Spring naar bijdragen

Van wie komt de geest?


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Hermanos2:

 

Even een directe vraag: vind je zelf ook niet dat je erg overdrijft met je geestelijke gedoe? Het goede in jouw boodschap sneeuwt volledig onder door je talloze herhalingen. Zeg nou zelf, hoe wil je nou nog serieus genomen worden en opbouwend meepraten? Op GG lukt je dat ook niet meer. 

Wie eenmaal het geestelijk leven en de liefde van de Vader kent, die is daar enthousiast over.  Veel topics op dit forum interesseren me simpelweg niet.   Het enige wat voor mij telt is het gaan van de (smalle) Weg.

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus tegen blanken bestaat geen racisme?

Natuurlijk wel, dacht je dat niet-blanken geen racisme kennen?  Voel je je aangesproken soms?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hè, zoiets dacht ik vaak als ik jouw schrijfsels in sekse/gender topics las.  Zoiets dan, want schelden is mijn ding niet. 

Sommigen geloven dat geest belangrijker is dan fysiologie. Wetenschappelijk is er een eenheid lichaam en geest. Maar ik geloof dat de geest van God komt. Anderen denken weer dat de geest som

Zoals een discussie bijvoorbeeld. Iemand heeft het recht om te vinden dat Palestijnen bestaan, of ze daarmee de werkelijkheid juist interpreteren is een andere kwestie. Ik ben een paar maanden g

1 minuut geleden zei Hopper:

Wie eenmaal het geestelijk leven en de liefde van de Vader kent, die is daar enthousiast over.  Veel topics op dit forum interesseren me simpelweg niet.   Het enige wat voor mij telt is het gaan van de (smalle) Weg.

Natuurlijk wel, dacht je dat niet-blanken geen racisme kennen?  Voel je je aangesproken soms?  

Omdat je enkel van niet-blanken sprak ging ik er van uit. Weer zo'n wereldse mantra van je. Heeft u nooit geleerd dat een vraag met een vraag beantwoorden onbeleefd is? 

Wat ervaar je hier als homofobie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Hopper:

Wie eenmaal het geestelijk leven en de liefde van de Vader kent, die is daar enthousiast over.  Veel topics op dit forum interesseren me simpelweg niet.   Het enige wat voor mij telt is het gaan van de (smalle) Weg.

Op jouw eigen manier ben je nèt zo drammerig en discriminerend als anderen hier. Geen gesprek mogelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
12 minuten geleden zei Hermanos2:

Op jouw eigen manier ben je nèt zo drammerig en discriminerend als anderen hier. Geen gesprek mogelijk. 

Het gaat altijd maar om de vorm voor jou, het gaat toch echt om de inhoud bij mij.

bewerkt door Lon
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Jahu:

Dus uw geestelijke mens is een hogere staat van het zijn en heeft het vermogen "de dingen te zien zoals ze werkelijk zijn", en dat geeft een "innerlijk gevoel van vrede"?

Bij u moet ik mij dat in de praktijk dus zo voorstellen:

De homoseksueel wordt op zijn/haar zonde aangesproken, omdat de Bijbel dat doet! (Rom.1:26-27) Maar u in uw zgn. "geestelijke hogere staat" weet het beter en hoe het "werkelijk is" en zegt: het is geen zonde! Daarmee bent u ontmaskerd als iemand die het beter denkt te weten dan God Zelf! 

Maar doordat u deze verschrikkelijke gruwelen in Gods ogen(!) allemaal goedpraat, en het oordeel Gods over mensen die homoseksualiteit bedrijven ontkent(!), omdat u daar zelf aan meedoet en u datzelfde oordeel te wachten staat, geeft u dat desondanks een "innerlijk gevoel van vrede".

Om aan de gruwelijke toorn van God die onverminderd op de zonde blijft (Joh.3:36) te ontsnappen, heeft u uw toevlucht tot de dwaalleer van de "alverzoening" genomen, waarmee u zonde op zonde laadt, in de ontkenning van de eeuwige woorden van de Heer Jezus Christus!

'Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is.' (Mat.25:41)

Wat hier “ontmaskerd” is, dat ben jij zelf met je lelijke verdraaiingen en je obsessies met seks en je homohaat.  Jij bent niet wederomgeboren anders had je begrepen dat het huwelijk een schaduwbeeld is van de relatie van God met Zijn gemeente. En een schaduwbeeld kan mooi zijn maar is niet das Ding an sich. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Flawless victory:

Wat hier “ontmaskerd” is, dat ben jij zelf met je lelijke verdraaiingen en je obsessies met met seks en je homofobie. 

U mag mij ten overstaan van heel het forum "ontmaskeren", en geef nu dan ook aan waar ik de Bijbel wat betreft homoseksualiteit heb verdraaid.

Als u dat niet kunt en u geen Bijbelse onderbouwing van dit thema geeft zoals ik wel heb gedaan, houdt dan uw mond!

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Jahu:

U mag mij ten overstaan van heel het forum "ontmaskeren", en geef nu dan ook aan waar ik de Bijbel wat betreft homoseksualiteit heb verdraaid.

Als u dat niet kunt en u geen Bijbelse onderbouwing van dit thema geeft zoals ik wel heb gedaan, houdt dan uw mond!


Opperrabbijnen onderbouwen alles met de Schrift. Het betekent niet dat ze Christus Jezus kennen. Je hebt er niets van begrepen. Je weet niets van de aionen, je begrijpt niets van de bedelingen, je hebt geen inzicht en betrekt alles op jezelf.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Wie eenmaal het geestelijk leven en de liefde van de Vader kent, die is daar enthousiast over.  Veel topics op dit forum interesseren me simpelweg niet.   Het enige wat voor mij telt is het gaan van de (smalle) Weg.

Bij seksualiteit komt begeerte naar de ander om de hoek kijken: of het nu om heteroseksuele, homoseksuele of welke andere seksuele gender-gerichtheid dan ook gaat.

Als er echter sprake is van begeerte komt dat volgens jou überhaupt toch niet overeen met het gaan van de smalle weg? Hoe kun je welke soort van seksualiteit dan tòch rijmen met het gaan van de smalle weg die leidt tot vergeestelijking?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Yours:

Bij seksualiteit komt begeerte naar de ander om de hoek kijken: of het nu om heteroseksuele, homoseksuele of welke andere seksuele gender-gerichtheid dan ook gaat.

Als er echter sprake is van begeerte komt dat volgens jou überhaupt toch niet overeen met het gaan van de smalle weg? Hoe kun je welke soort van seksualiteit dan tòch rijmen met het gaan van de smalle weg die leidt tot vergeestelijking?


In een gezonde relatie dooft de seksualiteit geleidelijk (en soms abrupt door omstandigheden die inherent zijn aan het sterfelijk bestaan) uit en maakt plaats voor een diepere liefde en trouw. Seksualiteit is geen doel op zich maar een middel om saamhorigheid en familiebanden te kweken.  Sommige - en tegenwoordig helaas vele - mensen gaan voordat het kan uitdoven over op een andere partner. Zij houden meer van de seks dan van hun partner.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Flawless victory:

Wat hier “ontmaskerd” is, dat ben jij zelf met je lelijke verdraaiingen en je obsessies met seks en je homohaat.  Jij bent niet wederomgeboren anders had je begrepen dat het huwelijk een schaduwbeeld is van de relatie van God met Zijn gemeente. En een schaduwbeeld kan mooi zijn maar is niet das Ding an sich. 

De enige obsessieve die alles verdraait om in de zonde te blijven ben jij. Je bent wedergeboren in uw vader den leugenaar en weet niets van ons geloof maar blaat youtubers na die naar uw oren praten. Die Zijn Woord citeren zijn geen haters, het maakt alleen uw haat voor God de Vader bekend. 

Ik ben ook obsessief ja. :) maar ik verdraai liever niets en hou het graag concreet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Flawless victory:

Opperrabbijnen onderbouwen alles met de Schrift. Het betekent niet dat ze Christus Jezus kennen.

De farizee van credible gaat eens hypocrisie tentoon stellen :)

Zojuist zei sjako:

Je moet niet van elk topic een homo topic maken. Die zijn er nu wel genoeg.

Wees eens consequent en zeg dat eens tegen die twistzieken die er hier over begonnen misschien?

13 uur geleden zei Hopper:

Veel meer bewijs dat je een natuurlijke mens bent hoef je niet te geven, je schrijft het zelf.  Je hebt naar eigen zeggen geen notie van geestelijk onderscheiden.

En dat is geen oordeel mijnerzijds, je schrijft het zelf.   En wat voor jou geldt, geldt voor velen op dit forum.   Een homofoob is ook een natuurlijke mens.  Want hij is met natuurlijke zaken bezig, namelijk de homoseksualiteit van een ander.  Een racist idem dito, een racist is bezig met de natuurlijke uiterlijkheden van een ander bezig.

Ik hoef helemaal niet te oordelen, natuurlijke mensen schrijven het zelf op dit forum.  En ik vind het helemaal prima, natuurlijke mensen willen vooral natuurlijke mens blijven.  Wie ben ik om jou of een ander te zeggen dat je het geestelijk leven moet leven? 

Lukas 17:20 En gevraagd zijnde van de Farizeën, wanneer het Koninkrijk Gods komen zou, heeft Hij hun geantwoord en gezegd: Het Koninkrijk Gods komt niet met uiterlijk gelaat.

21 En men zal niet zeggen: Ziet hier, of ziet daar, want, ziet, het Koninkrijk Gods is binnen ulieden.

Hoe kan het Koninkrijk in de toekomst zijn als het binnen in u is?   Het Koninkrijk Gods is reeds lang geleden aangevangen.  Maar de mensen zoeken het Koninkrijk buiten zichzelf.

Dat er allerlei wettische gelovigen rond spoken doet daar niks aan af.  Laat de Farizeeën maar wettische woorden uitkramen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Yours:

Bij seksualiteit komt begeerte naar de ander om de hoek kijken: of het nu om heteroseksuele, homoseksuele of welke andere seksuele gender-gerichtheid dan ook gaat.

Als er echter sprake is van begeerte komt dat volgens jou überhaupt toch niet overeen met het gaan van de smalle weg? Hoe kun je welke soort van seksualiteit dan tòch rijmen met het gaan van de smalle weg die leidt tot vergeestelijking?

Bij het gaan van de smalle weg heb ik het verschil opgemerkt tussen de geestelijke mens en de natuurlijke mens.  Vanuit de natuur (dat wat uit de natuur voortkomt)  leven er in mij seksuele begeertes.  Volstrekt logisch, anders is voortplanting niet mogelijk.

De geestelijke mens heeft nul begeertes.  De geestelijke mens kent ook niet zoiets als 'geaardheid'.  De geestelijke mens heeft van nature een 'uitgedoofde aard'. 

Er leven twee mensen in de mens: een die uit de natuur voortkomt en die we allemaal kennen.  En een die uit Geest voortkomt en ook zuiver geest is.

De mens -ieder mens- kan beide 'mensen' leren kennen door deze te zijn.    Het menselijk kennen en leren werkt aan de hand van de tegenstellingen.    Vermijdt daarom de duisternis niet, ik kan mijn eigen begeertes alleen kennen en doorgronden door ze 'te laten zijn'.   (Lees: veroordeel je eigen begeertes en daarmee jezelf niet) Dan krijgt de geestelijke mens de natuurlijke mens in beeld.    Door te schipperen en te onderzoeken  tussen deze twee mensen volg je de smalle weg. 

Momenteel is ieder verlangen naar seks uitgedoofd, het is niet aan de orde.    Dat wil niet zeggen dat 'het' niet tot leven gewekt kan worden.  Ik kan a la minute wat betaalde seks kopen en zodoende begeerte weer tot leven brengen.   Maar dat beschouw ik als zondig.    De geestelijke mens in mij heeft de natuurlijke mens onder controle.  Mochten de omstandigheden veranderen en er seks in mijn leven voortkomen dan kan dat alleen als er liefde aan ten grondslag ligt.   Dan kan er een bepaalde lust tot leven komen welke zijn voeding uit liefde krijgt. 

Kortom, op dit moment kost het me geen enkele moeite om geen-seks te hebben.  De geestelijke mens is degene die in de liefde van de Vader leeft.  De natuurlijke mens is degene die begeert. (Adam en Eva, de erfzonde)   Het begeren(en aversie) is de erfzonde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Yours:

Bij seksualiteit komt begeerte naar de ander om de hoek kijken: of het nu om heteroseksuele, homoseksuele of welke andere seksuele gender-gerichtheid dan ook gaat.

Als er echter sprake is van begeerte komt dat volgens jou überhaupt toch niet overeen met het gaan van de smalle weg? Hoe kun je welke soort van seksualiteit dan tòch rijmen met het gaan van de smalle weg die leidt tot vergeestelijking?

Begeerte klinkt in mijn oren altijd negatief. Daarom zal het dan ook gaan over seksualiteit die de bijbel afkeurt. Ik spreek liever over verlangen. Dat klinkt, zeker wanneer het over goedgekeurde seks gaat en houden van, positief. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Hopper:

Ik vraag me altijd af waarom een atheïst lid wordt van een forum wat over het geloof gaat.  Geestelijke mens vs natuurlijke mens is gewoon iets uit de brieven van Paulus.  Als atheïst kun jij daar niks mee.

 

De brieven die jij altijd verkeerd interpreteert en leest. Wat volkomen normaal is overigens, de Paulus uit de brieven had zo'n ander wereldbeeld dan wij vandaag de dag zouden moeten hebben..

Citaat

Je schijnt maar niet te begrijpen dat de geestelijke mens een andere mens is dan de natuurlijke mens.  Het is niet dezelfde mens.  Maar de geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen.  De geestelijke mens kan gewoon een oorlogsmisdadiger onderscheiden.  Of een leugenaar zoals Trump.   Of een homofoob op dit forum.  Of een christofoob zoals jij.....

PRecies, jij denkt dat je een geestelijk mens bent en dat je daardoor BETER bent dan de natuurlijke mens. Daarmee onderscheidt je je niet van de homofoob die oordeelt dat de homo slechter is dan de hetero, of de christen die meent dat christendom beter is dan islam. Het getuigt gewoon enorm van ego, zoals jij over de rest praat (of moet ik zeggen preekt) en hoe jij jezelf als de plaatsvervanger van Jezus ziet..

De natuurlijke mens kan een Trump trouwens ook onderscheiden, of een homofoob. Dat doen we met onze aardse hersentjes. Komt weinig "geestelijk" bij kijken, als je het mij vraagt. Daarom zijn natuurlijke mensen ook bescheidener dan zelfbenoemde geestelijke mensen.

 

3 uur geleden zei Hopper:

Bij het gaan van de smalle weg heb ik het verschil opgemerkt tussen de geestelijke mens en de natuurlijke mens.  Vanuit de natuur (dat wat uit de natuur voortkomt)  leven er in mij seksuele begeertes.  Volstrekt logisch, anders is voortplanting niet mogelijk.

De geestelijke mens heeft nul begeertes.  De geestelijke mens kent ook niet zoiets als 'geaardheid'.  De geestelijke mens heeft van nature een 'uitgedoofde aard'. 

Er leven twee mensen in de mens: een die uit de natuur voortkomt en die we allemaal kennen.  En een die uit Geest voortkomt en ook zuiver geest is.

De mens -ieder mens- kan beide 'mensen' leren kennen door deze te zijn.    Het menselijk kennen en leren werkt aan de hand van de tegenstellingen.    Vermijdt daarom de duisternis niet, ik kan mijn eigen begeertes alleen kennen en doorgronden door ze 'te laten zijn'.   (Lees: veroordeel je eigen begeertes en daarmee jezelf niet) Dan krijgt de geestelijke mens de natuurlijke mens in beeld.    Door te schipperen en te onderzoeken  tussen deze twee mensen volg je de smalle weg. 

Momenteel is ieder verlangen naar seks uitgedoofd, het is niet aan de orde.    Dat wil niet zeggen dat 'het' niet tot leven gewekt kan worden.  Ik kan a la minute wat betaalde seks kopen en zodoende begeerte weer tot leven brengen.   Maar dat beschouw ik als zondig.    De geestelijke mens in mij heeft de natuurlijke mens onder controle.  Mochten de omstandigheden veranderen en er seks in mijn leven voortkomen dan kan dat alleen als er liefde aan ten grondslag ligt.   Dan kan er een bepaalde lust tot leven komen welke zijn voeding uit liefde krijgt. 

Kortom, op dit moment kost het me geen enkele moeite om geen-seks te hebben.  De geestelijke mens is degene die in de liefde van de Vader leeft.  De natuurlijke mens is degene die begeert. (Adam en Eva, de erfzonde)   Het begeren(en aversie) is de erfzonde. 

🤮

Je bent gewoon een dood mens, geef dat maar toe.

Zoals veel boeddhistische monniken ook dode mensen zijn. Ze ontnemen zich alle vreugde omdat ze bang zijn weer te reïncarneren. Als jij ze een klap zou geven zouden ze je doodleuk aan blijven lachen. Met een nepglimlach.

En dan als ze alleen zijn en niemand kijkt dan gaan ze zich te buiten aan schelden en razernij. 

5 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is helaas "wachten op Godot."

Zoals een hond die terugkeert naar zijn braaksel, zo is een dwaas die in zijn dwaasheid terugvalt. Spreuken 26:11

Dat had de schrijver van Spreuken dan niet goed gezien in alle "wijsheid". Honden, en ook andere dieren, gaan terug naar wat er uit is gekomen omdat er nog nodige voedingstoffen in zitten. Dus zo dwaas is die hond niet. 

Dus misschien is het ook niet dwaas van de dwaas om in zijn eigen dwaasheid terug te vallen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Begeerte klinkt in mijn oren altijd negatief. Daarom zal het dan ook gaan over seksualiteit die de bijbel afkeurt. Ik spreek liever over verlangen. Dat klinkt, zeker wanneer het over goedgekeurde seks gaat en houden van, positief. 

 

Wanneer God Zelf iedere behoefte cq verlangen vervult, kan seksualiteit niet blijven bestaan. Want hoe men het ook wendt of keert, seksualiteit is gebaseerd op een behoefte. Ik geloof dat seksualiteit zal verdwijnen na de Opname der gemeente.  Ik zeg bewust niet na de wederkomst, want de mensen die het duizendjarige rijk binnen gaan zullen zich nog voortplanten, terwijl de gemeente  een hemelse bestemming heeft.   Daarom is het ook zo goed om te sterven aan de oude natuur. En daarom leert de Schrift ook dat je niet moet echtscheiden. Want sexualiteit moet uitdoven en dat gebeurt in een relatie van liefde en trouw onherroepelijk een keer. Moet niet in de zin van dat het moet van buitenaf, maar dat dat een noodzakelijke ontwikkeling is om de nieuwe mens (Christus) aan te doen.   

Mannen die hun partner voordien inruilen voor een nieuw exemplaar hebben zichzelf daar dan ook mee. Het voedt het vuur van de begeerte en men is dan niet gereed voor de komst van Christus. Want God dwingt niet en neemt niets af wat de mens nog begeert.

3 uur geleden zei Hopper:

  Het begeren(en aversie) is de erfzonde. 

En daarom verdwijnt de begeerte in Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Flawless victory:

 

Wanneer God Zelf iedere behoefte cq verlangen vervult, kan seksualiteit niet blijven bestaan. Want hoe men het ook wendt of keert, seksualiteit is gebaseerd op een behoefte. Ik geloof dat seksualiteit zal verdwijnen na de Opname der gemeente.  Ik zeg bewust niet na de wederkomst, want de mensen die het duizendjarige rijk binnen gaan zullen zich nog voortplanten, terwijl de gemeente  een hemelse bestemming heeft.   Daarom is het ook zo goed om te sterven aan de oude natuur. En daarom leert de Schrift ook dat je niet moet echtscheiden. Want sexualiteit moet uitdoven en dat gebeurt in een relatie van liefde en trouw onherroepelijk een keer. Moet niet in de zin van dat het moet van buitenaf, maar dat dat een noodzakelijke ontwikkeling is om de nieuwe mens (Christus) aan te doen.   

Mannen die hun partner voordien inruilen voor een nieuw exemplaar hebben zichzelf daar dan ook mee. Het voedt het vuur van de begeerte en men is dan niet gereed voor de komst van Christus. Want God dwingt niet en neemt niets af wat de mens nog begeert.

En daarom verdwijnt de begeerte in Christus.

Behoefte is geen argument om iets als fout neer te zetten. Een mens zoals hij geschapen is heeft behoefte aan gemeenschap zoals hij behoefte heeft aan eten. God heeft behoeftes gemaakt om te vervullen.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Flawless victory:

Mannen die hun partner voordien inruilen voor een nieuw exemplaar hebben zichzelf daar dan ook mee. Het voedt het vuur van de begeerte en men is dan niet gereed voor de komst van Christus. Want God dwingt niet en neemt niets af wat de mens nog begeert.

En vrouwen? Mijn ex vond een ander terwijl ik al aan het uitdoven was. Zij heeft de filosofie “alle genot uit het leven halen die er maar (veilig) uit te halen is”, want je leeft maar 1x en morgen kan het zomaar niet meer kunnen.

Hedonisme heb ik zelf nooit begrepen, als je volop kunt genieten heb je geen zuiver wereldbeeld, dan ben je blind of hou je je blind voor al het lijden.

Maar goed chagrijnig zijn onder alle omstandigheden maakt je ook geen fijn mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Lon:

En vrouwen? Mijn ex vond een ander terwijl ik al aan het uitdoven was. Zij heeft de filosofie “alle genot uit het leven halen die er maar (veilig) uit te halen is”, want je leeft maar 1x en morgen kan het zomaar niet meer kunnen.

Hedonisme heb ik zelf nooit begrepen, als je volop kunt genieten heb je geen zuiver wereldbeeld, dan ben je blind of hou je je blind voor al het lijden.

Maar goed chagrijnig zijn onder alle omstandigheden maakt je ook geen fijn mens.

Ahasveros stuurde zijn vrouw weg omdat zij hem niet eerde en geen ontzag voor hem had,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid