Spring naar bijdragen

Hoe kregen jullie verkering?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 20:08:15 schreef wateengedoe2 het volgende:

Een virtuele weg2? De weg2 van vlees en bloed zit hier anders óók te stralen hoor!
party.gif

Joahhhh... maar die zie ik eventjes niet he. Ja, in gedachten zie ik je koppetje voor me met een stralende lach. big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 378
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 20:11:47 schreef wateengedoe2 het volgende:

Hèhè, er wordt er ook één wakker hoor!
widegrin.gif

En don't worry, als ik 30 jaar heb moeten wachten, is het voor jou ook nog niet te laat!
pet.gif

Wat!? 30 jaar wachten!? dood.gif Tegen die tijd zit ik al lang in het klooster. widegrin.gif

Oja, nog van harte gefeliciteerd trouwens. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 20:20:53 schreef K. het volgende:

[...]

Wat!? 30 jaar wachten!?
dood.gif

* Weg2 maakt mentale notitie: wiskundeknobbel bij K. houdt niet over puh2.gif

Over 11 jaar ben je, Deo volente, al dertig, en ik zei nergens dat je 49 jaar moest wachten, hè smile.gif Natuurlijk niet leuk als je tegen je wil vrijgezel bent, maar - als ik dit van mijn lief mag zeggen (en anders zeg ik nu het lekker tóch clown.gif ) - je uiterlijk heb je mee, en voor zover ik je ken, je innerlijk ook smile.gif

Quote:
Tegen die tijd zit ik al lang in het klooster.
widegrin.gif

Als dat je roeping is: ook heel mooi toch? Of wellicht ga je Tom nog eens achterna ... Ik zou zeggen, vraag het eens aan God, Die komt altijd weer met de ráárste (en meest rake) antwoorden! engel.gif

Quote:
Oja, nog van harte gefeliciteerd trouwens.
flower.gif

Thanks smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 21:39:39 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

* Weg2 maakt mentale notitie: wiskundeknobbel bij K. houdt niet over
puh2.gif

widegrin.gif

Quote:
Over 11 jaar ben je, Deo volente, al dertig, en ik zei nergens dat je 49 jaar moest wachten, hè
smile.gif
Natuurlijk niet leuk als je tegen je wil vrijgezel bent, maar - als ik dit van mijn lief mag zeggen (en anders zeg ik nu het lekker tóch
clown.gif
)

You go girl! widegrin.gif

Quote:
- je uiterlijk heb je mee, en voor zover ik je ken, je innerlijk ook
smile.gif

smile.gif

Quote:
Als dat je roeping is: ook heel mooi toch? Of wellicht ga je Tom nog eens achterna ... Ik zou zeggen, vraag het eens aan God, Die komt altijd weer met de ráárste (en meest rake) antwoorden!
engel.gif

Heel typisch dat mensen die denken voor het celibaat te gaan opeens hopeloos verliefd worden... ik ken er nog zo een.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 22:04:32 schreef K. het volgende:

Heel typisch dat mensen die denken voor het celibaat te gaan opeens hopeloos verliefd worden... ik ken er nog zo een.

Ik dacht helemaal niks m.b.t. celibaat, in ieder geval nog lang niet dat het mijn roeping was. Het enige was, dat ik het niet miste toen ik geen liefdesrelatie had, en dat ik me uitermate goed thuisvoelde (en nog steeds thuisvoel, op retraite) in het klooster. Dus ik twijfelde of ik een kloosterroeping zou kunnen hebben en vroeg het daarom aan God. Als ik inderdaad voor het klooster in de wieg was gelegd, was die roeping voor het celibaat vanzelf wel actueel geworden, maar nu is natuurlijk het tegenovergestelde het geval smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 20:08:15 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Een virtuele weg2? De weg2 van vlees en bloed zit hier anders óók te stralen hoor!
party.gif

En wat ik dan weer weet: stralend met haar prachtige lach. big-smile.gif

Het is inderdaad heel speciaal om met elkaar te mogen bidden. Of het nu de getijden zijn, de rozenkrans of een ander gebed. Ik ben God zeer dankbaar dat wij zo ook het geloof met elkaar mogen delen en verheug me op de dag dat we ook samen ter communie mogen gaan in de Mis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 22:32:06 schreef RobertF het volgende:

[...]En wat ik dan weer weet: stralend met haar prachtige lach.
big-smile.gif

Dat weet Iggi ook, maar da's natuurlijk wel anders, ikke weet puh2.gif

Quote:

Op vrijdag 19 januari 2007 22:32:06 schreef RobertF het volgende:

verheug me op de dag dat we ook samen ter communie mogen gaan in de Mis.

So do I! party.gifpet.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 22:58:07 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

euhm, oh wacht ff... was er niet in jouw bisdom nog niet zolang geleden een jonge priester uitgetreden vanwge problemen met het celibaat en bedoel je die misschien?)

Die ook ja, maar ook iemand in dezelfde sfeer. De smiley was serieus, ik vind het heel verdrietig als mensen het celibaat als een obstakel ondervinden. De schapen hebben herders nodig. Dringend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mmm, nee, da's inderdaad niet leuk. Enerzijds vanwege het tekort aan roepingen in het algemeen, maar wat nog veel schrijnender is, is het als iemand zijn geloften al heeft afgelegd en dan alsnog het celibaat niet volhoudt. Dat is net zo triest als echtscheiding, maar het valt veel meer op omdat het minder vóórkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:10:13 schreef diakio het volgende:

Die ook ja, maar ook iemand in dezelfde sfeer. De smiley was serieus, ik vind het heel verdrietig als mensen het celibaat als een obstakel ondervinden. De schapen hebben herders nodig. Dringend.

Kunnen we niet een zooitje Polen importeren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:12:14 schreef wateengedoe2 het volgende:

Mmm, nee, da's inderdaad niet leuk. Enerzijds vanwege het tekort aan roepingen in het algemeen, maar wat nog veel schrijnender is, is het als iemand zijn geloften al heeft afgelegd en dan alsnog het celibaat niet volhoudt. Dat is net zo triest als echtscheiding, maar het valt veel meer op omdat het minder vóórkomt.

In dit geval gaat het om iemand die nog geen wijding heeft ontvangen, dus dat punt speelt niet.

Samengevoegde post 19-1-2007 23:15:16:

Quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:12:46 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Kunnen we niet een zooitje Polen importeren?

Tuurlijk. En Indiërs, Vietnamezen, en noem het maar. Gelukkig is er met een wereldkerk van dik 1 miljard gelovigen in deze wereld, nog bepaald geen ramp aan de gang. Maar zoals al heel lang staand missiebeleid: de missielanden moeten uiteindelijk eigen priesters krijgen. Dus ook missieland Nederland.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:15:30 schreef Mystique het volgende:

Producten importeren we, een mens is geen product. Een zooitje? Hmm. Is ook geen omschrijving voor mensen. Kun je niet wat meer respect opbrengen zeg
verbaasd.gif

Als ik wat tegen Polen had, zou ik dan ooit een voorstel hebben gedaan om een zooitje te importeren zodat het zooitje katholieken hier weer wat stevige geestelijke leiding heeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 19 januari 2007 23:13:51 schreef diakio het volgende:

[...]

In dit geval gaat het om iemand die nog geen wijding heeft ontvangen, dus dat punt speelt niet.

OK. Maar het is ook niet echt leuk, net zoals je het ook niemand toewenst om kort voor de geplande trouwdatum af te moeten nokken. Beter dan scheiden, dat zeker, maar naar blijft het.

Quote:
Tuurlijk. En Indiërs, Vietnamezen, en noem het maar. Gelukkig is er met een wereldkerk van dik 1 miljard gelovigen in deze wereld, nog bepaald geen ramp aan de gang. Maar zoals al heel lang staand missiebeleid: de missielanden moeten uiteindelijk eigen priesters krijgen. Dus ook missieland Nederland.

Gelukkig hebben we Tom, maar er mogen er inderdaad nog wel meer komen, ja smile.gif (edit: er mag wel een blik Nederlandse-katholieken-met-priesterroeping opengetrokken worden puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:35:03 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

RobertF zegt ie dan nog ... en wie moet ze weer baren? Juist ja!
noparty.gif

rofl.gif

En wie moet dan lijdzaam toezien dat zijn liefje pijn lijdt en door hormonen door elkaar geschudt wordt, niet wetende wat te doen en vooral: niet wetende wat hij uiteindelijk mist? knipoog_dicht.gif

Maar goed, we zijn weer héérlijk voorbarig bezig hier. puh2.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid