Spring naar bijdragen

Hoe kregen jullie verkering?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 378
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het begon allemaal zo eind december 2005. Ik was al jaren bevriend met mijn neefje en samen spraken we veel over de liefde. En zo was hij een hele tijd verliefd op een meisje genaamd Laura, en zij was ook op hem verliefd maar dat wisten ze van beide niet. Na een tijd had mijn neefje de verliefdheid opgegeven want hij merkte dat zij erg terughoudend was. We hielden ze vriendschap met elkaar. Het was december ongeveer toen ik dat meisje voor 'het eerst' ontmoette. Maar toen ik haar zag, herkende ik haar. Jaren geleden zat ik met haar in een andere gemeente en zo waren we elkaar na 5 jaar weer tegen gekomen. Samen met mijn neefje gingen we naar dezelfde gemeente, en we hadden een leuke tijd zo. Eind juni kwamen er 2 mensen bij het vriendengroepje. Een persoon trok al heel veel met mijn neefje op, en de andere was mijn beste vriend. Met z'n vijfen hadden we machtige tijden en hebben we de heilige geest meerdere malen erg sterk ervaren. Alles dreef ons naar een hoogtepunt toe.

Tevens merkte ik dat ik eigenlijk dat meisje toch wel erg leuk vond. Maargoed, mijn neefje was op haar verliefd geweest, dus ik vond het helemaal niet gepast en ik hield er een dubbel gevoel aan over. Na een hele tijd had ik het toch maar bij mijn neefje open gegooid, en hij reageerde er aardig kalmpjes onder, sterker nog, hij was zelfs enthousiast. Tijdens een van de vele gesprekken moedigde hij me aan verder te gaan en dat het wel goed zou kunnen tussen haar en mij. Rond 6 juli was ik zo verliefd dat ik wist dat ik mijn liefde moest verklaren aan haar. Ik had er met mijn neefje over gesproken en met de anderen afgesproken dat zij op de verloop van de avond weg moesten gaan zodat ik mijn verhaal kon doen bij het meisje. Dus zo was ik op zaterdagavond 'ineens' alleen met Laura. Ik hortend en stotend mijn verhaal gedaan en zij heeft geluisterd en af en toe wat vragen gesteld. Ze vond mij wel leuk maar ze wist niet goed wat ze met verkering aan moest.

Die zondag middag hadden we weer als groep afgesproken en we zouden lekker gaan wandelen. Na een tijd wandelen geeft het meisje aan met mij te willen praten. Ze vertelt me dat mijn neefje (hoe romantisch ook) via de mail ook zijn liefde had verklaard en dat ze nu niet goed wist wat ze moest doen. Mijn neefje kwam op het geniale idee zijn ouders erbij te betrekken in dit probleem. Zijn ouders hebben al 34 jaar lang problemen met mijn ouders, dus ik voorzag wat dit voor gevolgen zou hebben op het resultaat van mijn verliefdheid.

Mijn oom en tante nodigde dat meisje dus uit voor een gesprek en later heb ik ook nog een gesprek met hen gevoerd. Het eerste wat me op viel was dat iedereen ontzettend gemanipuleerd werd door hen en dat zij dat meisje volledig onder controle hadden. Het meisje was immers naif en onzeker.

Na een week lang manipulatie besloot het meisje voor mijn neefje te gaan. Mijn wereld stortte in, want hier was ik al bang voor. Ik had er niks aan kunnen doen en ik kon niets anders doen dan het toe te laten. Echter, ik wist ook dat hun verkering niet langer dan 4 maanden zou duren want ik wist dat mijn neefje niet verliefd was maar de verkering gebruikte om andere problemen in zijn leven te verbergen en dat hier demonie achter zat. (Dank God voor deze openbaring) Ik wist dit zo zeker omdat ik vroeger met mijn neefje aan occultisme heb gedaan, echter ik ben bevrijd op mijn 16e daarvan. En hij is er steeds slechter aan toe gegaan sinds dat wij aan occultisme hadden gedaan.

Ik voelde me ontzettend belazerd door mijn neefje en ik besloot een einde achter de vriendschap te zetten met hem. Ik had wel vaker met hem ruzie gehad en de vriendschap had wel vaker onder vuur gelegen. Na enkele weken wilde mijn neefje mij weer spreken want hij wilde weer vriendschap. Ik besloot hem een kans te geven op voorwaarde dat hij zou veranderen. Een kleine note: Mijn neefje is manisch, in combinatie met het borderline syndroom. Ik zei dat hij moest veranderen, en dat ik me ontzettend belazerd voelde. Ik had in de afgelopen tijd een hoop wrok opgebouwd, dit was zelfs zo erg dat ik op een avond er over nadacht hem het ziekenhuis in te slaan. Wederom, dank God dat hij deze wrok weg nam en er rust en vrede voor in de plaats bracht.

De keren dat ik mijn neefje met haar samen zag, zag ik dat hij heel onverschillig met de relatie om ging en dat zij er wat van probeerde te maken en dat hij daar niet veel aan deed. Toen zijn zus vanuit het buitenland terug in nederland kwam, zat hij constant aan zijn zus te plukken en te wriemelen, en liet zo laura een beetje achter. In deze tijd kreeg ik een droom. In deze droom vertelde mijn neefje dat hij het uit ging maken en dat zijn ouders hierachter stonden, maar vooral omdat de Heer dat wilde. Toen begon hij allemaal machten te bestraffen die hierachter zaten. Ik was dagen van de kaart van die droom.

Mijn vader besloot met mijn oom te praten. De hele situatie in juli was voor hem de druppel om eens een gesprek aan te gaan over het gedrag van mijn neefje. Dat gesprek zou de definitieve scheuring veroorzaken tussen mijn ouders en zijn ouders.

Eind september had mijn neefje erg veel schuldgevoelens over de situatie. Ook gaf hij toe dat hij niet verliefd was op het meisje. Verder vertelde hij dat zijn ouders zijn verliefdheid hadden aangepraat, alsof ik dat nog niet had gezien. De volgende dag maakte hij de verkering uit. De weken daarop wilde hij steeds minder met haar te maken hebben want hij had geen behoefte meer aan haar.

Zij had verder geen vrienden en op deze manier zat ze weken alleen. Dat ze verder geen vrienden had, is waarschijnlijk ook de reden dat ze verliefd was op mijn neefje. Ik was namelijk kwaad op haar dat ze zo'n stomme beslissing had genomen. Na een paar weken ging ik inzien dat ik niet kwaad op haar moest zijn omdat ze gemanipuleerd was en zelf weinig keuze had. Ook had ik medeleiden met haar omdat ze niemand had om mee te praten over haar problemen. Ik besloot haar maar eens op te bellen en een afspraak te maken. En voordat ik het wist vond ik haar weer ontzettend leuk. We hadden diepe gesprekken met elkaar en ze vertrouwde me volledig. Een aantal weken gingen zo voorbij en we bleven elkaar regelmatig spreken. Ik was inmiddels zo verliefd dat ik het verkeerde eten kocht in de winkel. Dat ik me totaal niet meer concentreerde, en dat ik tegen een deur aan liep. Halverwege oktober besloot ik toch maar te vertellen dat ik nog steeds op haar verliefd was. Toen kwam de klap, zij was niet verliefd op mij. Dit vond ze wel vervelend want ze kon supergoed met mij opschieten. Daarnaast was ze wel degelijk op mij verliefd geweest in juli. We bleven elkaar spreken. En zo ging oktober ook voorbij en kwamen we aan in deze maand november.

Toen op vijf november had ik haar op zondag uitgenodigd om bij mij muziek te komen maken. Ik ben zelf electronische muziek fanaat en zij vind die muziek ook erg leuk. Ze wilde erg graag leren hoe je nou op de computer muziek kon maken. Ik liet direct een nieuwe softsynthesizer zien die ik had gekocht. Langzamerhand werd ze steeds stiller, en na 20 minuten muziek maken zei ze dat ze verkering wel wilde proberen.

Voor mij klonk dat alsof ze er zelf niet helemaal over uit was. Ze vertelde me dat ze sinds dat ik mijn liefdeverklaring, enkele weken daarvoor, niet wist wat ze nou moest doen. Ze had er met mijn neefje over gepraat, wat ik nou niet echt een heel goed idee vond want mijn neefje raadde verkering af. (alsof hij er wat vanaf wist). Toen ging ze met haar ouder over haar 'probleem' praten en toen was ze tot de conclusie gekomen dat ze het toch wilde proberen. Ze zei dat ze ontzettend spijt zou krijgen als ze het niet zou proberen. De dagen erna zijn we heel veel met elkaar om gegaan en is zij, net zoals ik, erg verliefd geworden. En nu zijn we enkele weken verder en zijn we smoor op elkaar.

Als ik erop terug kijk vind ik het allemaal maar maf hoe de liefde kan lopen. Sommige mensen vonden dat wij niet voor elkaar bestemd waren. Dit waren echter wel allemaal mensen die met mijn oom en tante op schoten. Mijn beste vriend wist al van tevoren al dat dit goed zou komen en heeft me door dik en dun gesteund. Hij is nu superblij dat dit allemaal goed gekomen is. Zelf ben ik benieuwd wat de toekomst allemaal gaat brengen. De verkering met het meisje is nog maar pril, al hebben we beide het gevoel al heel lang verkering met elkaar te hebben. Dat is wel een goed teken denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ohh leuke topic, ik ben hier net nieuw, maar ga meteen ff reageren smile.gif

Ik liep stage bij een krant en ik moest een jongen interviewen over een jeugdkerk. Het interview vond plaats op een trappetje voor de jeugdkerk in het zonnetje. We konden het gelijk supergoed met elkaar vinden. Hij haalde me over om ook bij de jeugdkerk in de organisatie te komen. Heel leuk allemaal, uiteindelijk heb ik hem ook nog geinterviewd puh2.gif

Ik kwam toen in het kernteam, waar hij ook zit en we gingen mailen/smsen en zagen elkaar daar! Maar eigenlijk was het al snel duidelijk en morgen hebben 1 jaar verkering flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 03 januari 2007 11:44:14 schreef XiC het volgende:

Ohh leuke topic, ik ben hier net nieuw, maar ga meteen ff reageren
smile.gif

Ik liep stage bij een krant en ik moest een jongen interviewen over een jeugdkerk. Het interview vond plaats op een trappetje voor de jeugdkerk in het zonnetje. We konden het gelijk supergoed met elkaar vinden. Hij haalde me over om ook bij de jeugdkerk in de organisatie te komen. Heel leuk allemaal, uiteindelijk heb ik hem ook nog geinterviewd
puh2.gif

Ik kwam toen in het kernteam, waar hij ook zit en we gingen mailen/smsen en zagen elkaar daar! Maar eigenlijk was het al snel duidelijk en morgen hebben 1 jaar verkering
flower.gif

gaaf! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijn vriendin en ik zaten bij elkaar in de klas maar hadden allebei een relatie..

Aan het einde van het eerste jaar ging het ongeveer rond dezelfde tijd uit en we konden alles bij elkaar kwijt.. We kletsten heel veel. Het was lekker weer dus pakten we er vaak een terrasje bij. Na een tijdje vertelde ze me dat ze me toch wel leuk dan 'gewoon leuk' vond en ik besefte me dat dat ook wel wederzijds was. Ondanks dat we elkaar nog maar een korte tijd goed kenden besloten we er toch voor te gaan en lekker te gaan genieten in de zomervakantie die voor ons lag. Oudejaarsdag hadden we 19 maanden verkering (en zitten nog steeds bij elkaar in de klasknipoog_dicht.gif)yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha, valt wel mee hoor. Ik zat bij de opa van Ties in de kerk, en niet bij Ties zelf. En opa vond ons wel leuk bij elkaar passen dus die deed mij telkens de groetjes van Ties zonder dat Ties die had gedaan, en andersom. En hij zei telkens dat het zo'n leuke jongen was en dat hij tegen Ties had gezegd hij me niet mocht laten lopen, en tegen Ties zei hij ook altijd dat soort dingen, en zo ging het een tijdje door.

Ties en ik zaten bij elkaar op kattenbak en waren vrienden, maar vonden elkaar toch ook wel erg leuk, dus toen is het uiteindelijk toch wat geworden, en nu zijn we alweer vier jaar bij elkaar waarvan anderhalf getrouwd!

We hadden opa niet gelukkiger kunnen maken puh2.gif

(vertel ik het goed, liset? knipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid