Spring naar bijdragen

iedereen is in zekere mate racistisch


Aanbevolen berichten

Bewijs me van het tegendeel...

De vier voorwaarden tonen aan dat iedereen dan misschien wel een racistisch duiveltje in zich heeft, maar dat de omstandigheden (denk onder meer aan neutrale media, intercultureel onderwijs, doortastend antidiscriminatiebeleid, egalitaire en sociale normen) mee bepalen in hoeverre dat duiveltje openlijk of heimelijk de kans krijgt om zich te ontbinden.

https://www.sampol.be/2016/12/iedereen-racist-de-multiculturele-droom-ontleed

 

De vier voorwaarden staan in de link.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik schrijf alleen maar op wit papier. En lust alleen maar blanke vla.  Ik heb deze post gerapporteerd. Aangezien je eergisteren schreef alleen maar voor jezelf te schrijven zul je het vast heel

Ik begin juist wat meer begrip voor de wokebeweging te krijgen, omdat ik voor woke werd uitgemaakt omdat ik begrip heb voor de LHBTIQ-ers.  Klaarblijkelijk is de wokebeweging dan nodig omdat er klaarb

Het is denk ik meer zo dat het soms érg ingewikkeld is om níét racistisch te zijn, wanneer men al jouw woorden zo racistisch mogelijk interpreteert vanwege jouw achtergrond. Wat natuurlijk al racistis

Posted Images

De natuurmens is per definitie een racist, die deelt op in superieure rassen en inferieure rassen.   Hieraan verwant is de seksist, die de man superieur acht (Misogynie) of die de vrouw superieur acht (Misandrie ).

Het is wel een beetje kort door de bocht om iedereen als racistisch en seksistisch te noemen. Kan me de ergenis van veel mensen voorstellen en keur het ook af. Denk eens wat meer van tevoren na voordat je iets op dit forum zet. Volgende keer is het bericht in het rood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Heeft niet zozeer enkel met superieur voelen te maken.

Ben ik een racist omdat ik me meer aangetrokken voel tot blanke vrouwen? Omdat ik meer voeling met soortgenoten heb dan andere culturen?

Het antwoord is ja. Maar is dat zo schandalig?

Ik schrijf alleen maar op wit papier. En lust alleen maar blanke vla. 

34 minuten geleden zei Hopper:

De natuurmens is per definitie een racist, die deelt op in superieure rassen en inferieure rassen.   Hieraan verwant is de seksist, die de man superieur acht (Misogynie) of die de vrouw superieur acht (Misandrie ).

Ik heb deze post gerapporteerd. Aangezien je eergisteren schreef alleen maar voor jezelf te schrijven zul je het vast heel fijn vinden als iedereen je op negeren zet. Dan ben je meteen van ons gezeur af. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Hopper:

De natuurmens is per definitie een racist, die deelt op in superieure rassen en inferieure rassen.   Hieraan verwant is de seksist, die de man superieur acht (Misogynie) of die de vrouw superieur acht (Misandrie ).

Racisten hebben of een rassenleer, waar het eigen ras superieur is inderdaad, of ze schrijven bepaalde algemene kenmerken toe aan etnische afkomst of huidskleur zoals luiheid, criminaliteit of domheid.

Je kunt echter nooit algemene kenmerken aan zoiets als 'ras' toekennen zonder de waarheid geweld aan te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Heeft niet zozeer enkel met superieur voelen te maken.

Ben ik een racist omdat ik me meer aangetrokken voel tot blanke vrouwen? Omdat ik meer voeling met soortgenoten heb dan andere culturen?

Het antwoord is ja. Maar is dat zo schandalig?

Dan snap je dus niet wat racisme is. Racisme is je superieur voelen aan anderen. Dat iemand het land uit zou moeten omdat die Marokkaan is. Dat die persoon niet naar een bepaalde school mag omdat die persoon zwart is.

Of jij je aangetrokken voelt tot blanke vrouwen heeft daar werkelijk niets mee te maken.

Ik voel mij prima op mijn gemak in de westerse cultuur, heb geen enkele behoefte om te gaan back-packen in Azië of Zuid-Amerika. Laat mij maar lekker hier. Ben ik dan een racist. Tuurlijk niet. Ik gun de Aziaten en de Zuid-Amerikanen hetzelfde als wat ik mijzelf ook gun. Ze hebben dezelfde mensenrechten als ik en hebben net zoveel recht op vrijheid als ik. 
Daarin zie ik gelijkheid. Zonder dat ik behoefte heb aan daar heen te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Bewijs me van het tegendeel...

De vier voorwaarden tonen aan dat iedereen dan misschien wel een racistisch duiveltje in zich heeft, maar dat de omstandigheden (denk onder meer aan neutrale media, intercultureel onderwijs, doortastend antidiscriminatiebeleid, egalitaire en sociale normen) mee bepalen in hoeverre dat duiveltje openlijk of heimelijk de kans krijgt om zich te ontbinden.

https://www.sampol.be/2016/12/iedereen-racist-de-multiculturele-droom-ontleed

 

De vier voorwaarden staan in de link.

Het is mooi dat je een nieuwe discussie opent, maar je zet jezelf al op 4-0 achter als naar een link verwijst voor je argumenten.
Als jij niet eens je argumenten zelf wil verwoorden, waarom zouden anderen dan de moeite nemen er op in te gaan? 
 

Het grappige is ook nog eens dat de 4 voorwaarden in je link juist aangeven wanneer samenleven met mensen uit andere culturen juist wél lukt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het is mooi dat je een nieuwe discussie opent, maar je zet jezelf al op 4-0 achter als naar een link verwijst voor je argumenten.
Als jij niet eens je argumenten zelf wil verwoorden, waarom zouden anderen dan de moeite nemen er op in te gaan? 
 

Het grappige is ook nog eens dat de 4 voorwaarden in je link juist aangeven wanneer samenleven met mensen uit andere culturen juist wél lukt.

Soms spoor ik liever tot lezen aan om mensen naar de nuance te leiden. ;)

Maar het gaat er niet over dat de multicul wel of niet werkt he.

Het gaat erover dat iedereen van nature racistisch is en dat enkel te beperken is met sensibilisering of onderwijs.

Uw eigen soortgenoten boven een ander verkiezen is de natuurlijke gang van zaken.

19 minuten geleden zei HJW4:

Dan snap je dus niet wat racisme is. Racisme is je superieur voelen aan anderen. Dat iemand het land uit zou moeten omdat die Marokkaan is. Dat die persoon niet naar een bepaalde school mag omdat die persoon zwart is.

Of jij je aangetrokken voelt tot blanke vrouwen heeft daar werkelijk niets mee te maken.

Ik voel mij prima op mijn gemak in de westerse cultuur, heb geen enkele behoefte om te gaan back-packen in Azië of Zuid-Amerika. Laat mij maar lekker hier. Ben ik dan een racist. Tuurlijk niet. Ik gun de Aziaten en de Zuid-Amerikanen hetzelfde als wat ik mijzelf ook gun. Ze hebben dezelfde mensenrechten als ik en hebben net zoveel recht op vrijheid als ik. 
Daarin zie ik gelijkheid. Zonder dat ik behoefte heb aan daar heen te gaan.

Neen racisme is niet enkel je superieur voelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen racisme is niet enkel je superieur voelen.

Racisme is de idee dat de ene ethische groep minder is dan de andere, volgens de definiëring.

26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het gaat erover dat iedereen van nature racistisch is en dat enkel te beperken is met sensibilisering of onderwijs.

Daaruit kan ik dan afleiden dat je onvoldoende sensibilisering en onderwijs hebt gehad?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei HJW4:

Racisme is de idee dat de ene ethische groep minder is dan de andere, volgens de definiëring.

Daaruit kan ik dan afleiden dat je onvoldoende sensibilisering en onderwijs hebt gehad?

Kan ik dat afleiden aan uw gebrek van argumentatie en steeds off topic op de man te gaan? En u dan beledigd voelen als ge erop gewezen wordt, waanzin lol.

Racisme is meestal door een ander inferieur te achten of jezelf superieur, maar niet altijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

Racisten hebben of een rassenleer, waar het eigen ras superieur is inderdaad, of ze schrijven bepaalde algemene kenmerken toe aan etnische afkomst of huidskleur zoals luiheid, criminaliteit of domheid.

Je kunt echter nooit algemene kenmerken aan zoiets als 'ras' toekennen zonder de waarheid geweld aan te doen.

Zoiets als 'ras' bestaat niet eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Daarom trok ik het in de Bijbelse context van de natuurmens.  Maar die context is hier niet toegestaan.

Die is wel toegestaan. Maar daarom niet algemeen aanvaard haha.

Volgens mij is er maar 1 menselijk ras. Maar zijn er wel degelijk raciale verschillen. Die dan stereotyperen zou racisme zijn, maar ik geloof niet dat mensen dit altijd doen uit superioriteitsgevoel.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Die is wel toegestaan. Maar daarom niet algemeen aanvaard haha.

Volgens mij is er maar 1 menselijk ras. Maar zijn er wel degelijk raciale verschillen. Die dan stereotyperen zou racisme zijn, maar ik geloof niet dat mensen dit altijd doen uit superioriteitsgevoel.

 

Ik zou het maar niet onderschatten, we hebben de hele WO 2 te danken aan dat superioriteitsdenken.   Racisme is gradueel, maar de grenzen kunnen al snel verschuiven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Kan ik dat afleiden aan uw gebrek van argumentatie en steeds off topic op de man te gaan? En u dan beledigd voelen als ge erop gewezen wordt, waanzin lol.

Racisme is meestal door een ander inferieur te achten of jezelf superieur, maar niet altijd.

Herkenbaar wat je doet. Beetje infantiel. Ik stel een paar keer vast dat je de inhoud verlaat en op de man gaat spelen. En dan ga je jij-bakken.

Ik speel niet op de man, maar trek een waarschijnlijke conclusie uit je eigen woorden: racisme zit in iedereen en kan onder controle gehouden worden door o.a. onderwijs. Het is duidelijk dat bij jou het racisme niet onder controle is en dat dus de beide dempingsmogelijkheden bij jou niet van toepassing zijn.

Gewoon logisch redeneren. 
Wanneer is racisme iets anders dan inferioriteit/superioritieit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW4:

Herkenbaar wat je doet. Beetje infantiel. Ik stel een paar keer vast dat je de inhoud verlaat en op de man gaat spelen. En dan ga je jij-bakken.

Ik speel niet op de man, maar trek een waarschijnlijke conclusie uit je eigen woorden: racisme zit in iedereen en kan onder controle gehouden worden door o.a. onderwijs. Het is duidelijk dat bij jou het racisme niet onder controle is en dat dus de beide dempingsmogelijkheden bij jou niet van toepassing zijn.

Gewoon logisch redeneren. 
Wanneer is racisme iets anders dan inferioriteit/superioritieit.

Ik heb deze post gerapporteerd.   Het is hier niet toegestaan om iedereen racistisch te noemen.  Gelijke monniken, gelijke kappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hopper:

Ik heb deze post gerapporteerd.   Het is hier niet toegestaan om iedereen racistisch te noemen.  Gelijke monniken, gelijke kappen.

Wat ben je weer zuur en op je teentjes getrapt. Nogal huilie huilie gedrag. Het is Fundamenteel die met een stuk komt waarin staat dat iedereen racistisch is. Ik herhaal zijn woorden om een argument in te brengen.

Dus als je wilt rapporteren, dan zul je Fundamenteel moeten rapporteren. Maar ja….die geeft jou geen weerwoord en dus ga je dit rapporteren.

Wat ben je toch zuur elke keer. Natuurmensen gedrag. Je laat jezelf wel weer kennen. 

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei HJW4:

Wat ben je weer zuur en op je teentjes getrapt. Het is Fundamenteel die met een stuk komt waarin staat dat iedereen racistisch is. Ik herhaal zijn woorden om een argument in te brengen.

Dus als je wilt rapporteren, dan zul je Fundamenteel moeten rapporteren. Maar ja….die geeft jou geen weerwoord en dus ga je dit rapporteren.

Wat ben je toch zuur elke keer. Natuurmensen gedrag. Je laat jezelf wel weer kennen. 

Sjako beslist, niet jij of ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei HJW4:

Herkenbaar wat je doet. Beetje infantiel. Ik stel een paar keer vast dat je de inhoud verlaat en op de man gaat spelen. En dan ga je jij-bakken.

Ik speel niet op de man, maar trek een waarschijnlijke conclusie uit je eigen woorden: racisme zit in iedereen en kan onder controle gehouden worden door o.a. onderwijs. Het is duidelijk dat bij jou het racisme niet onder controle is en dat dus de beide dempingsmogelijkheden bij jou niet van toepassing zijn.

Gewoon logisch redeneren. 
Wanneer is racisme iets anders dan inferioriteit/superioritieit.

Je doet niets anders dan jijbakken en mij op patronen wijzen.

Als je stereotypeert heeft dat niet altijd met superioriteitsgevoelens te maken.

1 minuut geleden zei HJW4:

Wat ben je weer zuur en op je teentjes getrapt. Het is Fundamenteel die met een stuk komt waarin staat dat iedereen racistisch is. Ik herhaal zijn woorden om een argument in te brengen.

Dus als je wilt rapporteren, dan zul je Fundamenteel moeten rapporteren. Maar ja….die geeft jou geen weerwoord en dus ga je dit rapporteren.

Wat ben je toch zuur elke keer. Natuurmensen gedrag. Je laat jezelf wel weer kennen. 

Bewijs het tegendeel...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Je doet niets anders dan jijbakken en mij op patronen wijzen.

Als je stereotypeert heeft dat niet altijd met superioriteitsgevoelens te maken.

Nee hoor, ik breng gewoon argumenten in en zie patronen bij je die telkens terugkomen. Je herkent ze zelf vast ook. Je weet blijkbaar niet wat een jij-bak is.

Racistische stereotyperingen dragen altijd wel superioriteit in zich mee. Tenzij je een racistische stereotypering weet die geen superioriteit in zich draagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW4:

Nee hoor, ik breng gewoon argumenten in en zie patronen bij je die telkens terugkomen. Je herkent ze zelf vast ook. Je weet blijkbaar niet wat een jij-bak is.

Racistische stereotyperingen dragen altijd wel superioriteit in zich mee. Tenzij je een racistische stereotypering weet die geen superioriteit in zich draagt.

Argumenten != subjectieve ervaringen.

Stereotypering altijd superieur, hoezo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hopper:

Sjako beslist, niet jij of ik.

Als Sjako het niet akkoord vindt zal hij het stuk van Fundamenteel moeten afkeuren en niet mijn woorden. Ik ben overigens geheel niet van mening dat iedereen racistisch is. Maar goed….je bent erg zuur omdat je van mij weerwoord krijgt en dat zint je niet. En dan vertoon je dit gedrag. Het zegt veel over jou. 
Geestelijke mensen oordelen niet.

Zojuist zei Fundamenteel:

Argumenten != subjectieve ervaringen.

Stereotypering altijd superieur, hoezo?

Kun je een racistische stereotypering geven die geen superioriteit in zich draagt ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hopper:

Ik heb deze post gerapporteerd.   Het is hier niet toegestaan om iedereen racistisch te noemen.  Gelijke monniken, gelijke kappen.

Je schrijft toch alleen voor jezelf? Dat stelde je letterlijk. Doe dan een oproep aan mede forummers om jou op negeren te zetten. Dan kun je naar hartelust geestelijk zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW4:

Als Sjako het niet akkoord vindt zal hij het stuk van Fundamenteel moeten afkeuren en niet mijn woorden. Ik ben overigens geheel niet van mening dat iedereen racistisch is. Maar goed….je bent erg zuur omdat je van mij weerwoord krijgt en dat zint je niet. En dan vertoon je dit gedrag. Het zegt veel over jou. 
Geestelijke mensen oordelen niet.

Kun je een racistische stereotypering geven die geen superioriteit in zich draagt ?

Iemand bamboelip of spleetoog noemen?

Hoezo superieur?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid