Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Op 5-3-2024 om 18:09 zei Hetairos:

De Heilige Geest = de Vader = de Zoon.

Voilà, de drie-eenheid.

Zo simpel is het niet. Het is waar dat de Vader heilige Geest aan Jezus heeft gegeven. Jezus gebruikt de Geest om ons aan te sturen. Maar dat maakt de Geest niet tot een apart Persoon. Het is de expressie van de Vader en van Jezus naar ons toe o.a. want het is veel meer. Zou de Vader de Geest niet geven aan Jezus dan kan Jezus geen doden opwekken bijv. Johannes 11:45

Toen haalden ze de steen weg. Jezus keek omhoog en zei: ‘Vader, dank u wel dat u me hebt verhoord.  42 Ik weet dat u me altijd verhoort. Maar ik zeg dit voor de menigte die hier staat, zodat ze zullen geloven dat u me hebt gestuurd.’

4 uur geleden zei Hetairos:

Dat is niet meer nodig, want de hemel en aarde die Adam (en wij) kenden, zijn dan in elk geval voorbij gegaan:

  • (NBG1951) En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan, ....

Alles OP de aarde ja. De planeet zelf wordt bevrijdt van de gevolgen van de zondeval. Er wordt geen nieuwe planeet of zo geschapen. Aan de planeet op zich mankeert niks in principe. De nieuwe hemel slaat op een nieuw bestuur, in dit geval vanuit de hemel.

3 uur geleden zei Jahu:

Uw fantasie is steeds, en ook hier, in strijd met de Bijbel:

".. Maar wij weten, dat als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem zullen gelijk wezen; .." (1Joh 3:2)

Maar niet in macht uiteraard, dat bedoel ik. En dit geldt enkel voor gezalfde christenen die een hemelse opstanding krijgen. Christenen gaan met een doel naar de hemel. Ik verzoek u eens met een beetje respect te discussiëren, anders ga ik ingrijpen. Wij gaan zo niet met elkaar om.

3 uur geleden zei Jahu:

De Mond der Waarheid zei het is NU, dat de doden de stem des Zoons Gods zullen horen! Er is dus NU reeds sprake van de opstanding, terwijl wij - de hoorders toen en de lezers nu - nog gewoon in ons lichaam zijn.

Ja, nu, op dat moment dat Hij Lazarus opwekte. Anders zou de Bijbel niet kloppen. Er is ook een aardse opstanding: Job 33:23 Als er voor hem een boodschapper is, één verdediger uit duizend, om de mens te vertellen wat juist is, 24 dan bewijst God hem gunst en zegt:  “Laat hem niet in de kuil afdalen! Ik heb een losprijs gevonden! 25 Laat zijn vlees gezonder worden dan in zijn jeugd. Laat hij terugkeren naar de dagen van zijn jeugdige kracht.”

In de hemel is geen vlees.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 701
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het geloof dat Jezus God is, is een van de fundamentele overtuigingen binnen het christendom en vormt de basis van het geloof voor miljoenen christenen over de hele wereld. Jezus is de tweede persoon

Als ik een beeld heb van God en ik sla dat kapot, heb ik dan ook God zelf kapot geslagen? God heeft de mens geschapen naar zijn beeld of als zijn gelijkenis. De mens IS God niet, al denk hij zelf

Ik denk dat je het niet begrijpt, jij legt het uit naar jouw dogma, en sjako naar zijn dogma. Jullie beiden zijn overtuigd van jullie dogma's gelijk en zullen nooit toegeven en elkaar nooit overtuigen

Posted Images

8 uur geleden zei Hopper:
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nou, die weet het niet volgens een citaat in Johannes 5:31. Indien Ik van Mijzelven getuig, Mijn getuigenis is niet waarachtig.

 

Dat dient in de context gelezen te worden, Jezus was een sterveling zoals wij allemaal.  (Anders kon hij ook niet aan het kruis sterven, nietwaar?). Het Mijzelven, daar kan niet van getuigd worden om dat dat waarheid is, welke ontleent is aan de Vader.   Je kunt alleen getuigen van een gebeurtenis van wat anders (God bijvoorbeeld), niet van de waarheid zoals Jezus dat bedoelt.  Hij is namelijk die waarheid, die kun je niet zien of aanwijzen.

Het Evangelie dient met een geestelijk oog gelezen te worden en niet met het discursieve denken in beelden

Mijn oog leest gewoon wat er staat.

8 uur geleden zei Jahu:

Goed antwoord 👍

Volgens mij was het werk al na 6 dagen klaar, op de 7e dag heeft God gerust.

Waarom en in wat voor opzicht zou mij dat goed uitkomen?

Heel leuk, maar je ontwijkt hiermee de discussie.

8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je haalt hier 'het volmaakt zijn' van God en 'de schepping volmaken'  door elkaar. Beide keren het woordje volmaakt, maar in een totaal andere betekenis.
De zin die je aanhaalt uit Genesis, houdt in dat het werk klaar en volmaakt was na 7 dagen. Hij had het geschapen om te volmaken. Dus klaar met schepping en daarmee was de schepping volmaakt.

Dat is iets heel anders dan de door jou veronderstelde volmaaktheid van God.
Zoals ik al zei: Als iemand die volmaakt is, iets schept, dan is dat zonder fouten. Dat houdt de definitie van volmaakt nu eenmaal in. Anders zou hij niet volmaakt zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Mijn oog leest gewoon wat er staat.

Als atheïst zul jij per definitie op vleselijke wijze het evangelie lezen.  Geen probleem.  Ik versta het Evangelie op geestelijke wijze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

"Ik verzoek u eens met een beetje respect te discussiëren, anders ga ik ingrijpen."

De raad van Sadduceën zeiden tot de volgelingen van de Heer Jezus Christus: 

"Hebben wij u niet ernstiglijk aangezegd, dat gij in dezen Naam niet zoudt leren? En ziet, gij hebt met deze uw leer Jeruzalem vervuld, en gij wilt het bloed van dezen Mens over ons brengen." (Han 5:28)

Maar die volgelingen van de Heer Jezus Christus lieten zich niet het zwijgen opleggen, maar bleven de waarheid verkondigen, ondanks de haat der ongelovige Joden! Waarop het volgende gebeurde:

"40...en als zij de apostelen tot zich geroepen hadden, geselden zij dezelve, en geboden hun, dat zij niet zouden spreken in den Naam van Jezus; en lieten hen gaan.

Maar ondanks een spreekverbod(!), en ondanks dat zij klappen kregen, hielden de trouwe volgelingen niet op de waarheid aangaande de Heer Jezus Christus, de Eniggeboren God, te verkondigen. Dat valt duidelijk op te maken uit vers 42:

"En zij hielden niet op, allen dag, in den tempel en bij de huizen, te leren, en Jezus Christus te verkondigen." (Han 5:40,42)

Dus @sjako, u kunt mij een spreekverbod opleggen, u kunt mij ook bannen, maar ook ik zal nóóit zwijgen om de waarheid vanuit de Bijbel naar voren te brengen, ook als dat betekent dat ik daarmee het jehova-getuigen-paradigma reeds op diverse punten heb ontmaskerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Jahu:

Dus @sjako, u kunt mij een spreekverbod opleggen, u kunt mij ook bannen, maar ook ik zal nóóit zwijgen om de waarheid vanuit de Bijbel naar voren te brengen, ook als dat betekent dat ik daarmee het jehova-getuigen-paradigma reeds op diverse punten heb ontmaskerd.

Laat één ding duidelijk zijn dat je beledigingen niet worden getolereerd. Het enige wat ik zie is dat u er helemaal niets van begrijpt. Dus laat staan dat u dingen‘ontmaskerd’ hebt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Laat één ding duidelijk zijn dat je beledigingen niet worden getolereerd.

Ik heb in alle gesprekken steeds uitvoerig de Bijbel geciteerd, en alle tekstplaatsen erbij gezet. Dat u daarop geen acceptabel weerwoord kunt geven en u gefrustreerd of zich 'beledigd' voelt, daarvoor ben ik niet verantwoordelijk.

8 minuten geleden zei sjako:

Het enige wat ik zie is dat u er helemaal niets van begrijpt.

Zodra schrijvers niet accorderen met uw JW doctrine, zegt u dat zij er niets van snappen. Ik snap het maar al te goed, maar ik keur de JW dwaling af, en leg ook nog eens heel Bijbels uit waarom ik dat doe, en daar wringt uw schoen.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

Ik snap het maar al te goed, maar ik keur de JW dwaling af, en leg ook nog eens heel Bijbels uit waarom ik dat doe, en daar wringt uw schoen.

Ik denk dat je het niet begrijpt, jij legt het uit naar jouw dogma, en sjako naar zijn dogma. Jullie beiden zijn overtuigd van jullie dogma's gelijk en zullen nooit toegeven en elkaar nooit overtuigen. Arrogant en beledigend gedrag maken het aanbeden dogma alleen maar zwakker en nooit sterker.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Aristarkos:

Ik denk dat je het niet begrijpt, jij legt het uit naar jouw dogma, en sjako naar zijn dogma. Jullie beiden zijn overtuigd van jullie dogma's gelijk en zullen nooit toegeven en elkaar nooit overtuigen. Arrogant en beledigend gedrag maken het aanbeden dogma alleen maar zwakker en nooit sterker.

Aristarkos

De vicieuze cirkel waarin @Jahu en @sjako voortdurend draaien is weliswaar amusant voor anderen, maar wordt door geen van beiden doorbroken. Aan beide zijden zorgt dat voor frustratie. Het uit delen van straffen daarin komt op mij over als een uiting van die frustratie. Het zal niets oplossen, het zorgt alleen maar voor het nog dieper ingraven van Jahu.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

Laat één ding duidelijk zijn dat je beledigingen niet worden getolereerd. Het enige wat ik zie is dat u er helemaal niets van begrijpt. Dus laat staan dat u dingen‘ontmaskerd’ hebt. 

Sjako mag ik je wel herinneren dat dit een christelijk forum is. Dat jouw JG visie getolereerd wordt, komt omdat christenen ‘ketters’ tegenwoordig niet wegsturen, maar daarmee in gesprek willen gaan.  
Alle niet-christenen op dit forum dienen de doelstellingen op dit forum wel te respecteren.

 “Credible heeft als basis het christelijk geloof, zoals dat kernachtig wordt beschreven in de Apostolische Geloofsbelijdenis”

Ik geloof in God de Vader, de Almachtige,
Schepper van de hemel en van de aarde.

En in Jezus Christus, Zijn eniggeboren Zoon, onze Heer,
die ontvangen is van de Heilige Geest,
geboren uit de maagd Maria,
die geleden heeft onder Pontius Pilatus,
is gekruisigd, gestorven en begraven, nedergedaald ter helle,
ten derden dage wederom opgestaan van de doden,
opgevaren ten hemel, zittende ter rechterhand Gods, van de Almachtige Vader,
van waar Hij komen zal om te oordelen de levenden en doden.

Ik geloof in de Heilige Geest,
ik geloof een heilige, algemene christelijke Kerk,
de gemeenschap der heiligen,
vergeving van de zonden,
wederopstanding van het vlees,
en een eeuwig leven.
Amen.

Ik dacht niet dat jij een moderator bent, dus laat modereren aan mij over. Het gaat niet om de leer die iemand uitdraagt maar op de toon waarop. Als dat beledigend  is en duivels genoemd wordt dan wordt er ingegrepen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
20 uur geleden zei Jahu:

De Heer Jezus zei eens tegen Joden: 'Gij hebt de duivel tot vader.' Dat is keihard, maar deert het u? Mij niet.

Dit komt heel beledigend over. Degenen die niet met u eens zijn zouden van de duivel zijn? Hier zijn allemaal mensen die God zoeken. Zo gaan we hier niet met elkaar om. Dus een strafpunt.

Ik zie nu pas dat ik een strafpunt heb ontvangen!!!???

NOTA BENE OMDAT IK DE WOORDEN VAN DE HEER JEZUS CITEER!!!

Sjako is al zover verdwaald, dat hij de woorden van de Heer Jezus Christus een rode kaart geeft!!!

 

Kun je nagaan wat mensen zoals Sjako, die een hekel hebben aan de waarheid, dus ook aan de woorden van de Heer Jezus Christus, met Hem hebben gedaan toen Hij hun dat in het gezicht zei!

Uiteindelijk werden zij Zijn moordenaars en hebben Zijn onschuldig bloed vergoten! (Han 7:52) Typisch, dat bloed van de Heer heeft dezelfde kleur als die kaart van mij.

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Breuk:

"Als dat beledigend  is en duivels genoemd wordt dan wordt er ingegrepen." (Dit zei Sjako, en is geknipt uit het blauwe blokje.)

Dat is dus volkomen onwaar! Ik heb niemands inbreng "duivels" genoemd, het was een citaat niet meer dan dat.

De opgekropte frustraties van uw JW tirangedrag zijn de enige reden dat ik 2 rode kaarten heb!

Moderatie uitmaken voor tiran is niet toegestaan. Zo gaan de strafpunten wel heel snel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

De vicieuze cirkel waarin @Jahu en @sjako voortdurend draaien is weliswaar amusant voor anderen, maar wordt door geen van beiden doorbroken. Aan beide zijden zorgt dat voor frustratie. Het uit delen van straffen daarin komt op mij over als een uiting van die frustratie. Het zal niets oplossen, het zorgt alleen maar voor het nog dieper ingraven van Jahu.

Sjako is moderator en het gedrag van Jahu kan niet door de beugel.  Ik begin in de gaten te krijgen dat de inquisitie op dit forum nog altijd levend is.  Niet meer met brandstapels, maar de 'christenen' nemen wel zichzelf als de maat der dingen hier.  Wie niet aan die maat voldoet is de sjaak. Wel verhelderend allemaal weer.  De kerk is kennelijk geen plaats voor mensen die er anders in staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

NOTA BENE OMDAT IK DE WOORDEN VAN DE HEER JEZUS CITEER!!!

Nee, omdat je het op een beledigende manier doet. Zo doen wij dat niet hier. We wisselen hier gedachten uit en leren van elkaar, maar we gaan elkaar niet voor duivels uitmaken. Dat tolereer ik niet. Dat is geen christelijke naastenliefde.

34 minuten geleden zei Hopper:

Sjako is moderator en het gedrag van Jahu kan niet door de beugel.  Ik begin in de gaten te krijgen dat de inquisitie op dit forum nog altijd levend is.  Niet meer met brandstapels, maar de 'christenen' nemen wel zichzelf als de maat der dingen hier.  Wie niet aan die maat voldoet is de sjaak. Wel verhelderend allemaal weer.  De kerk is kennelijk geen plaats voor mensen die er anders in staan.

Dat heb je heel goed gezien @Hopper

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
14 minuten geleden zei sjako:

Nee, omdat je het op een beledigende manier doet. Zo doen wij dat niet hier. We wisselen hier gedachten uit en leren van elkaar, maar we gaan elkaar niet voor duivels uitmaken. Dat tolereer ik niet. Dat is geen christelijke naastenliefde.

De woorden van de Heer Jezus Christus kun je niet aardig of beledigend gebruiken, je kunt ze enkel citeren zoals ik heb gedaan vanuit de NBG51:

‭‭'Gij hebt de duivel tot vader en wilt de begeerten van uw vader doen. Die was een mensenmoorder van den beginne en staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid. Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij naar zijn aard, want hij is een leugenaar en de vader der leugen.'

https://bible.com/bible/328/jhn.8.44.NBG51

Inderdaad is naastenliefde iets van Christus Jezus en dat leert Hij Zijn volgelingen die van Hem getuigen.

Maar wat gek dat u zoiets zegt, is dat misschien voor de meelezers? Want u bent geen Christen, u bent niet wedergeboren, en u bent niet Zijn getuige.

Het verbaast niemand dat u en Hopper het eens zijn, kijk dit is wat hij schreef, en waar hij niet op werd berispt:

"Wie Jezus aanbidt, aanbidt dus een afgod,.."

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Jahu:

De woorden van de Heer Jezus Christus kun je niet aardig of beledigend gebruiken, je kunt ze enkel citeren zoals ik heb gedaan vanuit de NBG51:

Dan moet je je eerst maar eens verdiepen WAAROM Hij dit zegt en waarom je dit niet kan toepassen op mensen met wie je het niet eens bent. Je misbruikt teksten van onze Heer om je gelijk te halen. Heel erg kwalijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Jahu:

Dat is dus volkomen onwaar! Ik heb niemands inbreng "duivels" genoemd, het was een citaat niet meer dan dat.

De opgekropte frustraties van uw JW tirangedrag zijn de enige reden dat ik 2 rode kaarten heb!

Moderatie uitmaken voor tiran is niet toegestaan. Zo gaan de strafpunten wel heel snel.

Jahu citeert mij hier volkomen verkeerd. Dit is geen tekst van mij.
Ik vind het niet fijn als mensen in deze verhitte discussie niet zorgvuldig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Breuk:

Jahu citeert mij hier volkomen verkeerd. Dit is geen tekst van mij.
Ik vind het niet fijn als mensen in deze verhitte discussie niet zorgvuldig zijn.

Daar heeft u helemaal gelijk in, mijn excuses daarvoor. Later heb ik erbij gezet dat deze tekst van sjako is, in het blauwe blokje dat door hem aan u werd gericht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het met niemand in het bijzonder eens.  Het enige wat ik doe is erkennen dat God Een is.  Dat Sjako dat als JG ook doet, doet niet ter zake.   (Ik ben het op tal van punten met de JG oneens) Het is de 3 personen leer en het aanbidden van een mens wat ik van me afwerp.  Wie de schoen past die trekt hem maar aan.   Het aanbidden van een mens valt voor mij in dezelfde categorie als het aanbidden van Zeus of Wodan.  En ook dat mag, iedereen mag van mij aanbidden wie hij wil. Het is alleen niet conform het Evangelie, dat is alles......

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei sjako:

En dat bepaal jij? Arrogant.

U heeft zelf beleden dat u de Heer Jezus Christus niet aanbidt. U heeft ook zelf beleden dat Hij God niet is, evenals Hopper heeft beleden dat de Heer Jezus Christus God niet is, met de kwalijke woorden: "Wie Jezus aanbidt, aanbidt dus een afgod.." 

Ik heb ik dat niet bepaald, uzelf heeft beide die abjecte belijdenis gedaan! Die heb ik van u gelezen, en laat nu de verschrikkelijke consequenties daarvan zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Jahu:

U heeft zelf beleden dat u de Heer Jezus Christus niet aanbidt. U heeft ook zelf beleden dat Hij God niet is, evenals Hopper heeft beleden dat de Heer Jezus Christus God niet is, met de kwalijke woorden: "Wie Jezus aanbidt, aanbidt dus een afgod.." 

Ik heb ik dat niet bepaald, uzelf heeft beide die abjecte belijdenis gedaan! Die heb ik van u gelezen, en laat nu de verschrikkelijke consequenties daarvan zien.


Ik ben het met je eens dat Jezus God is. Maar ik kan begrijpen waarom @Hopper zegt dat je een afgod aanbidt.  Als we mensen dwingen om ons Godsbeeld te aanvaarden, dan aanbidden we een afgod.   Geloof moet uiteindelijk van binnenuit komen en niet van buitenaf worden opgelegd. Overigens heeft ook Hopper een Godsbeeld, ook al zegt hij zelf van niet. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Flawless victory:

 Als we mensen dwingen om ons Godsbeeld te aanvaarden, dan aanbidden we een afgod.

Ik zou nooit een mens dwingen om God te aanbidden, ik probeer ze met een citaat uit de Bijbel van de verdoemenis te redden, zie het als een reddingsboei, misschien is het wel de laatste.

Bovendien gaat het helemaal niet over een Godsbeeld, maar over de waarachtige God Zelf, de Heer Jezus Christus. Hij is geen beeld, maar Hijzelf is God. Hetgeen natuurlijk niet wegneemt dat zowel sjako alsook Hopper straks hun knieën zullen moeten buigen voor Diezelfde Heer Jezus Christus! Ik geloof namelijk niet in de alverzoening, wel in bekering, en die dient per direct te gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

U heeft zelf beleden dat u de Heer Jezus Christus niet aanbidt.

Nee, ik volg Hem, en aanbidt God zoals zelf door Jezus gezegd. Jezus is de weg naar God, niet God zelf. Mattheus 4:9 vroeg satan aan Jezus 1 daad van aanbidding jegens hem te doen. Let op Jezus reactie:

Hij zei tegen hem: ‘Dit geef ik je allemaal als je voor me neerknielt en me aanbidt.’  10 Toen zei Jezus tegen hem: ‘Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: “Jehovah, je God, moet je aanbidden en alleen voor hem moet je heilige dienst doen.”’

Satan zou heus wel geweten hebben dat Jezus Jehovah was. Het zou dus een rare reactie van Jezus zijn geweest. Jehovah is de Naam van Zijn Vader, God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid