Spring naar bijdragen

Mattheüs 25; vreemde tegenstrijdigheid


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Helemaal met je eens @Fundamenteel. Het heeft hem een strafpunt opgeleverd.

Mensen die geen afstand doen van de Tien Geboden laten een deel van de wet in stand. Ik ging nadenken over deze kwestie o.a. toen im zag hoe christenen in de politiek heel fel bezig waren te ageren te

De gelijkenis over de dwaze en wijze meisjes is een geestelijke kwestie/staat. Ook al zouden zij het willen geven het had niet gekund, vandaar dit antwoord op de dwaze vraag van de dwaze meisjes.

1 uur geleden zei Willempie:

Warrig voor jou en de andere ongelovigen. Heel duidelijk voor de gelovigen. Dwaasheid voor jou, wijsheid voor anderen. Confronterend en aanstootgevend voor jou, bevrijdend voor anderen. Uiteindelijk is het een keuze die je maakt. Jij kiest tegen de Schepper van het universum; anderen kiezen voor die Schepper. Jij beschouwt Hem als een bedreiging. anderen beschouwen Hem als hun enige redder. Wat mij betreft: Ik heb niets anders. De boodschap van Jezus is wat mij in stand houdt. Ik wens je veel succes met jouw keuze maar vrees dat die op helemaal niets is gebaseerd en tot niets leidt. 

Jij kiest tegen Thor. Ik wens je veel succes met je keuze maar ik vrees dat die op helemaal niets is gebaseerd en tot niets leidt.

Onzin he, want jij hebt helemaal niet tegen Thor gekozen. Inderdaad. En zo hebben @Mullog of ik ook niet tegen Jezus gekozen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Mullog:

???

O nee, je gelooft niet in Hem. Hij bestaat niet voor jou, Mijn fout. Excuses. Je beschouwt Zijn boodschap als een bedreiging is waarschijnlijk beter uitgedrukt. 

2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Jij kiest tegen Thor. Ik wens je veel succes met je keuze maar ik vrees dat die op helemaal niets is gebaseerd en tot niets leidt.

Thor speelt geen rol meer. Ik heb nooit tegen Thor gekozen want dat is nooit nodig of aan de orde geweest. 

4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Onzin he, want jij hebt helemaal niet tegen Thor gekozen. Inderdaad. En zo hebben @Mullog of ik ook niet tegen Jezus gekozen.

Jawel hoor. Jullie kiezen bewust tegen Jezus. Of niet soms? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Willempie:
10 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Jij kiest tegen Thor. Ik wens je veel succes met je keuze maar ik vrees dat die op helemaal niets is gebaseerd en tot niets leidt.

Thor speelt geen rol meer. Ik heb nooit tegen Thor gekozen want dat is nooit nodig of aan de orde geweest. 

10 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Onzin he, want jij hebt helemaal niet tegen Thor gekozen. Inderdaad. En zo hebben @Mullog of ik ook niet tegen Jezus gekozen.

Jawel hoor. Jullie kiezen bewust tegen Jezus. Of niet soms? 

Net zo min als jij bewust tegen Thor hebt gekozen. Jezus is niet nodig of aan de orde. (ik spiegel jou gewoon je eigen woorden terug, in de hoop dat je de leegheid van jouw woorden inziet)

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Warrig voor jou en de andere ongelovigen. Heel duidelijk voor de gelovigen. Dwaasheid voor jou, wijsheid voor anderen. Confronterend en aanstootgevend voor jou, bevrijdend voor anderen. Uiteindelijk is het een keuze die je maakt. Jij kiest tegen de Schepper van het universum; anderen kiezen voor die Schepper. Jij beschouwt Hem als een bedreiging. anderen beschouwen Hem als hun enige redder. Wat mij betreft: Ik heb niets anders. De boodschap van Jezus is wat mij in stand houdt. Ik wens je veel succes met jouw keuze maar vrees dat die op helemaal niets is gebaseerd en tot niets leidt. 

Amen!

De Bijbel lezen is niet voldoende, het vereist studie, meditatie, overleg en voornamelijk de Heilige Geest.

Ik ben nu de Bijbel voor zoveelste maal (tel vergeten) opnieuw aan het lezen. Nog steeds moet ik buiten de Bijbel keren om details te achterhalen. Zo zoek ik informatie over de profetes Anna die 84 jaar werd, maar helaas vind ik daar weinig van terug.

Het krijgt zoveel dimensie als je jezelf er echt aan toewijdt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

22 uur geleden zei Noel2:
Op 21-2-2024 om 14:20 zei Hopper:

Voor de dwaze meisjes is er slechts geween en gejammer.

 

Op 21-2-2024 om 06:39 zei Petra.:

Erbarmen.. was het maar waar. 

Maar nee.. 

" .... Maar hij antwoordde: “Ik verzeker jullie: ik ken jullie niet.rste duisternis, waar men jammert en knarsetandt.”

Expand  

Dat zou dus kunnen gaan over leven in duisternis, dat verworpen moet worden. Leven zonder erbarmen is duisternis volgens mij, maar het kan dat ik denk vanuit duisternis, en niet de echte mogelijkheid van licht kan zien.

 

5 uur geleden zei Noel2:

De strekking van de Bijbelpassage is toch wel de straf voor dwaasheid. Op zich erg gericht op wereldse zaken. Als die wereldse zaken eigenlijk geestelijke zaken zijn, snap ik de straf niet. Dan lijkt de boodschap: “wees geestelijk of onderga de consequenties”. Een beetje dreigend en als urgent gebracht. Geen blijde boodschap.

 

Nou komen we in de buurt van wat me dwars zit. 

Die zgn. wijze meisjes dus.

Die niet bereid zijn om te helpen.

Nog erger.. er is iets te koop. Zij hebben het gekocht. Maar ze willen het niet delen. 

 

9 De wijze meisjes antwoordden: “Nee, straks is er nog te weinig voor ons en jullie samen. Zoek liever een verkoper en koop zelf olie.” 10 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Noel2:

De gelijkenis heeft het wel over wereldse doelen die de dwazen missen, de bruidegom, de talenten, de erkenning van de meester. Omdat de natuurmens alleen dat soort doelen begrijpt? Maar uiteindelijk gaat het helemaal niet om dat soort doelen. Met dat soort doelen blijf je in de duisternis.

Waar we tegen aan kijken is dat het geestelijk leven  zich alleen in gelijkenissen en 'geheime taal' laat uitdrukken.  Er wordt gesproken over een bruidegom die arriveert en de deur die gesloten wordt.   Ik interpreteer de bruidegom als de mystieke vereniging, maar dat zegt een mens natuurlijk ook niks als je die mystieke vereniging niet kent.

Dus ja, het is geschreven voor de natuurmens , die kan dit soort teksten leren begrijpen door ze in zijn leven toe te passen.   De geestelijke mens begrijpt immers reeds de dingen die uit God zijn.  Contemplatie is daarbij het woord, maar contemplatie werkt dan weer niet bij mensen die nog vol zijn met wereldse zaken.   En uiteindelijk gaat het idd niet om doelen, ieder doel ligt immers in de tijd.   Ieder doel kan begeerd worden.    Zie ook dat oeverloze gezwam over het hiernamaals.   Wat heeft het voor zin om het hiernamaals te begeren?   Dan hou je alleen maar begeerte in stand.  En het (het Evangelie) gaat niet eens over het hiernamaals.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Petra.:

 

 

 

 

Nou komen we in de buurt van wat me dwars zit. 

Die zgn. wijze meisjes dus. 

 

In de Bijbel hebben ze het wel eens over “vervloekten” met daarbij dan een vreselijk lot dat hen toevalt, alsof ze ook werkelijk vervloekt worden. Het zou beter zijn om ze verduisterden te noemen, zodat duidelijk is wat je lot is als je in duisternis bent.

Maar dan nog is blijkbaar een “doel” om verlicht te zijn, wat weer verwarrend werkt, want met doelen blijf je juist in duisternis.

Misschien gaat het om het doelloze doel, de Weg.

9 minuten geleden zei Hopper:

Waar we tegen aan kijken is dat het geestelijk leven  zich alleen in gelijkenissen en 'geheime taal' laat uitdrukken.  Er wordt gesproken over een bruidegom die arriveert en de deur die gesloten wordt.   Ik interpreteer de bruidegom als de mystieke vereniging, maar dat zegt een mens natuurlijk ook niks als je die mystieke vereniging niet kent.

Dus ja, het is geschreven voor de natuurmens , die kan dit soort teksten leren begrijpen door ze in zijn leven toe te passen.   De geestelijke mens begrijpt immers reeds de dingen die uit God zijn.  Contemplatie is daarbij het woord, maar contemplatie werkt dan weer niet bij mensen die nog vol zijn met wereldse zaken.   En uiteindelijk gaat het idd niet om doelen, ieder doel ligt immers in de tijd.   Ieder doel kan begeerd worden.    Zie ook dat oeverloze gezwam over het hiernamaals.   Wat heeft het voor zin om het hiernamaals te begeren?   Dan hou je alleen maar begeerte in stand.  En het (het Evangelie) gaat niet eens over het hiernamaals.

Als ‘denker’ kan ik het begrijpen, maar niet helemaal als doelloze Weg zien.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Noel2:

In de Bijbel hebben ze het wel eens over “vervloekten” met daarbij dan een vreselijk lot dat hen toevalt, alsof ze ook werkelijk vervloekt worden. Het zou beter zijn om ze verduisterden te noemen, zodat duidelijk is wat je lot is als je in duisternis bent.

Maar dan nog is blijkbaar een “doel” om verlicht te zijn, wat weer verwarrend werkt, want met doelen blijf je juist in duisternis.

Misschien gaat het om het doelloze doel, de Weg.

Maar ze willen niet delen omdat ze bang zijn dat ze anders tekortkomen! 

Terwijl imo als het om geestelijkheid gaat nou juist het niet willen delen een tekortkoming is. (Erger nog dan niet hebben). 

En het idee dat er een tekort kan zijn.. in geestelijke zaken is volgens mij helemaal foute foei! "Nee, straks is er nog te weinig voor ons en jullie samen"

Hoe wijs ben je dan als je denkt dat er te weinig is voor iedereen??? Zelfs de dwaaasten of de minsten of de armsten en roep maar!  

 

En als het over wereldse zaken gaat.. Ook het niet willen willen delen is toch ook juist erger, dan het niet hebben.

 

Ik vind ze niet wijs. Ik vind ze egoïstisch. En het wordt nog beloond ook! 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Noel2:

In de Bijbel hebben ze het wel eens over “vervloekten” met daarbij dan een vreselijk lot dat hen toevalt, alsof ze ook werkelijk vervloekt worden. Het zou beter zijn om ze verduisterden te noemen, zodat duidelijk is wat je lot is als je in duisternis bent.

Maar dan nog is blijkbaar een “doel” om verlicht te zijn, wat weer verwarrend werkt, want met doelen blijf je juist in duisternis.

Misschien gaat het om het doelloze doel, de Weg.

Als ‘denker’ kan ik het begrijpen, maar niet helemaal als doelloze Weg zien.

De Weg zelf kan toch ook het doel zijn?    Dan leidt het nergens naar toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Hopper:

De Weg zelf kan toch ook het doel zijn?    Dan leidt het nergens naar toe.

Ja, als het spel des levens een naam mag hebben, dan is het “Weg”.

 

12 minuten geleden zei Petra.:

Maar ze willen niet delen omdat ze bang zijn dat ze anders tekortkomen! 

Terwijl imo als het om geestelijkheid gaat nou juist het niet willen delen een tekortkoming is. (Erger nog dan niet hebben). 

En het idee dat er een tekort kan zijn.. in geestelijke zaken is volgens mij helemaal foute foei! 

 

En als het over wereldse zaken gaat.. Ook het niet willen willen delen ook juist erger is dan het niet hebben. 

Het is toch wel mogelijk dat de “straf” logisch is bij verduistering? Alleen dan is het geen “straf” maar “lot”, en dan geldt dat je erbarmen aangesproken wordt door dit verhaal. Bij mij dan…

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Noel2:

Ja, als het spel des levens een naam mag hebben, dan is het “Weg”.

 

Jezus zegt: IK (met de nadruk op ik)  ben de weg, de waarheid en het leven.    Alleen in zo'n klein zinnetje zit al veel verborgenheid.  Steeds weer opnieuw kun je er betekenis aan geven.   Niet om in aanbidding te vallen voor Jezus, maar om 'daar' binnen te treden.   En daarbij mijn favoriete uitspraak van Kierkegaard te mompelen: we leven voorwaarts en we leren achterwaarts.  Iedereen kan zichzelf bevragen of hij wat geleerd heeft in spirituele zin de afgelopen 1,5,10 jaar. (Of langer)   Dat is het voordeel van oud zijn, je hebt veel levenservaring, je kunt zien wat er gebeurd is als je achterom kijkt.  Ik heb het moeilijk gehad in mijn leven, maar juist die tegenslag maakt dat je leert.  Als het een halve eeuw huisje, boompje beestje is met alles er op en er aan dan leer je ook niks.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Hopper:

Jezus zegt: IK (met de nadruk op ik)  ben de weg, de waarheid en het leven.    Alleen in zo'n klein zinnetje zit al veel verborgenheid.  Steeds weer opnieuw kun je er betekenis aan geven.   Niet om in aanbidding te vallen voor Jezus, maar om 'daar' binnen te treden.   En daarbij mijn favoriete uitspraak van Kierkegaard te mompelen: we leven voorwaarts en we leren achterwaarts.  Iedereen kan zichzelf bevragen of hij wat geleerd heeft in spirituele zin de afgelopen 1,5,10 jaar. (Of langer)   Dat is het voordeel van oud zijn, je hebt veel levenservaring, je kunt zien wat er gebeurd is als je achterom kijkt.  Ik heb het moeilijk gehad in mijn leven, maar juist die tegenslag maakt dat je leert.  Als het een halve eeuw huisje, boompje beestje is met alles er op en er aan dan leer je ook niks.

Het “zijn” van de Weg is een van de diepere inzichten, het “achterwaarts begrijpen” eveneens. Nu nog “voorwaarts leven”.

 

55 minuten geleden zei Petra.:

Maar ze willen niet delen omdat ze bang zijn dat ze anders tekortkomen! 

Terwijl imo als het om geestelijkheid gaat nou juist het niet willen delen een tekortkoming is. (Erger nog dan niet hebben). 

En het idee dat er een tekort kan zijn.. in geestelijke zaken is volgens mij helemaal foute foei! 

 

En als het over wereldse zaken gaat.. Ook het niet willen willen delen ook juist erger is dan het niet hebben. 

Zowel de verstandige meisjes als de dwaze meisjes zijn nog gedeeltelijk in duisternis. Het gaat hier niet om al getrouwd zijn.

 

Het verhaal van de angstige jongen die zijn talent begroef. Zelfs op de bank zetten met rente had hij niet gedaan. Hij krijgt geen achting of bezit, maar er verandert voor hem niet veel. De jongens met hun meerdere talenten moeten waarschijnlijk inleveren.

 Tsja…de rek is wel een beetje uit het verhaal

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Mullog:

Ik heb op verschillende fora uitleg en toelichting gevraagd. Er is nooit iemand zelfs maar op de vraag ingegaan.

Hou op.. dus jij viel er ook over. 

Ik zie een stelletje egoïsten die wijs worden genoemd. En dat je talenten begraven jammer is snap ik, maar  "wie heeft zal nog meer krijgen, en wel in overvloed, maar wie niets heeft, hem zal zelfs het laatste worden ontnomen" is een oproep tot hebberigheid en winstbejag. En komt ook totaal niet overeen met de onderstaande tekst.

42  Want Ik had honger en jullie gaven Mij niet te eten, Ik had dorst en jullie gaven Mij niet te drinken. 43 Ik was een vreemdeling en jullie namen Mij niet op, Ik was naakt en jullie kleedden Mij niet. Ik was ziek en zat in de gevangenis en jullie bezochten Mij niet.” 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Willempie:

Oh. Diegene die als geen ander invloed op de geschiedenis heeft uitgeoefend en nu nog doet. is niet aan de orde. O.K.?????? 

Inderdaad, net zoals Thor die, net als jouw god, als geen ander invloed uitoefende op alles op aarde. Kortom Willempie, jouw uitgangspunt dat mensen tegen jouw god hebben gekozen, gaat niet op.  Je kunt daarvoor om het even welke god invullen, het maakt geen vuist.

Godsdienstvrijheid is iets moois, maar de kracht ervan gaat verloren als mensen anderen gaan beschuldigen en gaan verwijten niet in hun God te geloven. En dat is precies wat jij doet.

Je mag geloven wat je wilt, maar dat geldt ook voor iedereen om je heen. Dat kan ook een ander of geen geloof zijn. Respecteer dat en laat de mensen om je heen in hun waarde.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Willempie:

O nee, je gelooft niet in Hem. Hij bestaat niet voor jou, Mijn fout. Excuses. Je beschouwt Zijn boodschap als een bedreiging is waarschijnlijk beter uitgedrukt. 

...

??? Ik weet niet waar je dit op baseert. Misschien zou je de vraag kunnen beantwoorden die ik in mijn eerste post stel in plaats van allerlei oordelen zonder grond te spuien.

5 uur geleden zei Petra.:

Hou op.. dus jij viel er ook over. 

...

Bij mij gaat het breder. Ik kan geen consistente boodschap in het hele NT ontdekken. Alleen maar elkaar tegensprekende oneliners.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Mullog:

Het hele punt is dat de boodschap van Jezus dusdanig warrig is dat het eigenlijk geen boodschap is. Het komt niet verder dan wat tegeltjes wijsheden die het niveau van de doordenkertjes van Loesje amper halen.

Ik heb op verschillende fora uitleg en toelichting gevraagd. Er is nooit iemand zelfs maar op de vraag ingegaan.

Welke vraag stelde je en wat is er warrig aan Zijn boodschap?

Geef eens specifieke voorbeelden of je komt niet eens aan Loesje haar hielen he. ;)

1 uur geleden zei Mullog:

??? Ik weet niet waar je dit op baseert. Misschien zou je de vraag kunnen beantwoorden die ik in mijn eerste post stel in plaats van allerlei oordelen zonder grond te spuien.

Bij mij gaat het breder. Ik kan geen consistente boodschap in het hele NT ontdekken. Alleen maar elkaar tegensprekende oneliners.

Ergo ge hebt geen scholing gekregen en faalt in het begrijpend lezen.

Geef voorbeelden, zo werkt een discussie. Het is JIJ die oneliners verkoopt om een punt te maken.

Ik kan geen consistente boodschap in het hele NT ontdekken.

De boodschap is genade, vergiffenis, goede hoop, verlossing, naastenliefde en zoveel meer.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Welke vraag stelde je en wat is er warrig aan Zijn boodschap?

Geef eens specifieke voorbeelden of je komt niet eens aan Loesje haar hielen he. ;)

Meen je dat nu werkelijk? Wat er warrig is? 

Neem nu de uitspraak van Jezus "En gelijk gij wilt dat u de mensen doen, doet gij hen evenzo" Lucas 6:31.
Daar tegenover staat " Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn."  Lukas 14:26.  Nou, ik zou ik mijn familie niet aan willen doen. In Mattheus 10:35 maakt hij het nog gekker en stelt hij dat hij is gekomen om tweedracht te zaaien.

"Mijn juk is zacht en mijn last is licht"  tegenover "Maar wacht u voor de mensen; want zij zullen u overleveren in de raadsvergaderingen, en in hun synagogen zullen zij u geselen"

In Matt 28:6 zegt Jezus dat aan hem alle macht in hemel en aarde is gegeven, maar in Matt 20:23 staat dat hij niet eens mag bepalen wie er naast hem zit.

Johannes 8:14 "Hoewel Ik van Mijzelven getuig, zo is nochtans Mijn getuigenis waarachtig" tegenover Johannes 5:31 "Indien Ik van Mijzelven getuig, Mijn getuigenis is niet waarachtig"

Ik hou op, anders zit ik vanavond nog te tikken.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Meen je dat nu werkelijk? Wat er warrig is? 

Neem nu de uitspraak van Jezus "En gelijk gij wilt dat u de mensen doen, doet gij hen evenzo" Lucas 6:31.
Daar tegenover staat " Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn."  Lukas 14:26.  Nou, ik zou ik mijn familie niet aan willen doen. In Mattheus 10:35 maakt hij het nog gekker en stelt hij dat hij is gekomen om tweedracht te zaaien.

"Mijn juk is zacht en mijn last is licht"  tegenover "Maar wacht u voor de mensen; want zij zullen u overleveren in de raadsvergaderingen, en in hun synagogen zullen zij u geselen"

In Matt 28:6 zegt Jezus dat aan hem alle macht in hemel en aarde is gegeven, maar in Matt 20:23 staat dat hij niet eens mag bepalen wie er naast hem zit.

Johannes 8:14 "Hoewel Ik van Mijzelven getuig, zo is nochtans Mijn getuigenis waarachtig" tegenover Johannes 5:31 "Indien Ik van Mijzelven getuig, Mijn getuigenis is niet waarachtig"

Ik hou op, anders zit ik vanavond nog te tikken.

 

Jezus voor uw ouders plaatsen maakt u een beter kind, Jezus voor uw kinderen plaatsen maakt u een beter ouder.

Hij getuigde niet van Zichzelf, maar liet mensen rond Hem zelf tot die conclusie komen. Daarna ontkende Hij zijn status niet neen, in het uur van Zijn dood.

Leer toch eens begrijpend lezen en zaken in context plaatsen. Bovendien is er een interlineaire lezing nodig om tot de gehele context van de inhoud te komen.

Gezien uw "toewijding" van de afgelopen jaren,  koester ik weinig hoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Meen je dat nu werkelijk? Wat er warrig is? 

Neem nu de uitspraak van Jezus "En gelijk gij wilt dat u de mensen doen, doet gij hen evenzo" Lucas 6:31.
Daar tegenover staat " Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn."  Lukas 14:26.  Nou, ik zou ik mijn familie niet aan willen doen. In Mattheus 10:35 maakt hij het nog gekker en stelt hij dat hij is gekomen om tweedracht te zaaien.

"Mijn juk is zacht en mijn last is licht"  tegenover "Maar wacht u voor de mensen; want zij zullen u overleveren in de raadsvergaderingen, en in hun synagogen zullen zij u geselen"

In Matt 28:6 zegt Jezus dat aan hem alle macht in hemel en aarde is gegeven, maar in Matt 20:23 staat dat hij niet eens mag bepalen wie er naast hem zit.

Johannes 8:14 "Hoewel Ik van Mijzelven getuig, zo is nochtans Mijn getuigenis waarachtig" tegenover Johannes 5:31 "Indien Ik van Mijzelven getuig, Mijn getuigenis is niet waarachtig"

Ik hou op, anders zit ik vanavond nog te tikken.

 

Dan heb je het gruwelijkste citaat nog niet eens genoemd: "Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn. Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig. Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden."

(Matteüs 10:34-39)

Wat Jezus hier feitelijk zegt is om iedereen die jou lief is vaarwel te zeggen en achter hem aan te komen.  En zo niet?  Dan zoek je het maar uit, dan ben je Mij niet waard.   Daarnaast dien je ook nog een of andere dood te sterven.   Een horrorfilm is er niks bij.   En toch onderschrijf ik deze citaat volledig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Meen je dat nu werkelijk? Wat er warrig is? 

Neem nu de uitspraak van Jezus "En gelijk gij wilt dat u de mensen doen, doet gij hen evenzo" Lucas 6:31.
Daar tegenover staat " Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn."  Lukas 14:26. 

 


 

Daar heb ik jou twee jaar geleden al uitgebreid op geantwoord. Schijnbaar heb je geen interesse in inhoudelijke antwoorden, om iets bij te leren en ben je alleen uit op trollen.

 

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid