Spring naar bijdragen

Hoe kregen jullie verkering?


Aanbevolen berichten

Ik ben wel benieuwd naar verhalen over hoe je verkering kreeg. Ik zal zelf beginnen.

Ik heb mijn vriend leren kennen via de kerk. Ik woonde al een half jaar in Enschede maar pas in juni/juli kwam ik een paar keer aan de praat met hem op het kerkplein. We hadden het over vakantie en toen mocht ik een tas van hem lenen met wieltjes eronder (hoe heet zo'n ding). Lekker makkelijk! Nadat ik terugkwam van vakantie wilde ik de tas teruggeven, maar hij was er niet. Ik heb de tas aan iemand anders van de kerk gegeven, zodat die het een keer kon brengen. Toch wou ik hem graag nog bedanken en contact houden. Nadat ik verhuisde uit Enschede heb ik hem gemaild (telefoonnummer klopte niet, mailadres zag ik in het kerkboekje, leve het kerkboekje!!) We hebben een poosje gemaild en begonnen toen te chatten. Dat werd erg gezellig, dus we besloten af te spreken. Dit begon een beetje moeizaam. Het chatten ging zo makkelijk, maar in het echt is het wel even anders. De afspraakjes waren leuk, maar soms ook minder leuk. Mijn vriend zag het wel zitten, maar ik had nog twijfels. Dit ging een paar weken zo door. Ik vond hem heel erg leuk en we hadden veel gemeen, en ik moest heel veel aan hem denken, maar toch voelde ik geen kriebels ofzo. Toen, op een gegeven moment, kwam de dag van 23 september. Ik zat in de trein op weg naar ons afspraakje en ik begon zachtjes te bidden tot God. "God, wilt u mij alstublieft laten weten wat ik voor hem voel. Als hij degene voor mij is, wilt u dan geven dat er duidelijkheid komt vanavond en als het niet zo moet wezen, wilt u dat dan ook duidelijk maken." Diezelfde avond vroeg mijn vriend mij verkering en ik heb met overtuiging "ja" gezegd. Het voelde ineens helemaal goed. Mooi he, ik voelt het echt als leiding van God.

Natuurlijk moest het toen nog wel wennen, maar al vrij snel kreeg ik dan ook de bewuste verliefdheidskriebels. En nu, na 10 maanden, hou ik vreselijk veel van hem en heb ik gelukkig nog steeds af en toe de kriebels als hij naar me kijkt ofzo.

Dus... dit was mijn verhaal, wat is het jouwe?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 378
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Oh, zo'n verhalen zijn zo leuk! smile.gif

Ons verhaal is eigenlijk behoorlijk banaal. We zaten allebei op het zelfde forum en daar merkten we dat we dicht bij elkaar woonden en wel eens op de zelfde plaatsen uitgingen. Hij dacht, leuk, iemand van in mijn buurt en voegde me toe op msn, en daar kwamen we er achter dat we eigenlijk voor een deel een gemeenschappelijke vriendenkring hadden (hoe het komt dat we elkaar nog nooit eerder ontmoet hadden is me een raadsel, aangezien we blijkbaar heel vaak op de zelfde fuiven gezeten hebben enzo, en zelfs deels met de zelfde mensen). We konden fijn met elkaar praten en het lag nogal voor de hand om elkaar ook eens te ontmoeten, en dat gebeurde en plots zagen we meer in elkaar dan alleen maar iemand om leuk mee te praten. Het heeft even geduurd voor we een koppel werden omdat ik net uit een erg pijnlijke breuk kwam en ik nog niet veel voelde voor een nieuwe relatie, maar na een tijd werd het gevoel dat ik bij hem wou zijn sterker dan het gevoel dat ik tijd voor mezelf wou om mijn leven terug op het spoor te krijgen.

Nu zijn we bijna vijf maand verder, da's nog vrij pril maar het begint toch al te tellen, en ik zou bij niemand liever willen zijn dan bij hem. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmmzzz.. hij was m'n baas tijdens een vakantie-baantje. widegrin.gif

Ik was 18 jaar belde om vakantiewerk, droogbloemen plukken.

Ik werd aangenomen en kwam tot conclusie dat de man die ik aan de telefoon had gehad (en die ik veeeeeel ouder had geschat toen puh2.gif) een leuke jonge knul was die 3 jaar ouder was als ik.

Vijf jaar verkering, inmiddels bijna 16 jaar getrouwd en drie leuke dochters. big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:30:38 schreef ~Joos~ het volgende:

Tof, Iggi
widegrin.gif
Ik ga ook maar eens bellen voor vakantiewerk
engel.gifpuh2.gif

* Eli zoekt nog iemand die in de vakantie zijn kamer schoon wil houden.

Is bereikbaar per mail.engel.gif

Soms...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:25:47 schreef Iggi het volgende:

Hmmmzzz.. hij was m'n baas tijdens een vakantie-baantje.
widegrin.gif

Ik was 18 jaar belde om vakantiewerk, droogbloemen plukken.

Ik werd aangenomen en kwam tot conclusie dat de man die ik aan de telefoon had gehad (en die ik veeeeeel ouder had geschat toen
puh2.gif
) een leuke jonge knul was die 3 jaar ouder was als ik.

Vijf jaar verkering, inmiddels bijna 16 jaar getrouwd en drie leuke dochters.
big-smile.gif

Briljant smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:25:17 schreef Eru Iluvatar het volgende:

[...]

Uitstekend! Hoe veel? Toch niet meer dan dertig? Of is ze blond?

4 kamelen maar, een scheintje hè? Nah we hebben nu bijna twee maand en ze is nog twee weken weg dus ga ik het lekker de lekker vertellen engel.gif

Ik forum al een jaar hier en merkte dat er niet veel kerkgenoten waren (alleen een Holla en een Peer), Holla was een meisje. Ik heb er voor gekozen om geen mensen van fora toetevoegen, dus ook niet van Credible. (*nath* voegde mij als eerste credder toe puh2.gif) Er was een meeting, en ik zag Holla.. en och ze was wel leuk, maar dat was Marianne en Joelle ook knipoog_dicht.gif Kort daarna werd ik toegevoegd... door Holla. Maar daar voor had Marianne al erg zitten vissen of ik Holla leuk vond.. En dat deed ze blijkbaar ook bij Holla over mij, en nee ik was niet verliefd, of enthousiast etcetra..

Holla voegde mij dus toe en vond mij 'meer dan gewoon leuk', het was wat complotterig eigenlijk. We gingen 5 mei naar het bevrijdingsfestival en in vond Opgezwolle leuk (Holla ook wel), en ik ging terug met de trein.. maar Holla was best wel overtuigd verliefd; hoe ze dat ook probeerde te verbergen (gnie gnie ik zie allesch widegrin.gif).

Daarna zijn we naar Amsterdam geweest (World Press Photo), en hebben we besloten op het bankje bij perron 8c, op de hoek dat wij officiëel van elkaar houden. En dat doen we nu twee maanden; dacht ik (ongeveer). En Holla is liev smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi,

Als eerste vrouwelijk crewlid viel ik nogal op bij het posten op Credible.nl. Een hoop mannelijke users melden zich aan op mijn msn, hoewel dat nu ik een relatie heb behoorlijk stil is geworden muur.gif

Zo melde iemand zich aan met wie ik een maadje op msn babbelde, eigenlijk is babbelen nog lang niet serieus genoeg om aan te geven waar we het over hadden...

Ik zou met mijn zus naar een avond met Tiesto gaan, maar haar vriend had geen kaartje en "smeekte" mij of hij die van mij mocht. Omdat ik in een tentamen periode zat vond ik het niet zo erg om mijn kaartje weg te geven. En dat vertelde ik ook op msn, maar omdat ik toch wel uit wilde vroeg ik in een opwelling of hij met mij naar de bios wilde.

Al met al werd dit de dag van mijn leven, want toen ik hem zag staan was het alsof ik geen stap meer kon zetten. Ik ervaarde het als God die mij ingaf dat dit de persoon voor mij was en dit ervaren we allebei nog steeds!

Kortom, we zijn nu meer dan twee jaar bij elkaar, de stap naar Canada gemaakt en samen willen we dan ook oud en grijs worden!

Liefs diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 19 juli 2006 22:29:14 schreef Ann het volgende:

Lol
puh2.gifpuh2.gif
lijkt wel een beetje : Hola wou me dus ik dacht...vooruit dan maar
puh2.gif

Ja.. en en daar heb ik nu soms wat probleempjes mee, zo van, was dit nodig; jebt nog 5 jaar te gaan en meer vriendinnen enzo...

Maar ja, het is nu zo smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 19 juli 2006 22:50:15 schreef Raido het volgende:

[...]Ja.. en en daar heb ik nu soms wat probleempjes mee, zo van, was dit nodig; jebt nog 5 jaar te gaan en meer vriendinnen enzo...

Maar ja, het is nu zo
smile.gif

5 jaar? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 19 juli 2006 22:50:15 schreef Raido het volgende:
Ja.. en en daar heb ik nu soms wat probleempjes mee, zo van, was dit nodig; jebt nog 5 jaar te gaan en meer vriendinnen enzo...

Maar ja, het is nu zo
smile.gif

Hi Raido,

Dan hoop ik dat je toch wat meer zekerheid mag hebben dan een "maar ja, het is nu zo"... Een relatie aangaan waar je wellicht je hele leven aan wilt verbinden is denk ik toch wel 1 van de serieuste beslissingen in je leven...

Liefs diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik sprak hem aan op een forum van gezamelijke vrienden,

zij kwamen later op feestje van ons en dus nodigde ik hem en zijn jv ook uit daarvoor...

was gewoon vriendschappelijk...

door de maandjes heen hebben we wel wat contact gehouden maar ik ging niet echt in op zijn uitnodigingen voor bios enzo... hij is paar keer langs gekomen op me werk en nadat hij keertje weg was gegaan kreeg ik een berichtje met de mededeling dat tie me leuk vond... had het echt niet door...

was net voor de zomervakantie dus we wilden allebei wachten tot erna... en op de 31e kregen we wat na een paar gezellige avondjes in een bos...

2 dagen erna trouwde me zus, dus meteen kleine familie-doop

4-5-6 maanden erna zochten we een huis

met 9-10 maanden hadden we een huis

en voor de 12 wonen we samen denk ik puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 19 juli 2006 22:52:55 schreef Ann het volgende:

[...]

5 jaar?
puh2.gif

Ik moet nog 3,5 jaar leren, Holla nog 4 en dan nog een jaartje geld binnen slepen minimaal knipoog_dicht.gif En in die 5 jaar gaan we elkaar veel meer zien, en komt het allemaal goed (wat het nu ook al is), ik ben alleen een droogstoppel en niet typisch verliefd.

Oh en ik ben géén Hollander! Maar een Tukker yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 19 juli 2006 22:59:53 schreef Ann het volgende:

[...]

nee dat komt gewoon omdat het hollanders zijn

puh2.gifpuh2.gif

Och, ik zit stiekem ook al aan m'n derde internetvriendje (ook al telde deze niet helemaal mee als puur internetvriendje omdat we toch al een gezamenlijke vriendenkring hadden enzo, da's anders dan wanneer je een totale vreemde leert kennen via internet). widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid