Spring naar bijdragen

Hoe kregen jullie verkering?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 378
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

ik had mijn vriendje al heel lang (oke, overdijven is een vak...) in mijn lijst staan, mede dankzij een user hier (dank@thijs!!), en net voor kerst zijn we gaan smsen (prettigkerstfeest smsje enzo) en die kerst was mijn beltegoed snel op >< en de donderdag na kerst heb ik hem voor het eerst irl gezien en op mijn credible verjaardag (30-12) hebben we wat officielers gekregen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:51:31 schreef Jippiej het volgende:

ik had mijn vriendje al heel lang (oke, overdijven is een vak...) in mijn lijst staan, mede dankzij een user hier (dank@thijs!!), en net voor kerst zijn we gaan smsen (prettigkerstfeest smsje enzo) en die kerst was mijn beltegoed snel op >< en de donderdag na kerst heb ik hem voor het eerst irl gezien en op mijn credible verjaardag (30-12) hebben we wat officielers gekregen
puh2.gif

Proficiat! thumbsup.gif

Samengevoegde post 20-1-2007 0:58:06:

Quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:41:17 schreef K. het volgende:

Inderdaad, met al die moodswings krijgt Robert ook wat te verduren...
widegrin.gif

Welke moodswings?!?! noparty.gifwidegrin.gifboosrood.gifsleepey.gifbig-smile.gifverbaasd.gifrofl.gifparty.gif

devil.gif

OK OK, ik gá al TNO! engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:51:31 schreef Jippiej het volgende:

ik had mijn vriendje al heel lang (oke, overdijven is een vak...) in mijn lijst staan, mede dankzij een user hier (dank@thijs!!), en net voor kerst zijn we gaan smsen (prettigkerstfeest smsje enzo) en die kerst was mijn beltegoed snel op >< en de donderdag na kerst heb ik hem voor het eerst irl gezien en op mijn credible verjaardag (30-12) hebben we wat officielers gekregen
puh2.gif

leuk voor jullie!!! en je bent hoe oud ook al weer? rofl.gif ) puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Wat een leuke verhalen zeg!! Wat ik me afvroeg (en sommigen hebben dit er al wel bij verteld hoor) is of jullie gelijk verliefd waren op elkaar of dat dit later is gekomen. Waren jullie gelijk verliefd of eerst vrienden en zijn die gevoelens pas daarna gekomen? Ik geloof namelijk wel dat als God 2 mensen voor elkaar bedoelt heeft, hij deze bij elkaar brengt. Ik geloof dus ook zeker dat God dit kan, ik kan me alleen niet voorstellen zélf ineens verliefd te worden op iemand die ik al een tijd ken. Was benieuwd hoe dat bij jullie gegaan is. Hebben jullie God ook in jullie relatie betrokken? Er wordt namelijk ook wel gedacht dat God zich daar niet mee bemoeit terwijl ik juist denk van wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:58:26 schreef Pris het volgende:

Hoi allemaal,

Wat een leuke verhalen zeg!! Wat ik me afvroeg (en sommigen hebben dit er al wel bij verteld hoor) is of jullie gelijk verliefd waren op elkaar of dat dit later is gekomen. Waren jullie gelijk verliefd of eerst vrienden en zijn die gevoelens pas daarna gekomen? Ik geloof namelijk wel dat als God 2 mensen voor elkaar bedoelt heeft, hij deze bij elkaar brengt. Ik geloof dus ook zeker dat God dit kan, ik kan me alleen niet voorstellen zélf ineens verliefd te worden op iemand die ik al een tijd ken. Was benieuwd hoe dat bij jullie gegaan is. Hebben jullie God ook in jullie relatie betrokken? Er wordt namelijk ook wel gedacht dat God zich daar niet mee bemoeit terwijl ik juist denk van wel.

Niemand??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal een poging doen knipoog_dicht.gif momentje hoor.

Mijn vriend zat en zit in dezelfde kerk als ik. Je zou denken dat ik hem dus al lang kende (onze gemeente is niet zo groot), maar eigenlijk kwam ik hem pas tegen toen ik op mijn 16e op de jeugdvereniging kwam. Het was niet meteen dat ik *patsboem* op slag wezenloos verliefd was. We raakten gewoon aan de praat en ik vond het allang bijzonder dat het goed klikte. Destijds vond ik namelijk dat het leeftijdsverschil nogal groot was. In feite was het slechts 4 jaar en 3 maanden, maar goed. Wat ik prettig vond is dat hij heel vriendelijk was, in mijn ogen heel volwassen, en dat hij gewoon zichzelf was. En wat ik leuk vond is dat hij leuke humor had en in een voor mij totaal onbekend vakgebied werkte.

Ik weet niet of er zoiets bestaat als voorbestemming. Wel kan ik me nog goed herinneren dat ik op een keer met een vriendin had afgesproken en tegen haar zei 'als hij mij ook leuk vindt, dan is het gewoon goed.' En dat gevoel had ik ook heel sterk: dit is een goede partner voor mij. In de jaren (!) erna heb ik weleens gedacht 'o ja?!' maar steeds zijn we, ook wel door lastige periodes, dichter bij elkaar gekomen. Mijn vriend heeft daar altijd Gods leiding in gezien en ik (eeuwige twijfelaar) begin dat nu ook maar aan te nemen. En ehm... dit vind ik wat lastiger om te zeggen, maar ik geloof wel dat als je God in je relatie betrekt, het echt goed wordt. Je krijgt heel veel vrijheid en rust als je je realiseert dat je het niet maar met zijn tweeen moet zien te overleven, maar dat je alles bij een almachtige en liefdevolle God neer kan leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Hoi allemaal,

Sjaloom Pris,

Quote:
Wat een leuke verhalen zeg!! Wat ik me afvroeg (en sommigen hebben dit er al wel bij verteld hoor) is of jullie gelijk verliefd waren op elkaar of dat dit later is gekomen.

Zij werd eerder verliefd op mij dan ik op haar.

Quote:
Waren jullie gelijk verliefd of eerst vrienden en zijn die gevoelens pas daarna gekomen?

We waren eerst bevriend met elkaar, maar die vriendschap werd dus al redelijk snel een stuk meer. Wel merkte ik al dat het behoorlijk klikte tussen ons tweeën en we heel veel met elkaar vrijuit konden delen.

Quote:
Ik geloof namelijk wel dat als God 2 mensen voor elkaar bedoelt heeft, hij deze bij elkaar brengt. Ik geloof dus ook zeker dat God dit kan, ik kan me alleen niet voorstellen zélf ineens verliefd te worden op iemand die ik al een tijd ken. Was benieuwd hoe dat bij jullie gegaan is.

Ach ja, het is een soort van vonk die ineens overspringt. Op die dag had ik het 's morgens ook niet verwacht, dus zo gek kan het nu eenmaal lopen. knipoog_dicht.gif

Of onze liefde voorbestemd is? Dat weet ik niet. Ik weet dat het huwelijk een roeping van God is, maar zover zijn we (nog) niet. Wel lijken we hier en daar een soort van tekenen te krijgen die daarop zouden kunnen wijzen, en praten we er veel over, maar nu zijn we vooral dankbaar voor wat we nú hebben. En dat is al iets heel bijzonders.

Quote:
Hebben jullie God ook in jullie relatie betrokken? Er wordt namelijk ook wel gedacht dat God zich daar niet mee bemoeit terwijl ik juist denk van wel.

We betrekken Hem er voortdurend bij, door Zijn geboden omtrent de liefde te gehoorzamen, samen te bidden, regelmatig met zijn tweeën naar de Mis te gaan en vooral uit dankbaarheid te genieten van elkaar. En we vertrouwen erop dat Hij weet wat het beste voor ons is en ons blijft leiden in onze liefde voor elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
is of jullie gelijk verliefd waren op elkaar of dat dit later is gekomen. Waren jullie gelijk verliefd of eerst vrienden en zijn die gevoelens pas daarna gekomen?

euhm, hoewel het schijnt dat hij mij vanaf het begin af aan al leuk vond, waren we wel eerst voor ongeveer een jaar goede vrienden(hij was mn beste vriend) ik vond hem ook wel leuk, maar hij kreeg nog verkering met iemand anders(omdat ik tegen hem had gezegd dat k op een ader verliefd was... boosrood.gif *stom*)

Quote:
Ik geloof namelijk wel dat als God 2 mensen voor elkaar bedoelt heeft, hij deze bij elkaar brengt. Ik geloof dus ook zeker dat God dit kan, ik kan me alleen niet voorstellen zélf ineens verliefd te worden op iemand die ik al een tijd ken. Was benieuwd hoe dat bij jullie gegaan is.

kan blijkbaar dus wel he knipoog_dicht.gif ik was eerst ook nog niet echt verliefd, k vond m alleen leuk. vanaf t moment dat hij had gezegd dat hij me leuk vond ben k echt verliefd geworden smile.gif

Quote:
Hebben jullie God ook in jullie relatie betrokken? Er wordt namelijk ook wel gedacht dat God zich daar niet mee bemoeit terwijl ik juist denk van wel.

jammergenoeg hebben we nog nooit echt samen gebeden ofzo, we gaan wel regelmatig samen naar de kerk als we bij elkaar zijn. ook zitten we samen op een chistelijke dans/drama...'club'(Kingskids van JmeO...)

we houden ons wel bewust aan wat God ons verbiedt/ gebiedt. ieder geval, zover van toepassing natuurlijk knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:44:43 schreef kelskip het volgende:

[...]

euhm, hoewel het schijnt dat hij mij vanaf het begin af aan al leuk vond, waren we wel eerst voor ongeveer een jaar goede vrienden(hij was mn beste vriend) ik vond hem ook wel leuk, maar hij kreeg nog verkering met iemand anders(omdat ik tegen hem had gezegd dat k op een ader verliefd was...
boosrood.gif
*stom*)

[...]

kan blijkbaar dus wel he
knipoog_dicht.gif
ik was eerst ook nog niet echt verliefd, k vond m alleen leuk. vanaf t moment dat hij had gezegd dat hij me leuk vond ben k echt verliefd geworden
smile.gif

@ Kelskip, misschien was het in jouw geval dan zo dat je al verliefd was maar het pas toeliet voor jezelf toen hij zei dat hij verliefd op je was. Omdat je verliefd werd zodra hij dat was. Oh ja, waarom had je gezegd dat je verliefd was op iemand anders?? hamer.gif

@ iedereen: ik vroeg me af of hier mensen ineens wél verliefd werden op een ander terwijl dit hiervoor niet zo was. En of ze daarin Gods' leiding hebben ervaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:56:16 schreef Pris het volgende:

[...]

@ Kelskip, misschien was het in jouw geval dan zo dat je al verliefd was maar het pas toeliet voor jezelf toen hij zei dat hij verliefd op je was. Omdat je verliefd werd zodra hij dat was. Oh ja, waarom had je gezegd dat je verliefd was op iemand anders??
hamer.gif

ja zou mischien ook wel kunnen ja, ik weet niet. MAAR, dan zou ik zowiezo ook pas na ongeveer een half jaar 'verliefd' zijn geworden, toen k m net leerde kennen vond k m namelijk nog echt niet leuk...(OK, logisch, hij was toen ook nog een STUK minder knap puh2.gif)

en: nuja, ik was wel echt verliefd op die ander, maar dat was vooral omdat hij me aandacht gaf en het was ook aangepraat... en het was ook zo weer over. maar nu was t zo dat k wel tegen mn vriend had gezegd dat k op die ander verliefd was(k vertelde m echt alles, toen al), maar niet toen k niet meer op die ander was hamer.gifpff, wat kan een mens stom zijn widegrin.gif

woei!! we hebben vandaag 10 maand verkering big-smile.gif lalalala, feest! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik heb mijn vriend leren kennen via hyves. We waren allebei lid van een christelijke hyve. Ik was een beetje profielen aant kijken van de leden en toen kwam ik hem tegen. Heb een berichtje gestuurd en uiteindelijk toegevoegd op msn. Toen heb ik 2 maanden gemsnt, smst enz.

Het klikte wel tussen ons en we besloten een keer af te spreken.

Toen ik 25-10 met vrienden ging poolen in utrecht toen heb ik hem ook uitgenodigd. En dat was heel gezellig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik toen nog niet iets had van daar wil ik een relatie mee.

Maar precies een maand 25-11 ( niet expres die datumpuh2.gif) later kwam hij voor het eerst naar mij. Dat ging niet zo makkelijk omdat we 1 uur van elkaar vandaan wonen.

Toen klikte het gelijk en hebben we ook wat gekregen.

En nu hebben we ruim 3 en halve maand! big-smile.gif

Liefs, mirri

Link naar bericht
Deel via andere websites

cool! veel geluk samen gewenst smile.gif

bij mij is t vandaag net een week uit...en k vind iemand anders al weer (een beetje)leuk muur.gifengel.gifnosmile.gif aaaaah, ik ben echt te erg puh2.gif k vond die gast al eerder leuk, maar toen had k nog verkering...nu niet meer, dus nu kan t... whaaah, te erg hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

nou.. gistereavond ging ik samen met mn broer ergens heen, bandjes kijken. Er kwam ook iemand die ik al een tijdje 'wel leuk' vond. en die werd in de loop van de avond steeds leuker! op een gegeven moment zaten we buiten en toen vroeg ie of ie me mocht zoenen. daar had ik natuurlijk helemaal geen probleem mee widegrin.gif

Toen kreeg ie eerst nog een heel verhaal van mn broer dat alstie mij pijn deed hij met m'n broer te maken kreeg, en daarna hebben we besloten dat we nu wat hebben. widegrin.gifwidegrin.gifwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nou.. gistereavond ging ik samen met mn broer ergens heen, bandjes kijken. Er kwam ook iemand die ik al een tijdje 'wel leuk' vond. en die werd in de loop van de avond steeds leuker! op een gegeven moment zaten we buiten en toen vroeg ie of ie me mocht zoenen. daar had ik natuurlijk helemaal geen probleem mee
widegrin.gif

Toen kreeg ie eerst nog een heel verhaal van mn broer dat alstie mij pijn deed hij met m'n broer te maken kreeg, en daarna hebben we besloten dat we nu wat hebben.
widegrin.gifwidegrin.gifwidegrin.gif

Haha, geweldig, vooral je broer rofl.gif

Gefeliciteerd! flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nou.. gistereavond ging ik samen met mn broer ergens heen, bandjes kijken. Er kwam ook iemand die ik al een tijdje 'wel leuk' vond. en die werd in de loop van de avond steeds leuker! op een gegeven moment zaten we buiten en toen vroeg ie of ie me mocht zoenen. daar had ik natuurlijk helemaal geen probleem mee
widegrin.gif

Toen kreeg ie eerst nog een heel verhaal van mn broer dat alstie mij pijn deed hij met m'n broer te maken kreeg, en daarna hebben we besloten dat we nu wat hebben.
widegrin.gifwidegrin.gifwidegrin.gif

Wauuuuw, geweldig, gefeliciteerd meid en geniet er van flower.gifbig-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid