Spring naar bijdragen

Hoe kregen jullie verkering?


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Mijn eerste berichtje op het forum zal ik maar hier doen. Hoe ik verkering kreeg is nogal ludiek.

Ik kende hem al ruim drie jaar. Altijd gedacht bij mezelf: hij is wel de laatste op wie ik verliefd word! En dat hield ik ook aardig lang vol. Op een gegeven moment schold hij me de huid vol, terwijl hij er eigenlijk nix over te zeggen had, en ik werd verliefd op hem. Dat was in april. Omdat ik al een keer eerder verkering had gehad (pas daarvoor) bleef ik tegenover iedereen ontkennen dat ik verliefd op hem was, vooral omdat hij mij eerst helemaal niet zo leuk vond. maar gelukkig, langzamerhand draaide hij bij.

We begonnen elkaar een beetje op te zoeken, reisden samen naar school, enz, enz (jullie weten hoe dat gaat). op een gegeven moment vroeg ik hem (tsja) om samen even heerlijk langs het strand en de dijk te lopen en toen hebben we heerlijk gepraat.

En zo ging het een tijdje door.

In augustus (dus al een half jaar later) ging ik met een jeugdgroep op vakantie en hij ging ook mee. Ondertussen waren we smoor op elkaar, maar hielden onszelf en anderen voor dat 'hij/zij toch niets in me ziet'. Maar .. tijdens die vakantie leek het toch anders te zijn. Elke avond kwamen we tijdens het kampvuur iets dichter bij elkaar te zitten, tot we op de laatste avond heerlijk tegen elkaar aan hingen.

En toen kwam de vakantiekater. de dag dat we thuiskwamen. ik had ruzie met m'n ouders dus belde hem op of hij wou uitwaaien op de dijk. hij zei dat ie sowieso al van plan was mij te bellen. Dus, zo gezegd zo gedaan. wij samen naar de dijk.

De zonsondergang was heel mooi, en hij heel zenuwachtig. En toen begon ie: 'ehm.. ik had eigenlijk een bos rozen voor je gekocht maar ik heb ze thuis laten liggen.' Ik vroeg wat ie dan wel niet met die rozen moest? en toen ging hij op z'n knieën en vroeg hij me. ik was helemaal ondersteboven en absoluut in de zevende hemel.

Het enige minpuntje aan die hele avond was dat toen hij ging staan bleek dat hij met zijn ene knie in de schapenpoep was geknield, maar dat maakt het hele gebeuren eigenlijk nog veel leuker..

Aanstaande zaterdag hebben we een jaar verkering. Ik ben heerlijk gelukkig en verliefd van top tot teen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 378
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De zomer van 2003, we leerden elkaar kennen via Lycos. Mailadressen uitgedeeld, en later ook mobiele nummers. Ik kan mij nog herinneren hoe zenuwachtig ik was als ie me belde, ik vond 'm toch wel erg leuk. Na 3 maanden heftig gemsn'ed te hebben (we zaten vaak van 's avonds 8 uur tot 's nachts 4 uur op MSN, alleen om elkaar te spreken) besloten we dat DE dag maar eens moest komen. Hij woont in Rotterdam, en we spraken af op Rotterdam Centraal. Oh my, wat waren wij zenuwachtig. Na wat onwennig gekletst was 't duidelijk; We definitely liked eachother.

(Wij hebben ruim 2,5 jaar gehad, maar hebben recent nog een pauze gehad. Nu gaat 't verhaal weer verder. smile.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vriend woont in San Diego, Californië.. Hij kwam hier naar Nederland toe samen met 4 andere amerikanen om vanuit zijn kerk een baseballcamp hier te gaan houden. Hij werkt in San Diego voor een kerk van 3.000 man....

Afgelopen 25 juni ben ik gedoopt. Hij was daar ook omdat hij bij mensen logeerde die ook bij ons in de kerk zitten. Iedereen was me naderhand aan het feliciteren en ineens komt een vriendin van mijn moeder eraan; Liset, ik heb zo'n leuke jongen voor jou gezien!!! Ik was wel benieuwd dus na de felicitaties liep ik met haar mee. Ik deed de deur open.. En daar zat hij smile.gif Ik durfde niks tegen hem te zeggen dus ik liep wat verder en stond een paar meter verder te praten. Toen kwam hij naar me toe en stelde zich voor. Die prachtige blauwe ogen!!! Ik was METEEN verliefd. En dat nog wel op de dag dat ik ben gedoopt smile.gif We zijn nu bij elkaar en hij komt in september terug naar Nederland!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de zomer van 2005 had ik mij aangemeld bij een internetforum, nadat mijn nichtje mij daarnaartoe gestuurd had. Daar een aantal (leuke) mensen toegevoegd aan mijn msn, waaronder een meisje, die op het forum bekend staat als annia.

Na een tijdje druk msnen en mailen besloten wij elkaar te ontmoeten. Aldus geschiedde, wij zaten op een zaterdagavond bij haar thuis op de bank een filmpje te kijken. De klik die er in de mail en op msn was, was er in het echt ook meteen. De woensdag erna hebben wij elkaar weer gezien, en toen is het officieel begonnen, nu bijna 10 maanden geleden, en het gaat nog steeds helemaal goed! yes.gif

Voila, weer een credible-stelletje puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijn betere helft leren kennen bij een gebedsactie voor ongeboren kinderen in München, waar ik min of meer toevallig verzeild was geraakt. Ze leek me toen al erg aardig en het viel me op dat ze mooi zong, maar voor de rest heb ik geen actie ondernomen. Toen ik dat voorjaar weer een tijdje in München was heb ik haar in de kerk gezien. Later dat jaar heb ik haar een keer aangesproken en haar e-mail-adres gekregen, toen heb ik haar een keer een mailtje gestuurd en gevraagd of we eens wat konden afspreken, want dat ik met haar over een aantal geloofsdingen wilde praten. Ze studeerde namelijk theologie, en ik was net katholiek geworden. Enfin, zo gebeurde, we hebben ergens samen ontbeten en lang gesproken, waarbij ze me vertelde dat ze er serieus over nadacht om het klooster in te gaan. Nota bene bij de karmelitessen, een vrij streng contemplatieve orde. Dat vond ik wel jammer, want ik vond haar echt heel aardig, maar zo'n roeping mag je niet in de weg staan (vond en vind ik).

Dus verder niets gedaan, behalve af en toe eens een mailtje uitgewisseld en elkaar af en toe eens ontmoet als ik weer in München was, en vorig jaar naar een uitvoering van de "Matthäus Passion" in een Beiers klooster gegaan waarvoor ik twee kaarten had. Totdat ze eind vorig jaar een mailtje stuurde met ergens de terloopse opmerking erin dat ze "hoewel ze eerst heel zeker van haar zaak was, nu meer nadacht over het huwelijk en een christelijk gezin". In december was ik weer in Beieren en heb ik haar opgezocht, en we hebben tijdens een urenlange wandeling in de sneeuw heel veel gesproken. Sinds eind januari zijn we officieel samen en sinds ze in februari klaar is met haar studie woont ze bij mij in het dorp, zodat we elkaar vaak zien. Ik ben God erg dankbaar dat ik haar heb mogen ontmoeten!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 19 juli 2006 22:15:36 schreef Raido het volgende:

[...]4 kamelen maar, een scheintje h�? Nah we hebben nu bijna twee maand en ze is nog twee weken weg dus ga ik het lekker de lekker vertellen
engel.gif

Ik forum al een jaar hier en merkte dat er niet veel kerkgenoten waren (alleen een Holla en een Peer), Holla was een meisje. Ik heb er voor gekozen om geen mensen van fora toetevoegen, dus ook niet van Credible. (*nath* voegde mij als eerste credder toe
puh2.gif
) Er was een meeting, en ik zag Holla.. en och ze was wel leuk, maar dat was Marianne en Joelle ook
knipoog_dicht.gif
Kort daarna werd ik toegevoegd... door Holla. Maar daar voor had Marianne al erg zitten vissen of ik Holla leuk vond.. En dat deed ze blijkbaar ook bij Holla over mij, en nee ik was niet verliefd, of enthousiast etcetra..

Holla voegde mij dus toe en vond mij 'meer dan gewoon leuk', het was wat complotterig eigenlijk.
We gingen 5 mei naar het bevrijdingsfestival en in vond Opgezwolle leuk (Holla ook wel), en ik ging terug met de trein.. maar Holla was best wel overtuigd verliefd; hoe ze dat ook probeerde te verbergen (gnie gnie ik zie allesch
widegrin.gif
).

Daarna zijn we naar Amsterdam geweest (World Press Photo), en hebben we besloten op het bankje bij perron 8c, op de hoek dat wij offici�el van elkaar houden. En dat doen we nu twee maanden; dacht ik (ongeveer). En Holla is liev
smile.gif

O.o je kent ons verhaal niet goed nooo.gifpuh2.gif

Ik was toen nog niet verliefd, ik vond je heel heel erg leuk, maar dat vond ik van meerderen op het forum, als interessant persoon knipoog_dicht.gif en Marianne dwong mij zo ongeveer om jou toe te voegen, want ik voeg ook nooit mensen uit mezelf toe puh2.gif

Het verhaal vanaf mijn kant:

Raido had ik al voor de meeting toegevoegd, nadat Marianne had gevraagd wat ik van hem vond. Nah, ik vond hem geweldig, Raido kwam me op het forum leuk over, ik was het vaak met hem eens en hij liet me nadenken smile.gif Ik weet nog dat Marianne reageerde met: 'wow!', zo leuk vond ik hem dus puh2.gif. Toen kwam de meeting, en ach, Raido was opzich een leuke jongen, maar ik had niet met hem gepraat en vond hem eigenlijk niet echt heel boeiend ofzo bloos.gif Raido wist na de meeting nog niet eens dat ik Nienke heette knipoog_dicht.gif zo weinig hebben we met elkaar gedaan en gesproken toen. Na veel msn-gesprekken, die mega erg leuk waren, en waar ik steeds meer erachter kwam dat we veel dezelfde interessen hadden en op dezelfde manier over dingen dachten, was er het bevrijdingsfestival. Raido wilde daarheen, had niemand om met hem mee te gaan, wist te herinneren dat ik in de buurt van Zwolle woonde en nodigde mij uit om mee te gaan. Nah ik had ook wel zin in het bevrijdingsfestival, en ging dus naar Zwolle. Ik had de trein gemist, zoals gwoonlijk engel.gif, maar daar zag ik hem, en struikelde de trein uit bloos.gifpuh2.gif Het was erg leuk daar op het bevrijdingsfestival, ik maakte kennis met Raido's moorddadige neigingen en deed vrolijk mee: wurg/snij/schiet/bombardeer big-smile.gif.

Op de terugweg in de trein kwam ik tot de conclusie dat ik SMOOR mega verliefd was geworden op die rare gozer knipoog_dicht.gif Ik liep op school met zo'n grijns rond dat iedereen zich afvroeg wat er met me aan de hand was widegrin.gif

Na nog veel meer heen en weer gemsn en gesms vond Raido mij ook leuk party.gif En toen gingen we naar amsterdam; wat daar gebeurde kun je hier lezen smile.gif

en we houden dit al 2 maand vol party.gif en Raido is uberlief yes.gif

edit: sorry voor de overdosis smileys bloos.gifknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vriend en ik hebben elkaar heel erg lang geleden leren kennen.. Het was drie januari, mijn verjaardag, het was helemaal geen fijne dag, alleen maar koud en nat.. Gelukkig kwam er wel veel visite.. Ik had hem helemaal niet verwacht, maar opeens kwam hij binnen met zijn mooie rode jas.. Ik was op slag verliefd big-smile.gif Dat is nu negen jaar geleden, en sinds die tijd wacht hij elke avond trouw in mijn bed, tot ik ook naar bed ga; mijn lieve knuffel big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik kwam mijn schat tegen in de gemeente op een bidstond. ik kwam nooit op die bidstond maar dacht die dag laat ik toch eens gaan, en toen ik binnenkwam viel mijn oog gelijk op een jongeman die ik nooit eerder had gezien( hij zat al 8 maandne in onze gemeent mn vriendinnen kende hem al maar ik niet!). Hij kwam uit Kenia en studeerde hier. Ik ging gelijk naast m zitten en die avond baden we voor zijn land. Na de avond begonnen we gelijk te praten en klikte gelijk. Hierna zag ik hem twee weken niet maar toen zag ik hem in de ochtenddienst ik helemaal blij dus toen had ik wel door dat ik hem toch wel meer dan leuk vond widegrin.gif Ik nodigde hem nog uit voor een andere bidstond en toen had ie me naar huis gebracht en me gevraagd of ik met hem naar de kermis wilde gaan. We hebben zeer veel gepraat en t was liefde op t eerste gezicht.

Helaas moest hij na 2 weken alweer weg naar kenia...maar na een maand heb ik hem voor 2 weken in kenia opgezocht en ik ben nog steeds helemaal verliefd!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijn vriend(vreemd genoeg) via internet leren kennen. Ik stond in de lijst van een chatbidgroepje op msn, en daar was hij ook lid van. Iedere donderdagavond was er een gebedsavond, en ook hij was er weer bij. Die avond besloot hij mij toe te voegen, en hebben we veel met elkaar gesproken. We merkten allebei dat er wel een behoorlijke klik was. Na een paar dagen msnnen is het contact echter weer verwaterd en hebben we bijna een jaar geen contact meer met elkaar gehad. Tot ik op een gegeven moment gewoon de stoute schoenen aan heb getrokken en hem weer aangesproken heb.

Vanaf toen is het eigenlijk heel snel gegaan. Hij had een webcam, en microfoon, maar ik helaas alleen een mic. Toch vond hij dat geen belemmering, en zette zijn cam aan. Toen ik hem voor het eerst zag bewegen(tot dan toe alleen maar foto's van een aantal jaar geleden gezien...), had ik gelijk zoiets van: wat een mooie kerel! We spraken elkaar echt superlang. En een keer heb ik zelfs de hele nacht niet geslapen, omdat we tot 5 uur hadden zitten msnnen.... hamer.gif Op een gegeven moment vertelde hij dat het weekend zijn verjaardag zou vieren, en vroeg of ik ook zin had om te komen. Ik had wel zin, maar geen tijd... Dus spraken we een ander weekend af. Hij vierde zijn verjaardag voor zijn vrienden een week eerder, dus vond hij het een supergaaf idee als ik dan het weekend erop zou komen(dus het weekend waarin hij echt jarig zou zijn..). Het zou echter nog een week duren voor ik hem in het echt zou gaan zien. Ik merkte in die week dat ik steeds meer verlangde om em te zien en te horen, en betrapte mezelf erop dat ik verliefd was geworden, en niet zomaar verliefd, maar STAPELverliefd widegrin.gif . De woensdag voordat ik naar hem toe zou, vroeg hij mij of ik hem leuk vond, omdat hij zoiets vermoedde. Ik kon niet anders dan toegeven. Ik vertelde hem dat ik aan de ene kant heel erg verlangde naar de zaterdag, maar aan de andere kant er ook als een berg tegenop keek, omdat hij mij eigenlijk nog nooit had gezien(op foto wel, maar dat waren oude foto's, en ik ben behoorlijk veranderd..), en het feit dat hij nu wist dat ik hem meer dan leuk vond, maakte het er ook niet makkelijker op. Hij zei dat ik me absoluut niet druk hoefde te maken, en dat het allemaal goed zou komen, omdat het in Gods handen was. Die zaterdag hebben we elkaar ontmoet, en ben ik gelijk een nacht blijven slapen, omdat hij de zondags jarig zou zijn. 's Nachts om 12 uur heb ik hem mogen feliciteren met zijn 30e verjaardag, en mocht ik mezelf felicteren met een geweldige vent, die op dat moment toegaf dat hij ook van mij hield.

Vandaag zijn we precies 3 maanden bij elkaar, en ik moet zeggen: ik weet nu wat liefde is knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijn vrouw in het studenten huis leren kennen. Ze heeft mij letterlijk uitgekozen op een hospiteer avond. Na twee mannden in het huis te hebbne gewoont was het voor mij al wel duidelijk, bij haar duurde het ietsje langer maar na een half jaartje om elkaar heen te hebben gedraait is het er toch van gekomen. Twee jaar later getrouwt nu alweer bijna 4 jaar geleden. Samen mogen we de verantwoordelijkheid dragen voor ons nu 9 maanden oude mannetje wat, zoals het cliche zegt, het mooiste is wat me ooit is overkomen (nou het tweede mooiste dan na het moment dat ik Jezus bewust in mijn leven heb toegelaten).

Groeten,

Rik

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vriend leren kennen op de camping (waarwe elk jaar heengaan) hij kende me neefje, en zat me midden in een volle kantine uit te lachen en grapjes te maken maar net zo zacht dat ik er niets van verstond. Zwaar irritant. Na poosje kwam ie ff sorry zeggen omdat ik me echt doodschgaamde, stelde ie zich meteen voor. We hadden t er toen over dat die avond erna een vriendin avn em weg zou gaan en ik een beetje alleentjes op de camping achter zou blijven, hij meteen heel entausiast "trek je toch met mij op". Die avond bracht ie ons nog naar de caravan.

De volgende dag gezellig laatste daggie met die vriendin doorgebracht en was toch bang dat ik straks alleen zou overblijven. Na haar uitgezwaaid te hebben had ik meteen geen keus me vriend sleurde me overal mee naar toe. Na ff gezellig bij de tent gezeten te hebben, kwam er ff een egsprek wie mij allemaal straks naar de caravan zou brengen. Ik was ff naar dewc gegaan en toen ik terug kwam hoorde ik meteen dat alleen marten me weg zou brengen, k was ene beetje verbaasd en vroeg aan de rest of ze niet meegingen, een andere jongen probeerde nog ja te zeggen maar werd afgesnauwd door me neefje. K snapte er neit evel van. Iedereen zat heel geheimzinnig te doen. Naja marten bracht me dus naardecaravan en bij afscheid zoende ie me plotseling, had ik geen bezwaar tegen. Toen hebben we 3 daagies beetje om elkaarheen gehangen, gezoend klefegdaan enz. zonder wat dan ook. Disdagavond was ik t een beetje zat, hij claimde me beetje terwijl we niets hadden, we spraken af de volgende ochtend vroeg ene wandeling te maken en t uit te praten.

Die volgende ochtend stond ik dus vroeg op sloop decaravan uit naar hem. Zijn toen gaan wandelen, over vanalles gekletst behalve ovebr die vorige vaond. Toen we weer bijna bij decamping waren vroeg ie wat ik nou wilde, dus ik zette m voor de keus, of relatie of me niet zo claimen, hij vroeg daarna maar of ik een relatie met m wilde. Van beide kanten was t toen meer van "ach ik ben al een poos vrijgezel waarom niet". t klikte wel heel geod tussen ons maar geen vonk eerder hele geode vrienden. Dus toen hij wegging hadden we beide idee over 2 weken is t weer over.

Toen ik thuis kwam spraken we na paar dagen af dat ik m naar 3 weken weer zou zien (ik woon bij rotterdam, hij in groningen). Dus toen ging ik naar m toe, en toen ik toen daar uit de bus stapte en m zag, sprong van beide kanten pas de vonk echt over. En nu zijn we dus al 1 jaar en 2 weekies bij elkaar smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Ik heb nog geen verkering, maar wel iemand op het oog.

stel nu dat zei hetzelfde denkt over mij als ik over haar dan begint mijn story ongeveer zo:

Ik heb haar leren kennen op scouting-kamp in België, pas laat in de week durfde ze echt te zeggen dat ze me wel leuk vond, en nadat ik haar veel te lang niet had toegevoegt op msn kregen we toch weer contact...

dit moet dus nog even aangevuld worden, en als het wat word zal ik dat ook zeker doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

woei, leuke verhalen hiero!

het valt me trouwens op dat het vooral de vrouwelijke kant van de relatie is die het verhaal hier post puh2.gif

maar goed.

hier komt mijn lange verhaal smile.gif

ik heb mn huidige vriend op Kings Kids(interkerkelijke organisatie van JmeO) leren kennen, als zijne het broertje van mn op dat moment beste vriendin(sietske). het eerste jaar weinig aandacht aan hem besteed, het is een feit dat ie toen ook nog een stuk minder knap was als dat ie nu is puh2.gif ik besteede zo weinig aandacht aan m, dat ie eigelijk altijd gewoon 'het broertje van sietske' was...

door een rare loop van omstandigheden ben ik op een gegeven monent met m 'getrouwd'. vanaf toen heb k m pas echt leren kennen; hij werd gewoon Evert Jan(EJ) en het klikte goed tussen ons. en in een week dat k bij sietske ging logeren heb k m pas echt goed leren kennen.

zoals ik later hoorde begon hij me toen al leuk te vinden, ik zag nog niets in m, behalve een hele goede vriend dan. we msn-den veel, ook heel vertrouwelijke dingen enzo. zodoende begon ik m wel een beetje leuk te vinden, maar verliefd was ik niet echt.

omdat ik jammergenoeg nou eenmaal zo in elkaar zit, werd ik verliefd op een andere vriend van mij(overigens ook goede vriend van EJ puh2.gif)maar dat was vooral aangepraat en was al snel weer over, maar dat wist EJ niet(ik had m uiteraard wel verteld dat k die andere gast leuk vond, maar ik had t niet verteld toen k die gast op een gegeven moment níet meer leuk vond....stomme ik puh2.gif)

hij had blijkbaar mij opgegeven omdat ie dacht dat ik die gast nog leuk vond, en kreeg verkering met iemand die 'ie amper kende. hier baalde ik behoorlijk van, ik was m ondertussen uiteraard weer leuk gaan vinden. het vertrouwelijke contact bleef.

toen vierde ik op 5 januari mijn verjaardag, ook hij en zijn vriendin kwamen. 's nachts bleef ie slapen, samen met nog een paar anderen. de jongens sliepen op zolder, de meisjes beneden. hoewel het eigelijk mijn bedoeling was dat er meer meisjes bij de jongens bleven slapen, was ik uiteindelijk de enige die op zolder bleef(don't tell my mum....:s) uiteraard bleef ik niet voor EJ maar omdat 'ik hier lekker zacht lig, en beneden niet...' jaja. die nacht lekker dicht tegen m aangelegen...

hoewel ej toen nog verkering had is hij me die dag/nacht weer leuk gaan vinden, en niet lang daarna was t weer uit met z'n vriendin(ze hadden t nog 3 maanden uitgehouden, verbazing allom :o)....

we hebben elkaar toen 3 maanden niet gezien, maar we bleven veel msnen. en uiteindelijk is er toch uitgekomen dat we elkaar leuk vonden. (op een gegeven moment zei ie wel dat ie iemand leuk vond, maar hij wou absoluut niet zeggen WIE.... jaja puh2.gif)

een week later ben ik naar zijn verjaardag gegaan, weer veel gepraat, ook over 'ons'. ook veeeeeel geknuffeld smile.gif

een week later, 23 april wel te verstaan, kregen we verkering big-smile.gif over msn, maar naar zijn zeggen: beter over msn, dan nog 2 weken moeten wachten smile.gifsmile.gif

en nu hebben we een half jaar en... 3 weken smile.gifen nog steeds heel happy kleppie puh2.gif

we gaan over 3 1/2 jaar trouwen widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ontmoeting: Ik heb annet ontmoet tijdens een HOJ-kamp

Verkering: Ik heb annet officieel gevraagd toen ik gedwongen werd door vrienden, omdat ik het zelf niet durfde puh2.gif

Verloving: Ik heb annet ten huwelijk gevraagd op het strand, 's ochtends vroeg (met mist :S), glaasje wijn erbij, kaarsen, en de hele reutemeteut.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid