merkte ik dat er iets begon te kriebelen wat ik al héél lang niet meer had gevoeld (al div. jaren niet meer), nl. interesse in het mannelijk schoon. Ik kwam toen regelmatig op een zeker internetforum, jullie wel bekend. Daar was ook iemand lid die interessante dingen postte, maar die ik nog nooit IRL had gezien. Een vriendin die ik kende van dat forum en die ik wel regelmatig IRL zag, vertelde me, dat ze zo'n leuk contact had met die jongen, ook IRL. En het leek haar wel leuk om eens wat met z'n drieën te gaan doen. Mij ook en toen ging ik me wat meer verdiepen in wie hij nu eigenlijk was. Wat meer achtergrondinfo gelezen, fotootje bekeken in zijn profiel. Mmm, eigenlijk best een leuke jongen, hetzij wat jong. Mijn vriendin gaf overigens desgevraagd aan, dat ze 'verder' niets met hem had ofzo - ik dacht, ik vraag het maar even, want ik wilde niet tussen een evt. ontluikende liefde komen. Maar dat was dus zeker niet het geval.

Anyway, toen spraken we dus met z'n drieën af en het was heel erg gezellig! In het echt was ie nog leuker dan van de foto en het kriebelde flink. Ook op het forum deelden we af en toe wat plaagstootjes aan elkaar uit en we hebben ook met elkaar gemaild. Een volgende afspraak met zijn tweeën gemaakt: eerst in Amsterdam naar de Tridentijnse (oude Latijnse) Mis en daarna naar de kloosterfilm 'Into great silence', oftewel zoals die vriendin het zou zeggen: "hoe reli is dat!" knipoog_dicht.gif Dat was alweer een maand of 1½ nadat we elkaar voor het eerst gezien hadden. Weer heel erg gezellig, maar nog steeds zonder iets 'meer' erbij. Weer enkele maanden later, in nov. 2006, kwam hij bij mij thuis. We zouden een film kijken en tussendoor ff naar een Taizéviering hier. En op die dag is duidelijk geworden dat er toch net ff iets meer dan alleen een vriendschap in de lucht hing! engel.gif Sindsdien hebben we verkering en zien we elkaar wekelijks smile.gif Inmiddels zijn we er wel achter, dat het toch wel errug serieus is, en dat we heel veel gemeen hebben. O.a. onze geloofsovertuiging; zo heeft hij (al een tijd voordat we verkering kregen, overigens) besloten toe te treden tot de katholieke Kerk.

En dat antwoord van God? Ach, het is me nu wel duidelijk dat Hij me zowat in mijn oor tettert: "Jij moet niet intreden, jouw roeping is van een geheel andere aard!" knipoog_dicht.gif Zo was ik met mijn vriend, enkele weken nadat we verkering gekregen hadden, in zijn woonplaats in een boekhandel. Daar zag ik een mooie Bijbel van de Willibrordvertaling. Toevallig was ik nog op zoek naar een Willibrordbijbel met voetnoten (ik had nl. alleen een goedkope editie zonder voetnoten). En deze Bijbel had dat, plus een mooi groot formaat, prachtige platen van schilderijen in kleur, en een zeer betaalbare prijs. Dus natuurlijk heb ik 'm gekocht. Toen ik thuis was, bladerde ik eens naar voren in die Bijbel en wat zag ik ... Het was de huwelijkseditie! rofl.gifwidegrin.gif "Jááá, Heer God, zó kan ie weer wel, hoor!" puh2.gif Mijn vriend lag ook helemaal slap van het lachen toen hij dat hoorde!

En dan nu de grote credible-quizvraag: wie oh wie is deze jongen toch? (ja, echt héél moeilijk widegrin.gif) En als jullie deze hersenkraker beantwoord hebben: gelieve géén nieuw topic te starten (dat is serieus!). Je spamt onze profielen maar vol ofzo ... anders gebruikt mijn vriend zijn uitermate goede connecties met de crew wel ff om dat topic te laten sluiten en de daders flink te berispen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er nooit om gebeden, maar nu ik haar gevonden heb, vraag ik me af waarom ik er nooit om gebeden heb. Ik kwam op internet iemand tegen en raakte met diegene goed bevriend. We ontmoetten elkaar enkele keren en op een gegeven moment nam zij een vriendin mee. Een vriendin, die ik ook al "kende" op internet.

En tja, het klikte ook tussen die vriendin en mij. Zo erg, dat die vriendin op een gegeven moment (niet meteen) verliefd op mij werd. Maar, ik wist van niets, hoewel ik haar wel een echt leuke meid vond. Maar zo vond ik er wel meer, dacht ik. Hoe raar kunnen mensen dan denken hè? Ik sprak toen ook enkele keren met die vriendin af en zo bezocht ik haar thuis op 11 november 2006.

Toen gebeurde er ineens iets bijzonders. 's Avonds zaten we op de bank een film te kijken en na die film zei ze tegen me dat ze verliefd op me was geworden. En daar schrok ik behoorlijk van, dat vond ik eng. Want dat kende ik niet, iemand die verliefd op mij was. Ik antwoordde stamelend dat ik niet wist of ik op haar verliefd was geworden.

We bleven zo een tijdje tegen elkaar aan zitten en ik keek naar haar. En toen daalde de vonk ineens in en werd ik ook verliefd op haar. Haar ogen, haar lach, haar karakter... Ik wist niet wat me overkwam, zo bijzonder was het. We deelden elkaars geloof, elkaars humor, we deelden zoveel. Vanaf die avond werd alles anders.

Op 28 augustus besloot ik katholiek te worden. En enkele maanden later vind ik een prachtige vrouw, die al echt katholiek is, zoveel met mij gemeen heeft en ook niet zó ver van mij vandaan woont. Een geschenk van God? Een extra bevestiging van mijn keuze? Een wonder? Ik weet het niet. Wel ben ik Hem heel dankbaar hiervoor en hoop ik nog lang met haar te kunnen genieten van wat wij samen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohhhhh.. ik wist het, ik wist het... jij 'sneaky one'... (en dan ook nog zeggen dat ik hem niet "kende"...)

Waar oh waar is die post die ik tijden geleden al eens plaatste gebleven. puh2.gif

Maar.. eh, geweldig.. geniet van deze tijd, van elkaar. Wens jullie veel zegen toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:35:58 schreef RobertF het volgende:

Ik heb er nooit om gebeden, maar nu ik haar gevonden heb, vraag ik me af waarom ik er nooit om gebeden heb. Ik kwam op internet iemand tegen en raakte met diegene goed bevriend. We ontmoetten elkaar enkele keren en op een gegeven moment nam zij een vriendin mee. Een vriendin, die ik ook al "kende" op internet.

En tja, het klikte ook tussen die vriendin en mij. Zo erg, dat die vriendin op een gegeven moment (niet meteen) verliefd op mij werd. Maar, ik wist van niets, hoewel ik haar wel een echt leuke meid vond. Maar zo vond ik er wel meer, dacht ik. Hoe raar kunnen mensen dan denken hè? Ik sprak toen ook enkele keren met die vriendin af en zo bezocht ik haar thuis op 11 november 2006.

Toen gebeurde er ineens iets bijzonders. 's Avonds zaten we op de bank een film te kijken en na die film zei ze tegen me dat ze verliefd op me was geworden. En daar schrok ik behoorlijk van, dat vond ik eng. Want dat kende ik niet, iemand die verliefd op mij was. Ik antwoordde stamelend dat ik niet wist of ik op haar verliefd was geworden.

We bleven zo een tijdje tegen elkaar aan zitten en ik keek naar haar. En toen daalde de vonk ineens in en werd ik ook verliefd op haar. Haar ogen, haar lach, haar karakter... Ik wist niet wat me overkwam, zo bijzonder was het. We deelden elkaars geloof, elkaars humor, we deelden zoveel. Vanaf die avond werd alles anders.

Op 28 augustus besloot ik katholiek te worden. En enkele maanden later vind ik een prachtige vrouw, die al echt katholiek is, zoveel met mij gemeen heeft en ook niet zó ver van mij vandaan woont. Een geschenk van God? Een extra bevestiging van mijn keuze? Een wonder? Ik weet het niet. Wel ben ik Hem heel dankbaar hiervoor en hoop ik nog lang met haar te kunnen genieten van wat wij samen hebben.

Ik wist het al. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:47:16 schreef Iggi het volgende:

Ohhhhh.. ik wist het, ik wist het... jij 'sneaky one'... (en dan ook nog zeggen dat ik hem niet "kende"...)

Waar oh waar is die post die ik tijden geleden al eens plaatste gebleven.
puh2.gif

Jij ként hem toch ook niet IRL? En je wóónt toch ook een heel eind van hem vandaan? rofl.gifengel.gif

Samengevoegde post 11-1-2007 21:49:17:

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:48:02 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Ik wist het al.
engel.gif

Ja, maar jij bent dan ook gewoon te intelligent, dan krijg je dat! Want het was zeker niet geheel onmogelijk om het te weten als je ons op het forum het laatste half jaar hebt gevolgd, maar toch ook weer niet zó makkelijk smile.gif

Samengevoegde post 11-1-2007 21:50:40:

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:47:16 schreef Iggi het volgende:

Waar oh waar is die post die ik tijden geleden al eens plaatste gebleven.
puh2.gif

Hier puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:48:30 schreef wateengedoe2 het volgende:

Ja, maar jij bent dan ook gewoon te intelligent, dan krijg je dat!

yes.gifrofl.gif

Quote:
Want het was zeker niet geheel onmogelijk om het te weten als je ons op het forum het laatste half jaar hebt gevolgd, maar toch ook weer niet zó makkelijk
smile.gif

Jij gaf zelf het laatste zetje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:57:47 schreef Iggi het volgende:

[...]

yes.gif
... enne dat gefreubel om elkaar heen in jullie profielen.

Viel dat écht niet op, dan? widegrin.gif (Pius had het toch gezien? puh2.gif)

Quote:
Grinnik... enne.. dan jou
op mijn reactie.
widegrin.gif

LOL, dat ging over die foto van mij met hoofddoek (als moslima) knipoog_dicht.gif Iedereen zou zich daarvan de blubber schrikken devil.gifrofl.gif

Samengevoegde post 11-1-2007 22:01:57:

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:55:26 schreef Pius_XII het volgende:

[...]
yes.gifrofl.gif
[...]

Jij gaf zelf het laatste zetje.

Hoe dan? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:35:58 schreef RobertF het volgende:

Ik heb er nooit om gebeden, maar nu ik haar gevonden heb, vraag ik me af waarom ik er nooit om gebeden heb. Ik kwam op internet iemand tegen en raakte met diegene goed bevriend. We ontmoetten elkaar enkele keren en op een gegeven moment nam zij een vriendin mee. Een vriendin, die ik ook al "kende" op internet.

En tja, het klikte ook tussen die vriendin en mij. Zo erg, dat die vriendin op een gegeven moment (niet meteen) verliefd op mij werd. Maar, ik wist van niets, hoewel ik haar wel een echt leuke meid vond. Maar zo vond ik er wel meer, dacht ik. Hoe raar kunnen mensen dan denken hè? Ik sprak toen ook enkele keren met die vriendin af en zo bezocht ik haar thuis op 11 november 2006.

Toen gebeurde er ineens iets bijzonders. 's Avonds zaten we op de bank een film te kijken en na die film zei ze tegen me dat ze verliefd op me was geworden. En daar schrok ik behoorlijk van, dat vond ik eng. Want dat kende ik niet, iemand die verliefd op mij was. Ik antwoordde stamelend dat ik niet wist of ik op haar verliefd was geworden.

We bleven zo een tijdje tegen elkaar aan zitten en ik keek naar haar. En toen daalde de vonk ineens in en werd ik ook verliefd op haar. Haar ogen, haar lach, haar karakter... Ik wist niet wat me overkwam, zo bijzonder was het. We deelden elkaars geloof, elkaars humor, we deelden zoveel. Vanaf die avond werd alles anders.

Op 28 augustus besloot ik katholiek te worden. En enkele maanden later vind ik een prachtige vrouw, die al echt katholiek is, zoveel met mij gemeen heeft en ook niet zó ver van mij vandaan woont. Een geschenk van God? Een extra bevestiging van mijn keuze? Een wonder? Ik weet het niet. Wel ben ik Hem heel dankbaar hiervoor en hoop ik nog lang met haar te kunnen genieten van wat wij samen hebben.

cry.gifcry.gif WAT MOOI!!!! cry.gifcry.gifcry.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:05:02 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Je laatste post in mijn profiel.
smile.gif
Toen wist ik het eigenlijk al zeker. En oh ja, nog gefeliciteerd natuurlijk beiden.
flower.gif

Ik moest ff schrobben en vond deze:

Quote:
Zeg, post jij nog eens één keer .. da's leuk!
engel.gif

(dat ging over jouw postcount van 665)

Als je het dááruit hebt gehaald, dan heb ik helemáál respect voor je, dan ga ik je nog nét niet aanbidden, maar het scheelt niet veel worshippy.gifrofl.gif (maar die post bedoelde je vast niet)

Samengevoegde post 11-1-2007 22:19:12:

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:05:36 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

cry.gifcry.gif
WAT MOOI!!!!
cry.gifcry.gifcry.gif

Ja, dát vind ik nou ook! big-smile.gifcry.gifsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid